We hebben alles laten bestraten en een nieuwe schutting geplaatst (andere was er meer niet dan wel

Ga lekker mee lezen en ideeen op doen, ook pinterest struin ik lekker af. Groetjes iedereen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Antheman schreef:pmarena schreef:Ik zat te denken om die bak die ik gisteren gehaald heb, te gebruiken voor kruiden.
Heb alleen geen idee waar ik die kruiden voor moet gebruiken, ik gebruik nooit kruiden
Zonde! Je kunt kruiden ook medicinaal gebruiken, of om te verfen.
Gebruik je ook geen bieslook? Een soort uitje?
Als je echt niets gebruikt, dan zou ik geen kruiden gaan houden, stop er dan bloemen en sla in.
8nnemiek schreef:Misschien een idee om gewoon een net over de bakken heen te trekken? Eventueel met een buizenframe. Ook handig tegen vogels en vlinders en konijnen.
Hier gelukkig geen katten, de katten van m'n ouders komen de tuin niet in, maar wel een bulldozer-hond, dus ik heb mijn moestuin afgezet met een stroomdraadje
Bucephalus schreef:
pmarena schreef:Leuke tuin Annemiek
Apart zo die helling....vind je hem zelf leuk of eerder onhandig
Even denken hoor....jij was dat toch die een paar jaar geleden samen met je ouders naar een leuk vrijstaand huis ging verhuizen waarvan jij een deel ging bewonen, en waar veel bramen weggehaald moesten worden voor de paarden kwamen...? Of haal ik nu 2 bokkers door elkaar
pmarena schreef:Bucephalus schreef:
Hoe bedoel je dat eigenlijk, is het ook echt apart ingepakt ofzo?
Veel apart spul besteld?
Ik heb voor de gein eens even de pakjes en potjes er bij gepakt. Die za-li-ge varkensvlees kruiden die ik (naast het vlees) gebruik voor de gebakken aardappeltjes (MJAM!!!!) en groentes ook, die bevat ook dat Lavas! Ik heb werkelijk geen idee wat het is, nooit van gehoord
maar het is een kruid blijkbaar want er zit 0,5% van dit kruid er in volgens het potje. Voor de rest specerijen: koriander, gember, peper, nootmuskaat, chilies (is dat meervoud
) en kruidnagel.
Bij de gehaktkruiden zitten er dan nog bij foelie, kardemom, en majoraan.
Ik heb jammer genoeg niet echt een Chili Con Carne recept gevonden (via de link en Google) dat echt past bij "onze" CCC zeg maar....
Maar op het pakje staan (naast die stomme smaakversterker waardoor ik er dus vanaf wil) wel ingrdiënten waar ik natuurlijk wel wat mee kan, ik ga eens experimenteren met die ingrediënten (vers) hoe dat uitpakt qua hoeveelheden, kijken of ik er wat gezonds & lekkers mee kan maken
tomaat
prei
ui
paprika
mosterdmeel (?)
paprikapoeder
gemberwortel
kerrie
komijnzaad
cayennepeper
knoflook
bieslook
peterselie
Dus ook best wel weer wat dingen die zelf te kweken zijn, en ik kwam wel veel recepten tegen waarbij deze ingrediënten grofweg gebruikt werden, dan kan ik daarmee eens beginnen en als ik iets mis, eens kijken of het toevoegen van deze ingrediënten kan helpen
Bucephalus schreef:pmarena schreef:Hoe bedoel je dat eigenlijk, is het ook echt apart ingepakt ofzo?
Veel apart spul besteld?
Een envelop met allemaal zakjes, plaatjes, beschrijvingen en zaadjes, en inderdaad flink wat exoten erbij
anneliesdj schreef:Haha pmarena, jij moet echt een kruiden-snelcursus hebben.
Gebruik je ook geen kruidnagel en laurier door je draadjesvlees? Of basilicum, tijm en oregano door je pastasauzen?
Heeft iemand van jullie bosbessen staan?
Wij wonen hier in het bos, dus het zou hier ideaal moeten zijn qua grond en omstandigheden.
Wat zijn jullie ervaringen?