Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:17

Haha ja dat was echt lachen. Ik zag de bui al hangen toen ze over die worst begonnen, geweldig! :p
Ik kreeg ineens de vraag of ik in de Koen en Sandershow op 3fm geïnterviewd wilde worden. Nou, dat wou ik wel :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:18

Ik luister altijd naar 3fm heb ik het gemist 8)7

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:27

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:35

Ty :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:40

God Jolien, die worst conversatie is hilarisch _O-
Kom je nog toe aan je shred tussen het feesten door?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:47

Haha inderdaad, ik moest zo ontzettend lachen toen we het daar over hadden.
Helaas moet ik het shredden weer skippen :') Ik ben (ondanks de feestvreugde) echt bekaf. Ik was er vanmorgen om kwart voor 6 uit en heb nauwelijks stil gezeten. Zelfs tijdens de uitzending moesten we staan. ;) Daarbij nauwelijks een hap door mijn keel gekregen, dus ik vrees dat ik halverwege instort. Ik ga dus de komende 2 dagen nog level 1 doen en dan zondag beginnen met level 2 ;)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:25

Gefeliciteerd Jolien! Wat heb je nu uiteindelijk gebruikt om de theedoek te schilderen? Ziet er goed uit! Nu maar lekker bijkomen!

Wat ik me zomaar zat af te vragen, want ik heb door chronische ziekte, afgekeurd zijn en bij gevolg chronisch moeten budgetteren ;) nog de energie nog het budget om echt aan de bakkerij te gaan zoals jullie dat doen, of marsepein en fondant glutenvrij zijn. Heb op DLT al wel een recept gevonden voor glutenvrij beslag en ganache is hier ook altijd goed natuurlijk (heb een ware choc-a-holic als vriend, haha), dus een keer een pigs in the mud oid zou nog wel moeten lukken (als mijn combi-magnetron wil meewerken).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:33

Dankjewel Annick :)
Ik heb uiteindelijk dustpowder en rejuvenator spirit gebruikt. Helemaal super! Het was binnen no-time droog.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:45

Van harte gefeliciteerd, ik vind het een super mooie taart!
En dan al die zeurende mensen weer, gewoon jaloers pfff, goed gedaan hoor!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:48

Jolien87 schreef:
Via onderstaande link kun je het terugluisteren, als je klikt op 'De mooiste taart van Overijssel', Eclair. :)

Jolien in de Coen en Sandershow

Even een stille meelezer..
Gefeliciteerd Jolien!
En wat een geniaal gesprek. Ik heb m net even terug gelezen en ik heb smakelijk gelachen. *\o/*
*kruipt weer in de meeleesmodus* :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:51

@annick: De meeste webshops hebben een glutenvrije sectie. Ik zie er nooit marsepein tussen staan, maar fondant is vaak wel glutenvrij. Anders moet je het eens op het forum van de leukste taarten vragen, daar zitten een paar dames die precies weten wat wel en niet kan bij bepaalde voedselallergiën.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:55

Michelleex schreef:
Van harte gefeliciteerd, ik vind het een super mooie taart!
En dan al die zeurende mensen weer, gewoon jaloers pfff, goed gedaan hoor!

Tja, helaas blijf je dat houden. Zo blijkt nu ook weer.
Gelukkig zijn het veelal positieve en lieve reacties. En het feit dat de vakjury mij unaniem heeft verkozen tot winnaar maakt het nog leuker om te winnen.
Nadien heb ik de juryleden uiteraard nog even gesproken en ze vonden dat ik eigenlijk weinig verbeterpunten heb. Ik moet gewoon lekker verder gaan met kilometers maken zodat ik nog meer handigheid krijg. Maar ze vonden dat ik veel lef had en een heel goede werkwijze had. Echt te gek op dat te horen van professionals.
Daarnaast was één van de juryleden helemaal weg van de bokkenpootjes- en mergpijpjesvullingen. Hij blijf maar uit de beslagkommen snoepen :')
Het was echt een onwijs gezellige dag! Ik zal komende week wel even wat foto's in een linkje plaatsen en dan gaan we gewoon weer verder op de orde van de dag in dit topic. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:57

