Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:30

Dag 'ik kom uit de nachtdienst'. Maakt het wel veel maar ik ben ook bijna 2 dagen wakker (-3 uurtjes slaap vanochtend...) Beetje fatsoenlijk opgelost of had ik dit beter anders aan kunnen pakken?

3.00: 2 speltbth + kaas
1 speltbth + boter + kokosbrood
Kop bouillon
6.00 1 speltbth + boter + kokosbrood
Appel
9.00 40 gram muesli, 200 gram magere kwark, peer
13.00 40 gram havermout, 200 ml halfvolle melk, 2 eetlepels notenmix, banaan
15.00 2 mueslicrackers + boter
18.00 Zoete aardappel, sperzieboontjes met eetlepel sojasaus, kipfilet met een eetlepel pesto
Kokosmelkijsje
20.00 ?, wat ik aangeboden krijg

B: 20 km racefietsen, stuk wandelen, nacht gewerkt

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:17

Gister weer prima aan mn planning gehouden, behalve de 2 gekookte eieren voor het slapen niet meer gegeten.
Vandaag:
O: 65gr havermout, 20gr rozijn, 15 gr lijnzaad, 150ml rijstmelk
T: -
L: 65gr macaroni, 200gr boontjes, 100 gr gekookte kipfilet, half uitje, beetje pesto. 2 pruimen
T: 2 rijstwafels met pindakaas
A: ?? Soepje denk ik
T: 250gr kwark, 15 gr lijnzaad, 15 gr rozijn
En in de avond waarschijnlijk 1 of 2 witte wijn

B: 5 km hardlopen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:57

Netjes Kiwi :)

O: 50 g speltbrood met rodebietensalade en komkommer
T: Cappuccino
L: 120 g mg stokbrood met geitenkaas, pesto, kruiden, tomaat, komkommer, tuinkers; vers fruitsap
T: 2 bolletjes ijs van de ijscoman
B: half uur wandelen, 2 uur balletles
T: Bak gemengd fruit
A: Pasta met verse tomatensaus, tsjokvol groenten

Broertje van twaalf had de verkeerde trein genomen naar school deze ochtend, en hij belde me in paniek dat hij in het station van Brussel was - waar hij dus absoluut niet hoefde te zijn :') - en of ik hem kon gaan halen. Ik ben vanuit bed in de douche gesprongen, na 20 minuten zat ik al op de trein, en ik heb verder geen tijd gehad om dingen te berekenen/mee te nemen. Nu snel werken in de bib, en dan naar de balletles.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:36

Krijg altijd zo'n honger van jouw lijstjes Bhriseis! Ook als ze niet zo goed gelukt zijn als je zelf wilde :P

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:53

Enorme hongerdag vandaag, en het is pas vier uur. Heb me redelijk ingehouden, omdat ik weet dat ik vanavond lekker - en vast iets te veel - ga eten!

Tot nu toe:
O: ca. 200 gr. magere kwark met rode bessen en granaatappelpitjes en een (flinke) hand gemengde noten
T: handvol rauwe worteltjes
L: groene salade van de saladebar op 't werk, 2 gekookte eieren, kopje runderbouillon
T: de rest van de bak kwark
A: ga bij vrienden eten, zij kan héérlijk koken! En ongetwijfeld minimaal 2 glazen alchol voor-tijdens-na het eten. Ze is slijter en vinologe en heeft altijd weer wat lekkers: een nieuwe wijn uit de winkel, een nieuw likeurtje voor bij het toetje, een nieuwe hoog-kwaliteit gin voor de lekkerste gin-tonic voor het eten... Ik laat jullie weten waar ze me mee verrast straks! :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:56

Ontzettend last van mn tand dus ik heb momenteel ook echt geen honger..... Morgen wortelkanaalbehandeling wss.... brrrr

O: Magere kwark met muesli en chiazaad
T: wortels maar niet zoveel als ik wou want deed pijn... :P
L: 2 boterhammen met belegen 20+ kaas, tomaat, 1 vk boterham met filet american en 1 kiwi
T: 1 peer
A: maaltijdsalade, als ik het wegkrijg
T: Niks gok ik zo.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:22

O - havermout, ongezoete sojamelk, chiazaad, lijnzaad, banaan, 3 dadels, honing, rozijn, kokos rasp
L - 2 speltbroodjes, hummus, spinazie, halve avocado, 2 scrambled eggs met tomaat, courgette, ui, geitenkaas en peper
T - Rijstwafel appelstroop
A - paar aardappeltjes, gehaktbal, veel bloemkool en stukjes komkommer
T - sinaasappel, rijstwafel pindakaas en waarschijnlijk nog wel wat

