Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Valina schreef:Een boekjaar hoeft bij het starten niet van januari tot december te lopen, als ze bijv. in februari start, dan is het beginjaar maar 11 maanden, nl. van februari tot december.
Maar daarna is het toch áltijd van januari tot december?
Iets anders is mij volstrekt vreemd.
Falona schreef:Valina schreef:Een boekjaar hoeft bij het starten niet van januari tot december te lopen, als ze bijv. in februari start, dan is het beginjaar maar 11 maanden, nl. van februari tot december.
Maar daarna is het toch áltijd van januari tot december?
Iets anders is mij volstrekt vreemd.
Nee hoor, een boekjaar hoeft echt niet van januari t/m december te lopen. Bij het bedrijf waar ik nu werk loopt het boekjaar van april t/m maart, scholen gaan vaak van september t/m augustus (gelijk aan de schooljaren). Of je als eenmanszaak / vof ook die vrijheid hebt weet ik eerlijk gezegd niet, omdat je dan met de inkomstenbelasting af moet rekenen, maar een BV of NV is geheel vrij in de keus van boekjaar.
Wel is het zo dat 99% voor januari t/m december kiest omdat dat nou eenmaal praktischer is.
Lisette03 schreef:ingrid als je de print op frosty of icingsheets laat printen zijn ze echt haast net zo scherp als echte foto's, laat je hem op ouwel drukken dan zijn ze echter niet mooi scherp
Jaime_ schreef:Ja dat is wel gaaf, misschien iets heel gays met roze of paars erin verwerkt, in combi met zwart, cool! Oppietoppie hip![]()
Ik heb al die tijd vooral niets gedaanOf nouja iig op het gebied van taarten, was gewoon echt even taartenmoe, vond het even heel ondergewaardeerd werk, want ja je staat soms dag en nacht te werken aan een bruidstaart en mensen realiseren zich niet dat je dat allemaal eventjes in je eentje doet, er niet eens echt veel op verdient, helemaal niet in verhouding met de mans-uren en soms klagen over elke cent dat zo'n taart kost, terwijl ze voor het dubbele 'n minder mooie taart krijgen bij de bakker
Natuurlijk heb je er zelf ook plezier aan, maar het moet geen slapeloze nachten fulltime vrijwilligers job worden, het moet hobby blijven, dus daarom maar even een halfjaar pauze genomen, en nu weer met volle zin er tegenaan!
Daarnaast bakt tegenwoordig op iedere hoek van de straat wel iemand taarten, wat de algehele kwaliteit een stuk heeft doen dalen (no-offense, maar ik denk dat iedereen dat wel n beetje merkt). Dat alles samen was dus de aanleiding voor mijn tijdelijke stop..
Rinske schreef:Workshops geven mag volgens mij sowieso niet eens als je geen kvk nummer hebt. Een keer een taartje verkopen zal de belastingdienst niet zo erg vinden, maar workshops geven is toch wel een stuk serieuzer dan dat.
Maar de eerste paar jaren zul je idd meer moeten investeren, dan dat erin komt. Ik heb dat ook nagezocht en nog niet echt een eenduidig antwoord op gevonden. Hoop daar 7 september iig een antwoord op te krijgen.
Valina schreef:Mogge, thanx voor de complimenten!
Alleen jammer dat gisteren tijdens het feest alle poppetjes meteen kwijt zijn geraakt,...
Daar baal ik wel van,... Machiel is er dol op en ze waren ook best duur, dus je koopt niet zomaar nieuwe.
Heb de ouders al een mailtje gestuurd of ze aub de broekzakken vd kids even goed willen checken,...