Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misslolliex

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:06

Leuke taarten! Super strak

Handig dat werkblad, en die mixer is fijn he? :):)

Je keukenrolletje is gestolen haha :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:17

Die impressiemat vond ik best fijn en makkelijk werken, hoewel het wel een paar pogingen kostte en hij nog niet helemaal perfect was, maar aangezien ik er toch nog een hoop vanaf moest snijden kon ik mooi dat deel wat niet helemaal goed was eraf halen.
Dat extra werkblad is in onze keuken echt nodig. Niet ver buiten beeld komt de wasbak al. Ik kwam op het idee toen ik mijn draaischijf op het gasstel had gezet om hem even aan de kant te hebben en vervolgens vol ging stapelen met dingen die ook in de weg lagen. Nu heb ik bijna 2 keer zoveel werkruimte en dat scheelt een hoop.

ssst, de foto's zijn in omgekeerde volgorde gemaakt. Ik was vergeten een nieuwe rol op te hangen, later heeft mijn mannetje een nieuwe op gehangen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:18

Ik vind het er erg mooi uitzien, met zo'n mat :) Lijkt me leuk om eens te proberen! Het ziet er op jouw taartje in ieder geval heel mooi uit!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:19

Hanneke, wat zien ze er weer gaaf uit! Met mijn knullige handjes van de laatste tijd kun jij mij nog wat gaan leren ipv andersom hoor. Maar samen freubelen is sowieso wel leuk :)

Nou, ik ben vandaag ook aan het knutselen geweest. Nog erg geïrriteerd over mislukte taarten, maar daar moest ik me maar even overheen zetten. Dus vandaag de symbolen gemaakt voor op de taart, incl. 3 calla lelies. Dat vergt zeker nog wat oefening voor een volgende keer (en een foammatje!!!), maar ben stiekem best tevreden met het resultaat. Ik wou eigenlijk duiven boetseren van gum paste (wat een fijn spul is dat trouwens), maar dat lukte echt totaal niet. Ben niet zo'n boetseerder. Maar goed, dan improviseren, en heb nu een hart gemaakt wat flink ligt te drogen en daar de ringen op geplakt (nu hopen dat het houdt) en dan wordt dat de topper.
Ook de tekst op de zijkant geplakt. Was natuurlijk vergeten om het of met gum paste te doen of tylose er doorheen te gooien, dus was een heel gepriegel om de letters goed (en recht!!! dat is nu nog niet helemaal super, maar goed, maakt niet uit) op de zijkant te krijgen. En dan heeft mijn zus ook nog eens dezelfde naam als Mayo, en helaas zijn dat veel letters... :D (haar vriend heeft er gelukkig maar vier :D)

Al met al dus een flink leerproject. Gelukkig is het ook niet een groot feest en niet officieel trouwen (geregistreerd partnerschap) en ook nog eens voor mijn zus en zwager. Dus wat fouten vinden zij niet erg. (als ze het al zien)

Morgen een autorit van bijna een uur voor de boeg. Voor het vertrek plaats ik nog even wat kleine symbolen (die nu nog liggen te drogen) op de onderste taart. En dan gaan de lelies en de twee taarten los mee. Dan stapel ik ze daar wel. Wordt ook spannend, want is de eerste keer. Maar ben als de dood dat als ik het vandaag doe hij instort/inzakt ofzo voordat het tijd is om 'm aan te snijden. En ik durf 'm ook niet gestapeld te vervoeren. We moeten heel vroeg weg om de meeste spits te mijden, dus heb daar nog tijd genoeg om rustig die taart te stapelen, voor we naar het gemeentehuis gaan en daarna weer terug naar hun huis.

Foto volgt morgen dus. (mijn moeder is de fotograaf, dus dan weet ik zeker dat er genoeg foto's van komen :D)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:22

Kinke schreef:
maar hoezo? moet ik nog iets voor je meenemen van Ellen's?