B - stukje fietsen, stalwerk
D - water, thee

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:07

Lijstje vandaag:

O: 60 gr havermout, 60 gr banaan, 20 gr goji bessen granola, 10 gr zemelen, 150 ml sojamelk + water, 20 gr rozijnen
L: doperwtenpannenkoeken met in totaal: 1 ei, 100 gr doperwtenpuree, sojamelk, speltbloem/boekweitmeel. 1 pannenkoek met kaas en 50 gr doperwtenpuree, 1 met banaan/kaneel, 1 met zelfgemaakte bosbessenjam
T: 1 doperwtenpannenkoek met palmsuiker
T2: 2 blokjes 72% chocola, paar rozijntjes
A: andijviestampot met 125 gr rauwe andijvie, aardappelpuree, zelfgemaakte warme appelmoes met kaneel en rauwe honing ( :9 :9 ) , vegetarisch worstje, mosterd
T: weet ik nog niet, mss eiwitshake als ik die wegkrijg na het hardlopen

D: water
B: stukje in het meer gezwommen, 8 km gefietst, 30 minuten hardlopen

Weer tevreden met vandaag! Lekker wat uitgebreider kunnen koken op mn vrije dag :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:41

__Leonie schreef:
Vandaag niet echt heel erge honger, maar vooral veel zin om te eten.
Gelukkig wel zin in gezonde dingen, dus net lekker aan toegegeven.

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel.
L: hard bruin broodje met remoulade saus, rosbief, komkommer en sla.
T1: bakje druiven, banaan, 2 mandarijnen
T2: 4 rijstwafels waarvan 3 met pindakaas en komkommer en 1 met belegen kaas en komkommer.
A: zilvervlies rijst met curry van sperziebonen, kip, ui, champignons en kokosmelk
T: stuk zelfgemaakte cheesecake :)

B: van 07.00 tot 15.30 op praktijk gelopen (was druk) en 20 minuten fietsen

Nu zit ik dus weer lekker vol :)

Gister wat veranderd maar tovh nog blijj ermee. Vandaag was ook weer lekker dagje.

O: havermout met magere yoghurt lijnzaad en appel
L: hard bruin broodje met olijven tapenade, mozarella, tomaat en rucola
T: banaan en handje druiven
T: 2 rijstwafels een met kaas en komkommer en een met pindakaas en komkommer
A: salade van snijbonen, ijsbergsla, ui, beetje cottage cheese, gerookte zalm, handje volkoren pasta en pijnboompitjes

B: van 07.00 tot 15.00 op praktijk rond gerend

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:15

Dienst van 13.00-22.30. om 10.00 ontbijt pas, dus alles beetje doorgeschoven.
10.00: havermout pannekoek met 1 ei, havermout, melk, lijnzaad en flinke el stroop + paar druifjes
12.00: 1 mgb met cottage cheese
14.30: 2 mgb met cottage cheese
16.30: druiven
19.00: 2 grote MGwraps met 1 zakje tuna west met franse dressing, bruine bonen, tomaat, paprika, komkommer en mais
20.30: magere kwark
22.00: appel
B: 1 uur en 20 minuten fietsen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:31

Eliine schreef:
Lijstje vandaag:

O: 60 gr havermout, 60 gr banaan, 20 gr goji bessen granola, 10 gr zemelen, 150 ml sojamelk + water, 20 gr rozijnen
L: doperwtenpannenkoeken met in totaal: 1 ei, 100 gr doperwtenpuree, sojamelk, speltbloem/boekweitmeel. 1 pannenkoek met kaas en 50 gr doperwtenpuree, 1 met banaan/kaneel, 1 met zelfgemaakte bosbessenjam
T: 1 doperwtenpannenkoek met palmsuiker
T2: 2 blokjes 72% chocola, paar rozijntjes
A: andijviestampot met 125 gr rauwe andijvie, aardappelpuree, zelfgemaakte warme appelmoes met kaneel en rauwe honing ( :9 :9 ) , vegetarisch worstje, mosterd
T: weet ik nog niet, mss eiwitshake als ik die wegkrijg na het hardlopen kopt thee en een handje rozijnen

D: water
B: stukje in het meer gezwommen, 8 km gefietst, 30 minuten hardlopen

Weer tevreden met vandaag! Lekker wat uitgebreider kunnen koken op mn vrije dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:39

O: 250g magere kwark met appel en 40g havermout
T: mehrkorn- boterham en 2 vk crackers met hummus + komkommer
L: salade van halve komkommer, 2 tomaten, 1 avocado en hand spinazie, 2 blokjes 85% choc
T1: 2 vk crackers met kwark en sv jam
T2: 3 stukjes bruin stokbrood met hummus/pesto
A: klein taartje van italiaanse kaas/gegrilde courgette, 2 glazen wijn, 2 stukjes kaas

B: niets!

