Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:11

Hoeveel khd nuttig je per dag Samantha? En hoeveel calorieën totaal per dag?

Ben wel benieuwd welke eiwitshake je hebt van B&F, die ik heb bevat toch 1,7 gr per shake.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:15

Die ik heb heeft ook zoiets per shake, maar voor mn hele ontbijt vind ik dat niet zo spannend, in griekse yoghurt etc zit meer.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:16

Jammer dat er van de 1,7 khd 1,2 gr suikers zitten maar goed ik ga hem dan gewoon gebruiken. Mijn hersenen hebben wel wat nodig :')

Wat heb je veel verschillende soorten pillen van magnesium op B&F... wat is nou het juiste product :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:19

Fijn dat het zo goed voelt, Romeo2007! Maar waarom eigenlijk de Skyr?
Schoonmaakster had gisteren d'r Skyr bij ons in de koelkast laten staan (roodfruit ofzo?), 8,7gr khd per 100gr. Kreeg een berichtje van dr: 'eet maar op hoor!', dus doorgeschoven naar de kliko des huizes.

Welkom MabuPets! Gewoon even volhouden, maar snap de frustratie.

Gribaldi, wat is B&F? Bodyenfit?
Daar hebben ze trouwens ook kha shakes, weet niet of ze lekker zijn, volgens mij kent Laura82 ze wel? Mijn bestelling was niet helemaal goed gegaan, zit nu te wachten tot Paypal geld terug stort, dan plaats ik opnieuw de bestelling.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:20

Ja is ook zo hoor, maar ook dat geldt voor griekse yoghurt. Het past bij mij (makkelijk) in mn dag qua khd, en het is lekker makkelijk en snel op werkdagen.

Edit: Ik heb de smart protein, zit rond de 1.7 gr khd per shake in. Er is er nog 1 met minder, weet niet meer welke, maar die vond ik vies.

Skyr zonder smaakje valt geloof ik wel mee in khd

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:24

Skyr eet ik na het zien van de khd ook niet meer. Want wil ik vol zitten moet ik echt een hele pot leegeten..

Roodfruit is wel lekker maar daar zit ook meteen het meeste in. Naturel is niet zo schokkend dacht ik.

Ja bodyenfit inderdaad. Wil daar wel magnesium bestellen maar zijn 7 pagina's dat ik niet weet wat nu goed is. Iemand ervaring met daar bestellen van dit soort dingen?

Nou heb zo'n grote pot whey, maak die eerst gewoon lekker op :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:26

voor supplementen ga ik eigenlijk altijd gewoon naar de tuinen of naar de drogist. Weinig ervaring met B&F voor supplementen, maar maakt niet heel veel uit denk ik.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:27

Welke heb je van de tuinen? Die zit hier namelijk ook op het dorp. En wil wel iets wat werkt eigenlijk :+ Niet dat ik iets koop en het vervolgens niks doet :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:33

Zou het niet zo zijn dat magnesium gewoon magnesium is? Heb er geen verstand van hoor, maar vraag me altijd af of dat nou zoveel verschil zal maken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:39

Dat vraag ik me ook altijd af. Heb ze gewoon van de Action en merkte vrij snel verschil (had enorm zware benen en beetje labiel gedrag :D ).

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:43

Ik heb optimel yoghurt Griekse stijl met 3,4 gram koolhydraten per 100 gram. En het is erg lekker. Ik eet elke ochtend een half bakje (225 gram). Vast meer dan 'toegestaan' is, maar hier werkt het. Ik denk ook wel dat je het beste vroeg op de dag meer koolhydraten kan nuttigen dan later op de dag.

Koelkast is weer gevuld dus kan deze week lekker wat gaan bakken en koken!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:46

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:48

Die is idd lekker!

Ik heb voor vanavond niet zo goed nagedacht over mn keuze voor groenten bedenk ik me net, heb wortelen gehaald... Voor mezelf maar even wat ander bedenken.

Als ik straks wat hoger ga zitten in khd ga ik ook 's ochtend wat meer khd eten, dan neem ik een lekkere flinke bak Griekse yoghurt, misschien nog met een paar aardbeitjes. Nu mag ik van mezelf maar 100 gr en daar heb ik niet genoeg aan, vandaar de shake. Daar zit ik langer vol van.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:56

Doen jullie zo moeilijk over wortels ja? Op werkdagen gaan hier dagelijks twee winterpenen doorheen. Heerlijk. :-)

Nu werk ik momenteel niet :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:59

Met 9 gr khd per 100 gram wortelen let ik daar wel mee op ja. Zeker als dat de enige groente is naast een stukje vlees, dan heb ik toch zeker 200 gram, liever meer, nodig om een beetje voldaan te zijn. Dan blijf ik niet onder de 30 gram, en om nou voor een paar wortelen weer uit ketose te gaan vind ik echt zonde.

