Taarten Decoreren II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Taarten Decoreren II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:53

Marsepein op marsepein plak ik met eetbare lijm of een veegje water en soms blijft het gewoon op elkaar plakken.

@ Orangiste: welkom bij de verslaafden :D Ik heb geen flauw idee of marsepein lekker is met spekkoek eigenlijk :)

@ Mrisss: je kan ook nog kijken bij www.taartendecoratie.nl of www.liescakeshop.nl en nog wat sites, maar die weet ik zo gauw niet :+

@ Monique: sorry geen idee, nog geen ervaring mee :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:19

Orangiste schreef:
Enne heb het idee om een kant en klare spekkoek te kopen bij de toko en deze omtoveren tot mooie taart. Zou dit kunnen en nog beter heeft iemand hier ervaring mee?

weet niet wat spekkoek is :+ maar ik heb ooit een oranjekoek gebruikt als kant-en-klaar-taart, bij gebrek aan vierkante taartvorm en tijd :D ik had mn twijfels maar degenen wie hem op mochten eten vonden het een super combi! wel machtig haha :Y)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:47

Ik denk dat spekkoek met marsepijn verschrikkelijk machtig is := Ik heb mijn twijfels over de smaak :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:50

spekkoek is vreselijk machtig en bovendien heel "vol" van smaak. In combi met marsepein, lijkt mij eerlijk gezegd niets....

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:22

Ik wil decoreren?!, hoe moet ik die bovenlaag erop doen, en met kleien, wat moet ik gebruiken?! kan ik dat zelf maken?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:27

_Miistral_ schreef:
Ik wil decoreren?!, hoe moet ik die bovenlaag erop doen, en met kleien, wat moet ik gebruiken?! kan ik dat zelf maken?

Ik geloof dat die vragen vaak genoeg gesteld zijn := De beginpost is toch ook een kleine moeite om door te lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:34

Ik ben bezig met de varkentjestaart, bedankt allemaal voor de prachtige voorbeelden :D ik doe dit in een grote vorm dus ik heb een dubbele cakemix met chocotwist gebruikt, hij heeft net bijna 2 uur in de oven gestaan := maar nu is 'ie perfect. En niet aangebrand ofzo maar eindelijk hard, na een uur was de binnenkant namelijk nog vloeibaar. Toen heb ik 'm op 120 graden gezet en langzaam verder hard laten worden.

De varkentjes zijn ook al geboetseerd. Als oogjes heb ik spikkels gebruikt, je weet wel, van die dingen die je vroeger op je softijsje deed. :+ en dan de donkerblauwe varianten.

Ik heb nu 3 varkentjes gemaakt (1 zittende, 1 liggende en een kontje), maar ik denk dat ik er nog 1 bij maak omdat de taart zo groot is.
Als bovenkant ga ik chocotoffs proberen, als dat niet lukt heb ik nog een chocoladereep liggen. Of Nutella chocopasta (nu bedoeld voor de zijkant).
En als hek, gebruik ik van die lange chocokoekjes van Bolletje (heten niet choconelli's maar ze lijken er wel op).

Morgen laat ik het resultaat zien :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:37

Ik ben erg benieuwd Ffortuna

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:39

Ik ben ook wel benieuwd! Wil m graag een keer maken, maar durf niet zo goed.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:40

hoezo niet gewoon proberen joh kan jou het schelen ;)
ik ga em binnenkort ook eens proberen :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:44

Liezel1 schreef:

Ben je bang dat de varkens je op eten? :D

Die ala choconelli's lijken mij wel lekker voor de zijkant :j

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:45

x_Marr schreef:
Liezel1 schreef:

Ben je bang dat de varkens je op eten? :D

Die ala choconelli's lijken mij wel lekker voor de zijkant :j

_O-

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:14

Ik heb gisteren mijn marsepein en mat ontvangen *\o/*
Dus van het weekend maar even gaan knutselen :D

Klein vraagje over de mat: moet ik het marsepein op de mat leggen of kan ik de mat op de marsepein leggen. Iemand enig idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:35

Ik heb de taart af! Ben al sinds 7.30 uur bezig met de taart, ik wilde verder :D

Ga nu even de foto's op de PC zetten.

