Taarten Decoreren V

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:30

Lindas2 schreef:
Dankjewel Mayo! Ben nog een beetje zoekende :).. Heeft taart en decoratie eigenlijk een lange leveringstijd?

:n Ook aardig vlot :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:34

Mayo schreef:
Lindas2 schreef:
Dankjewel Mayo! Ben nog een beetje zoekende :).. Heeft taart en decoratie eigenlijk een lange leveringstijd?

:n Ook aardig vlot :)

Oke dankjewel.. nogmaals :). Denk dan dat ik het beste daar een bestelling kan plaatsen. Dat assortiment is net iets uitgebreider en die clikstix vindt ik ook wel een uitdaging :D

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:38

Vraagje: ik ga vanmiddag een beetje oefenen op het puzzelen. Als hij nou mooi is kan ik hem dan invriezen? Of is er een andere manier om hem te bewaren?
Ander vraagje, ik had laatst wat crisco door mijn marsepein gedaan, ging de sugarcraft gun gebruiken, en daar werd mijn marsepein wel fijn werkbaar van :D. Nu had ik iets over en dat heb ik maar weg gegooid, maar zou ik dat de volgende keer kunnen bewaren?

Mayo

Re: Taarten Decoreren V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:42

Kan je bewaren :j In vershoudfolie of een boterhamzakje en dan in een tupperwarebak donker bewaren.

Voor je puzzelplaat geldt dezelfde werkwijze :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:43

@mayo: de letters op jouw mugsy mouse taart welke zijn dat? Dat vind ik namelijk hele mooie letters. Hoe groot zijn ze ongeveer?

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:45

Maar kan ik mijn puzzelplaatje ook gewoon in de vriezer doen?
Wel fijn dat ik dat marsepein kan bewaren, vond het namelijk echt super fijn werken :+

Ik heb 2 simpele plaatjes afgedruk, nijntje en winnie the pooh, ga vanmiddag eens knutselen :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:47

dankje mayo!
Maar wat bedoel je met je lineaal erop gebruiken??

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:48

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:48

Gisteren ging hier álles mis wat maar mis kon gaan, eerste biscuit in de oven.. ik bak met temperatuur opbouw en ik dacht al, wat duurt dat eerste kwartier toch lang :? Bleek de eierwekker kapot..

Toen alle taartjes gevult enz, dat ging nog, maar er zaten klonters in mn botercréme.. dat heb ik nog noooit gehad.. waarschijnlijk komt het door mn handmixer die het elk moment kan gaan begeven.. Daardoor werd het bekleden veeel minder strak..

Zelfs mijn marsepein ging scheuren gisteren.. dat heb ik echt nog nooit gehad :? Vanaf mn eerste taartje werd het altijd zoooo mooi strak.. dus ben gister maar gewoon gestopt.. vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:49

Nathalie1981 schreef:
Maar kan ik mijn puzzelplaatje ook gewoon in de vriezer doen?
Wel fijn dat ik dat marsepein kan bewaren, vond het namelijk echt super fijn werken :+

Ik heb 2 simpele plaatjes afgedruk, nijntje en winnie the pooh, ga vanmiddag eens knutselen :D

Druk ze meerdere keren af, dan een heel exemplaar in een insteekhoesje en het andere exemplaar per onderdeel knippen. Als sjabloon gebruiken, dan puzzelen op het insteekhoesje :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:50

meikemarieke schreef:
dankje mayo!
Maar wat bedoel je met je lineaal erop gebruiken??

De tappit is een lineaal :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:51

Jaime_ schreef:
Gisteren ging hier álles mis wat maar mis kon gaan, eerste biscuit in de oven.. ik bak met temperatuur opbouw en ik dacht al, wat duurt dat eerste kwartier toch lang :? Bleek de eierwekker kapot..

Toen alle taartjes gevult enz, dat ging nog, maar er zaten klonters in mn botercréme.. dat heb ik nog noooit gehad.. waarschijnlijk komt het door mn handmixer die het elk moment kan gaan begeven.. Daardoor werd het bekleden veeel minder strak..

