Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:28

Wauw wat mooi Valina! En nog gefeliciteerd met je zoontje natuurlijk!
Super mooi gedaan hoor!
Het weer is idd niet handig voor taarten!

Jaime, welkom terug!

Rinske, super zeg, dat je dat gaat doen. Ik zou het ook wel ooit willen, meer omdat je officieel geen reclame etc mag maken.
Mag ik je pb-en met vragen, als je meer weet na die dag?
Laatst bijgewerkt door Samantha_ op 22-08-11 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:29

Woldhoeve, als je jezelf inschrijft als bedrijf (ik ga er vanuit dat je een eenmanszaak of een VOF wordt), dan wordt er door je accountant aan het einde van het jaar een jaarrekening gemaakt. (de balans wordt opgemaakt zeg maar)
Als je, wat je verdient hebt in dat (boek)jaar, weer hebt uitgegeven, dan hou je onderaan de streep niks over. Dan heb je geen winst gemaakt en dus hoef je geen belasting te betalen.

Als je je verdiende geld niet opnieuw hebt uitgegeven, en dus "over hebt", dan heb je winst gemaakt en daar moet je belasting over betalen.
Dit wordt bekeken per boekjaar. Een boekjaar is van januari t/m december.
Stel: je houdt op 31 december van dit jaar geld over (winst) en je geeft het op 1 januari allemaal weer uit, dan heb je toch winst gemaakt per 31 december en dan moet je daar dus belasting over betalen.

Hou er in je portemonnee dan ook rekening mee, dat je dus in het nieuwe jaar daadwerkelijk geld over moet maken naar de belastingdienst! Geld dat je dus niet aan andere dingen uit kunt geven, en wat je dus moet reserveren. Leuk hoor, dat ondernemen, hihihi.

Kinke

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:34

En wat betreft de Voedsel- en Waren Authoriteit...er zijn hele strenge regels mbt de hygiene. Aparte ruimte om in te bakken en decoreren, deze ruimte moet op zich ook nog aan allerlei eisen voldoen, aparte koeling/diepvries, je moet een administratie bijhouden mbt de houdbaarheid van de producten, etc.etc.etc.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:38

@woldhoeve: je moet over je winst belasting betalen. Dus je opbrengsten minus je kosten. Een paar uitstekertjes wil ik geen investering noemen omdat het relatief kleine bedragen zijn waarvan je de kosten in één keer neemt. Je spreekt eigenlijk pas over investeringen wanneer je iets aanschaft met een aanschafwaarde groter dan 500 euro (wettelijk bepaald) en de kosten hiervan uitsmeerd over meerde jaren (minimaal 5, wettelijk bepaald). Een starter kan de eerste 3 jaar op willekeurige afschrijven. Maar goed, dan ga ik er veel te diep op in en dat is waarschijnlijk toch niet relevant. Als je echt serieus aan de slag wilt kan ik je wel wat uitleg geven op jou situatie toegepast.

@Valina: een boekjaar hoeft niet per definitie van januari t/m december te lopen ;) hoewel dat wel het makkelijkste is.

Van de voedsel- en waren authoriteit heb ik geen verstand, ik ben enkel boekhouder ;)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:57

@Falona: precies, die uitstekertjes zijn geen investeringen inderdaad en de kosten gaan direct van de brutowinst af, waardoor ze per saldo (als ze wil) redelijk rond nul kan blijven zitten, en op die manier weinig tot geen belasting hoeft te betalen.

Een boekjaar hoeft bij het starten niet van januari tot december te lopen, als ze bijv. in februari start, dan is het beginjaar maar 11 maanden, nl. van februari tot december.
Maar daarna is het toch áltijd van januari tot december?
Iets anders is mij volstrekt vreemd.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:01

Kinke, dus het is echt zo dat iedereen die voor zichzelf begint, een aparte ruimte heeft om te bakken? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen.
Hygiene etc is wel iets belangrijks ja, zijn allerlei regels etc voor, zou je er evt geen cursus over moeten volgen?
Ik weet er wel ietsiepietsie vanaf, ik heb microbiologie gestudeerd, maar dus niet met voeding etc maar alleen de virusjes en bacterien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:09

Nee, dat is niet zo Samantha, maar dat is wel hoe het officieel moet ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:09

Valina schreef:
Een boekjaar hoeft bij het starten niet van januari tot december te lopen, als ze bijv. in februari start, dan is het beginjaar maar 11 maanden, nl. van februari tot december.

