Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:01

vandaag laatste lijstje voor het weekend, vertrek vanmiddag/vanavond met mijn vriend voor een weekendje belgië dus dan ga ik niet zo op mijn eten letten :)

T: banaan (voor het hardlopen)
O: 250 ml ongezoette amandelmelk, 7 el havermout, 1 el lijnzaad, 25 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk en een kop verse muntthee
T: cappuccino, mineola
L: zelfgemaakt bulgur salade; +/- 50 g bulgur (ongekookt gewogen), +/- 70 g kikkererwten, handje munt, handje peterselie, handje bieslook, cherrytomaatjes, komkommer, citroensap en scheut olijfolie
T: eat natural mueslie reep met laagje yoghurt, banaan en tros druiven (banaan en druiven moeten op voor het weekend :+ )
A: ?

B: 5 km hardlopen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:07

Gisteren:

O: 50 gram Bio Muesli + 150 gram joghurt drink
T: Bio Mueslikoek
L: 250 gram kwark met vanille + 45 gram cruesli
T: Bio Mueslikoek (had er toevallig 2 in mijn tas)
A: Zelfgemaakte tomatensoep (tomaten, ui, sjalot, knoflook, bouillonblokjes, laurierblaadjes, oregano, basilicum, tijm, peterselie) + 3 kleine pannekoeken met nutella (kon de verleiding niet weerstaan..)
T: Mok chocolademelk

B: 2x 7 km fietsen

Vanochtend gewogen.
Morgen ben ik 4 weken bezig.
Tussenstand: 82,5 naar 77,5 .... -5 kilo...
Ben tevreden tot nu toe :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:30

Esther zou je het recept niet willen doorsturen :P !

Danoesje die tip om de aardappelen te koken in groene bouillon is echt al geniaal haha!
En Nienewiep moussaka is ook een goed idee, heb die in Griekenland gehad dit jaar. Zet ze beide op mijn lijstje :j

Jezzi is ook lekker hoor :j maar ik heb 3 kg die ik alleen op moet dus wilde wat variatie. Wilde eigenlijk boerenkool stamppot maken maar er is nog geen verse boerenkool := Vind jij liefde en passie brood ook zo lekker?

Helderder. Eigenlijk heb ik niet veel opmerkingen aan je lijstje. Je bent ook langer wakker dan normaal dus je verbranding ligt ook hoger dus juist goed dat je wat extra eet :j

Femke knap hoor!

Ga naar opnames van spuiten en slikken vanavond en plakken er een dagje Utrecht aan vast! Moeten alleen vroeg eten en opnames duren langer.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Appel + druifjes
L/T: ? Op het terras of in een park
A: Wil een wokmaaltje eten onderweg, opnames beginnen vroeg.
B: 30 minuutjes fietsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:32

Dat klinkt heerlijk, Esther!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:41

Gisteren:

O: gerstepap met water, cacao nibs en kokosbloesemsuiker
T: 1 banaan, snoeptomaatjes
L: roggebrood met hummus en avocado, rb met geitenkaas, tomaat, paprika en pijnboompitten, rb met pindakaas en komkommer.
T: twee rijstwafels met hüttenkase
T2: 1 appel en 2 mandarijntjes
A: BBQ: hamburger, 2 kipspiesjes, grote verse salade vol groente, vk stokbroodjes met aoli, tapenade. Geroosterde paprika, champignons, aubergine. Als toetje een banaan met chocolade en rum van de BBQ, jammie! Het was véél te veel en niet allemaal gezond, maar heerlijk genoten :)

D: 2 l water, vier groene thee, teveel rosé
B: bijzonder weinig...

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:04

Voor degenen die vroegen naar het Jamie Oliver recept van de pasta-pomodori-garnalen-kaneel-saffraan: het was idd. heerlijk, maar gek genoeg kan ik het recept op Google niet vinden. Zie wel soortgelijke recepten, maar dan weer wat 'gewonere' varianten van spaghetti met garnalen (met rucola en zongedroogde tomaatjes erin). Terwijl volgens mij de saffraan en kaneel het juist zo'n bijzondere smaak gaven. Zal 't eens navragen!

