Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:45

dat setje van Wilton heb ik ook inderdaad. De kleuren vind ik mooi helder en je kan inderdaad met weinig kleur ook felle kleuren maken (ik moet nog steeds bijmengen met wit omdat ik ze te fel vind)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:45

Samantha_ schreef:
Ja idd, en dan net van te voren stapelen?

Ja, dat betekent dus voor mij excuseren. Idee is om te verzamelen bij de ouders van de bruid. En van daaruit naar trouwlocatie, trouwen en dan de rest. Dus was sowieso van plan om dan te regelen dat ik al eerder naar de trouwlocatie kan om mijn taart daar in de koeling te zetten en dan naar het ouderlijk huis en dan met het hele gezelschap naar de trouwlocatie :D

Man, vind het zo machtig spannend :D Ben zo bang dat er iets fout gaat :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:47

Polivy schreef:
Dus was sowieso van plan om dan te regelen dat ik al eerder naar de trouwlocatie kan om mijn taart daar in de koeling te zetten en dan naar het ouderlijk huis en dan met het hele gezelschap naar de trouwlocatie :D

Maar als je dus al vóór het verzamelen bij de ouders van de bruid de taart wegbrengt, kun je hem daar ook wel stapelen :j Dan hoef je je niet 2x te verexcuseren!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:48

Ashleey_ schreef:
Nee joh.. hoeveel laags is het? Ik stapel ál mijn taarten gelijk. Zelfs tot 4 hoog (dat is niet altijd handig)..
Vooral 2 en 3 laags geen probleem. Op de laag eronder chocopasta/botercreme/icing doen.. ik stut zelf met plastic dowels uit de shop die zijn wel wat groter maar wel erg stevig (of met van die lollystokjes voor 2 laags).
Dan taart erop en afwerken maar. Bij ons past er gelukkig wel een stapel in koelkast ;)

En vooral in oktober met het weer is dat geen probleem! Scheelt veel tijd als je ze van tevoren kunt stapelen.

Ik denk dat het een 3-laags wordt. Wel slim idd om dan maar plastic dowels te gebruiken. Voor mijn gevoel extra stevigheid ipv die chocoladestokjes.

Je bedoelt met laag er onder tussen de onderste taart en het kartonnetje van de taart er boven?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:50

MamaMiesje schreef:
Polivy schreef:
Dus was sowieso van plan om dan te regelen dat ik al eerder naar de trouwlocatie kan om mijn taart daar in de koeling te zetten en dan naar het ouderlijk huis en dan met het hele gezelschap naar de trouwlocatie :D

Maar als je dus al vóór het verzamelen bij de ouders van de bruid de taart wegbrengt, kun je hem daar ook wel stapelen :j Dan hoef je je niet 2x te verexcuseren!

Dat is nu ook het plan inderdaad. Want dan kan ik alles regelen voor de eigenlijke bruiloft.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:37

Polivy schreef:
Trouwens, nog een vraag.
Over stapelen. Ik ben een mietje. Want ik durf niet zo goed te stapelen ;) Althans, ik heb dus 1 keer gestapeld, maar dat deed ik door alle twee de taarten apart mee te nemen naar de locatie (in dit geval huis van zus) en daar te stapelen en vervolgens naar beneden te brengen om te serveren.
Maar nu is mij dus gevraagd om een bruidstaart te maken in oktober. Ik ben zelf ook een daggast en de bruiloft is wel een eindje uit de buurt. Ik wil sowieso vragen of mijn taart(en) daar ik de koeling kan, maar kan ik het bv stapelen en dan naar locatie brengen en er op vertrouwen dat het desnoods de hele dag blijft staan? Of is het slim om me even te excuseren en daar te stapelen?

Als je goed stut dan blijft het prima staan! Ik heb al eens de avond ervoor een gestapelde taart geleverd van ik dacht 4 lagen hoog, stond nog prima de volgende dag aan het eind van de middag.

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:32

Ik heb weer wat meer tijd gekregen om te bakken en krijg steeds vaker de vraag of ik taarten voor verjaardagen enzo wil maken.
Hardstikke leuk natuurlijk, maar in vergelijking met wat ik hier allemaal voorbij zie komen vind ik mijn eigen taartjes maar zo zo...
Wat vinden jullie van deze taartjes??

