Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:04

Mijn planning voor vandaag:

o: bagel met kersenjam zonnatura + twee plakken ontbijtkoek met chocopasta
t: /
l: 1rijstwafel met jam, bakje sla met dressing.
t: plakje ontbijtkoek met chocopasta
d: rösti rondjes uit de oven, wortelen, erwten, iets vegetarisch, sla en komkommer
t: mondelice yoghurtje

En ik wilde weer gaan fietsen, maar het is wel érg vies weer hier Scheve mond

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:25

Hee allemaal! Gisteren heb ik het niet meer geprobeerd, server lag er constant uit! Net dagje gehad behalve dat ik met mijn vriendinnetje een caipirinha heb gedronken en nachos heb gegeten....

Planning:
o: magere yoghurt met fruitnfibre (laat)
l: twee volkoren crackers met light kaas en een paar wortels
t: twee nectarines (daarna eindelijk weer naar de fitness Haha!)
a: ceasar salade

Ik durf me niet te wegen :S dit is ook nog een andere weegschaal dan normaal... Nou ja ik kijk wel....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:34

LittleAnn schreef:
een caipirinha heb gedronken ....

Een wat Verward Koe

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:38

Ik ga ook meedoen!
Lijnen gaat bij mij echt met pieken en dalen, maar ik ben nu al een aantal weken goed bezig, behalve een paar keer een enorme vreetbui, maar zolang ik me de volgende dag wel weet in te houden is er niets aan de hand.
Gisteren ging het goed, maar avondeten waren wel erg veel calorieen volgens mij, kan best tegen de 1000 aan hebben getikt Knipoog
Vandaag dus iets anders (hoewel er een flinke portie over is en het erg lekker was). denk dat het een stuk valess wordt met groenten.
Heb net een kom volle yoghurt met fruit op.
Vanmiddag denk ik roerei oid. En dan savonds die Valess.
Ik weeg nu 57KG bij 1.72m, ben al best slank dus maar mijn streven is zo'n lichaam als Kate Moss, of Renate Verbaan, echt heel mooi vind ik dat. Dus ik verwacht dat er nog 4 Kg afmoeten.
Ik hoop hier wat motivatie te kunnen vinden!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:43

Annetje schreef:
LittleAnn schreef:
een caipirinha heb gedronken ....

Een wat Verward Koe

Hahaha ken je dat niet, is een heerlijke braziliaanse cocktail met cachaca (suikerriet-rum) met limoenen, suiker en crushed ice. Echt te lekker Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:47

Hm ne ken ik niet Tong uitsteken Nog nooit van gehoord.

Blondie, welkom. Op wie wil je lijken? Want Kate Moss vind ik wel een beetje boel mager. Renate gaat dan op zich nog wel...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:56

Heeft er iemand trouwens alle afmetingen enzo bijgehouden? Mijn kleren gaan namelijk losser zitten en wil wel eens weten wat mijn eerste meting was Tong uitsteken

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:01

Goedemorgen!
(bijna middag)

gister in de bios klein beetje zoute popcorn gehad, leek me niet zoveel kwaad kunnen, verder niks genomen! Ben echt trots want vond het wel moeilijk! me vriend zat namelijk overheerlijke chips te eten (wat je dan ook ruikt, krijg je nog meer trek Knipoog )
Film was ontzettend leuk, Pirates of the caribean 2, echt goede film!

Mijn dag:
O: banaan, appel, cracottes met boter
T: eierkoek met boter
L: 2 volkorenbroodjes, 1 met boter en kipfilet en komkommer, 1 met pindakaas of smeerkaas.
T: pakje hartige sultana, stukje komkommer
D: onbekend.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:04

Popcorn is geen ramp hoor Jamy, beter dan chips iig Haha!

Eeh ik heb mn nick veranderd, was 'm zat, maar heb r nu al spijt van Lips are sealed

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:13

Waarom heb je het dan gedaan Tong uitsteken

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:14

Annetje schreef:
Hm ne ken ik niet Tong uitsteken Nog nooit van gehoord.