Vandaag wordt weer beetje gekke dag, 2e helft van de middag afdelingsuitje, incl. borrel en eten. Ik weet al wat er op de menukaart staat, kiezen uit vlees-vis-vega. Alle 3 zijn niet heel verantwoord zie ik:
1 saté van varkenshaas met frietjes, kroepoek en atjar;
2 zalmfilet met spinazie en hollandaisesaus en aardappeltjes;
3 pasta-pesto met spinazie, cashewnoten en parmezaanse kaas.

Wat kan ik het beste kiezen denken jullie als ik me 'eet-technisch' zo min mogelijk te buiten wil gaan? Ik dacht zelf aan de zalm en dan vragen om de saus apart (lees; niet opeten)? Of kan ik dan eigenlijk net zo goed de saté eten (satésaus is wel vet natuurlijk), maar heel matig doen met de frieten? Ben benieuwd wat jullie doen in zo'n situatie. Heb natuurlijk gisteren al een meer dan gemiddelde avondmaaltijd gehad qua caloriën, wil dat niet 2 dagen achter elkaar. En ben dan ook nog jarig dit weekend, gaat lekker! NOT.

Tot nu toe verder/in de planning:
O: kwark met rode bessen en hand 7-granenvlokken
T: twee handen gemengde noten en wat rauwe worteltjes
L: ga ik zo doen, planning is een salade van de saladebar op 't werk met 2 gekookte eieren
T: snoeptomaatjes, meegenomen voor ergens halverwege de middag, tijdens het afdelingsuitje (dan zitten we op een boot, leuk!)
A: waarsch. dan de zalm denk ik, zonder saus, toetje op de menukaart is ijs, daar hou ik niet van, kan ik makkelijk laten staan; en ik zal vast iets onverstandigs drinken tijdens de borrel op het terras... ;-)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:25

Ik denk dat je met de zalmfilet de gezondste keuze maakt :j zou dan wel de saus apart vragen, dan kun je zelf bepalen hoeveel je ervan wilt eten. De pasta pesto klinkt semi-gezond, maar met cashewnoten en kaas wordt het ook een zeer calorierijke maaltijd (wel lekker overigens!). Varkenshaas met sate en friet zou ik laten voor wat het is als je het echt graag een beetje verantwoord wilt houden.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:02

Eliine schreef:
Ik denk dat je met de zalmfilet de gezondste keuze maakt :j zou dan wel de saus apart vragen, dan kun je zelf bepalen hoeveel je ervan wilt eten. De pasta pesto klinkt semi-gezond, maar met cashewnoten en kaas wordt het ook een zeer calorierijke maaltijd (wel lekker overigens!). Varkenshaas met sate en friet zou ik laten voor wat het is als je het echt graag een beetje verantwoord wilt houden.

Yep, da's zo'n beetje wat ik ook dacht. Ga ik doen, thnx!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:07

Ik ben zo'n iemand die dan 'nou en' zegt en lekker gaat voor wat ze wil. Wat is drie dagen nu op een heel jaar bijvoorbeeld. Leven moet ook nog leuk blijven en het heeft me nooit in de weg gestaan bij het afvallen.
Ik zou voor de saté gaan omdat ik dat heerlijk vind en bijna nooit eet :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:12

phormicola schreef:
Ik ben zo'n iemand die dan 'nou en' zegt en lekker gaat voor wat ze wil. Wat is drie dagen nu op een heel jaar bijvoorbeeld. Leven moet ook nog leuk blijven en het heeft me nooit in de weg gestaan bij het afvallen.
Ik zou voor de saté gaan omdat ik dat heerlijk vind en bijna nooit eet :)

Tuurlijk, je hebt op zich helemaal gelijk.

Punt is alleen dat ik de afgelopen 5 maanden constant 'nou en' dacht. Dat resulteert in 5 ongewenste extra kilo's! Nog los van de paar ongewenste kilo's die er daarvoor al zaten. Dat is allemaal niet zo'n punt, gaat er rustig aan wel weer af, ik heb geen haast. Maar ik ben dus nu wel heel bewust bezig met een 'trendbreuk'. Echt minder en echt gezonder.

