Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Leonie schreef:Vandaag niet echt heel erge honger, maar vooral veel zin om te eten.
Gelukkig wel zin in gezonde dingen, dus net lekker aan toegegeven.
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel.
L: hard bruin broodje met remoulade saus, rosbief, komkommer en sla.
T1: bakje druiven, banaan, 2 mandarijnen
T2: 4 rijstwafels waarvan 3 met pindakaas en komkommer en 1 met belegen kaas en komkommer.
A: zilvervlies rijst met curry van sperziebonen, kip, ui, champignons en kokosmelk
T: stuk zelfgemaakte cheesecake
B: van 07.00 tot 15.30 op praktijk gelopen (was druk) en 20 minuten fietsen
Nu zit ik dus weer lekker vol
Eliine schreef:Lijstje vandaag:
O: 60 gr havermout, 60 gr banaan, 20 gr goji bessen granola, 10 gr zemelen, 150 ml sojamelk + water, 20 gr rozijnen
T: -
L: doperwtenpannenkoeken met in totaal: 1 ei, 100 gr doperwtenpuree, sojamelk, speltbloem/boekweitmeel. 1 pannenkoek met kaas en 50 gr doperwtenpuree, 1 met banaan/kaneel, 1 met zelfgemaakte bosbessenjam
T: 1 doperwtenpannenkoek met palmsuiker
T2: 2 blokjes 72% chocola, paar rozijntjes
A: andijviestampot met 125 gr rauwe andijvie, aardappelpuree, zelfgemaakte warme appelmoes met kaneel en rauwe honing (![]()
) , vegetarisch worstje, mosterd
T:weet ik nog niet, mss eiwitshake als ik die wegkrijg na het hardlopenkopt thee en een handje rozijnen
D: water
B: stukje in het meer gezwommen, 8 km gefietst, 30 minuten hardlopen
Weer tevreden met vandaag! Lekker wat uitgebreider kunnen koken op mn vrije dag
Venthe schreef:Planning vanadaag
O: 250 ml ongezoette amandelmelk, 7 el havermout, 1 el lijnzaad, 28 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, mineola
L: zelfgemaakte bulgur salade; +/- 50 g (ongekookt gewogen) bulgur, +/- 80 g kikkererwten, handje munt, handje, peterselie, handje bieslook, komkommer, cherrytomaatjes, citroensap en scheut olijfolie + 250 ml thee
T: eat natural reep met laagje yoghurt + kommetje zelfgemaakte champignonsoep op basis van een roux (tijdens kookles)
A: roerbak noedels van maggie (noedels, kruidenmix, kipfilet, thaise roerbakmix) met schaaltje kroepoek en 1 sauslepel pindasaus + glas ice tea green
T: schaaltje vruchtenkwark
T2: kop thee + banaan en tros druiven
B: 1 paard rijden + stalwerkzaamheden
Als hij zo blijft ben ik tevreden
EsterW schreef:Enorme hongerdag vandaag, en het is pas vier uur. Heb me redelijk ingehouden, omdat ik weet dat ik vanavond lekker - en vast iets te veel - ga eten!
Tot nu toe:
O: ca. 200 gr. magere kwark met rode bessen en granaatappelpitjes en een (flinke) hand gemengde noten
T: handvol rauwe worteltjes
L: groene salade van de saladebar op 't werk, 2 gekookte eieren, kopje runderbouillon
T: de rest van de bak kwark
A: ga bij vrienden eten, zij kan héérlijk koken! En ongetwijfeld minimaal 2 glazen alchol voor-tijdens-na het eten. Ze is slijter en vinologe en heeft altijd weer wat lekkers: een nieuwe wijn uit de winkel, een nieuw likeurtje voor bij het toetje, een nieuwe hoog-kwaliteit gin voor de lekkerste gin-tonic voor het eten... Ik laat jullie weten waar ze me mee verrast straks!
EsterW schreef:En het werd... *bij zie loopt t water in de mond?*
Spaghetti met pomodori-tomaten salsa met kaneel en saffraan en gamba's, met een komkommer-kaas salade, anderhalf glas heerlijke witte wijn. Was een Jamie Oliver recept begreep ik. Met toe tiramisu en een glaasje limoncello. Heerlijk!