Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:10

O: Speltboterham met ham en ei , speltboterham met filet americain, knoflook en spinazie
T: Banaan
L: Macaroni met veel groentes en wat rundergehakt
T: Mandarijn
A: 2 speltboterhammen met filet americain en salade

Ik vind het heel moeilijk om een gevarieerd ontbijt te hebben. Ik hou absoluut niet van zoete dingen en s'ochtends zou ik zeg maar ook rustig een bord spaghetti kunnen opeten. Dus echt hartige dingen.
Iemand suggesties?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:11

Meiden wat zie ik toch allemaal goede lijstjes voorbij komen! Is weer een hele inspiratie!
Nathalie, mergpijpjes-ijs??!! *\o/* *\o/* :9 :9 :9 :9 Waar zit die ijsboer!Kinderbueno hebben ze hier ook, TE lekker dus haal bijna nooit haha.
Matheno, lekker he, gebakken eitje voor je werk! Misschien brood/roerei met afwisselend vleeswaren, gepimpt met bijv stukjes komkommer/tomaat/avocado/paprika? Ik heb ook wel eens een gehaktprutje met paprika gegeten als ontbijt, bij gebrek aan andere zaken in de koelkast.
Of misschien toch maar English style gaan met witte bonen, worstjes en gebakken aardappelen? :P
En havermout, als dat niet te zoet is, voor de afwisseling? Of maak een ontbijtwrap met wat je lekker vindt aan groente en vleeswaren. Of een hartige ontbijtmuffin met kaas...

o: 2 kleine plakjes speltbrood met 2 kleine eitjes gebakken in kokosolie met een plak kaas. Glas verse jus.
t: rijstwafel met notenpasta, twee mandarijnen
l: broccoli rauwkost
t: yoghurt met fruit en misschien paar noten(moet ik nog ff halen bij de turk)
a: sperziebonen/peultjes met een gebakken visje en een yoghurtsausje
bakje Griekse yoghurt met aardbeien en eetlepel cruesli.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:16

Matheno schreef:
O: Speltboterham met ham en ei , speltboterham met filet americain, knoflook en spinazie
T: Banaan
L: Macaroni met veel groentes en wat rundergehakt
T: Mandarijn
A: 2 speltboterhammen met filet americain en salade

Ik vind het heel moeilijk om een gevarieerd ontbijt te hebben. Ik hou absoluut niet van zoete dingen en s'ochtends zou ik zeg maar ook rustig een bord spaghetti kunnen opeten. Dus echt hartige dingen.
Iemand suggesties?

Misschien 's avonds ietsjes meer koken en dat de volgende ochtend opeten? Je ontbijt hoeft absoluut niet ontbijt-achtig te zijn, sterker nog, ontbijten met groenten is natuurlijk super gezond :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:19

Het is dat ik juist níks hartigs wegkrijg 's ochtends, anders had ik het zelf ook mooi gebruikt om wat groente weg te werken alvast (kan ook in de vorm van smoothies!). Schijnt echt een super kickstart voor je lijf te zijn :j

danoesje

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:21

Hmm dat is inderdaad helemaal geen verkeerd idee. Tijd om de smoothies terug te laten komen! Eliine, je kunt toch ook groente 'verstoppen' in je smoothie? Spinazie/rode biet etc vind je niet echt terug als je die erdoor frummelt :P

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:21

Ik heb tijden lang ontbeten met grote salades en bijvoorbeeld gekookte eieren. Hier zijn restjes diner ook nog steeds favoriet, super lekker!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:26

danoesje schreef:
Hmm dat is inderdaad helemaal geen verkeerd idee. Tijd om de smoothies terug te laten komen! Eliine, je kunt toch ook groente 'verstoppen' in je smoothie? Spinazie/rode biet etc vind je niet echt terug als je die erdoor frummelt :P

Nee klopt ik drink ook met enige regelmaat nog groene smoothies :j maar 's ochtends word ik daar echt onpasselijk van :o met of zonder fruit. Ik hou het maar bij havermout :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:37

