Hier lukt het nog altijd slecht, er gaat maar niets van af. Zie op tegen de kerstdagen, ik vind het heerlijk hoor..maar ik maak me toch goed zorgen om het eten. Ik baal wel, rond de hele sinterklaastijd heb ik ook geen snoep aangeraakt. Maar het gaat natuurlijk om die een hap teveel of te weinig, ookal is het 'gezond'
Ik zit er over te denken om na nieuwjaar een shakedieet te doen. Ik heb ook iets gelezen over het koolsoepdieet, dat lijkt me ook wel wat, maar ik had er zelf nog nooit eerder van gehoord, dus als iemand meer weet?
Dat is wel over een periode van een half jaar hoor.
Bij mij is het gelukkig niet zo'n aanslag op m'n lichaam als ik eens iets slechts eet. Een balansdagje en het is gewoon weer goed. Dat is volgens mij lastiger als je bijv. helemaal geen koolhydraten meer eet en dan ineens een bord pasta eet ofzo.
Ik heb vooral op kerstavond heel erg veel chocola gegeten, maar verder zijn mijn kerstmaaltijden hoofdzakelijk gezond geweest. Vanavond krijgen we hier nog eters, ik stop straks een beenhammetje in de oven en ga alvast een salade maken. Dan is dat klaar voordat iedereen er is.
Ik heb gister toch wel gezondigd. Ik heb een beetje chocola gehad. Het diner zelf was gelukkig gezond (maar te veel voor mijn eetschema) en ik heb toetje toch gehad, met een likeurtje! Argh, spijt. Vandaag heb ik wel redelijk gedaan. Een groter avond eten gehad dan normaal, maar wel gewoon gezond. De appeltaart, champagne, wijn, likeur en chocola heb ik allemaal afgeslagen.
tassie73
Geplaatst: 27-12-10 09:49
Ben dik een kilo aangekomen.....ga nu maar weer een beetje overal op letten......
Ik ook wel, maar het nieuwe jaar ga ik proberen mijn eetpatroon voorgoed te veranderen. Helemaal kappen met de koolhydraten maakt het toch eng als je weer wat normaal eet
Red_Savage
Geplaatst: 27-12-10 13:06
Die kilo krijg je er vast wel af! Even streng zijn...
Ik heb bij mezelf het idee dat dit nu gewoon mijn normale eetpatroon is, het voelt nou niet meer als dieet ofzo. Ik ga gewoon zo blijven eten om mijn gewicht te behouden, als ik af wil vallen zal ik toch weer maatregelen moeten nemen.
tassie73
Geplaatst: 27-12-10 13:20
Ja maar ik moet er nog wel 7 kg af hahahhahahahah
Heeft iemand nog lekkere receptjes (simpel) om je groentes lekker te maken......(mag ook WEINIG koolhydraten)
Even dit topic weer tot leven wekken! Hoe is het met iedereen na de feestdagen? Ik ben sinds vandaag weer in fase 1 van South Beach. Eens kijken of ik het nu 14 dagen vol kan houden. De vorige keer ben ik na 10 dagen overgegaan op fase 2. Vandaag is in ieder geval prima verlopen. Nog 13 te gaan!
tassie73
Geplaatst: 03-01-11 20:36
Ik doe het koolhydr.arme dieet en ik moet (WIL ) ongeveer 8 kg afvallen.
iefke
Geplaatst: 03-01-11 20:44
Ik volg vanaf augustus een kha-dieet. En ik moet zeggen dat het voor mij heel goed werkt. Het is duidelijk, ik voel me totaal niet slap, ben 32 kilo afgevallen en nu op naar de laatste 20.
Ik snap waarom mensen zeggen dat je koolhydraten nodig zou hebben, maar dat werkt gewoon niet voor mij omdat daar juist mijn 'verslaving' ligt. Ik vind werkelijk alles waar khd inzitten heerlijk en dan ga ik veel te snel weer over de schreef. En bij bijzondere gebeurtenissen 'zondig' ik echt wel. De eerste periode totaal niet, maar later met etentjes ed wel. En dan probeer ik zoveel mogelijk dingen te eten die goed voor me zijn en die binnen het dieet passen.
En weet je. Ik wilde gewoon niet meer 'dik' zijn. Ik heb 10.000 dingen geprobeerd en ik dit is iets wat bij mij past en iets wat ik éindelijk eens vol kan houden en ik gemotiveerd blijf. In het begin viel ik 2,5 tot 3 kilo in de week af, nu ligt dat gemiddeld rond de 1/1,5 kilo. Maar de teller blijft naar beneden gaan, ik ben enorm aan het sporten en voel me fitter dan ooit. Ik word begeleid, krijg 'nazorg', je kunt daarin zelf kiezen wat je wilt. Ik wil, zeker het eerst jaar 1x per 2 maanden naar de consulent toe om op de weegschaal te gaan staan.
o jaaa dat ken ik....mijn nichtje doet het ook......ik zou zelf niet zo goed op die shakes kunnen denk ik...... Ik doe nu weinig khd eten en ik hoop zooo er ook die laatste kiloos af te krijgen.
Dat is echt al een waanzinnig resultaat, Ief! Zo'n dieet is niets voor mij, ik vind eten en koken veel te leuk. South Beach is voor mij echt ideaal, alleen die verrekte eerste fase... Er is trouwens een kersvers CB-topic, maar misschien had je die al gezien: [VT] wie begint er aan cambridge dieet 2 januari?
iefke
Geplaatst: 03-01-11 21:09
Nee, die had ik nog niet gezien. Wist wel dat er een HK-topic was. Ga me daar maar eens melden Thanks en thanks
Wow Ief, je gaat echt super! Ik ben benieuwd hoe iedereen de feestdagen doorgekomen is. Ik heb vooral heel erg lekker en veel gegeten en dat was niet bepaald khd-arm Op zich niet erg, ik had me al voorgenomen dat ik tijdens de feestdagen lekkere dingen mocht eten en dat heb ik ook gedaan. En ik heb er echt van genoten De schade bedroeg anderhalve kilo (viel me eigenlijk nog reuze mee) en vanaf vandaag ga ik voor de laatste loodjes. Omschakelen is trouwens nog niet zo heel makkelijk, maar ik weet dat als ik weer een paar dagen onderweg ben, dat het dan allemaal wel weer mee gaat vallen.
Ik heb even niet khd-arm gegeten, gewoon meegedaan en niet eens echt aangekomen. Ga vanaf vandaag weer afbouwen en hoop volgende week weer khd-arm te eten.