Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enamorada schreef:Ik kom me hier even melden. Ben sinds kort begonnen met vegetarisch eten en het bevalt me tot nu toe helemaal niet verkeerd. Wel een probleempuntje is dat ik al een hele moeilijk eter ben en nu dus ook al geen vlees eet. Ik lust gewoon heel weinig en ik doe mijn best dat te veranderen hoor, maar dat is niet 1,2,3 opgelost, ondanks dat anderen dat wel van me verwachten... Maargoed, ontopic: heeft iemand ook vega-recepten waar niet allemaal saus en duizend verschillende soorten eten in zitten?
enamorada schreef:Dankjewel Bommeltje!
Dat is lief Selkawat ik wel lust is vooral dingen zonder saus of vanalles er doorheen. Bijvoorbeeld droge sla lust ik gewoon, maar zodra er allemaal ui, dressing, courgette, weet ik veel wat allemaal doorheen gaat lust ik het niet meer. Aardappels, rrijst, pasta lust ik gewoon. Noem maar gewoon op wat je te binnen schiet, ik zie vanzelf wel of ik het lust
Mariett schreef:enamorada schreef:Dankjewel Bommeltje!
Dat is lief Selkawat ik wel lust is vooral dingen zonder saus of vanalles er doorheen. Bijvoorbeeld droge sla lust ik gewoon, maar zodra er allemaal ui, dressing, courgette, weet ik veel wat allemaal doorheen gaat lust ik het niet meer. Aardappels, rrijst, pasta lust ik gewoon. Noem maar gewoon op wat je te binnen schiet, ik zie vanzelf wel of ik het lust
Hee, dat klinkt als ik een paar jaar geleden! Opgelost door een vriendje krijgen (ik vond het zó gênant dat ik niks lekker vond wat zijn ouders maakten, dat ik dat maar gewoon ging eten) en door zelf te koken. Bij mij was het belangrijk om te weten wat er preciés allemaal in de sauzen/het eten zat voor ik ze wilde eten.
Misschien helpt dat voor jou? Het zelf koken deel dan
Verder geen ramp hoor, dat je veel dingen niet lekker vind.
marinke182 schreef:Ik kom ook na een tijdje weer eens binnenvallen.
Wij eten hier erg vaak aardappels-vlees-groente. Ik eet daar nu bijna altijd een kant-en-klare vleesvervanger bij. Dit is ook het meest makkelijk boor mijn moeder. De vervangers zijn echter behoorlijk duur en ook nog eens best zout. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan opvangen (ook op eiwit-gebied)?
Citaat:(volkoren) granen: quinoa, havermout, amaranth, seitan
peulvruchten (linzen, witte bonen en kikkererwten zijn mijn favoriet)
soja producten: sojamelk, sojayoghurt, (silken)tofu, edamame-boontjes, tempeh)
groenten (broccoli, spinazie, erwten, avocado, boerenkool en champignons)
zaden (pompoenpitten, hennepzaadjes, lijnzaad, chiazaad )
noten & notenpasta’s (amandelen, walnoten, cashewnoten, pecannoten, hazelnoten)
chlorella of spirulina (dit kan je door je smoothie doen)
edelgistvlokken
Ook bestaan er talloze plantaardige proteïne poeders op basis van hennepzaad en erwten. (Bijvoorbeeld deze van Orangefit).
PlantsTho schreef:Dit is misschien wel interessant om te lezen
https://lisagoesvegan.com/hoe-kom-je-aan-je-eiwitten/Citaat:(volkoren) granen: quinoa, havermout, amaranth, seitan
peulvruchten (linzen, witte bonen en kikkererwten zijn mijn favoriet)
soja producten: sojamelk, sojayoghurt, (silken)tofu, edamame-boontjes, tempeh)
groenten (broccoli, spinazie, erwten, avocado, boerenkool en champignons)
zaden (pompoenpitten, hennepzaadjes, lijnzaad, chiazaad )
noten & notenpasta’s (amandelen, walnoten, cashewnoten, pecannoten, hazelnoten)
chlorella of spirulina (dit kan je door je smoothie doen)
edelgistvlokken
Ook bestaan er talloze plantaardige proteïne poeders op basis van hennepzaad en erwten. (Bijvoorbeeld deze van Orangefit).