Ik heb wel bijgelezen, maar vooral een beetje gescand! KambuisH, in ons 'gezonde receptentopic' kun je in de openingspost al heel veel info vinden
Maar ik herken me heel erg in jouw verhaal, ik heb/had precies hetzelfde. Nu ben ik al een tijdje overgestapt op mijn 'nieuwe eetpatroon', en eigenlijk voor t eerst van mn leven is mn eeuwige honger weg. Zo mensen ik ben gaaarr.. Heb echt een slopend weekend achter de rug, mn hele lijf doet zeer en ik ben echt MOE. Maar het was het waard
We hebben de kinderen weer een erg fantastisch weekend gegeven. Qua eten was het niet zo rampzalig als anders. Ik heb het hele weekend verse muntthee gedronken en we hadden paprika en komkommer als tussendoortjes voor de leiding
En ik had natuurlijk mn speltbrood en speltcrackers en eigen broodbeleg mee. En gisterenavond kregen we erg gezond avondeten: volkoren pasta met iets van 10 soorten groenten, pesto en vis. Mn enige 'zondes' waren paprikachips 's avonds en een paar stukjes melkchocola
Merk wel dat ik tijdens zo'n weekend veel behoefte heb aan koolhydraten. Je bent dan ook de hele dag in beweging, van 's morgens 6.30 tot 's nachts 00.30 minimaal, en geen pauze, het is echt loodzwaar eigenlijk. Maar wel heeul leuk
Met kinderen gooien op een springkussen is ook best een goede work-out 
Nu heb ik ontbeten met een (halve) smoothie van 2 handen bladspinazie, 1 peer, 1 kiwi en 1 sinaasappel. Straks de andere helft denk ik. Voor de rest van vandaag weet ik het nog niet echt. Ik ben zo ongelooflijk gaar dat ik niet weet of ik nog wel iets naar binnen krijg
dus hopelijk kan ik binnenkort weer helemaal normaal eten als alles weer genezen is. 
Misschien wel zonder groentes en op een geroosterde boterham.. Maar laatst had ik 1 met heel veeeel groentes en dat was me toch een beetje te veel op mijn nuchtere maag
)