Afbeelding
Beetje slecht belichte foto, maar het roze is licht gemarmerd, maar door de weerspiegeling van de natte plekjes wat slecht te zien. Ben sindskort over gegaan op Crisco ipv poedersuiker, bevalt super!

Afbeelding

Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:30

leuke taartjes hierboven . ik zou alleen de fondant volgende keer iets dunner uitrollen voor de versieringen.

ik baal als een stekker :( |( de verjaardagtaart vanmorgen uit de diepvries gehaald om te ontdooien en in de koelkast gezet.
Nu is waarschijnlijk net nadat ik ben gaan werken de stop eruit gesprongen. heel mijn strik ingestort, bloemen verwelkt en hopelijk was het toch nog koel genoeg dat de inhoud nog te eten is.
Morgen is ze jarig en ik moet nog 40 traktaties maken dus een nieuwe taart gaat niet lukken. *@#zooi!!

Kinke

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:02

heb je de bloemen en strik in de diepvries gedaan???!!!
Die zullen bij het ontdooien altijd slap worden.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:57

Thanks Mayo!

Ik heb net voor het eerst een tekening gemaakt voor een taart :D Met behulp van die template die hier stond. Super handig!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:00

Kinke schreef:
heb je de bloemen en strik in de diepvries gedaan???!!!
Die zullen bij het ontdooien altijd slap worden.

beginnersfout....
ben toch maar met een nieuwe begonnen, hopen dat hij morgen een beetje uitgehard is.
Al is het alleen maar voor het aansnijmoment en de foto :)

Net de cupcakes gemaakt voor de traktatie, morgen komen de foto's

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:27

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:34

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:39

Ooo die kan ik wel eens gaan bestellen :D
maar moet ik voor vanmiddag een andere oplossing zoeken, want ik moet vanmiddag een taart af hebben voor mijn moeder

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:45

fionaf09 schreef:
heey ik heb even een vraagje als stille mee lezer...

http://www.soezie.be/Portals/7/recepten ... slaagd.jpg
Hoe zou ik het beste die chocolade letters kunnen doen, of er is iets anders voor?

chocolade in een puntzakgevouwen stukje bakpapier, klein puntje eraf knippen
let op is wel lastig!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:46

Oke ga ik proberen :D
probeer het eerst gewoon op wat anders voor ik het op de taart doe

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:49

Had je niet in de supermarkt ook van die chocoladeletters? Die zou je eventueel kunnen gebruiken als het spuiten niet gaat.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:58

Ik kijk zo wel even bij de bak artikelen :D ga toch langs de winkel

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:53

Even een binnenvaller met een vraagje. Ik lees ook wel eens dat jullie minst gebruiken voor de vullingen maar wat gebruiken jullie dan? De kwark? Kan het niet makkelijk terugvinden want ik kijk nu via mijn telefoon haha.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:20

sam_antha schreef:
Even een binnenvaller met een vraagje. Ik lees ook wel eens dat jullie minst gebruiken voor de vullingen maar wat gebruiken jullie dan? De kwark? Kan het niet makkelijk terugvinden want ik kijk nu via mijn telefoon haha.

Hmm ik snap niet wat je met minst bedoeld.... typfoutje?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:50

Mint?

Mijn 3 taarten van de afgelopen 2 weken.

Bumba. Biscuit met verse aardbeien en banketbakkersroom
Afbeelding

Bumbalu. Chocoladebiscuit met mokkacrème en mandarijnslagroom
Afbeelding

Hello Kitty. aardbeienjam en botercrème
Afbeelding

Kindertaarten dus :) Wat vinden jullie ervan?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:51

maartxj: leuke taartjes! Welke maat Blanda zijn ze?

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:03

Oh wat een super topic....
Wil graag op de hoogte gehouden over alles wat met taart cupcake en ander zoet of hartig is.
Kortop stipje...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:20

Voor een andere zoet/hartig is een ander topic ofzo, hier bespreken we alleen taarten/cupcakes met fondant. Althans tot nu toe :=

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:39

Oh oke, nou daar hou ik me ook mee bezig, bedankt voor de tip!