Als het maar vast zit toch Hij is wel echt heel leuk!
Maartjx: leuk hoor, als ik daar in de buurt zou zijn, zou ik het ook zeker willen zien
Mijn hortensia's zijn echt best goed gelukt! Ben er wel achtergekomen dat spuiten terwijl alles al op een serveerschaal ligt niet heel praktisch is Maar dat kan niet anders, want het is niet meer op te tillen als het klaar is. Foto volgt vandaag.
Verder wat cupcakes aan het maken om vormpjes en dingetjes die ik nog niet gebruikt had uit te testen
simongek
Geplaatst: 19-03-12 13:13
Ik stel mijn vraag maar even hier want ik ben namelijk op zoek naar iemand die een taart wil bakker voor de verjaardag van mijn zoontje.
Hij wil graag een cars taart maar die kan ik hier nergens vinden. Weet iemand hoe ik daar in de buurt van Hoorn / Alkmaar aan kan komen.
Het gaat om een simpele vierkante of ronde taart met cars erop. Hoeven geen auto etc opgemaakt. Geen stapel taart of 3D of dat soort dingen. Zou om een taart voor max 10 personen gaan dus hoeft ook niet super groot of zo.
@Simongek: kijk even in de openingspost. Daar zie je wie er in opdracht bakt.
simongek
Geplaatst: 19-03-12 14:59
Helaas niemand in Noord Holland.
Kinke
Geplaatst: 19-03-12 18:52
Petekind was hier net voor m'n verjaardag, ze doet zaterdag haar vormsel. Dus ik stelde voor om dan cupcakes te gaan maken voor de visite, zij helemaal stuiter stuiter Nu nog verzinnen hoe we de decoratie gaan doen
hahahaha!!!! ik wou de cupcakes gewoon aan laten branden, dan afsmeren met jam zodat de marsepein lekker smelt en dan nog een hartje erop plakken
Maartxje
Geplaatst: 19-03-12 19:28
@Kinke, allereerst gefeliciteerd!!! Ik moet zeggen dat ik de prijzen best vond meevallen. Voor al het onderstaande was ik ongeveer 20 dollar kwijt. (toen omgerekend +- 15 euro) 1 Lobstertail 2 Red velvet cupcakes 2 cannoli's 1 brownie 6 verschillende koekjes waaronder m&m's Ze verkopen ook heel veel merchandise, dus ik heb uiteraard ook een aandenken gekocht: een keukenschort voor 20 dollar.
Na New York zijn we ook nog in Las Vegas geweest, en daar heb ik me helemaal gek geshopt aan de wilton spulletjes. De prijs daar is natuurlijk (zeker omdat de dollar in november nog goed stond) een stuk voordeliger dan dat je het hier zou kopen, maar het valt me op dat de prijzen steeds meer gelijk komen te liggen door het grote aantal taartenshops die er op dit moment als paddenstoelen uit de grond schieten.
Dax
Geplaatst: 19-03-12 19:29
Je kan ze toch ook bekleden met marsepein in een 'vlammen' patroon? Gewoon met geel, oranje en rood?
Ehm, mijn subtiele verwijzing was naar Weerwolven van Wakkerdam. We zoeken nog nieuwe spelers en het zou leuk zijn als wie dan ook mee wil doen Dat heb ik ook in mn OS staan, maar omdat ik hier eigenlijk geen reclame mag maken maakte ik het even klein
Ik heb hier echt al een hele tijd niet meer gepost (ik lees wel elke dag bij, zo leerzaam!), maar heb zaterdag even snel een taartje gebakken en ben eindelijk tevreden over hoe ze er uit ziet (dit is mijn 6e taartje ooit qua bekleden etc):
Gevuld met rode vruchtenconfituur en afgesmeerd met chocoladebotercrème (had maar 2 uurtjes de tijd om te bakken en te bekleden, dus geen vulling zelf gemaakt).
Ik moet echt zeggen: Lang leve Crisco Uitrollen gaat nu zo gemakkelijk en geen lelijke vlekken meer van de bloemsuiker. Ik krijg ook eindelijk alles redelijk strak, zonder plooien en scheuren, en het beslag van de biscuit krijg ik ook steeds beter, het is echt een handigheid .
Zaterdag om te oefenen maak ik een piratentaart voor mijn neefje die 6 jaar wordt, leek me leuk om te zien of ik ook iets anders kan dan met uitstekers werken.
Mijn eerste taart was de SOG-taart die in de OP staat, maar die was op alle vlakken nog echt toe aan verbetering.
Wat een prachtige taarten komen hier toch ook voorbij! Ik vind Cakeboss ook wel leuk om te kijken eigenlijk, maar je ziet op veel van die taartgerelateerde programmas inderdaad wel weinig taarten bakken zelf en vooral veel privéleven. Ik ga proberen weer wat meer actief mee te posten, al weet ik natuurlijk belange niet zoveel als de meesten van jullie
Tjees, wat druk bij de winkel zeg, en dat alleen maar omdat ze bekend zijn van de serie pfff.
Buurvrouw van mijn moeder neemt ook altijd spulletjes mee uit America, het zal toch wel wat schelen met hier. Ik hoop dat die plungers volgende week wat zijn van de AH, zijn best goedkoop als ik dat vergelijk met taartshops.
Gisteren nog 20 CC's gemaakt voor de verjaardag van een vriendin. Ze waren goed gelukt en kreeg vanmorgen een berichtje dat ze lekker waren en of ik niet vaker wat wou maken voor ze