@ danoesje:
Hij zit in driehuis, tussen Santpoort en IJmuiden in. Dus niet heel ver van Amsterdam haha. Ben benieuwd vanavond! Hoop dat ik niet uit teveel lekkere smaken kan kiezen ik mag er maar maximaal 3, hahaha :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:50

xNathaliee schreef:
@ danoesje:
Hij zit in driehuis, tussen Santpoort en IJmuiden in. Dus niet heel ver van Amsterdam haha. Ben benieuwd vanavond! Hoop dat ik niet uit teveel lekkere smaken kan kiezen ik mag er maar maximaal 3, hahaha :')

Ben je wel eens bij Luciano's in Overveen geweest ;) :9 :9

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:55

O: smoothie van 150 gram aardbeien + 50 gram frambozen + 300 gram kwark + 100 ml magere melk
T: 3 plakken bananenbrood met blauwe bessen
L: snee brood met Italiaanse ham, snee brood met kaas
T: 2 knäckebröd met smeerkaas
T: banaan
D: wrap met sla en 250 gram pangasiusfilet, 75 gram sojabonen
T: 28 gram Smart Protein met melk

B: uur xco + half uurtje krachttraining rug

2.092 calorieën, 57 gram vet, 228 gram koolhydraten, 164 gram eiwit
Redelijk hoog in eiwit vandaag, maar omdat dat vooral veroorzaakt wordt door het visje van het diner vind ik het niet erg :). Al met al wel tevreden over het lijstje.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:57

@ Eliine:
Nee, *googled meteen even* ook een keertje proberen :)
Hebben ze veel (wisselende) smaken?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:05

Planning vanadaag
O: 250 ml ongezoette amandelmelk, 7 el havermout, 1 el lijnzaad, 28 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, mineola
L: zelfgemaakte bulgur salade; +/- 50 g (ongekookt gewogen) bulgur, +/- 80 g kikkererwten, handje munt, handje, peterselie, handje bieslook, komkommer, cherrytomaatjes, citroensap en scheut olijfolie + 250 ml thee
T: eat natural reep met laagje yoghurt + paar happen proeven tijdens kookles (volgens mij gaan we verschillende soorten soep en gepocheerde vis maken)
A: ?
T: schaaltje vruchtenkwark

B: 1 paard rijden + stalwerkzaamheden

Als hij zo blijft ben ik tevreden :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:11

kiwipitje, gewoon interesse hoor. Als je weet dat je zoveel vis gaat eten, waarom laat je dan bijv. de shake niet weg?

@Nathalie: Luciano is sinds deze zomer verreweg mijn meest favoriete ijssalon :9 ze hebben niet zoveel smaken als bijv. bij Garone maar de smaken die ze hebben zijn echt waanzinnig. Ook kinder bueno enzo

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:42

Zo veel vis? Het is gewoon één filet. Wist ook niet dat die zoveel woog maar toen ik 'm vanmorgen op de weegschaal legde 'schrok' ik toch wel even :)).

Ik wil de shake graag als avond tussendoortje nemen omdat ik vanavond nog op kracht ga trainen en daarna eigenlijk altijd wel iets van een shake neem. Deze keer is het in combinatie met voor het slapen gaan omdat ik dan graag langzame eiwitten neem (zoals Smart Protein) dus heb eigenlijk al twee 'eiwit-momenten' gecombineerd. Maar vind het niet erg dat ik een keer wat hoog in eiwitten uit kom als dit door een eiwitrijk visje komt hoor.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:03

Trouwens dames ik heb nog veeel aardappelen liggen en wil er een soort ovenschotel van maken. Maar hoe maak je nu een gezonde lekkere saus of smaak aan de vulling ik heb verschillende groente, zalm of kip en aardappelen die ij wil gebuiken.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:13

Chantal, als je gebruik maakt van gerookte kip heb je al snel meer smaak. Een klein beetje goed uitgebakken (dan minder vet) chorizo erdoor vind ik zelf heel lekker. Als je die in hele kleine stukjes doet, proef je er meer van door je hele gerecht heen. Zongedroogde tomaatjes geven ook smaak.
Als je je aardappels kookt in groentebouillon heb je ook vast meer smaak. Doe er vers gemalen peper over en verse kruiden, fijngesneden uitje (vast gebakken) beetje (oude)geraspte kaas. Misschien kun je en soort sausje maken van plantaardige kookroom en wat smeerkaas? Misschien ook Griekse yoghurt maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:21

