Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samantha_ schreef:Ja idd, en dan net van te voren stapelen?
Polivy schreef:Dus was sowieso van plan om dan te regelen dat ik al eerder naar de trouwlocatie kan om mijn taart daar in de koeling te zetten en dan naar het ouderlijk huis en dan met het hele gezelschap naar de trouwlocatie
Ashleey_ schreef:Nee joh.. hoeveel laags is het? Ik stapel ál mijn taarten gelijk. Zelfs tot 4 hoog (dat is niet altijd handig)..
Vooral 2 en 3 laags geen probleem. Op de laag eronder chocopasta/botercreme/icing doen.. ik stut zelf met plastic dowels uit de shop die zijn wel wat groter maar wel erg stevig (of met van die lollystokjes voor 2 laags).
Dan taart erop en afwerken maar. Bij ons past er gelukkig wel een stapel in koelkast
En vooral in oktober met het weer is dat geen probleem! Scheelt veel tijd als je ze van tevoren kunt stapelen.
MamaMiesje schreef:Polivy schreef:Dus was sowieso van plan om dan te regelen dat ik al eerder naar de trouwlocatie kan om mijn taart daar in de koeling te zetten en dan naar het ouderlijk huis en dan met het hele gezelschap naar de trouwlocatie
Maar als je dus al vóór het verzamelen bij de ouders van de bruid de taart wegbrengt, kun je hem daar ook wel stapelenDan hoef je je niet 2x te verexcuseren!
Polivy schreef:Trouwens, nog een vraag.
Over stapelen. Ik ben een mietje. Want ik durf niet zo goed te stapelenAlthans, ik heb dus 1 keer gestapeld, maar dat deed ik door alle twee de taarten apart mee te nemen naar de locatie (in dit geval huis van zus) en daar te stapelen en vervolgens naar beneden te brengen om te serveren.
Maar nu is mij dus gevraagd om een bruidstaart te maken in oktober. Ik ben zelf ook een daggast en de bruiloft is wel een eindje uit de buurt. Ik wil sowieso vragen of mijn taart(en) daar ik de koeling kan, maar kan ik het bv stapelen en dan naar locatie brengen en er op vertrouwen dat het desnoods de hele dag blijft staan? Of is het slim om me even te excuseren en daar te stapelen?
Kinke schreef:heb je de bloemen en strik in de diepvries gedaan???!!!
Die zullen bij het ontdooien altijd slap worden.
fionaf09 schreef:heey ik heb even een vraagje als stille mee lezer...
http://www.soezie.be/Portals/7/recepten ... slaagd.jpg
Hoe zou ik het beste die chocolade letters kunnen doen, of er is iets anders voor?