Taarten Decoreren VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:55

Moet je ver, Britt? Anders toch wel zorgen voor koelboxen ofzo :j

@Lilo:
Ik denk dat je een viool "eenvoudig" kunt maken van een rechthoekige biscuit (daar dus de viool uitsnijden) en eventueel de hals van de viool nog van een biscuit gemaakt in een gewone cakevorm.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:01

Ik ga het proberen in van die koeltassen van de supermarkt, denk ik. Koelbox heb ik hier (nog) niet.
Hoef niet ver gelukkig (5-10 minuutjes) en daar gaat ie gelijk de koelkast weer in, hij is voor donderdag, dus dat komt vast wel goed :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:05

Ooooh dan komt het wel goed :j

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:13

@mm, zoiets had ik inderdaad ook bedacht. Nu alleen nog tijd vinden.

Vinden jullie dat taarten bakken en decoreren ook zo verslavend? Iedere keer als ik een taartje af heb zoek ik weer een gelegenheid voor een volgende. Erg slecht voor de lijn, alhoewel weggeven natuurlijk ook altijd nog kan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:15

Absoluut, bovendien kan ik nooit echt lang concentratie opbrengen voor iets creatiefs in huis of met knutselen ofzo, maar met taarten kan ik zo de hele dag bezig zijn. Gaat echt nergens over :+ :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:48

liloenstitch schreef:
... alhoewel weggeven natuurlijk ook altijd nog kan.

Precies!
Ik blij dat ik nu wat jarigen/opdrachten in het verschiet heb en dat Ivar's juffen vandaag "jarig" waren :D

Aanstaande zaterdag ga ik met een dinnetje een stapeltje maken :j (Lekker weer ervoor dan... Dat ding smelt onder onze handen weg, geloof ik :') )
En in augustus heb ik er ook nog 3 staan.
Gats...heel juli niks te doen _O-

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:01

Haha, zo heb ik inderdaad ook al een hele planning staan. Volgende week een taartje voor mijn vaders verjaardag. Over 2 weken op vakantie, in augustus de verjaardag van mijn zoontje. Ik wilde iets van een brandweerauto maken. Begin september de verjaardag van mijn zus en een weekje weg met mijn schoonouders. Voor mijn dochterje begin oktober een barbapapataart en dan ben ik zelf ook half oktober nog eens jarig. En verder wil ik nog niet denken.
En dus binnenkort misschien toch maar beginnen aan die viooltaart. Vind het idee ook wel erg leuk.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:10

Wat leuk zeg al die opdrachtjes :D

Had ik maar een planning.. zit al weken uit te kijken naar mijn 'eerste opdrachtje' op 16 augustus.. (3 lagen snoopy-stapel-taart voor een feestje dat mn nicht terugkomt uit Amerika, ze was daar een half jaar voor stage! :)) )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:34

Dat is ook stoer Chernique! Ik ben nu dan bezig met twee taarten voor een vriendin van mijn moeder die haar diploma gipsverbandmeester heeft gehaald. Op de ene komt dan een puzzelplaatje met twee handen waar een been wordt verbonden en op de andere wilde ze graag een verbandrolletje, zit er over te denken om van de hele taart een verbandrol te maken, maar moet nog even kijken hoe ik de bovenkant ga doen dan :=
En of ik genoeg marsepein heb... Ga van de week maar gauw nieuwe bestellen. Hoe bewaren jullie je marsepein?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:45

@Chernique:
Oh maar dan kun je wel alvast een tekeningetje/ontwerpje maken voor de taart enzo. Alles gezellig inkleuren, bedenken wat je nodig hebt en hoeveel... :=

@Britt:
In een dichtgeknoopt plastic zakje en in een plastic bewaardoos+deksel

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:47

Hey meiden! Ik ben niet zo heel veel meer op bokt en taartjes maken doe ik ook niet veel meer. Dat laatste komt omdat mijn vriend ze niet wil eten ivm lijnen :D
Nu heb ik toch besloten om voor familie/vrienden/kennissen te gaan bakken. Heb al 2 opdrachtjes voor over 3 weken en 2 verjaardagen in Augustus.
Gisteren nog even een taart gemaakt voor mijn oma. Had visite en dus even snel afgemaakt. Vind hem niet super geworden, maarja kan moeilijk in de keuken blijven :D

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:48

Ik ga vanavond cupcakes met zusje maken :)
Had ze zin in :+ moet me nu alleen echt aan me huiswerk gaan zetten...