*\o/* *\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/*
Gefeliciteerd!!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:58

milatje schreef:
En wat een geniaal gesprek. Ik heb m net even terug gelezen en ik heb smakelijk gelachen. *\o/*
*kruipt weer in de meeleesmodus* :o

Het grappige is dat ik regelmatig de Coen en Sandershow luister via de radio en dan hoor je dus regelmatig dit soort gênante interviews. Voorheen dacht ik altijd: "het zal je maar gebeuren, ik zou met m'n bek vol tanden staan", maar het ging me aardig goed af. Volgens mij kon ik beter zo reageren en gewoon lekker meel*llen, in plaats van heel serieus reageren want dan waren ze denk ik nog een stapje verder gegaan. Uiteindelijk gooiden ze de handdoek in de ring. :(:)

EDIT: dankjewel Kinke! :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:23

Wauw jolien! Op naar heel Nederland bakt! Gefeliciteerrd!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:58

Gefeliciteerd Jolien, wat goed zeg!!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:04

Super, gefeliciteerd Jolien!

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:49

Wauw Echt gaaf! gefeliciteerd Jolien!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:58

@Jolien, fijn dat het op die manier toch goed gelukt is! En hoe,haha.

@Dorus, tegen de tijd dat ik aan de bakkerij ga zal ik eens op het forum van DLT kijken. Heb ook een app op mijn smartie waarmee ik streepjescodes van producten kan scannen in de supermarkt of gewoon producten kan opzoeken. Voor een pigs inde mud is het wat minder van belang dat de marsepein glutenvrij is,die kan ik dan nog wel links laten liggen, hoewel ik er zelf dol op ben, haha. Mijn vriend houdt weer niet van marsepein, dus voor ook hem zou ik dan fondant kunnen gebruik op cupcakes oid.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:13

Jolien van harte gefeliciteerd meiske!
Super gedaan.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 14:30

Heb zin om te bakken, maar aan de andere kant totaal geen puf... Gisteren wel snel chocolat chip cookies gemaakt. Ook lekker :)

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:50

stond in de keuken een stoofpotje voor morgen te maken..moest toch in de buurt blijven dus maar ff popcakes gemaakt, staan nu af te koelen, haal ik ze strax dfoor de groene candymelts en plak er rood met blauwe bloemetjes op met gele vlindertjes...als het dan buiten prutweer is maken we het binnen maar lente :-p

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:30

Zo is het, bah wat word je deprie van dit weer. bah.

Net van mijn lieve papsie en mamsie een sapcentrufuge gekregen. Dus in plaats van bakken maar lekker sappie maken vandaag. Zit nu boordevol heerlijke vitamientjes. :) Net als de kids, die vonden het ook heerlijk. Dat is toch wat verantwoorder als taart en cake. :)

Heb de taart voor mijn neefje uit de diepvries gehaald, ga ik morgen verder versieren en de draak erop zetten. Maar eerst moet mijn zoontje zijn a diploma halen. Joepie, mocht ook wel na 2 jaar. :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:31

jeahh ga morgen een pop cake maker kopen bij de action, k kan het toch niet laten :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:41

Ik val eventjes binnen :o Heb namelijk een vraagje.
Voor zondag heb ik beloofd een taart te maken. Door omstandigheden maak ik morgenochtend de cake en bewerk die 's avonds. Het plan: aardbeienjam vulling, botercreme om de cake en bedekken met witte fondant. Vervolgens nog decoreren met wat gekleurde fondant en marsepein en ander leuk spul :D . Maar! Nou las ik iets over dat je fondant/marsepein kon gaan smelten/verkleuren door de jam. Dan zou je van botercreme een 'dijkje' moeten maken, waardoor de jam dus meer in de cake zit.
- Hoe dik/breed moet dat dijkje zijn? En is het echt nodig?
Ik wilde het trouwens in een langwerpige cakevorm maken, omdat ik dat makkelijker vind werken met het fondant erna. Maar eventueel kan ik het beslag ook in een ronde springvorm gieten en dus meer een taart ervan maken.