Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Maar ik denk dat er ook bedrijven zijn die niet zitten te wachten op negatieve publiciteit en die krijg je gegarandeerd als je bont uit China haalt.
Zo was er vorig jaar toch dat filmpje over konijnenbont, en daardoor zijn meerdere winkels gestopt met de verkoop van konijnenbont en hebben een paar merken een flinke daling in omzet gezien.
Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n verbod geen enkel effect heeft.
Magrathea schreef:Het is inderdaad zuur dat er wel nog steeds bont verkocht mag worden, maar je ziet toch dat bont al een behoorlijk slecht imago heeft. Genoeg mensen die wel vlees eten maar absoluut geen bont dragen. Tijdje terug was er een model dat op de catwalk haar bont uitdeed en in ondergoed verder liep, zo van "liever naakt dan bont"
_Nelleke_ schreef:Tillie20, dank voor de link. Earthlings ga ik niet kijken, kan ik echt niet tegen, krijg ik nachtmerries van, dus ik sla over. Maar die andere artikelen ga ik even lezen.
Ik ben juist bang dat veel mensen denken: 'oh bont is verboden in Nederland dus wat in de winkels hangt zal wel nep zijn'. Mijn schoonmoeder weet bijvoorbeeld echt het verschil niet en dacht dat bont al heel lang verboden was. Daar prijken dus 5 prachtige bontkragen aan de kapstok. Ze had geen idee.
Bovendien het extra leed dat een dergelijke uitspraak veroorzaakt... Nee, ze mogen wat dat betreft beter tijd en geld besteden aan informatievoorziening.