Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:05

leuke cc's Rinske, maar inderdaad heel jammer van de loslatende papiertjes. Ik heb ook regelmatig dr.oetker gebruikt, niet met de funcakes cc mix trouwens en ze lieten niet los. Ik had ze in een cupcake blik gebakken. Ik heb 1x loslatende papiertjes gehad en dat was met de stroopwafel cakemix van funcakes. Verder dus nog nooit, geen hema/xenos/oetker/ikea of duurdere merken.

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:15

Denk dat het dan idd aan mijn siliconen bakblik ligt :) . Ik was bang dat ze uit elkaar zouden vallen, net als bij de kwarktaart cupcakes, vandaar dat ik ze niet los in de oven durfde te zetten. Maar de volgende keer maar gewoon doen :P .

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:20

je hebt zo n blik toch ook in 6? past die ook niet in je oventje?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:28

Op de cc's zien ze er ook super leuk uit! Inderdaad zonde van je papiertjes. Zou best kunnen dat het aan de siliconen zou liggen. Heb het in ieder geval nog nooit gehad. Heb van die simpele metalen ooit bij de hema gekocht en ze bakken echt onwijs fijn. (heb er 2 van 6 cc's)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 23:33

Ik heb ergens gelezen dat je, als je de oven hebt voorverwarmd, je even het blik/mal met de lege papiertjes er in moet doen, dan verwarmen de papiertjes en krimpen waardoor ze de juiste vorm van het blik/mal aannemen en dus perfect passen in de mal, daarna vullen en gewoon bakken zoals je anders ook zou doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:41

ik heb dat nu een paar keer gedaan met papiertjes die wijder waren geworden, even een kleine 2 minuten in de voorverwarmde oven en ze zijn weer als nieuw.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:03

Leuke cupcakes Rinske! Heb ook wel eens last gehad van loslatende papiertjes...

Dat is een goede tip josie en kinke! Ga ik ook eens proberen.. :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:34

Erg schattige cc Rinske met die draakjes :j .

Komt net een moeder van school naar me toe of ik voor vrijdag voor een leuk prijsje cc wil maken voor haar
zoon om te trakteren op school. Nou is die jongen het beste vriendje van mijn zoon dus zou best wel wat willen doen
voor een leuk prijsje, maar......ze vond 1 euro wel te duur voor een cc :?
Heb dus vriendelijk gezegt dat ik daar niet aan ga beginnen :n . Moeten er dan toch 31 zijn. En voor vrijdag ga ik dat zoiezo
al niet redden. Moet werken en vanmiddag ook niet thuis.
Wil best tegemoet komen in de kosten, zeker omdat het mijn zoon z'n beste vriendje is, maar ga ze niet 'weggeven' natuurlijk!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:40

Pffff 1 euro veel voor een cupcakes. Gaat ze ze toch lekker zelf bakken :') . Ik ben daar tegenwoordig echt zo klaar mee hoor. Dan niet, halen ze maar lekker iets in de supermarkt. Willen ze iets unieks, maar ervoor betalen, nee, dan is het te duur :') .

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:41

Jeetje, 1 euro voor een cupcake te duur vinden??
Mijn moeder en ik maakten vroeger voor mijn traktaties altijd iets heel groots en moois, denk maar niet dat we daar minder dan 3 euro per persoon aan uitgaven :=

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:49

1 euro is absoluut niet te duur. Men onderschat vaak wat voor spullen je nodig hebt en hoeveel werk je ervan hebt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:22

Jep, net als bij taarten maken ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:25

Ze vond het opzich niet duur voor een cc, maar voor heel de klas wel.
Zou het voor iets speciaals zijn, dan zou ze de cc best bestellen zei ze, maar niet voor heel de klas omdat het dan een
beetje te duur zou worden.
Normaal vraag ik 1,50 voor een cc en 1 euro zou ik al te weinig vinden :j . Je stopt er een hoop tijd in, de spullen
die je nodig hebt, je moet toch een aantal keer bakken om er 32 te krijgen. Dus ik begin er gewoon niet aan :n

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:31

sommige mensen willen voor nop op de eerste rij zitten, € 1,50 vind ik trouwens ook heel laag aan de prijs. Gezien de tijd dat je ermee bezig bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:49

Ik kom weer eventjes binnenvallen!

