Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindas2 schreef:IngridB schreef:Lijkt me super lekker. Moet ik deze in de koelkast bewaren of buiten de koelkast?
Kan allebei. In de koelkast wordt de caramel harder. Buiten de koelkast blijft de karamel aanzienlijk zachter.
IngridB schreef:Nog een , misschien wel hele domme (blonde), vraag![]()
Als ik het deeg maak en doe dit in het bakblik, moet ik dan ook de rand bekleden hiermee of alleen de bodem?
Heb nu wel de rand een stukje gedaan ( dacht zelf dat het toch wel moest), maar wat is dat spul bros zeg
![]()
of had ik het pas helemaal op het einde eruit 'mogen' halen? Was benieuwd of ik het eruit kreeg.
De vulling leek super lekker (was tie ook hoor) maar ik had een verkeerd pannetje gepakt, dus tijdens het koken
en roeren begon de bodem aan te branden en ineens dreven er allemaal bruine stukjes door de heerlijk ruikende
vulling. Morgen poging 2
Lindas2 schreef:IngridB schreef:Nog een , misschien wel hele domme (blonde), vraag![]()
Als ik het deeg maak en doe dit in het bakblik, moet ik dan ook de rand bekleden hiermee of alleen de bodem?
Heb nu wel de rand een stukje gedaan ( dacht zelf dat het toch wel moest), maar wat is dat spul bros zeg
![]()
of had ik het pas helemaal op het einde eruit 'mogen' halen? Was benieuwd of ik het eruit kreeg.
De vulling leek super lekker (was tie ook hoor) maar ik had een verkeerd pannetje gepakt, dus tijdens het koken
en roeren begon de bodem aan te branden en ineens dreven er allemaal bruine stukjes door de heerlijk ruikende
vulling. Morgen poging 2
Je kan het beste de bodem maken in een blik/ ovenschaal die je voorlopig niet nodig hebt. Ik doe altijd alleen de bodem. Je ziet dan later aan de zijkant mooi de lagen.
Men neemt een flink stuk bakpapier, dat leg je erin (beetje in de hoeken frotten). Daar doe je dan de bodem op, en laat je hier ook gewoon in afkoelen.
Als het koud is maak je de caramel en die mik je er gewoon overheen. Daarna hetzelfde voor de chocolade. Als alles dan koud is kan je het hele spul gewoon aan het bakpapier optillen uit de vorm. Openvouwen en snijden maar
.
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad!Blijven roeren is erg van belang. Zorg dat je garde ook echt de randen onderin pakt. Het duurt ongeveer een kwartier voor de caramel goed is dus goeie training voor de armspieren
. Succes!!