Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouka

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:52

Ahhh lemon meringue is mijn specialty :D Leuk, de smaak verveelt mij ook nooit maar ik mag het voorlopig niet maken want mijn vriend heeft het te vaak gegeten O:)

Brood maken is ook echt leuk, heb zo'n droombeeld dat ik later in mijn cottage met moestuin (en paardjes in de wei) vers brood sta te bakken en m'n heerlijke country kitchen ... Ben jaloers op jullie ovens hoor!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:52

@ Laurabram, wat jammer dat ze niet gelukt zijn. Welke volgorde heb je aangehouden met kloppen?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:56

Saskiaa_ schreef:
Dubbel!? Toe maar, luxe hoor!

Dat was één van mijn weinige wensen voor een nieuwe keuken, ik bak zo graag en met 1 oven is 't altijd tobben.
Ik ben ook fan van ovenschotel en daarbij lekker een stokbroodje en dat zijn dan altijd weer verschillende temperaturen zodat het niet kan, dat was ik zo zat. En mijn wens was gelukkig goed te verwezenlijken.
ijspeert schreef:
Wilde ik ook ,maar het probleem was ik heb geen gas maar een 5 induktieplaat op mijn Boretti en daar is bijna niet aan te komen.

Maar ben zeer bij met deze oven gaan zonder probleem 9 pizza's in

9 pizza's :oo . Wow.
Ik heb een fornuis vergelijkbaar met Boretti, met 4 gewone gaspitten en een wokbrander. En dan dus die dubbele oven, heerlijk <3 .

OK, genoeg opgeschept :o .

Mijn mislukte baksels:
Afbeelding
Ze zijn ingedeukt (ik ben bang dat ik teveel yoghurt heb gebruikt).
Daardoor is de glazuur in het kuiltje gezakt := .

En deze waren een probeersel:

Afbeelding

Moeten margrietjes voorstellen, m'n vriendin heet Daisy, dus ik wilde dit eens proberen.
Alleen m'n rolfondant is een beetje droog geworden, dus was heel kruimelig geworden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 20:58

Nouka schreef:
Ahhh lemon meringue is mijn specialty :D Leuk, de smaak verveelt mij ook nooit maar ik mag het voorlopig niet maken want mijn vriend heeft het te vaak gegeten O:)

Hihi, mijne ook :D Ik maak hem meestal voor speciale gelegenheden (etentjes met vriendinnen of verjaardagen) omdat het zoveel werk is. Maar die citroenvulling is overheerlijk, niet te zoet en net dat beetje zuur, jammie :9 :~

Laurabram, wat vreemd dat ze zo zijn ingezakt, dat heb ik nog nooit gezien. Vind het er wel schattig uitzien eigenlijk, zou je nog leuke dingen mee kunnen doen :D Waarschijnlijk inderdaad te veel yoghurt gebruikt zodat ze niet kunnen rijzen, maar zo leer je ook weer. Zijn ze lekker? :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:02

Die klinken ook verrukkeluk Yasmine :9 .

Ja, ze waren wat vreemd van model, maar ze smaken gelukkig prima :j .
Ik ga zeker nog een keer een poging wagen, maar dan denk ik gewoon volgens het 'goede' recept en niet met mijn cupcake mix.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:14

yasmine, waar heb je je recept vandaan voor de meringue?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:21

Dat klinkt echt als heel veel werk Yasmine! Ik ken het ook niet, nooit gehad.

Volgensmij hebben wij (ongeveer) dezelfde oven/gasfornhuis Laurabram! Inderdaad erg fijn om er 2 te hebben, al moet ik zeggen dat die kleine helemaal niet zo vaak aan staat bij ons. Je cupcakes zien er nog wel heel smakelijk uit hoor!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:24

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 21:45

Joanne1987 schreef:
yasmine, waar heb je je recept vandaan voor de meringue?