Ik heb van de week moussaka gemaakt met als 'saus' 300 ml griekse yoghurt gemengd met twee eieren en peper en zout. Door de eieren stijft het wat op in de oven maar het blijft wel zacht. Ik denk dat dat ook wel lekker is bij een ovenschotel met aardappelen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:34

Chantal, waarom maak je niet gewoon geroosterde aardappelen, kip en groentes uit de oven? Alles erin donderen, kruiden en olie en klaar :9

O- 1/4e liefde en passie brood wit, 50 gr filet americain, 200ml halfvolle melk
T- banaan, glas jus
L- wrap, el creme fraiche, halve ui, paar pepertjes, tomaat, beetje kaas
T- schaaltje griekse yoghurt, handje walnoten, 2 dadels, el jam zonder toegevoegde suiker
D- 60 g rijst, 150 g kip(gemarineerd in ketjap, azijn, djahe en ketoembar), sajoerboontjes
T- ?

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:34

Gisteren:
O: 60 gr havermout, 250 ml amandelmelk, 1 banaan, halve schep whey, 1 tl hazelnootolie
B: 4 km fietsen
L: salade van 70 gr quinoa, 100 gr spinazie, 5 cherrytomaatjes, 1 lenteui en 1 tl olijfolie met wat peper en zout
t: 170 gr 0% griekse yoghurt
t: 1 bastogne koek
A: courgette"pasta" met een saus van tomatenblokjes, linzen, champignons, knoflook, ui en kruiden. 1 el edelgistvlokken eroverheen
t: 150 gr magere kwark met 1 appel en wat muesli

Vandaag:
O: 45 gr havermout, 250 ml amandelmelk, 1 banaan, halve schep whey, 1 tl hazelnootolie
B: 2 km fietsen
L: 2 bb met 1 tl pesto en 1 plak 30+ kaas, 1 bb met pindakaas
t: 1 peer
B: 8 km fietsen
De rest van vandaag is nog niet zeker, vul ik later nog aan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:38

Ohhh wrap lekker Jezzi.. heb daar nu al de hele tijd zin in omdat we dat vanavond eten haha :P

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:12

Mooie lijstjes zitten ertussen! Zou wat meer inspiratie hiervandaan moeten halen, merk toch dat ik vaak een beetje in dezelfde dingen blijf hangen :Y)

O: Bulgaarse yoghurt, chiazaad en rozijntjes
L: 5 wasa crackers, blikje tonijn aangemaakt met wat mayonaise
T: Eiwitshake
A: 150 mager rundergehakt, broccoli, couscous
T: Optimel Griekse stijl yoghurt

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:07

O: Havermout met halfvolle melk, kokos, rozijnen en honing
T: 200 gr magere kwark met witte druiven
L: Twee zuurdesem knackebrod met zelfgemaakte tonijnsalade (75 gr tonijn op water, paar el kwark, tomaat, ui, kruiden)
A: AYCE tapas bij La Cubanita
T: Misschien nog een appel

B: 1 uur KT, 10 km fietsen

Ik hou het overdag de kcals wat lager zodat ik vanavond lekker los kan gaan. :Y)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:10

yammie, tapas! lekker van genieten! I luuuuv de parmaham met geitenkaas en balsamico van la Cubanita! <3 <3
Hier nog niet echt productief, zo maar eerst ff lunchen!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:13

Jaaa bijna alles is overheerlijk daar! Ik ga me ook niet inhouden hoor, heb de afgelopen weken niet vaak iets 'slechts' gegeten dus het mag van mezelf. De varkenshaaspuntjes met rode portsaus zijn ook goddelijk. :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:18

Ik ga morgen onbeperkt sushi eten :9. Is alweer een tijdje geleden dus heb er nu al zin in. Ga overdag wel gewoon eten anders eet ik me waarschijnlijk ongans omdat ik zo'n honger heb.