Blondie, welkom. Op wie wil je lijken? Want Kate Moss vind ik wel een beetje boel mager. Renate gaat dan op zich nog wel...

Volgens mij is Kate niet zoveel magerder hoor, maar ik vind hun allebei een heel mooi lijf hebben. dus als mijn figuur op 1 van die 2 lijkt ben ik tevreden Haha!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:16

Jamy schreef:
Waarom heb je het dan gedaan Tong uitsteken

Verveling Vork

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:17

Ja ze zijn allebei onwijs slank, zijn ook allebei model (geweest).
Maar Blondie hoeveel ben je nu afgevallen dan in totaal? En wat eet je op een dag?

haha Oke Tong uitsteken en wat betekent Fourth dan?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:22

Het meest wat ik heb gewogen is 64KG, dat was in het voorjaar.
Het laagst wat ik op de weegschaal heb zien staan was 52,5KG, dat was vorig jaar en daarvoor woog ik 60.
Wat ik op een dag eet is heel verschillend, maar meestal rond de 1200 calorieen, soms 700, soms 1600 bijvoorbeeld. En als ik een vreetbui heb 3000 ofzo Knipoog
Ben de afgelopen paar weken ongeveer een halve kilo tot een hele per week afgevallen, mijn doel is nu om dat zo te houden!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:25

Maar wat is zeg maar je eetpatroon?
Want het is wel belangrijk dat je niet te weinig eet zodatje veel afvalt, maar drna weer aankomt zeg maar.. zoals vorig jaar wat je schrijft, je bent toch weer van 52 naar 64 gegaan?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:31

okay voorbeeldje wat ik bv. eet:
smorgens yoghurt
smiddags een broodje, tussendoor fruit
savonds broodje als ik werk, thuis gewoon avondeten, meestal pasta.
als ik thuiskom rond 23u als ik heb gewerkt warm ik soms nog wat eten op.

Ik eet vrijwel nooit hele maaltijden, meestal pak ik gewoon een paar keer iets waar ik dan zin in heb.
Ik ben toen weer zoveel aangekomen omdat ik geen motivatie meer had. Normaal eten kan ik bijna niet. Ik kan alleen OF streng opletten wat ik eet, of HEEL VEEL eten.
Als ik smorgens/smiddags al wat slechts heb gegeten bijvoordbeeld een snack dan is de kans groot dat ik mezelf de hele dag toesta om te eten wat ik wil. omdat ik denk dat het dan toch niets meer uit maakt voor die dag. (maakt wel diegelijk uit maargoed zeg me dat maar op dat moment).
Dus ik eet dan ook overdag vaak weinig, tegenover savonds maar dat komt ook omdat ik meestal laat op ben en laat naar bed ga.

Hoe het nu gaat ben ik 100% tevreden over wat ik eet enzo, en het is heel belangrijk dat ik dat volhoud want 1x een vreetbui, maakt de verleiding voor mij heel groot om de hele week slecht te eten.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:36

Jamy schreef:
Ja ze zijn allebei onwijs slank, zijn ook allebei model (geweest).
Maar Blondie hoeveel ben je nu afgevallen dan in totaal? En wat eet je op een dag?

haha Oke Tong uitsteken en wat betekent Fourth dan?

Vierde, haalde de inspiratie uit een cd die naast me lag Rolleyes

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:47

Ik vind 52 kilo bij een lengte van 1,72 echt weinig.... Naja zal wel aan mij liggen, met het jojo-effect heb je al kennis gemaakt zie ik.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:04

Blondie het komt er dus op neer dat je op een dag een kom yoghurt eet, 2 broodjes en fruit. Dat is echt veel een veel te weinig! Niet l.ullig bedoeld, maar het is voor je zelf en voor je lichaam beter als je toch wat meer eet, dit hou je niet vol. Je zegt zelf al dat de kans groot is dat je weer slecht gaat eten, je moet juist een eetpatroon ontwikkelen waarin die kans het kleinst is.
Ik denk namelijk dat de kans erg groot is dat je straks weer veel gaat aankomen (wat ik natuurlijk niet hoop voor je ).
Maar dit lijkt me niet vol te houden, en ik kan wel zeggen dat ik weet dat het niet te doen is. Ik heb een tijdje geleefd op 2 broodjes, een appel en avond eten Scheve mond
Gelukkig heb ik het zo weten te doen dat ik nu zonder aan tekomen kan leven op veel meer! (zie mn eetschema)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:17

Hoi!