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:04

O: magere yoghurt, granola, kopje thee
T: koffie met hv koffiemelk, stukje paleo bananenbrood, glas water
L: 2 plakjes speltbrood, 1 met pindakaas light en komkommer, 1 met snoeptomaatjes, beker drinkyoghurt, komkommer, snoeptomaatjes
T: glas crystal clear, 2 kleine havermout- banaan koekjes
T: appel
A: sperziebonen, gebakken aardappeltjes, kip burger piri piri, glas cola light, klein schaaltje magere kwark appel/kaneel
T: thee, stukje chocola
T: glas cola light, met niets? Of ?

B: kantoorwerk, 30min. Met hondje wandelen, boodschappen doen

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:14

Uiteindelijk, in de avond wat gaan snaaien
Venthe schreef:
Planning vanadaag
O: 250 ml ongezoette amandelmelk, 7 el havermout, 1 el lijnzaad, 28 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, mineola
L: zelfgemaakte bulgur salade; +/- 50 g (ongekookt gewogen) bulgur, +/- 80 g kikkererwten, handje munt, handje, peterselie, handje bieslook, komkommer, cherrytomaatjes, citroensap en scheut olijfolie + 250 ml thee
T: eat natural reep met laagje yoghurt + kommetje zelfgemaakte champignonsoep op basis van een roux (tijdens kookles)
A: roerbak noedels van maggie (noedels, kruidenmix, kipfilet, thaise roerbakmix) met schaaltje kroepoek en 1 sauslepel pindasaus + glas ice tea green
T: schaaltje vruchtenkwark
T2: kop thee + banaan en tros druiven

B: 1 paard rijden + stalwerkzaamheden

Als hij zo blijft ben ik tevreden :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:22

Beetje een raar dagje vandaag. Waren om half 4 op stal, maar de zadelkamer was op slot. We hebben tot 7 uur gewacht, maar zijn nog even naar de supermarkt gelopen omdat we zo'n honger hadden. Er was ook weinig in huis vanmorgen/vanmiddag dus vandaar dat t zo weinig is.

O: 2 beschuitjes met jam en 1 met vruchtenhagel
L: 2 boterhammen met biologische jam
T: rijstwafel met smeerkaas
'A1': maisbolletje en meergranenpuntje
A2: rijstmix met quinoa, broccoli en zalm
T: trosje druiven

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:23

O: Grutten met cacaonibs, zadenmix en superblend
T: 3 pruimen en een dadel
L: Salade van rucola, ijsbergsla, een paprika, snacktomaatjes en kikkererwten. Rijstwafel met pindakaas
T: Pruim, pluot, een dadel en 2 palkjes kalkoenfilet
A: Kabeljauwwfilet en in de oven geroosterde bloemkool. Chocolademousse van avocado, banaan en rauwe cacao
T: Yoghurt met verse aardbeien en whey, wat gedroogde ananas en mango, handje bessenmix (had weer trek na het fietsen)
D: Groene thee, water, sportdrink
B: 30km op de racefiets

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:35

Leonie, heb je nog steeds honger met deze lijstjes? Naar mijn idee is het niet echt veel.

Vandaaag, lijstje via tel uit mijn hoofd :)
O: havermout, lijnzaad, zemelen, protein, amandelen, ongezoete amandelmelk, zemelen
T: speltbrood met kaas en komkommer
L: gele paprika, tomaat, sla, bosui, kipfilet, appel, mandarijn, 150 gr griekse yoghurt
T: kop aspergesoep, 150 gr kerriesalade
T: 20 gr protein
Net nog: scampi, kikkererwt, boontjes, noodles ah to go.
D: te veel koffie en cappuchino, water
B: 20 min fietsen, uur kickbox, uur spinning

Net iets boven de 2100 kcal, mis zo nog stuk fruit. Rare dag, helemaal niet thuis dus veel mee en uiteindelijk ah to go :P

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:50

EsterW schreef:
Enorme hongerdag vandaag, en het is pas vier uur. Heb me redelijk ingehouden, omdat ik weet dat ik vanavond lekker - en vast iets te veel - ga eten!