Morgen ga ik naar een klasgenootje want die viert der verjaardag, daarna gaan we stappen. Maar nu leek het me leuk om een taart te maken en ik had er ook wel zin in na 2 dagen non-stop huiswerk. Gezien ik een nieuw bakblik (silverwood multisize) heb is het helemaal een uitdaging, de eerste keer vierkant. Nu ging ik net nietsvermoedend aan het werk gegaan maar toen ik de biscuit uit de oven haalde was hij niet gerezen... Hij was een grote luchtbel van onder. Ik heb ook genoeg beslag gemaakt. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Oeps er ging iets mis met het posten geloof ik :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-11 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:51

IngridB schreef:
Ze vond het opzich niet duur voor een cc, maar voor heel de klas wel.
Zou het voor iets speciaals zijn, dan zou ze de cc best bestellen zei ze, maar niet voor heel de klas omdat het dan een
beetje te duur zou worden.

Als ik dit lees vond ze het eigenlijk helemaal niet te duur alleen voor dit doel een beetje veel geld. Da's toch niet zo gek? Als mijn dochter vroegah trakteerde (ze is inmiddels 19) gaf ik ook niet zo veel geld uit, hoor :n Nergens voor nodig. Met een beetje creativiteit kun je voor minder ook met iets leuks voor de dag komen. Het lijkt wel of het allemaal steeds gekker moet tegenwoordig, ook met feestjes enzo. € 100,- is niks %) Of ben ik nu een ouwe-zeur-taart aan het worden... :o :+

__Marloes schreef:
Ik kom weer eventjes binnenvallen!

Morgen ga ik naar een klasgenootje want die viert der verjaardag, daarna gaan we stappen. Maar nu leek het me leuk om een taart te maken en ik had er ook wel zin in na 2 dagen non-stop huiswerk. Gezien ik een nieuw bakblik heb is het helemaal een uitdaging, de eerste keer vierkant. Nu ging ik net nietsvermoedend aan het werk
ja en..... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:52

Ik drukte per ongeluk op plaatsen, hij is inmiddels al iets groter en mn probleem staat erin

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:02

__Marloes schreef:
Ik drukte per ongeluk op plaatsen, hij is inmiddels al iets groter en mn probleem staat erin

Ja zoiets dacht ik al vandaar de ;)

Hoe lang heb je gemixt en wat voor beslag heb je gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:09

Een minuut of 12 op hoge stand, ik heb de mix van taart en decoratie gebruikt maar ik ben bang dat dat het probleem is. Nornaal gebruik ik funcakes en dan heb ik nooit problemen..

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:26

Hier geen ervaring met de mix van taart en decoratie dus aan mij heb je niks ben ik bang. Snorry :(:)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:36

Ahhh Rinske ze zijn leuk!

Even een vraagje. Wil voor sinterklaas een taart maken, nu twijfel ik in smaken.
Biscuit mix met speculaaskruiden erdoor, en dan gewone botercreme mix ertussen of naturel biscuit mix met speculoos pasta ertussen? Welke van de 2 zal lekkerder zijn denken jullie?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:38

Ik vind speculoos pasta behoorlijk droog, ik zou dus voor die andere optie gaan denk ik, al weet ik niet of botercrème en speculaas kruiden lekker smaken bij elkaar ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:57

Dacht aan die combinatie omdat heel veel mensen ook speculaasjes op een met roomboter besmeerde boterham eten? :+

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:07

Iewl speculoospasta. Ik vind niet echt naar speculaas smaken om heel eerlijk te zijn... Dan zou ik eerder gaan voor mix met speculaaskruiden erdoor voor de speculaassmaak.. Maar dat ben ik :P

Rinske, wat een ontzettend leuke cupcakes zeg! :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:13

Helemaal niet vreemd dat je speculoos pasta niet naar speculaas vind smaken. Speculoos is dan ook speculaas zonder de speculaas kruiden, vandaar ook dat het speculoos heet ;)

Ik zou speculaasjes door de botercreme kruimelen om een speculaas botercreme te krijgen.