Nee hoor, een boekjaar hoeft echt niet van januari t/m december te lopen. Bij het bedrijf waar ik nu werk loopt het boekjaar van april t/m maart, scholen gaan vaak van september t/m augustus (gelijk aan de schooljaren). Of je als eenmanszaak / vof ook die vrijheid hebt weet ik eerlijk gezegd niet, omdat je dan met de inkomstenbelasting af moet rekenen, maar een BV of NV is geheel vrij in de keus van boekjaar.
Wel is het zo dat 99% voor januari t/m december kiest omdat dat nou eenmaal praktischer is.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:11

Kinke schreef:
Nee, dat is niet zo Samantha, maar dat is wel hoe het officieel moet ;)

O zo bedoel je, tja er zit eigenlijk ook wel iets logisch in vind ik.
En het werkt denk ik ook handiger, als je heel veel bakt.
Wat me wel fijn lijkt, is een apart kamertje waar je al je decoreer werk kan doen.

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:20

@rinske als je wat meer info wil, kun je me ook pb sturen

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:31

Falona schreef:
Valina schreef:

Nee hoor, een boekjaar hoeft echt niet van januari t/m december te lopen. Bij het bedrijf waar ik nu werk loopt het boekjaar van april t/m maart, scholen gaan vaak van september t/m augustus (gelijk aan de schooljaren). Of je als eenmanszaak / vof ook die vrijheid hebt weet ik eerlijk gezegd niet, omdat je dan met de inkomstenbelasting af moet rekenen, maar een BV of NV is geheel vrij in de keus van boekjaar.
Wel is het zo dat 99% voor januari t/m december kiest omdat dat nou eenmaal praktischer is.

Goh, wist ik niet, maar bij bijvoorbeeld scholen is dat eigenlijk wel logisch!
Weer wat geleerd!! :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:56

Niet tevreden... en lang niet zo mooi als die van jullie :oo
Helaas scheef uit de oven gekomen :? Iemand tips? :=
Smaakte er overigens niet minder om, maar baalde wel!
Inhoud frambozenbavarois en daar doorheen nog framboosjes :9
Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:14

Rinske schreef:
Was ik niet denk ik, want ik heb dat nog nooit gedaan, ik kan je dan ook niet helpen, sorry :D .

Oh sorry :o , dan weet ik zo niet meer wie het was

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:15

Lisette03 schreef:
ingrid als je de print op frosty of icingsheets laat printen zijn ze echt haast net zo scherp als echte foto's, laat je hem op ouwel drukken dan zijn ze echter niet mooi scherp :n

Oké bedankt ;)
Je kon daar wel op ouwel laten drukken, maar dat moest je apart vermelden. Maar dan weet ik dat ik dat
niet moet doen :D

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:32

Ok hier komt ie dan!
Eindelijk heb ik mijn camera eens leeg gegooid en mijn foto's op de computer gezet!

Laten we dan maar beginnen bij het begin. Ik ben vorig jaar in de herfst begonnen met taarten decoreren, naar aanleiding van dit super topic!
Mijn eerste taartje was dan ook een Herfsttaartje :)

Afbeelding
Als ik hem terug zie, dan schaam ik me bijna om m te plaatsen, maar ok, het was dan ook mijn aller eerste taartje :)

De smaak te pakken heb ik voor het zoontje van mijn neef een halloween taart gemaakt
Afbeelding

Twee vriendinnen van mij werden zwanger, en dat vraagt natuurlijk ook om... TAART
Afbeelding
Afbeelding