Heb weer een tijdje niet laten horen Bloos

Ondertussen is mijn nieuw paardje hier mee thuis komen staan ,heb ik heel wat afgefiets en ben ik een kilo lichter Vork

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:20

Die yoghurt 2 broodjes en fruit is ook niet iedere dag hoor.
Je lichaam went eraan als je iedere dag even weinig/veel eet. Juist door de ene dag heel weinig te eten en de volgende dag best veel val ik het best af.
Als ik 2000 kcal eet kom ik zeker aan, maar zoveel heb ik ook voordat ik begon met lijnen nooit gegeten, wij thuis zijn allemaal kleine eters alleen ik begon teveel te snoepen.
Jamy, je zegt "zonder aan te komen" maar dat is niet hetgeen waar ik tevreden mee ben, ik wil afvallen.
Ik wil graag 1 september 53 wegen (dan ga ik op vakantie, dus veel bikini aan Haha!) dus ik moet 1 KG per week afvallen.

Hoeveel zijn jullie op t moment afgevallen?

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:21

Jamy wat jij zegt heb ik ook; ik kan nu veel meer eten zonder dat ik nu eigenlijk aankom. Als ik het een paar weken vol hou om suiker en slecht vet uit mijn eetpatroon te bannen val ik wel wat af.

Werkdag vandaag, wederom flink ontbijt en lunch;
o: bak cruesli met magere yoghurt, 2 plakjes onbijtkoek, glas verse sinaasappelsap
t: mini stukje appeltaart
l: krentenbol met kaas, 4 plakjes onbijtkoek met lightboter (van de bakker, dies veel luchtiger dus kan je meer van op), half sneetje notenbrood
t: perzik en pruim
a: ??

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:51

Ja idd, maar ik kom nu niet aan, en of ik afval weet ik nog niet, ben net deze week weer echt goed begonnen dus dat zullen we wel merken..
Ik bedoel meer dat als ik gewoon zo regelmatig eet, kan ik af en toe best wat lekkers op brood nemen. Ik hoef niet alles te bannen om niet aan te komen. Dat moet ik wel om af te vallen (denk ik iig).
Maar het gaat erom dat je genoeg binnen krijgt, anders val je niet af, dan slaat je lichaam alles op als reserve zeg maar.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:11

Blondie ik ben het eens met de meiden hier... welkom nog trouwens Knipoog Ik ben zelf 18 kilo afgevallen in twee jaar, door genoeg en gezond te eten en te sporten. Nu ben ik eigenlijk praktisch op mijn streefgewicht dus ik moet alleen maar oppassen dat ik niet weer aankom. Enne mijn streefgewicht is het gewicht wat bij me past, namelijk 59/60 bij 1.63. En net wat je zegt Jamy, als ik regelmatig en gezond eet kan mijn lijf echt wel wat lekkers/ongezonds hebben zonder meteen alles om te zetten in vet.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:09

O; magere kwark, stationscappuccino
T: -
L: 2 volkoren boterhammen halvajam
T: 2 wittige boterhammen pindakaas
A: Groente en veg. groenteballetjes

Ik neem nu nog wat brood, anders zit ik weer op véel te weinig. Namelijk echt enden gelopen vandaag en vanavond moet ik weer op de hysterische pony dus ik ga even voor krachtvoer nu Clown

En lang leve dit topic want ik zie nu gewoon dat ik fruit vergeet te eten!