Edit: oh in de nevo tabel zijn ze maar 5,2 khd. Heb me laten foppen door mfp >;) Dan valt t wel mee, dan doe ik het er wel mee.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:42

Quellian schreef:
Fijn dat het zo goed voelt, Romeo2007! Maar waarom eigenlijk de Skyr?
Schoonmaakster had gisteren d'r Skyr bij ons in de koelkast laten staan (roodfruit ofzo?), 8,7gr khd per 100gr. Kreeg een berichtje van dr: 'eet maar op hoor!', dus doorgeschoven naar de kliko des huizes.

Welkom MabuPets! Gewoon even volhouden, maar snap de frustratie.

Gribaldi, wat is B&F? Bodyenfit?
Daar hebben ze trouwens ook kha shakes, weet niet of ze lekker zijn, volgens mij kent Laura82 ze wel? Mijn bestelling was niet helemaal goed gegaan, zit nu te wachten tot Paypal geld terug stort, dan plaats ik opnieuw de bestelling.

Skyr naturel heeft 4 gram koolhydraten per 100 gram. De honing en Cranberry zijn inderdaad 8/9 gram kh per 100 gram. Ik ben gewoon gek op zuivel en wil graag voldoende eiwitten eten voor het slapen gaan aangezien ik intensief sport. Skyr heeft in verhouding heel veel eiwitten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:05

Klopt, ik kies ook altijd voor neutraal hoor. Al heb ik natuurlijk een paar weken geleden wel roodfruit geproefd vond hem erg lekker :)

Dan ga ik mooi morgenochtend ook een eiwitshake als ontbijt doen :)
Heb een salade voor tussen de middag en avond eten is toch groente met wat vlees.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:16

MabuPets schreef:
Ik zal even noteren wat voor vandaag in ieder geval op de planning staat van voeding :+

Ontbijt: Eiwitshake (body en fit 0% koolhydraten)
Tussen: Gekookt eitje
Lunch: Salade met komkommer, paprika, ham, ei en een zelfgemaakte dressing.
Tussen: Gekookt eitje
Avond: Courgette lasagne.

Welkom ;)
Op zich is er jiets mis met je lijstje. Maar als het afvallen niet lukt, dan zou ik de shake vervangen door bv vlees en geen tomaat eten.

De shakes zijn vrij zoet waardoor het kan zijn dat je moeite blijft houden om van lekkers af te blijven en voor sommige mensen is elke zoet (suiker of zoetstof) genoeg om noet af te vallen.
Ik heb in het atkinsforum meerdere keren gelezen dat tomaat ook tegen kan werken in het afvallen. Dus dat kun je altijd proberen.

Waar bestaat je zelfgemaakte dressing uit?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:22

Zo slecht is tomaat niet toch?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:24

Nee maar ik heb meerdere keren gelezen dat dat toch een oorzaak kan zijn van niet afvallen. Dus als je niet of weinig afvalt kun je het eens weglaten.
Dat is ook de reden dat ik pas tomaat eet als ik al flink wat kilo's kwijt ben.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:34

In eerste instantie bedankt voor jullie antwoorden en het meedenken!

Ik weet niet precies welke shake ik gebruik, dat zal ik even moeten nakijken als ik straks thuis ben. Ik heb ook een tijd lang twee eitjes gegeten met groente voor het ontbijt maar dit leek ook geen verschil uit te maken.

Ik eet gemiddeld tussen de 20-30 khd per dag.
Met de lasagne let ik altijd op dat de rest van de dag iets lager ligt in de koolhydraten. Ik zal het eens in de gaten houden met de tomaten, het is inderdaad op zijn minst het proberen waard :D

Voor de dressing van de salade gebruik ik mosterd, oliijfolie, mayonaise en wat peper en zout, wat laag in koolhydraten zou moeten zitten als ik de etiketten moet geloven haha :)

Qua callorieen zit ik meestal rond de 1000 calorieen per dag.
Soms wat meer soms wat minder.
Ik zou volgens meerdere berekeningen op 1400 calorieen moeten zitten qua inname (zittend werk weinig beweging) Sinds kort wandel ik wel iedere dag stevig voor ongeveer een uur.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:02

Als dat echt klopt MabuPets en je nergens ongemerkt kcal en khd eet vind ik dat vrij verbazingwekkend.... Hoe zijn je macro's? Hoeveel eiwitten eet je en hoeveel vet? Sowieso eerst eens gaan meten en nauwkeuriger worden in wat je telt, zowel kcal als je eiwitten/vetten/koolhydraten om te kijken of je niet onbewust meer eet dan je denkt. Vermijd samengestelde gerechten en kook als het even kan voor jullie beide in een aparte pan zodat je nauwkeurig kan afwegen! Hoe lang ben je bezig nu?