Ik zit echt in de allereerste week daarvan, nog boordevol goede voornemens. Ik geloof dat minstens de helft van de mensen die met Nieuwjaar goede voornemens heeft, deze beloften aan zichzelf op 3 januari al weer gebroken hebben. Ik wil het graag ietsje langer volhouden. :D Maar wel met het nodige relativeringsvermogen! Waarmee ik bedoel dat het ook een optie kan zijn om dan überhaupt maar niet mee te gaan eten met mijn collega's en thuis in je uppie je nog verantwoordere prakkie te eten, maar dat gaat me tig stappen te ver. Juist zo leuk, zo'n jaarlijks afdelingsuitje.

Dus, zalm met saus apart it is! Én een witbiertje met citroen op het terras ofzo denk ik! Dat dan weer wel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:13

Dat snap ik, in zo'n geval zou ik ook voor de zalm gaan :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:24

en gewoon enorm genieten van je happie en je drankje :)
Die tortillataart die ik gister at was ook niet bijster gezond (heel veel kaas) net als de frieten, maar lekker is het wel en de portie was een mooi klein maatje :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:59

O: smoothie van 200 gram aardbeien + 300 gram kwark + 100 ml magere melk
T: 3 knäckebröd met leverpastei
T: stukje aardbeientaart met slagroom
L: shake van 300 ml magere melk + 28 gram Smart Protein, snee brood met kaas, snee brood met ham
T: banaan
D: onbeperkt sushi :))

Calorieën vandaag niet bijgehouden kan onbeperkt sushi toch niet goed invoeren. Laten we het maar houden op koolhydraten stapelen voor de twee runs die ik dit weekend op de planning heb staan :P

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:17

Ik snap het wel hoor EsterW :j kijk als het nou je trouwdag is, of je verjaardag, of iets anders bijzonders. Maar bij een bedrijfsuitje zou ik ook niet 'all the way' gaan als je net begonnen bent om weer wat bewuster te leven. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je er niet van kunt gaan genieten! Het zijn sowieso 3 lekkere opties lijkt me :j

Haha kiwipitje ik stapel gezellig met je mee voor zondag :)) Mn zus heeft al een pastaparty georganiseerd zaterdagavond :')

Lijstje vandaag:

O: 60 gr havermout, 50 gr zomerfruit DV, 25 gr goji bessen granola, 20 gr rozijnen, 150 ml sojamelk + water, 10 gr tarwezemelen
T: 1/3 bagel van Bagels&Beans met banaan, ahornsiroop en kaneel + kop cappuccino (zusje kon dr ontbijt niet op :P dus heb dr maar even geholpen :)) )
L: andijviestampot met: 125 gr rauwe andijve, aardappelpuree, zelfgemaakte appelmoes, vegetarisch worstje, mosterd
T: 2 bolletjes italiaans schepijs; cookies en carrot cake :D :9
A: aardappel omelet met: 1,5 ei :+ , 50 gr witte kaas, 170 gr zoete aardappel, 1/2 prei, 150 gr cherrytomaatjes + 100 gr ijsbergsla met 50 gr cherrytomaatjes, balsamico dressing, peper zout
T: 1 appel met rozijntjes en kaneel

D: water, glaasje witte wijn bij het avondeten denk ik
B: 8 km gefietst, beetje rondgezwommen in het meer

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:26

Wat een leuk compliment Kiwi :D
Mmm, AYCE sushi!

Mooi hoor Esther, die wilskracht! Top!

Phor, hoe voel je je tijdens de laatste zwangerschapsloodjes? Die dochter van je vindt het wel knusjes he in mama's buik :))

Hier een dagje tegen een deadline werken, dus mogelijk komt er nog een T kwark bij als het laat wordt. Ook daarom weinig beweging vandaag.
Gisteren nog een heerlijk bakje B&J fairly nuts gegeten; ik kon de kcal toch nog hebben.