Zelfs mijn marsepein ging scheuren gisteren.. dat heb ik echt nog nooit gehad :? Vanaf mn eerste taartje werd het altijd zoooo mooi strak.. dus ben gister maar gewoon gestopt.. vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen

Oh dat soort dagen ga je nog vaker hebben, ik had ook ineens meerdere keren dat de marsepein te zacht was en niet strak wilde en ging scheuren :(:)

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:51

He allemaal, ik lees al een tijdje mee en zie hele mooie creaties langskomen! Zelf ook al een aantal dingen uitgeprobeert en vooral de muffins zijn 'mijn ding' :)
Nu wil ik voor morgen een verjaardagstaart maken maar kom er tot mijn grote schrik achter dat ik niet genoeg marsepein meer heb. Weten jullie waar ik vandaag marsepein kan kopen??

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:52

ooooh op die manier, dat wist ik niet :)
dankjewel!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:53

evita_ schreef:
He allemaal, ik lees al een tijdje mee en zie hele mooie creaties langskomen! Zelf ook al een aantal dingen uitgeprobeert en vooral de muffins zijn 'mijn ding' :)
Nu wil ik voor morgen een verjaardagstaart maken maar kom er tot mijn grote schrik achter dat ik niet genoeg marsepein meer heb. Weten jullie waar ik vandaag marsepein kan kopen??

Zit er geen taartenwinkel bij je in de buurt? En dan bedoel ik een taartdecoratiewinkel? Workshoplocatie etc?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:54

Ik ga maar weer aan de slag, met hoop op meer succes vandaag :P

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:58

DLT was dit keer erg snel! Ik had woensdagmiddag besteld en donderdagochtend al binnen :D
Heb t nog nooit zo snel gehad bij hun hahah

Jaime, succes vandaag hihi :P

Mijn taart van woensdag is ook mislukt....
De fondant begon ineens te zweten :? Ik had het blauw gekleurd en hij kleurde ineens gigantisch door!
T was m'n eerste puzzelplaatje...maar volgens mij had ik voor een eerste keer iets te moeilijks uitgezocht (flugel logo) Dus t was nog niet zo'n succes.
Heb wel foto's gemaakt in de hoop dat jullie me meer tips kunnen geven!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:59

Showen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:01

Mijn eerste bestelling is geplaatst :D
Hopelijk kan ik het vanmiddag al ophalen en dan het weekend aan de slag.

Ik heb het starterspakket bij lies besteld.
Alles in een pakket voor een niet al te gekke prijs.

Kan ik rustig bekijken of ik het echt zo leuk vind als het me lijkt.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:05

Mayo schreef:
Showen :D

Vriend heeft t kabeltje dus wordt wel in of na het weekend!

Anc, succes met je eerste taart!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:06

Succes vandaag Jaime!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:07

Cook&co ben ik een keer geweest erg leuke winkel zag er veel handige keukenhulpjes en heel mooi pip servies werd er erg hebberig van. Ik heb een cupcakestandaard gekocht waar ik erg blij mee ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:08

Oh chips, bedenk me net dat ik helemaal geen bakvorm meer heb _O-

Wat is het makkelijkste om mee te beginnen?
Gewoon een ronde 24cm vorm?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:09

Wie wil er voor mij een taart maken, in de omgeving van Nijkerk? De taart moet op 23 juni bij mijn vriend thuisbezorgd worden, of bij een vriend/familielid van me die hem naar hem toebrengt op zijn verjaardag. Ik ben dan nl. op buitenlandstage en wil hem toch graag een leuke verjaardagstaart geven.
Op de taart moet komen te staan: "nog 4 dagen" (4 dagen later kom ik thuis) en nog iets, ik weet nog niet wat. Het moet een rood/roze romantische taart worden, met hartjes e.d.

pb maar!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:18

Wat je wil Anc, ik heb als eerste een 20cm gebakken ookal had ik een 24cm ook liggen. Wellicht omdat ik dat bij de workshop toen ook gebruikt heb die maat.