Jeeetje jullie gaan echt hard! Ik ga maar eens bijlezen!
In elk geval welkom EngeltjesS!
Ik heb gister echt hard gezondigd! Ben naar de opening geweest van de nieuwe ijssalon :p Maar het was heerlijk! Vandaag maar even gezond doen..
O: 2 speltboterhammen met kaas T: appel L: Bio yoghurt, bio muesli met lijnzaad en nog 2 speltboterhammen t: kiwi en sinaasappel a: vis en roerbakgroente
Duuk2011
Geplaatst: 12-03-12 16:47
phormicola schreef:
Ik heb net de ontdekking van de eeuw gedaan
De bakker bij mij om de hoek is veranderd in een zogenaamde Eurobakker. Alles is 1 euro, ook het dure speltbrood en koolhydraatarme brood
Wow dat is echt ideaal! Jaloers!
Duuk2011
Geplaatst: 12-03-12 16:54
Ik zie lekkere recepten voorbij komen! Ben alweer een boodschappen lijstje aan het maken haha
mijn eetschema van gisteren: o: fruitsalade en een viergranenwafel met aardbeienspread t: havermoutkoek l: 2 speltpannenkoeken met geitenkaas en een groentesapje van tomaat, komkommer, paprika en basilicum t: rijstwafel d: geroerbakte groente in een curry-sausje met bulgur t: bananenijs (bevroren banaan met karnemelk in de blender gemikt)
Eetschema van vandaag: O: biogarde met suikervrije muesli, noten, cranberry's en lijnzaadolie T: havermoutkoekje en appel L: spelt-olijven-zongedroogde-tomaten brood met cottage cheese en komkommer, groentesapje van gisteren T: kiwi D: gourmet (heel fout, maar vriendinnetjes komen langs die heel graag wilde gourmetten. Wordt voor mij veel salade!)
Houd me nog steeds heel goed aan het CVS-dieet, heb zaterdag bij de Starbucks niet eens een lekkere koffie genomen, maar ben braaf aan de thee gegaan *schouderklopje*
Mijn zuurdesem is ook eindelijk bijna klaar (vandaag laatste dag), dus kan morgen weer brood bakken!
mmarrijee
Geplaatst: 12-03-12 18:51
Hallo allemaal,
Gezond eten is erg belangrijk! Maar het schijnt ook heel goed te zijn voor een mooie huid! Heb een leuke link gevonden waarin dit allemaal wordt uitgelegd! http://www.mijnbeautygeheim.nl/beautyfood.html
EngeltjeS
Geplaatst: 12-03-12 20:18
Ik zie woorden voorbij komen die ik nog nooit heb gelezen hahaha Jullie zijn echt gezond zeg!
mijn lijstje: ochtend: (8.30 uur) 2 boterhammen hagelslag tussendoor: niks lunch: (half 2) halve appel, snicker en pakje crackers tussendoor: plakje cake avond: bleekselderij met aardappels en tartaar.
Beweging: 18km gefietst (uur), 5km gewandeld (45min./uurtje) drinken: liter thee, kop koffie en glaasje limonade.
Wat een suiker, en wat een andere lijst, als ik die van jullie zie
Zoooo ik heb mijn vegetarische groentencurry gemaakt (bloemkool/tuinerwt in een 'pasta' van lente-ui, knoflook, kerrie, kruidnagel, paprikapoeder, gemberwortel, kokosmelk
Mjaaaaaaammmmm voor mn vriend een beetje quinoa erbij,. ik had genoeg aan de groenten alleen
Morgen overige restje bloemkool (gewoon gekookt) rode bietjes en kabeljauw uit de oven gestoofd in een beetje roomboter...hmm
Owjah, heb de staafixer geprobeerd, is inderdaad net als blenderen, ding ligt al jaren ongebruikt...heb frambozen (uit de vriezer) gehaald ga ik morgen een smoothie maken met biogarde en chia zaden
Phrono
Geplaatst: 12-03-12 20:39
Nou ik moet zeggen dat ik net heerlijk heb gegeten! Lekker volkoren pasta. Gehakt gaar gewokt. Ui, paprika, courgette en champignons erbij. Als laatste pakje gezeefde tomaten erbij op smaak gebracht met oregano, bieslook en basilicum. Gehakt heb ik wat gekruid met knoflook, paprika en kerriepoeder.. ik ben geen pasta eter maar vond het echt lekker! Ook de gezeelfde tomaten vond ik echt lekker voor de saus, was wel zout aan toegevoegd maar verder niks.
