Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:15

Ik zou inderdaad wat kruimels door de botercreme doen even een vraag heeft iemand een recept voor pepernoten?
moet die namelijk maken voor mijn schoonmoeder voor sinterklaar

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:18

Falona schreef:
Helemaal niet vreemd dat je speculoos pasta niet naar speculaas vind smaken. Speculoos is dan ook speculaas zonder de speculaas kruiden, vandaar ook dat het speculoos heet ;)

Ik zou speculaasjes door de botercreme kruimelen om een speculaas botercreme te krijgen.

Ik moet me schamen, zo heb ik er echt nog nooit naar gekeken := *gaat in een hoekje staan*

Maar, het idee met speculaasjes verkruimelen is inderdaad een goede :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:19

dancertje schreef:
Ik zou inderdaad wat kruimels door de botercreme doen even een vraag heeft iemand een recept voor pepernoten?
moet die namelijk maken voor mijn schoonmoeder voor sinterklaar

Ik heb vorige keer (heel lui, ik weet het) een pak voor pepernoten gewoon uit de winkel gekocht en die was heel lekker!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:26

nou marloes dat mag zelfs ook :P welke had je en waar gekocht?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:27

Die kun je tegenwoordig overal krijgen hoor! :D
Die van bolletje zijn lekker luchtig en smaken goed! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:32

Speculoos heeft gewoon speculaaskruiden hoor. Maar in België noemen ze wat wij speculaas noemen speculoos.

Ik denk trouwens dat kruiden lekkerder is dan die pasta.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:12

Maanon_ schreef:
Ik moet me schamen, zo heb ik er echt nog nooit naar gekeken := *gaat in een hoekje staan*

Nee joh, het lijkt ook gewoon veel op elkaar. Ik ben er ook pas onlangs achter gekomen dat speculoos koekjes daarom zo heten en net niet naar speculaas smaken.

@lente: speculoos is een merknaam, een belgisch merk, en er zit wel echt verschil tussen speculaas en speculoos. Kan het nu op de telefoon niet zo goed opzoeken, maar wat ik me ervan herinner stond er uitleg op de website van Speculoos.

Hoe lang kan je botercreme eigenlijk buiten de koelkast bewaren? Ik heb zaterdag botercreme gemaakt die tot vanochtend in de koelkast hebben gelegen en vandaag de hele dag buiten de koelkast. Ik heb er nog veel meer van over dan verwacht en als ik hem nog kan gebruiken dan wil ik dat vanavond eigenlijk doen (gaat gelijk op). Anders moet ik ff andere pakken.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:20

@spotless, het is ook zo dat het best veel geld is om voor 32 man te trakteren op school. Dan is 1 euro pp best veel.
Maar veel mensen hebben geen idee hoeveel werk erin gaat zitten en wat je ervoor nodig hebt.
Deze moeder vind 1,50 voor een cc erg veel geld. Één euro vind ze nog aan de prijs, mits het voor iets heel speciaals is.
Ook zei heeft niet in de gaten wat voor werk het is enzo.
Maar voor te trakteren op school is het ook best veel, dan kun je beter zelf iets in elkaar gaan zetten of maken.
Ze willen graag dat je het voor ze doet, maar het mag eigenlijk zo weinig mogelijk kosten :n

Je had het ook over kinderfeestjes. Ik doe met mijn zoontje niks geks. Ja oké we gaan meestal wel weg bv bowlen of naar een
speelpaleis ofzo (toen hij nog jonger was) maar je bent met zo'n 7 kids al héél snel 100 euro kwijt hoor.
Dat is tegenwoordig heel normaal. Je red het niet snel met minder. Alles is duur en lijkt wel steeds duurder te worden :( , ook de
uitstapjes. Voor een kind ben je met een verjaardagsfeestje als je ergens heen gaat al heel snel zo'n 10 euro per kind kwijt en dan heb
je eten enzo erbij. Dat is een vrij normale prijs hoor :j .
Maar goed, mijn zoontje wordt 11 in januari en geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om met 7 á 8 kids
thuis te gaan zitten. Wordt stapelgek denk ik := , dus dan liever iets meer uitgeven dan knettergek worden :D .

Maar goed, dat was even helemaal offtopic ;)

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:51

IngridB schreef:
...Maar veel mensen hebben geen idee hoeveel werk erin gaat zitten en wat je ervoor nodig hebt...
Ze willen graag dat je het voor ze doet, maar het mag eigenlijk zo weinig mogelijk kosten :n

Oh ja, zeker weten. :j :( Iedereen wil tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang...
Ben blij dat ik geen (kinder)feestjes meer hoef te bedenken - dat doet ze lekker zelluf ;)

On-topic @ Maanon: schuddebuikjes van Bolletje smaken wel naar speculaas, misschien kun je daar iets mee?

