Spinazie met aardappelen, gekookt ei en een gehaktbal
Phylos
Geplaatst: 24-12-13 17:25
Rijst met wokgroentes, pangasiusfilet en kokossausje
Aranel
Geplaatst: 24-12-13 18:09
Gourmetten
Kaatje
Geplaatst: 24-12-13 20:55
Vanmiddag restant soep , vanavond broodje bal . Morgen gaan we steengrillen en overmorgen de restanten daarvan eten
Allemaal een gezellige Kerst toegewenst en smakelijk eten
Noeps
Geplaatst: 24-12-13 21:05
Gegrilde zalm, pommes duchesse en witlof met ham&kaas
Girassol
Geplaatst: 25-12-13 00:08
Verse zalm met gebakken aardappels en salade van gemengde sla, tomaten, komkommer en avocado.
Jet
Geplaatst: 25-12-13 00:31
Voor de derde dag op rij boerenkool, nu is het op . Wel lekker hoor en ook makkelijk, twee dagen opbakken in de koekenpan... Morgen uit eten met twee neven, vriendin van één van hen en nicht, naar een Chinees met hapjes enzo... Tweede kerstdag eten bij broer en schoonzus, dat wordt gourmetten, ook leuk en lekker.
Gisteren zijn we schandalig verwend bij mijn broer.
Vooraf hadden we eendeborstfilet op een bedje van veldsla, daaronder carpaccio van bietjes. Er zat een super lekker dressing met honing op en t was afgemaakt met pijnboompitjes.
Als hoofdgerecht hadden we een zwarte kalkoen uit Engeland. Rosevalaardappeltjes uit de oven. Aardappelpuree met daarin knolselderij. Stoofpeertjes. Erwtjes met gebakken spekblokjes. Cranberry compote. Volgens mij vergeet ik nog wat dingen haha..
Als nagerecht hebben we nog een super lekkere ijstaart op met engelse siroop, koffieijs e.d. erin verwerkt.
Ik zit nog vol
Froukje
Forever young
Geplaatst: 25-12-13 12:39
Vandaag gevulde kip met aardappelkroketjes, witlofsalade en doperwten/wortelen. Na ijs met aardbeiensaus en slagroom.
Gisteren witlofsoep vooraf, rollade/kip in 't spek/aardappeltjes uit de oven/rode kool/stoofpeertjes/wortelen als hoofdgerecht en vianetta-ijs als toetje. Vandaag: Soepstengel omwikkeld met ham en olijventapenade Garnalencocktail in een tomaatje Twee kleuren paprikasoep Kipspies Visspies Pommes duchesse Citroenrisotto Groentepakketje uit de oven Komkommersalade en een toetje
adecuada
Geplaatst: 26-12-13 15:36
Wij gaan met ongeveer 12/13 man bij mijn schoonouders gourmetten. Gezellig!
Had als voorafje bruchetta's gemaakt met gegrilde courgette en pecorino kaas, en een aantal met een tapenade van tuinbonen, basilicum en mozzerella. Als hoofdgerecht een kalkoen met een salade, en rode kool met verse appeltjes in room en een aardappelpuree met knolselderij en paddestoelen. Als dessert een mango ijstaart. Was heerlijk!