Mijn dag was ook goed, op 3 paaseitjes na maar verder mooi aan het schemagehouden
Ik had deze bonbonnetjes gemaakt voor bij de after dinner tea en mjammm wat zijn die lekker!!! Zelfs mijn ouders vonden ze super lekker. Echt een aanrader! Het was wel een flinke kliederboel haha maar dan heb je ook wat! :d
Unoo
Geplaatst: 12-03-12 21:11
Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een speciaal dieet omdat ik heel heftig kan reageren op bepaalde voedingsmiddelen en ik dus terug naar de basis moest. Dit houdt in dat ik geen suiker, smaakstoffen, zoetstoffen of kleurstoffen mag. Ook mag ik geen kip, rijst, uien, aardappels, doperwtjes, appelsap en nog een aantal voedingsmiddelen.
Ik ben 16, 1.75 meter lang en weeg 57 kilo. Ik woog vorig jaar nog 40 kilo bij dezelfde lengte, dit was omdat ik niet aankwam wat ik ook at. Toen ben ik aan de pil gegaan en daardoor kwam ik 25 kilo aan in totaal, maar omdat ik een hele slanke bouw heb was ik gewoon voor mijn doen 'te vol' qua postuur toen ik 65 kilo woog.
Ik ben 3 maanden terug gestopt met de pil omdat mijn huid er toch niet beter op werd en omdat ik maar aan bleef komen, en toen ben ik binnen een maand weer 8 kilo afgevallen. Ook mede door het dieet.
Ik heb enorm af moeten kicken van de suiker, ik moest enorm veel moeite doen om niet heet de koekjesvoorraad leeg te eten als ik thuis kwam. Nu heb ik daar totaal geen last meer van en eet ik gewoon gedroogd fruit of een stuk pure chocolade als ik zin heb in iets zoets.
Ik fiets elke dag ongeveer 40 minuten, en doe 1 keer in de week aquajoggen en ook 1 keer paardrijden. Ik zal niet elke dag lijstjes gaan schrijven met wat ik heb gegeten omdat ik dat toch vergeet en ik gewoon eet naar behoefte. Vandaag heb ik trouwens alleen maar liters thee op en een appel en een banaan aangezien ik ziek ben
Ohhhhh wat vervelend dat je zoveel niet mag loop je bij een dietiste? En wat veel aangekomen door de pil! Vocht vasthouden of andere 'trek' ? Welkom iig
Ik wil morgen eens een smoothie met amandelmelk maken maar ik heb geen banaan! Wel dadels, amandelen, avocado's, citroenen, bevroren mango, bramen en frambozen. Iemand tips??
Wat gaan jullie hard!! Welkom aan de nieuwe ennee.. lekkere dingen zie ik voorbij komen. Ik heb afgelopen dagen niet echt opgelet, ook niet gesnaaid, en het harde werken in de stallen en met de paarden maakt een hoop goed. Komende dagen weer aan de bak voor de studie achter de laptop, dus dan maar weer even opletten. Trouwens besloten om niet KH-vrij te gaan eten, gewoon niet mogelijk. Zal het wel zoveel mogelijk gaan minderen en kijken voor betere oplossingen. Oh trouwens, kan je roomboter ook buiten de koelkast bewaren? Het is altijd zo onsmeerbaar als iik het op een broodje of cracker wil doen..
Silence