Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:50

Op groenten probeer ik niet teveel te kijken, dan wordt het helemaal saai :+

O: shake
TD: reep van atkins, cappucino nuts
L: kipfilet met waterzooi soep
A: cougetinni met bolognese saus
TD: kaasjes

:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:58

Ik ben overtuigd dat er geen "spaarstand" is, of iig nauwelijks. Die paar kcal waar we over praten zullen niet het verschil maken tussen afvallen of niet afvallen. Maar waar zo weinig eten wel voor kan zorgen is dus insulineresistentie doordat je hormonen overhoop liggen. En dan val je dus niet af. Maar als je in ketose zit zou je dan dus wel af moeten vallen.
Ik ben echt van mening dat je in theorie met 1000kcal prima af moet vallen in ketose, alleen het probleem is dat je in de praktijk op 1000kcal gewoon te weinig vet binnen krijgt om in ketose te kunnen zijn. En je hebt echt vet nodig om in ketose te komen en te blijven, anders gaat je lichaam het niet aan kunnen. Je lichaam gaat in ketose omdat het vet gaat gebruiken als brandstof. Als jij laag in vet gaat eten en hoog in eiwitten maar laag in kcal gaat je lichaam dus eiwitten gebruiken als brandstof. En dan kom je niet in ketose. Dus kijk goed naar je macro's, ik heb er een paar posts geleden al iets over geschreven welke verhoudingen verstandig zijn.

Maar het feit dat je aangeeft niet het idee te hebben meer et doen eten doet mij echt twijfelen of je niet meer dan 1000kcal eet. Ga eerste eens goed bijhouden. En alles doet er toe, het scheutje olie/klontje boter waar je in bakt, de paar nootjes of blokjes kaas die je in het voorbijgaan uit de koelkast grist, het koekje bij de koffie. Alles... Wat voor mij persoonlijk goed werkt is begin van de dag alles bij elkaar leggen wat ik die dag mag eten. En verder ook niks anders, alleen wat daar ligt. Werkt het beste als je de avondmaaltijd al klaar hebt, maar anders kun je die als uitzondering zien, maar moet je wel heel strikt zijn op die avondmaaltijd. This is your wake-up call ;)

Mijn dagmenu ziet er als volgt uit:
O: Griekse yoghurt met opgeklopte slagroom en beetje cacaopoeder
L: salade met bacon en een eitje (en rauwkost en kaas)
A: kip shaslick schotel (kip geroerbakt met diverse groentes, ongetwijfeld wat kruiden die ik kan vinden, wat nootjes er doorheen)
postworkout: magere kwark met walnoten
Tussendoor: iig wat oude kaas, ik heb nog 400kcal over voor vandaag dus even zien waar ik die aan ga besteden straks :9
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-08-16 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:59

Ik had gisteren ff een :o? moment, of nee, eigenlijk heb ik die jaren gehad en heb ik dat nu hersteld. Ik wist uiteraard wel dat vet veel calorieën levert enzo, maar wist nooit hoeveel het nou precies was. Met invoeren in mfp ook nooit echt op gelet bij bijv een salade invoeren. Gisteren bedacht ik opeens dat ik alles braaf invoer, behalve het vet waar ik in bak. Ik probeer wel weinig te gebruiken, maar voer het nooit in. Dus ff gekeken hoeveel 15 ml olijfolie was qua kcal, viel zowat van mn stoel :o :o :+ Nou is dat nu met kha niet zo spannend, maar als ik ooit weer caloriebeperkt ga eten moet ik daar eens beter op gaan letten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:02

ehm ja, vet is puur vet dus iedere gram is 9kcal haha. Ik gebruik 10gram bij het koken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:07

Haha ja ergens wéét ik het natuurlijk wel, maar op een of andere manier heb ik dat altijd ergens in een hoekje weggestopt ofzo :+ Ik moet eens afwegen hoeveel ik echt gebruik, 15 ml was een inschatting.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:09

Ik heb ook de griekse youghurt, opgeklopte slagroom en cacaopoeder ontdekt.. jammmieeee

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:23

Aanezien ik volgens atkins kha arm doe, mag ik nog geen yoggurt kwark etc.
Ook mag ik maar beperkt groenten. Ik ben daarmee toch altijd heel snel in ketose (voor mijn gevoel was ik dit keer na 1 dag al in ketose, meet niet met strips).