Andere vriendin was jarig, en is net als ik paardengek:
Afbeelding

http://94.100.118.200/1391250001-139130 ... _qZdy.jpeg

Ze wilde eigenlijk toch liever 2 taarten, dan wist ze zeker dat ze genoeg had...
om de een of andere reden wilde de 2e taart niet lukken, en is ie dus erg slordig -O- .... Vriendin vond m helemaal top *\o/*
Afbeelding

http://94.100.127.193/1391250001-139130 ... _4NR1.jpeg

Detail hondjes
Afbeelding

Op het werk waren ze ook wel eens benieuwd wat ik zoal in elkaar freubelde, dus een taartje gebakken, en iets nieuws geprobeerd... Niet tevreden maar wel een leuk resultaat, en belangrijkste: hij smaakte goed
Afbeelding

Ondertussen waren mijn vriendinnen bevallen, en de meisjes taart heb ik ook op de foto
Afbeelding
Afbeelding
(al had een andere vriendin me overtroffen met dit: http://94.100.123.165/1304750001-130480 ... _3Yrp.jpeg)

Met het recept van Woldhoeve weten we ook wel raad:
Afbeelding
Deze moeten dus nog gedecoreerd worden in thema blauw/groen
( Ik heb nog een beetje problemen met het bepalen hoeveel deeg er in de cupcakebakjes moet :o )

Heb ook nog een stippentaart, een wintertaart, een zomertaart en een verjaardagstaart, maar mijn uploadlimiet voor deze maand is bereikt :+

ow en heb ook nog een misbaksel:
Afbeelding

Resultaat: kon weer opnieuw beginnen en mijn hele huis stond vol rook 8)7

:D denk dat ik wel bij ben zo,
als ik de rest erop heb staan dan komen die ook nog!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:39

Hahaha die laatste is echt geniaal tinkergirl!

Heb verder echt heeeeeeel mooie gave taartjes gezien allemaal hier! Ik ben echt jaloers... Ooit word ik hoop ik de helft zo goed, dan ben ik al blij ;)

Rinske spannend zeg een kvk inschrijving!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:28

Jaime_ schreef:
Ja dat is wel gaaf, misschien iets heel gays met roze of paars erin verwerkt, in combi met zwart, cool! Oppietoppie hip :P

Ik heb al die tijd vooral niets gedaan :D Of nouja iig op het gebied van taarten, was gewoon echt even taartenmoe, vond het even heel ondergewaardeerd werk, want ja je staat soms dag en nacht te werken aan een bruidstaart en mensen realiseren zich niet dat je dat allemaal eventjes in je eentje doet, er niet eens echt veel op verdient, helemaal niet in verhouding met de mans-uren en soms klagen over elke cent dat zo'n taart kost, terwijl ze voor het dubbele 'n minder mooie taart krijgen bij de bakker :+ Natuurlijk heb je er zelf ook plezier aan, maar het moet geen slapeloze nachten fulltime vrijwilligers job worden, het moet hobby blijven, dus daarom maar even een halfjaar pauze genomen, en nu weer met volle zin er tegenaan! :D Daarnaast bakt tegenwoordig op iedere hoek van de straat wel iemand taarten, wat de algehele kwaliteit een stuk heeft doen dalen (no-offense, maar ik denk dat iedereen dat wel n beetje merkt). Dat alles samen was dus de aanleiding voor mijn tijdelijke stop..

Precies! Zoiets moet je doen!

Ohh heeel herkenbaar.. nu precies hetzelfde gehad! Ja dat met alle buren die inmiddels bakken is heel herkenbaar en vooral de kwaliteit inderdaad :=

Rinske schreef:
Workshops geven mag volgens mij sowieso niet eens als je geen kvk nummer hebt. Een keer een taartje verkopen zal de belastingdienst niet zo erg vinden, maar workshops geven is toch wel een stuk serieuzer dan dat ;) .
Maar de eerste paar jaren zul je idd meer moeten investeren, dan dat erin komt. Ik heb dat ook nagezocht en nog niet echt een eenduidig antwoord op gevonden. Hoop daar 7 september iig een antwoord op te krijgen.

Ohh dat doe ik ook heel af en toe hoor.. ;)

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:39

Wauw wat een creaties hier,
Maar ik was even aan het kijken, niemand hier dus in de buurt van Amsterdam..?
Wil in oktober een (AJAX) taart voor mijn vriend die dan jarig is maar dat vieren we in Amsterdam , dus wel handig om hem dan daar ergens te laten maken zodat ik hem kan ophalen.
Kan iemand me ook een prijsindicatie sturen ( geen idee wat zoiets moet kosten :o)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:28

@ Valina, t is maar goed dat je zelf aan de slag bent gegaan, hij is namelijk hartstikke gaaf geworden! En de reactie van je zoontje is natuurlijk goud waard ;)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:40

Thanx Jaime_ !!