Nee kheb voorlopig denk ik even genoeg gekocht, maar wel een lief aanbod :o wat je wel mag doen is vragen of ze weet wanneer ze de nieuwe magie des zuckers binnen krijgt, die van november is dat.. en als ze die al heeft (staat niet op de site) dan mag je m wel meenemen voor me O:)

@ Falona, vind je tietentaart leuk hoor :)

Kwil dus binnenkort beginnen met het geven van workshops, (wil eerst wel alle 3 de pme's halen, zodat ik mn diploma heb) dus dat wordt tegen het voorjaar/zomer.. maar ben nu alvast wat ideetjes aan het bedenken wat leuk is als workshop, mag van beginnend tot gevorderd zijn.. jullie leuke ideeen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:35

ik zal het proberen te onthouden :)
Misschien is het een idee om ook een workshop (of workshops) te doen voor 'de puntjes op de i'? En workshops die niet overal worden gegeven, zoals icing technieken.
Polivy, ik ben benieuwd naar de foto's :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:41

icing technieken? is dat met zo'n spuitzak bloemetjes en andere versiersels maken?
Volgens mij waren ze daar bij taart & decoratie mee bezig toen ik daar gisteren binnen stond. Die waren dus midden in de winkel een workshop aan het geven. Ik vond het een beetje apart. Wel leuk om te zien, maar ik kan me voorstellen dat je als workshop volger niet zit te wachten op een volle winkel.

@lindas2: Ik vind je liefde is taart erg mooi geworden ook al zit er geen plaatje bij. Het lijkt net of je ook hetzelfde lettertype hebt als dat bij de plaatjes gebruikt is.
@kinke: mooi cadeautje ook. Hoe hoog is die ongeveer en hoe snij je zoiets aan?

@ilona: Ik kan ook nog heel veel van jou leren. We kunnen er anders ook een mini-mini DZP meet van maken, er lijkt verder niet veel animo te zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:45

jep, met icing allerlei verschillende decoraties maken en met icing stencils werken. Het taartje was ongeveer 10 cm hoog, ik had hem 3x gevuld. Snijden is niet moeilijk hoor, is wel een stevig taartje. Je kunt er 3 stukjes per rij uithalen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:53

Even klein voorproefje.
Mijn calla lelies (drie, omdat zus en zwager zwanger zijn):
Afbeelding

Afbeelding

De binnenkant (bij de 'stamper') heb ik ook nog een beetje gekleurd met sugerflair poedergebeuren. Maar dat zie je niet :D Sowieso beetje wazige foto's, want zijn met de mobiel van mijn moeder gemaakt (mijn batterij is namelijk leeg). Morgen of overmorgen volgen dus betere foto's.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:55

Jaime, die magie des Zuckers is er ook in een nederlandse vertaling? ik neem aan dat je gewoon de duitse versie bedoelt?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:55

Is je zwager zwanger? :P
Ik zie trouwens wel die kleuring aan de binnenkant van de lelies, zeker op de tweede foto. Ze zien er erg mooi uit.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:58

Falona schreef:
Is je zwager zwanger? :P
Ik zie trouwens wel die kleuring aan de binnenkant van de lelies, zeker op de tweede foto. Ze zien er erg mooi uit.

Ja, die zwangert gewoon mee hoor :P :D _O- (tja, ik dacht: laat ik maar zeggen dat ze zwanger zijn, want als ik zeg dat mijn zus zwanger is zou het ook weleens niet van mijn zwager kunnen zijn _O- )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:00

:oo Polivy :D
Ik zag de kleuring ook op de foto's hoor, erg leuk gedaan.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:09

Heb al weer mooie taarten gezien :) die calla lelies zijn ook super mooi :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 23:21

Kinke schreef:
Jaime, die magie des Zuckers is er ook in een nederlandse vertaling? ik neem aan dat je gewoon de duitse versie bedoelt?