Mijn dag lijstje ongeveer:
O: 100 gr schouderham (1kh)
T: 100gr hutekase met een paar druppels zoetstof en een eetlepel lijnzaad
M: 125 gr shoarma met 1 hamlapje met ? (50?) Gr kaas en 3/4 eetlepel mayo (zaanse hoeve)
T: 2 eieren of 2 bifi's
A:
100 gr sla met een beetje rode ui erin en wat vis uit de oven.

Eventueel 's avonds nog komkommer.
Groenten is vrij weinig maar dat is nu even de bedoeling ;)

Drinken: heel veel watee.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:50

Ik zou met zoveel beperkingen moeite hebben me eraan te houden, voor mn gevoel mag je dan bijna niets meer eten.

Iemand een lekker recept voor een witte (khd arme) pastasaus voor de courgetti? Ik heb gegoogled, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat maken jullie zoal?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:05

Gelukkig is er genoeg dat ik wel mag eten. Vooral als ik in duitsland boodschappen doe (in bv vlees voor op brood zot daar minder kh).

Dit zorgt er wel voor dat ik geen honger heb en niet ga snaaien. Als ik nog 10 of 15 kilo af ben gevallen, dan ga ik weer meer groentes en uiteindelijk beperkt rood fruit toevoegen en kwark etv.
Maar de eerste tijd zeker nog niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:07

Carbonarasaus? Op basis van ei, room en kaas!

Arabella, je slikt dan een multivitamine bij oid?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:10

Ik heb zolang ik in ketose ben met zuivel en groenten erbij ook geen snaaitrek hoor. Wat zou zuivel en groenten dan doen waardoor je snaaitrek krijgt, zolang je onder de ca 30 grm khd blijft?

Ohh carbonara is wel een idee ja!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:12

Ik vraag me sowieso af waar je khd vandaan komen als je geen zuivel en geen koolhydraten mag. Ik streef naar 300gram groente per dag of 150gram groente en een salade met rauwkost en kom tot max 35gram koolhydraten, inclusief mijn zuivel...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:16

Ik ook idd, en ik heb die groenten ook echt nodig voor mn vezels, anders kan ik helemaal niet meer naar het toilet.

Wat mag je dan wel allemaal eten? je noemt vlees voor op brood, maar uiteindelijk is dat ook allemaal maar vlees, ik wil wel eens iets anders dan vlees, vis en eieren :o

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:09

Ik heb nog steeds geen problemen met naar de wc gaan. In tegendeel zelfs -O-

Ik eet vooral vlees, eieren en kaas. En ik verplicht me 1x per week vis te eten en 1x per week doe ik 75gr schaaldiere door mijn eieren heen :9

Ik kom tot 200 gr groenten per dag. Nu nog vooral sla en komkommer maar er is een lijst toegestane groentes. Zie hieronder. Ik houd nu alleen de groentes onder fase 1 aan en rauw. Ivm de vezels.

Soms als ik wat wil pakken maar geen zin in de gewone dingen heb, dan pak ik 50ml opgeklopte slagroom (zelf geklopt). Maar eigenlijk ook niet echt vaak.

Fase 1 Groenten max 3%
Alfalfa 1
Andijvie/krulandijvie 1
Asperges 3
Bleekselderij 2
Bloemkool 3
Broccoli 3
Champignons 0,5
Chinese kool 1,5
Courgette 2,5
IJsbergsla 2
Komkommer 2,5 (zonder pitjes 1)
Koolraap 3
Paksoi 1
Raapstelen 0,5
Rabarber 2
Sla/veldsla 1
Snijbonen 2
Spinazie 1 a 2 (let op etiket)
Witlof 2
Zuring 2,5
Zuurkool 1 (let op etiket!)