Tot nu toe:
O: ca. 200 gr. magere kwark met rode bessen en granaatappelpitjes en een (flinke) hand gemengde noten
T: handvol rauwe worteltjes
L: groene salade van de saladebar op 't werk, 2 gekookte eieren, kopje runderbouillon
T: de rest van de bak kwark
A: ga bij vrienden eten, zij kan héérlijk koken! En ongetwijfeld minimaal 2 glazen alchol voor-tijdens-na het eten. Ze is slijter en vinologe en heeft altijd weer wat lekkers: een nieuwe wijn uit de winkel, een nieuw likeurtje voor bij het toetje, een nieuwe hoog-kwaliteit gin voor de lekkerste gin-tonic voor het eten... Ik laat jullie weten waar ze me mee verrast straks! :Y)

En het werd... *bij zie loopt t water in de mond?*
Spaghetti met pomodori-tomaten salsa met kaneel en saffraan en gamba's, met een komkommer-kaas salade, anderhalf glas heerlijke witte wijn. Was een Jamie Oliver recept begreep ik. Met toe tiramisu en een glaasje limoncello. Heerlijk!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:46

Nee eigenlijk niet Lis. Maar ik moet inderdaad op blijven letten dat ik genoeg blijf eten. Mijn portie grootes zijn wel huge dus dat scheelt al wat.

Ik ben wel al een tijd tijdens praktijk erg opgeblazen, maar denk dat dat komt door de onregelmatigheid met eten.

Mooie lijstjes komen voorbij zo!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:06

Gisteren niet echt goed gesport maar heb wel 2100 cal binnen gehad. Ben niet zo blij dus, misschien ga ik vanavond nog even..
O: 1 appel, 10 amandelen en 2 sneetjes spelt desem met tonijnsalade
T: 2 volkoren crackers met pindakaas en een halve komkommer
L: halfvolle kwark met whey muesli en havermout
T: appel en een maiskoek
A: witte rijst met boontjes en kipvleugels
T: (eventueel smartbar na het sporten)
D: water en thee
Zonder de smartbar kom ik uit op 1720 cal tegenover 1800 cal (als ik niet ga sporten).

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:47

O: Havermout, amandelmelk, stukje pure chocolade, granaatappel, chia, lijnzaad, zonnebloempitten, kokosrasp
T: Appel
L: 2 Knackebrod met pindakaas en jam ( helaas niks anders meer in huis )
T: Perfection bar
A: ? ( verassing, eet bij vader )
T: Smoothie van magere yoghurt en fruit

* Even proberen wat minder kcal te eten na mijn slechte eetgedrag van laatste dagen..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:49

Esther, dat klikt heel erg goed! Mijn lijstje is in de soep gelopen, gingen wat buurtjes bekijken voor straks een nieuw huis in Amsterdam, dus daar ook lekker gegeten op het terras. Heel bizar, 17 september buiten eten!
Avondeten werd daarmee tortilla-kaas-taart met geroosterde groente. Half bakje rauwkost en half bakje friet met beetje mayo erbij gehad en een glas witte wijn. Cappuccino na.
Vandaag weer wat meer groente in t snaveltje stoppen:)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:07

EsterW schreef:
En het werd... *bij zie loopt t water in de mond?*
Spaghetti met pomodori-tomaten salsa met kaneel en saffraan en gamba's, met een komkommer-kaas salade, anderhalf glas heerlijke witte wijn. Was een Jamie Oliver recept begreep ik. Met toe tiramisu en een glaasje limoncello. Heerlijk!

Dat klinkt heerlijk!!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:30

Gister:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad, hennepzaad; appel
T: banaan
L: boekweit met zwarte bonen, paprika, komkommer, tomaat en bosui; dressing van mosterd, balsamico en olijfolie
T: 4 wortels, peer
A: kapucijners met paprika, courgette, wortel en bosui; erbij kropsla met tomaat en een beetje ketchup
T: eiwitshake, roggecracker met pindakaas

B: 12 km fietsen, uur paardrijden

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:55

Leonie, ik weet natuurlijk niet hoe groot je porties zijn inderdaad haha. Mis een dagje bijhouden? Als het er zo staat kan ik me bijna niet voorstellen dat je hoog in kcal zit? Maar aan de andere kant zolang je geen honger/klachten hebt en qua lichaam niet wilt/hoeft te veranderen..
Dat onregelmatige eten is inderdaad vervelend. Somige (ik ook helaas :P ) reageren daar best heftig op.

Ester, dat klinkt echt heerlijk! Jam! :D

Gister + restje wokgroentes en plakje kipfilet.