Ja de duitse, de vertaalde is bagger :P doe mij maar 10x liever duits :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:36

Gut, kein Problem, ich werde es nachfragen ;)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:11

Jaime_ schreef:
De kleurpoeders iig niet.. de kleurstoffen blijven geloof ik wel in het assortiment.. de poeders zijn bij deleukstetaarten al uit het assortiment ;) waar ik de cursus volg kan zij ze ook niet meer krijgen en het winkeltje in hengelo kan ze ook niet opnieuw bestellen dus ik heb maar gekocht wat ze over had O:)

De reden is niet bekend en kan er op internet ook niets over vinden.. maar kheb zelf wel een groot vermoeden.. denk dat het heeft te maken met de aangescherpte voedingsrichtlijnen van de EU waardoor er bepaalde E-nummers en hulpstoffen niet meer zijn toegestaan.. vermoed dus dat sugarflair poeders niet aan de europese richtlijnen voldoen..

Dat is ook waar ik het een tijd geleden hier over had ;)
Het voldoet inderdaad niet meer aan die voedingsrichtlijnen, daarom komen er nu ook veel meer sprays op zetten!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:08

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:17

WAUW!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:40

goedemorgen!

Ik bak zelf niet echt (of meer echt niet) maar volg jullie schitterende baksels al een poosje, is echt leuk om die creaties te zien!

Nu vroeg ik me af, een tante van me komt as zondag op verjaarsvisite en die mag alleen suikervrij. De gebakjes hier uit de winkels kent ze allemaal al, en die zijn eeeehmm... niet echt lekker zeg maar. Nu vroeg ik me af of één van jullie misschien een adresje kennen waar dat wel lekker te bestellen is? Ik woon zelf in de omgeving van Roosendaal ( Multivlaai heeft het ook, daar ben ik al achtergekomen dankzij Google dus daar kan ik nog naar uitwijken.)

Alvast bedankt voor het meedenken!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:55

Iets om zelf te bakken of iets om te kopen zoek je? :)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:58

Zie weer erg mooie taarten voorbij komen zeg. +:)+

Vraagje: als je zo'n textuur mat gebruikt he. Hoe doe je dat dan correct?
Als ik mijn fondant heb uitgerold en dan de textuur mat erop leg dan moet het nog op de taart. Als ik dan met smoother of met mijn handen de taart netjes om het kapsel wil hebben dan gaat dit ten koste van de textuur in de fondant. Wat doe ik fout? En hoe krijg ik dit goed? Achteraf doen als de fondant al om de taart zit? Maar dan zou ik niet zo goed weten hoe ik dat dan moet doen :?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:11

Exodus schreef:
Zie weer erg mooie taarten voorbij komen zeg. +:)+

Vraagje: als je zo'n textuur mat gebruikt he. Hoe doe je dat dan correct?
Als ik mijn fondant heb uitgerold en dan de textuur mat erop leg dan moet het nog op de taart. Als ik dan met smoother of met mijn handen de taart netjes om het kapsel wil hebben dan gaat dit ten koste van de textuur in de fondant. Wat doe ik fout? En hoe krijg ik dit goed? Achteraf doen als de fondant al om de taart zit? Maar dan zou ik niet zo goed weten hoe ik dat dan moet doen :?

Ik heb die mat van het weekend voor het eerste gebruikt op marsepein. Ook heb ik dit weekend voor het eerste fondant gebruikt om te bekleden. Mijn ervaring daaruit is dat marsepein wat stugger is. Ik vermoed dat daardoor de impressie minder snel beschadigd raakt dan wanneer je fondant zou gebruiken.
Wat je ook zou kunnen doen is fonant en marsepein mengen. Dan wordt het soepeler dan alleen marsepein en wat stugger dan alleen fondant.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:21

Ok misschien dat dat het is. Ik heb namelijk nog nooit met marsepein gewerkt. Dus als ik het goed begrijp dan kun je met je handen nog over de textuur gaan als je hem bekleed en dan beschadigd de textuur in het marsepein niet?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:24

imd schreef:
Iets om zelf te bakken of iets om te kopen zoek je? :)

Definately kopen. :D