Fase 2 Groenten max 10 %
Amsoi 5
Aubergine 5
Avocado 6,5
Bamboespruiten 6
Bieten 7
Boerenkool 4
Cichorei 3,5
Groene kool 4
Klaroen 4
Knoflook 31 (je gebruikt er maar heel weinig van en het is erg gezond)
Knolselderij 7
Koolrabi 4
Kouseband 7
Lenteuitjes 10
Olijven 7
Paprika (rood) 10
Paprika (groen) 5
Paprika ( geel) 6
Peultjes 5
Pompoen 8
Postelijn 4,5
Prei 5
Princessebonen 5
Raap 4
Radijs 4
Rettich 5
Rode biet 7,5
Rode kool 5
Savooiekool 4
Snijbiet 4
Sperziebonen 5
Spitskool 4
Spruiten 7
Tauge 3 (KH komen van zetmeel)
Tayerblad 4
Tomaat 3 (KH komen van suikers, zonder pitjes minder KH)
Ui 10
Venkel 4
Witte kool 4

Fase 3 - Fase 4
Bonen 43
Doperwten 10
Erwten 12,5
Groene erwten 17
Kapucijners 17
Kastanjes 35
Kidney beans 15
Kievietsbonen 43
Kikkererwten 26
Linzen 20
Mais 23
Sjalot 17
Sugarsnaps 7,8
Tuinbonen 15
Witte bonen 58
Wortelen 7

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:21

Ohh maar ik vind 200 gr groente ook niet echt weinig, ik dacht uit je verhaal dat je echt maar heel weinig mocht. In de lijst staan ook best veel opties om een stuk meer af te wisselen.

Mag slagroom dan wel, als zuivel niet mag?

Het verbaast me avocado pas in het 2e rijtje te zien staan, het aantal khd daarbij klopt niet. Of is dat niet het aantal khd? Zit volgens de nevo tabel geloof ik 1,7 gr khd per 100 gr in.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:30

200gram rauwkost, dat is best een berg... Als ik 50gram sla heb heb ik een aardige portie...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:34

Ik neem altijd een zakje van 100 gram sla, is idd flink veel, maar vult nauwelijks. 100 gram komkommer vind ik dan altijd weer zielig weinig voor mn gevoel :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:39

Goedenavond.
Na een slecht aantal dagen (vakantie met vrienden)
Sinds vandaag er weer flink tegen aan!

Vandaag was mijn lijstje:

O: 2 biefstukjes (was erg laat wakker)
T: aardbeien
L: blokjes kaas
T: slagroom
A: boontjes, carpaccioburger een eetlepel notenrijst.

Morgen heb ik avonddienst, maar ik weet echt even niet wat ik mee moet nemen. We hebben een magnetron, dus opwarmen is mogelijk. Maar magnetronmaaltijden zijn erg hoog in KHD

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:08

Ik eet minimaal 200 gram sla in een salade.. vind 100 of zelfs 50 gram erg weinig :o.

Ik heb vandaag echt gedacht of ik er wel mee door wil gaan..
Ben er nog niet echt uit..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:14

Wat zijn de voordelen van stoppen? En wat van doorgaan? Wat kost doorgaan je en heb je dat er voor over? Wat wil je bereiken? Wat heb je daar voor over?

Sporten was heftig, pfff... Tijdens squatten werd ik aardig duizelig, viel flink tegen. Workouts (ik doe crossfit) gingen wel fijn gelukkig. Net bakje kwark op met noten en een paar amandelen (en een theelepel pindakaas :9 ) en nu klaar. Morgen wat meer drinken, denk dat ik vandaag geen 2liter heb gered

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:19

@m_d_h: alvast wat vlees bakken en dat gewoon evwn opwarmen? Dat doe ik altijd. Desnoods nog wat komkommer en tomaat( als je dat eet) mee

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:32

arabella2000 schreef:
@m_d_h: alvast wat vlees bakken en dat gewoon evwn opwarmen? Dat doe ik altijd. Desnoods nog wat komkommer en tomaat( als je dat eet) mee

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken.
Alleen heb ik nu niks in huis en morgen ochtend wil ik echt eerst naar het paard toe...
Misschien neem ik wel gewoon sla oid...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:35

Hmmm dat is balen.... heb je geen kha knakworstjes ofzo in huis?
Dat zijn dingen die ik hier standaart in huis heb, kha kankworstjes en rundvleeshamburgers van de lidl (uit de vriezer per 2 verpakt).

Of een blikje vis?
Desnoods kaas en bifi worstjes door de sla heen :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:37

Omeletje bakken oid?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:46

Oh dat is ook nog wel een goed idee!