Wat ik in jou situatie zou gaan doen is je eiwitten verlagen naar 1.3gr/kg lichaamsgewicht en krachttraining er naast gaan doen. Alle andere kcal uit vetten gaan halen, dus echt hoog in vet gaan zitten, bij voorkeur 1:5 ofzo (1gram eiwit t.o.v. 5gram vet). Daarnaast zou ik eens teststrips halen om te kijken of je daadwerkelijk in ketose zit, als je te weinig vet eet kom je niet in ketose, ook al eet je weinig koolhydraten. Vermijd daarnaast de eerste 10 dagen alle zoetstoffen, deze kunnen zorgen dat ketose moeizaam ontstaat. Ik durf te betwijfelen of je echt in ketose zit namelijk... Teststrips geven daar uitkomst op.

Als dat ook niet helpt zou ik je kcal gaan opbouwen, 100kcal per 2 weken er bij gooien, want je zit nu echt te laag en dat gaat je lichaam niet helpen om af te vallen. Bouw langzaam op en soms zie je dan dat er een moment komt dat je alsnog gaat afvallen. Normaal gesproken zie je iig niet dat iemand aankomt daarmee, tot je richting onderhoud gaat (dus tussen de 1700-2300kcal breed gesproken).
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-08-16 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:03

Tomaat kan ik goed hebben helukkig, zou mn salades anders snel saai vinden. Maar zorg wel dat ik niet teveel neem, omdat ze vrij hoog in khd zitten.

Ik ben ook zo blij dat ik gewoon zoete dingen kan drinken zonder problemen :o de shakes zou ik prima kunnen laten staan, maar mn glaasje cola zero 's avonds zou ik echt moeite mee hebben :')

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:34

@MabuPets, ik denk dat je te weinig eet. In je lijstje mis ik voornamelijk vet, net als Secricible al zegt.

Als jij qua calorieën rond de 1000 zit, terwijl je eigenlijk pakweg 1400 moet binnenkrijgen, dan ben ik niet verbaasd dat jij niet afvalt. Met die 1000 calorieën zet jij je lichaam in de spaarstand, en zal je inderdaad eerder aankomen dan afvallen. Je moet meer gaan eten, en je lichaam laten denken dat er voedsel in overvloed is en dat sparen niet nodig is.
Want nu wordt alles vastgehouden, want stel je voor dat er straks nog minder dan die 1000 binnenkomen??? :oo
De meest gemaakte fout met afvallen, volgens mijn diëtiste, is dat mensen te weinig gaan eten.

@Laura82, tomaten is vaak persoonlijk. Ik kan ze ook gewoon eten, nooit problemen mee gehad.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:45

@secricible

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Eerlijk gezegd heb ik de vetten en de eiwitten nooit echt goed geteld omdat ik van meerdere personen en dietisten heb gehoord dat dit niet zo belangrijk is en het echt draait om de koolhydraten en de calorieen.

Ik zal het beter gaan tellen en inderdaad eens kijken of ik apart kan koken om precies te zien hoeveel ik binnen krijg, ik hoor overal om me heen hele goede ervaringen en vind het dan ook erg jammer dan het tot nu toe nog niets voor me doet..

Vrij vet eten doe ik wel, ik bak alles in roomboter en doe room door de gerechten etc. Eet ook graag stukjes kaas en worst als tussendoortje.
Ik zal iig eens ketose strips halen, want ik heb ook niet het idee dat ik in ketose zit/kom.

Zoetstoffen zal ik ook eens laten staan, gewoon water is voor mij net zo prima als water met wat slimpie :D

Dankje voor de tips, ik ga er zeker mee aan de slag!

@Auteur
Ik heb in het begin meer gegeten maar ik ben gewoon misselijk als ik meer ga eten :( Ik kan het wel altijd proberen om eens andere producten te gaan proberen die meer calorieen bevatten. ik kom niet aan trouwens ik sta gewoonweg stil

Ik at voorheen altijd griekse yoghurt en in de ochtend spek met ei.
Maar ook hier merkte ik geen verandering.

Ik ben nu een maand bezig.