Hummingbird Bakery boek :)

Laurabram, wauw, wat een chique oven/fornuis! Dat wil ik later ook :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:08

Gaaf joh, die ovens! Het is dat ik liever inductie heb (hebben wij hier thuis ook), omdat ik bang ben voor vuur. Gastpitten durf ik niet eens aan te zetten. :=
Die cupcakes zien er ook lekker uit! Jammer dat ze ingezakt zijn..

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:18

Ze zijn er ook met inductie
Ik had daarvoor 1 met gas maar hier in Duitsland hebben ze op het platteland bijna geen gas.
Of je moet een tank in de tuin laten zetten.
Dus daarom heb ik een elektrische.
Maar de oven word volop gebruikt

Bevalt me nu ook prima,maar was even wennen

Yasmine heb je ook het recept voor mij ,klinkt wel erg lekker

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:10

Yasmine schreef:
Ik heb mini-frangipanes in de oven staan. En dit weekend een lemon meringue pie maken, want ik wil mijn nieuwe pie-bakvorm die ik heb meegebracht inwijden :P

Beetje laat, maar ik had een hoop bij te lezen, maar heb je het recept voor die frangipanes? Die vind ik zo :9 maar hier nauwelijks te vinden |( Zelf maken is dan een prima optie :j

Denk dat ik morgen een millionaire shortbread ga maken. Morgen avond op visite, dus wil wat meenemen.
Maar ga nog even verder zoeken naar eventueel andere recepten, maar anders wordt het die.
Bananenbrood is ook nog een optie.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 00:16

Sorry, maar ik had een frangipanemix gebruikt die nog achter in de kast stond te verstoffen :D

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:19

|( Da's wel heel jammer.
Maar is die mix in België zo te verkrijgen? Dan ga ik volgende keer als ik daar ben even zoeken. Of heb ik de pech dat jij hem ook toevallig hebt gekregen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 00:25

Ik heb hem van de Boerenbond/Aveve. Maar ik heb hem hier in de supermarkt ook al gezien, bij jullie waarschijnlijk ook wel?

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:31

Frangipane is hier helaas niet een gewoon iets. Ik heb het hier in ieder geval nog nooit in de winkel of bij de bakker gezien, dus ik denk dat een mix ook niet snel te verkrijgen is, aangezien veel mensen het niet zullen kennen.

Ga volgende keer dat ik in België ben gewoon eens goed zoeken in de supermarkt. Gewoon bij de bakproducten/cakemixen neem ik aan?

*Je "moet" je woonplaats nog aanpassen* :o

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:48

Die broodjes zien er goed uit Ijspeert! Dat wil ik ook wel een keer proberen!

En Yasmine+Nouka: recept, recept,recept! :):)

En haha, ze zien er alsnog wel schattig uit LauraBram. Lijken wel een beetje op 'rare' glacekoeken. :P maar je kan er inderdaad misschien nog wel wat leuks mee doen! Bijvoorbeeld 'vullen' (gewoon bovenop de ingezakte bovenkant) met wat botercreme ofzo, of heel iets anders.

En jaloers op de ovens! Ik wil later ook wel echt een grotere oven! We hebben nu een combi magnetron/hete luchtoven maar dies maar heel klein met een ronddraai plateau. Dus geen bakplaten ofzo waardoor koekjesbakken best lastig is en heel veel tijd in beslag neemt doordat ik maar 2 'ronddraai-roostertjes' heb en er niet zoveel tegelijk in kunnen. Maar met een beetje behelpen wil het wel. :)

De brownies zijn ook in de smaak gevallen bij me vriendin en haar zus+schoonzus. Haar zus die vaak brownies uit pakjes maakte moest toegeven dat deze toch wel lekkerder was. Haha. :D