Ik moet zeggen dat ik vandaag weer een aantal keren naar de foto vd taart heb gekeken, hihihi.
Sta er zelf eigenlijk ook van versteld hoe hij is geworden!

Heb m'n 1e bestelling al binnen!
Maar ik weet niet of ik dat ga doen hoor.
Deze is toevallig goed gelukt, maar is dan ook met liefde gemaakt.
Het is een hobby aan het worden, maar het moet wel een hobby blijven.
Als ik op bestelling zou gaan werken, dan móet ik. En als ik iets móet dan vind ik het meestal snel niet meer zo leuk,.... Erg hè?
Maar goed, een stukje zelfkennis is in zo'n geval niet verkeerd! Hahahaha

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:48

Valina schreef:
Mogge, thanx voor de complimenten!

Alleen jammer dat gisteren tijdens het feest alle poppetjes meteen kwijt zijn geraakt,...
Daar baal ik wel van,... Machiel is er dol op en ze waren ook best duur, dus je koopt niet zomaar nieuwe.
Heb de ouders al een mailtje gestuurd of ze aub de broekzakken vd kids even goed willen checken,...

Poppetjes zijn terecht!!! *\o/*
Heb de afvalcontainer op z'n kop gezet en ja hoor, daar lagen ze!
In het plastic gerold en per abuis weggegooid,...
Ik moest meteen aan de film denken (ToyStory), hihihi, daar wordt het speelgoed ook gered uit het afval/ :')

Morgen ga ik cupcakes maken voor de traktatie op school. :9
Vorige keer had ik een proef gemaakt met 40 gr. per cupcake, maar toen kwam het cakeje niet ver genoeg omhoog.
Dus ik wil het nu gaan doen met minimaal 50 gr. per cupcake.
Zou dat voldoende zijn of zou 55 of 60 gr. ook niet gek zijn? :o?
45 gr. is zeker te weinig. Vorige keer had ik er ook een aantal met 45 gr. en die kwamen ook niet hoog genoeg,... :n

Ik maak ze overigens met FunCake-mix. Weet niet of dat nog wat uitmaakt?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:49

Dat ken ik hoor.. daarom was ik op een gegeven moment ook taarten-moe, deed het helemaal niet meer met plezier! Als je voor jezelf de juiste balans erin kan vinden is het harstikke leuk :)

K ben blut, maar moet zoveel dingen bestellen voor de beurs. 'T verbaasd mij eigenlijk hoe belachelijk duur dummies zijn.. maarja als ik bruidsdummies wil maken voor de beurs dan heb ik weinig keuze.. gelukkig kwam ik erachter dat ik nog bijna 5kg fondant heb liggen, dus dat scheelt me al weer €30,-

Wil eigenlijk maar max 3 bruidsstapeltaart dummies bij maken, maar het is zo lastig om te kiezen wat ik precies wil laten zien, er is zoooooveel mogelijk. En iedereen wil wat anders!

Wil iig een chique klassieke, 1 moderne en dan waarschijnlijk die homo-koppel dummie.

Heb al een idee in mijn hoofd voor de moderne, zat te denken aan 3 laags knal oranje en knalroze gebera's (die vind k leuk om te maken) wil dan deze topper erbovenop: http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/28968sch.jpg want die is in de aanbieding voor maar € 7,50. Ben nog aan het twijfelen over de basiskleur van de taart.. wit? parelmoer? lichtroze? pasteloranje?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:54

Ik vind lichtroze wel staan bij het type poppetje, maar persoonlijk vind ik bruidstaarten in parelmoer en/of glansjes altijd het mooiste!

Bij CakeBos was er laatst een witte taart met heel veel bloemen in knalkleuren.
Was ook heel gaaf!!
Dat was die verwende bruid, welke in een link werd gegeven een aantal pagina's terug.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:00

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:01