O: 80 g speltbrood, 80 g rodebietjessalade, komkommer, rucola, 2 x thee; 150 g kwark met 10 g honing
T: Nespresso
T: Thee met 2 chocolate chip cookies
T: 80 g speltbrood met 30 g lightroomkaas met tomaat
L: (nu): 70 g pasta met saus van gisteren (tomaat, paprika, champignon, wortel, courgette), pluk gemalen kaas
B: Paarden verzorgen
A: 200 g gebakken aardappelen met 2 x witlof met wat mayo, poedersuiker en rucola; 2 x rode bietjes met feta en rucola (olijfolie, appelazijn, balsamicoazijn, honing, mosterd)
T: 350 g fruit (watermeloen en beetje ananas)
B: Half uur voeten en heupen strekken en rekken

Zo'n 2100 kcal, en ik denk dat ik die ook wel verbrand, met mijn hoge-stress-hartslag :')

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:45

Vandaag:
O: 50 gram havermout, 150 ml rijstmelk, 15 gram rozijn, 10 gram lijnzaad
T: -
L: Wit bolletje knakworst + ketchup, 1 wrap met wat tonijn en tomaat.en sla + appel
T: -
A: 65 gr rijst + 300 gram gemengde groenten + 125 gr tartaar
T: 2 gekookte eieren
B: bodypump

Raar dagje. Was mn lunch vergeten. Als cadeau van een business partner stond er de hele dag een knakworst/hotdog stand op ons werk, die dus ook wraps met tonijn had. Daar dus maar wat van genomen. Beetje vreemd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:14

Bhris, de weeen zijn zo'n beetje begonnen, maar zijn nog niet regelmatig! Ben net de slijmprop verloren, sorry voor het onsmakelijke detail :+
Hopelijk morgen een beeb *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:17

Oeh wat spannend, ik duim voor je! *\o/* Kom op Phorrie, je kunt het!!!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:17

O: Havermout met halfvolle melk, kokos, rozijnen en honing
T: Appel
L: 4 waldkornboterhammen, 2x cottage cheese en 2x gerookte kipfilet
T: Banaan
T: Mug cake van een banaan, ei, 2 el havermout en wat kokos
A: Fried rice van witte rijst, beetje kipfilet, ei, berg groente en oestersaus en sojasaus
T: 250 gr magere kwark met witte druiven

Phor, veel succes met de allerallerlaatste lootjes! Ik duim mee voor een baby morgen!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:25

Oh wat spannend Phor!

Ik heb altijd op weg naar huis zo'n honger.. Terwijl ik mijn laatste tussendoortje na 4 eet. Ga 5 naar huis ben 6 thuis. Misschien is het wel schijn want ik weet dat als ik thuiskom ik meteeb kan aanschuiven voor het avondeten :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:33

Ooh wat spannend Phor!! Zet m op *\o/*

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:36

phormicola schreef:
Bhris, de weeen zijn zo'n beetje begonnen, maar zijn nog niet regelmatig! Ben net de slijmprop verloren, sorry voor het onsmakelijke detail :+
Hopelijk morgen een beeb *\o/*

Zegt zij heel relaxt. :D Succes, hopelijk snel een gezonde beeb!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:37

Succes Phorrie, ik hoop dat ze er snel uit floept :D

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:55

Vandaag al wat meer gegeten:

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
T: paar aarbeitjes
L: Hard bruin broodje met oude kaas, komkommer en rucola, handje walnoten. En klein glas smoothie van yoghurt, perzik, banaan en klein beetje honing.
T: Banaan. Handje druiven
T: 4 rijstwafels, 3x pindakaas komkommer, 1x kaas komkommer
A: Risotto met broccoli en champignons met pittige kaas.

B: Van 07.00 tot 15.00 op praktijk gelopen. Daarna nog een uurtje in de stad gewandeld.

Succes Phor!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:37

Matheno schreef:
O: Speltboterham met ham en ei , speltboterham met filet americain, knoflook en spinazie
T: Banaan + saucijzenbroodje
L: Macaroni met veel groentes en wat rundergehakt
T: Mandarijn + ijsje
T: Stukje taart
A: 2 speltboterhammen met filet americain en salade
A: Paar borrelnootjes, stukjes paardenworst en 2 glazen wijn

Werd uiteindelijk een snackdag gisteren :+

Vandaag:

O: Frikadelbroodje
T: Banaan
L: Aardappelen met witte kool en een slavink
T: Mandarijn
A: 3 speltboterhammen met filet americain, komkommer en kipfilet + magere aardbeienkwark