De chocotoff-bovenkant is trouwens prachtig geworden en wordt nu langzaam hard. Maar volgens mij blijft 'ie wel lekker kleverig :+

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:38

ik ben erg benieuwd. Je hebt de chocotofs dus gesmolten neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:40

Ja, want om ze nou in het geheel op de taart te zetten lijkt me zo gek :+

Nee serieus, ik heb ze gesmolten met een piepklein scheutje slagroom en nog 6 blokjes chocola erbij (reep). Zal even de foto's uploaden, ik heb van elke stap een foto!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:41

Nathalie1981 schreef:
Ik heb gisteren mijn marsepein en mat ontvangen *\o/*
Dus van het weekend maar even gaan knutselen :D

Klein vraagje over de mat: moet ik het marsepein op de mat leggen of kan ik de mat op de marsepein leggen. Iemand enig idee?

www.deleukstetaarten.nl/forum en dan via de zoekfunctie zoeken op mat of impressiemat. Ik weet dat gebruiker Kwebbeltje een YouTube filmpje heeft geplaatst in het forumdeel 'How to's' :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:42

Leuk, ben benieuwd naar de foto's! :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:43

Ik heb gisterenavond ook een taart gemaakt. Best lastig werken als je eerste idee niet meer kan omdat je de marsepein iets te dun had uitgerold en al op je taart ligt :+ Je weet gelijk niet meer wat/hoe je wil decoreren :)) Heb de zijkant gedaan en ben begonnen aan de bovenkant, straks maar afmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:13

Weet je al wat je nu gaat maken, Mayo?

Nou hierbij mijn taart! Dit is mijn aller-aller-allereerste kleiwerkje van marsepein dus niet heel prachtig maar ik ben er wel tevreden over :)

Stap 1: bak een taart. Ik heb cakemix gebruikt voor 2 cakes := met chocosnippers erbij. Wel wat citroensap toegevoegd om de zoetigheid een tegenhanger te geven. De taart heeft bijna 2 uur in de oven gestaan, dit omdat het om een grote springvorm gaat en om dus een dubbel cakebeslag.
Maar dat was niet zo erg, want in de tussentijd had ik tijd genoeg om de varkentjes te boetseren!
Afbeelding

Stap 2: heb ik vanmorgen gedaan. Namelijk het afsmeren van de zijkant van de taart (let niet op de zooi, ik werk niet zo netjes :o ). Dit heb ik met Nutella chocopasta gedaan.
Afbeelding

Stap 3: het doormidden snijden/breken van de Lange Koekjes van Bolletje, en deze tegen de afgesmeerde zijkant aanzetten (en er daarna een lintje omheen binden).
Afbeelding

Stap 4: de randen van de taart ook nog afsmeren met chocopasta. Zo heb ik de randjes vast opgevuld, omdat de 'modder' vrij vloeibaar is wilde ik voorkomen dat dit door de randjes ging lekken.
Afbeelding

Stap 5: de modder maken! Ik heb Chocotoffs gebruikt en een piepklein scheutje slagroom. Uiteindelijk heb ik ook nog 6 blokjes chocolade toegevoegd (van een reep). Dit maakte de kleur van de modder net wat mooier en de boel zelf iets minder plakkerig. Dit samen gesmolten in een pannetje op laag vuur en....
Afbeelding

Dan krijg je dit!
Afbeelding

Stap 6: de taart laten afkoelen tot de bovenlaag hard wordt. Dat heeft een uurtje geduurd, toen heb ik de varkentjes erin gezet (ik heb er nog 2 bijgemaakt toen de taart stond af te koelen omdat de taart groot is en dus wel wat meer kon gebruiken).
Afbeelding

Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:15

Prachtig.

En hoe smaakt ie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:15

Dat weet ik niet, vanavond ga ik 'm weggeven :P

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:25

Wat leuk!!

mayo, dank je!! Ik ga ff zoeken :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:28

Ziet er erg leuk uit. Volgens mij is ie wel machtig :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:30

Die is ook echt heel gaaf, Ffortuna!!

Ik ga op zoek naar marsepein, en dan maak ik 'm volgende week een keertje :)