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:08

hoe kan je cupcakes leuk presenteren?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:37

Je hebt van die speciale standaards toch?

Ik leg ze gewoon op een bord, het is alleen voor pap/mam/zusje en ik :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:49

MamaMiesje schreef:
Vertellen jullie eens; heb je teveel "taartenrommel" als je 3 manden van 20x30 cm vol hebt + nog 3 kleine mandjes? :=

Absoluut niet :n

Ik heb een 70 liter bak vol met troep, exclusief de bakmixen en vullingen en vormen := En nog moet ik enorm goed inpakken en proppen :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:52

Tja, wij kunnen er ook niks aan doen dat tools etc gewoon niet makkelijk te passen zijn in een bak. Het past nooit in en op elkaar, dan heb je nou eenmaal een grote bak nodig O:)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:53

Je hebt speciale cupcake standaards in de shops. Je kan ze ook uitstallen op een etagere. Creatief kan zijn een bord, in het midden een decoratiefe kop/mok op z'n kop en dan een bord er weer op. Wel decoratief servies dan. En daarop dan je cupcakes uitstallen. Kan je best wat etages mee maken zo :)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:59

ik heb ook eens iets gezien da leek dan op een bosje bloemen weet alleen niet hoe het dat moet maken

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:01

Hier meld zich even een stille meelezer. Ik heb enkele maanden geleden deze nieuwe hobby opgepakt, maar door teveel andere hobby's is hij weer even in de kast blijven liggen. Aankomende weken ga ik weer aan de slag. Mijn dochter wordt 1 jaar en op het kinderdagverblijf wil ik cupecake's gaan trakteren en voor haar een klein boltaartje maken. De grote taart laat ik nog maar even over aan de bakker want daar heb ik nog iets te weinig ervaring voor.

Ik heb ouwels besteld die ik mijn vriend heeft ontworpen. Woezel en Pip die een 1 in hun handen dragen. Als het resultaat er mag wezen zal ik een plaatje plaatsen.

Jullie maken allemaal echt prachtige dingen ben gewoon jaloers!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:19

biesje schreef:
ik heb ook eens iets gezien da leek dan op een bosje bloemen weet alleen niet hoe het dat moet maken

Gewoon een pot pakken, daarin doe je van dat schuim, hebben ze bij de bloemist. Bloemdraaitje in je cc en dan in het schuim steken.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:43

Nathalie1981 schreef:
biesje schreef:

Gewoon een pot pakken, daarin doe je van dat schuim, hebben ze bij de bloemist. Bloemdraaitje in je cc en dan in het schuim steken.

oke tnx ga ik dat eens uit proberen

hoe lang van te voren moet je een taart en cc uit de vriezer halen?

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:07

Ik heb cappucino bavravois gehaald :D wat is nu een lekker combi hiermee? Ik moet twee taarten maken, eentje met Chocola maar dat wat iets te veel denk ik met cappucino en eentje met aardbeien. Denk je dan cappucino en aardbeien lekker is? en die chocola ook met aardbeien of is dat geen combi. lastig keuze maken :+

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:15

hola!
trouwe meeleezer med zich!

gister in huis niet echt leuk nieuws gekregen en nu wilde ik zeg maar als opvrolijker een taart maken....al standaard word dat appeltaart maar ik wil iets anders......het enigste wat ik heb in een springvorm, iemand tips voor iets leuks?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:22

Een springvorm kan prima hoor :j Heb er net een biscuit mee gebakken en hij ziet er prima uit ;)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:29

okee :D en hoe kan ik het dan opleuken zonder marsepein?