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:40

Aan het begin van de volgende maand wil ik twee taarten maken.
maar ik kan niet wachten, heb ze al uit zitten tekenen en ik weet helemaal hoe ik het wil.
ga binnekort het biscuit ook al bakken en in de vorm snijden hoe ik het wil hebben en dan de vriezer in!
Heb nu tijd over omdat ik met school gestopt ben dus kan me lekker uitleven! heerlijk

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:11

Een paar dames van het sporten vroegen vanavond of ik een workshopje wil geven :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:19

Werd nieuwsgierig van jullie speculaas/speculoos gesprekje, dus heb even gegoogled :D:
http://www.koekjeshoek.be/2010/10/speculoos-is-geen-speculaas.html

En kinderfeestjes... volgens mij hoeven ze inderdaad geen 100 euro te kosten, maar dat is de keuze die je zelf maakt. Ik kan me het argument van gek worden van 8 kinderen wel voorstellen. Ik denk dat ik me straks met het kinderfeestje van onze jongens juist helemaal uit ga leven om het zelf leuk te maken. Kan ik eindelijk mijn kamp/speurtocht/school aspriraties weer kwijt :) (ben een arbeidsongeschikte juf)

Morgen overdag cc's bakken voor bezoek van vrijdag en morgenavond naar de Wilton 1 cursus. Zin in!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:42

Ik begin volgende week beginnen met de cc voor het sinterklaasfeest :j .
Ga de zwarte pietjes alvast maken, want dat is nog best veel werk denk ik.
Heb van Xenos zo'n taartdoos met deksel waar ik ze mooi in kan bewaren. Nooit gebruikt, maar komt
nu goed van pas :D .

Ik heb een keer met een kinderfeestje een piratenfeest gedaan thuis. Een grote piratenboot
gemaakt en de kids geschminkt. Ze vonden het geweldig!
Maar op bijna 11 jarige leeftijd wordt dat niet echt meer op prijs gesteld :=
Misschien aankomende verjaardag cc bakken en versieren :j . Dan de rustigste kindjes uitnodigen :D en ze allemaal in de
keuken zetten ;) . Mijn zoontje is gek van het bakken en versieren en wil altijd helpen ( vooral opeten :D ) dus misschien wel
leuk om te doen.

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:47

Het is weer een hele tijd geleden dat ik gepost heb in dit topic, maar ik lees nog altijd trouw mee!

Vorige week mijn aller eerste stapeltaart gemaakt voor een stel vrienden die gingen trouwen.
De bovenste taart was helaas anders uitgevallen dan de bedoeling was.
De letters waren zilver gespoten, en bovenop wilde ik een stensel maken, maar helaas werd die heel vlekkerig waardoor ik uiteindelijk genoodzaakt was om de hele taart zilver te spuiten.
Gelukkig is hun huis ook in grijs/zilver tinten, dus het viel niemand op dat het eigenlijk niet de bedoeling was.
Ik ben erg tevreden, al had de afwerking van de 2e naar de 3e laag wel beter gekunt (moest op locatie, en dan werk je toch minder geconcentreerd) . Maar voor een aller eerste stapel niet gek toch??

Afbeelding
(helaas een beetje belabberde foto)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:39

Maartxje ik vind m wel stoer zo :D

Heb heel wat teweeg gebracht met mijn speculoos zie ik hahaha. Schuddebuikjes of speculaasjes botercreme is ookwel een idee :)
Wat zou er trouwens gebeuren als ik speculaas kruiden in de botercreme gooi?

Geloof dat ik van t weekend maar vanalles moet gaan proeven hahaha.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:41

Dan wordt het heel pittig denk ik :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:45

Niet gelijk onwijs veel, een klein beetje :+ zou dat ookal te heftig worden denk je?

Trouwens even nog over die cc's, wat een prijs joh! Wat wilde ze er dan voor betalen, een kwartje per stuk ofzo? Kan me voorstellen dat ze het er voor een traktatie voor 30 kids niet voor over heeft, maar zeg dat dan, niet dat je dat teveel vind voor een cc.. je moet er niet op toe gaan leggen het moet wel leuk blijven...

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:51

Thnx muppetmayo!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 07:30

Je kan ook pepernoten in je biscuit doen. En speculaaskruiden in de vc.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:55

Die is mooi Maartxje! Zeker voor een eerste keer! Goed gelukt :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:00

Ik maak ieder jaar met sinterklaas peppernoten cake. Ik maag gewoon cakemix en gooi daar een heleboel pepernoten in en bak dit dan in de oven. De pepernoten worden dan net zo zacht als de cake.. hmmm heerlijk, maar wat voor vulling zou daar bij passen..

Mooie taart Maartxje...

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:03

Er is van Patidess ook een speculaas variant.. Erg lekker! Heb ik weleens gebruikt :9

*Gaat weer even verder bijlezen*

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:01

@ Kinke: Wat leuk zeg! Ga je dat ook doen?

@ Maartje: Leuke taart. Vind de onderste laag heel mooi :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:47

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:20

Linda, tuurlijk ga ik dat doen, moet dan wel 10x bakken, er past maar 1 babklik in m'n oven... }:0