En iets bakken met Valentijnsdag, neuj, geen vriendje of valentijn dus niet echt een 'speciale' gelegenheid om iets te bakken. Daarintegen viert een andere vriendin zaterdag haar verjaardag en wil ik wel een keer uitpakken met een lekkere taart! Ze woont maar max 5 minuten fietsen van me vandaan dus ik kan het ook gewoon goed meenemen. Weet alleen nog niet wat voor taart, komende week maar even door me bakboeken bladeren. Bak bijna nooit taarten omdat dat in me eentje zo lastig opgaat dus als er een gelegenheid is om er één te bakken moet ik die natuurlijk ook met 2 handen aangrijpen! :D

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:57

Mara, ik heb precies zo'n oven als jij! Heel irritant ook want bij mij kan een muffin tray niet eens ronddraaien :| Dus ik maak eigenlijk nooit muffins want de ene kant is altijd verbrand en de andere kant niet gaar ...

'Mijn' lemon merengue is van Betty: http://www.youtube.com/watch?v=_ZkPGSC6MwM
Zo'n goeie tip om een beetje zout bij de eiwitten te doen, het maakt echt veel verschil met opkloppen vind ik. Ik gooi er geen azijn bij, puur omdat ik het eigenlijk nooit in huis heb :+

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 06:15

Jullie zien weer lekker bezig :D

@ Mara leuk dat je die recepten online heb gezet :D

@ Ijspeert die broodjes zien er lekker uit :P

yeye schreef:
Afbeelding

Wat een leuk idee

@ Saskiaa die Kersenyoghurttaart ziet er heerlijk uit. Ik heb juist een pot kersen in de kast staan :)

Prairy schreef:
Mijn smeltende chocotaartjes vond ik wel lekker, mijn vriend vond het maar niks. Heb ze toch maar langer in de oven gezet tot het chocoladecakejes waren, maar toen vond ie ze nog niet geweldig :')

Helaas dus, terug naar de brownie maar weer :+

Wat jammer. Ik had ze wel voor haar gegeten ;)

Ik moet mijn appeltjes gebruiken voordat ze zelf uit de maand "uitlopen" :+ Ik denk dat ik deze week-end een "appel(boter)taart" maak. Die heb ik van mijn eerste kookboek (voor kinderen) :+

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:31

Laurabram, ondanks dat ze ingezakt zijn, zien je cupcakes er nog leuk uit! Die madeliefjes zijn leuk. Gelukkig zijn ze alleen maar ingezakt en is de smaak wel goed.

Yasmine, klinkt erg lekker die taart die je gaat maken! Idd wel wat werk als ik het zo lees, maar geloof dat het zeker de moeite waard. Ken het zelf niet, maar hou wel van citroen, dus ben benieuwd.

Ja Mara, dan is dit idd wel dé gelegenheid om uit te pakken met taart maken. Herken het probleem wel. Wij zijn met zn 2en en dan heb je ook al snel veel te veel.

De kaneelmuffins met appel staan af te koelen, ze ruiken heerlijk en zien er goed uit, hopelijk smaken ze vanavond ook goed! Ze voelen nu trouwens wel al wat zachter aan als die van vorige week met stukjes chocolade, hoop dat ze dan qua smaak iets minder droog zijn. Het satestokje was wel mooi schoon, dus heb ze dr maar uit gehaald. :) Heb ze nu ong 17min in de oven gehad.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:28

Ooow, kaneelmuffins met appel klinken ook wel erg lekker zeg. Ik geloof graag dat het heerlijk ruikt in huis als je die bakt.

Valentijn..... ik heb nog zo'n siliconen bakvorm van Tupperware met hartjes, daar moet wel iets mee te doen zijn.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:31

Aangezien ik het niet kan laten om niks te bakken wanneer ik bij me ouders ben heb ik besloten om als toetje vanavond na de stampot zuurkool met spekkies en worst een heerlijke appel crumble te maken met custard. Dat is toch wel een echte winterkost op en top lijkt mij zo. :D

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:51

Een appel crumble gaat er zomer met ijs ook goed in :D
Maar met dit weer hoef ik geen ijs ;)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:55

Haha, nee, daarom met lekkere warme custard. ^^

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:17

O dat klinkt wel akelig lekker Mara.