Oh oke, was bij jullie de opdr wel hetzelfde dan? En waar kan ik een foto van jouw eindstuk vinden? Ben benieuwd! Maar geen zin om meer dan 2 topics door te lezen
Weet iemand waar ik de lindy smith moth orchid maat L cutter nog kan kopen ? Of heeft iemand hem hier te koop/te leen?
Vandaag hebben we de 3e verjaardag van mijn zoontje gevierd. Ik had nog nooit een stapeltaart gemaakt, dus vond het rete-spannend! Vooral omdat het pas m'n 4e taart is,... Was er bijna niet aan begonnen (en wilde er 1 bestellen) omdat ik het helemaal niet zag zitten, maar uiteindelijk toch blij dat ik het zelf gedaan heb.
Hier is tie:
Helaas zakte BuzzLightyear al snel tot aan z'n kruis in de fondant,... Pffff, wat was het ook warm vandaag zeg,... Funest om je taart mooi te houden!!
Maar de reactie van Machiel toen hij ineens de taart zag was geweldig!!
Wauw Valina! hij is super gelukt! Jammer dat ie weg zakte maar het was ook bloedje heet!
welkom terug Jaime! Gaaf eindstuk!
Rinske wat gaaf! spannend!
IngridB
Geplaatst: 22-08-11 07:51
Oh valina, nog gefeliciteerd met je zoontje
Gaaf Rinske dat je voor jezelf gaat beginnen! Succes
magnificent
Geplaatst: 22-08-11 08:27
Superleuke taart geworden erg goed voor pas de 4e taart. @rinske, goeie beslissing!!! Mijn tip: vooral naar jezelf luisteren en logisch nadenken. Kvk wil nog wel eens te bureaucratisch worden.
Wel apart om te zien hoe verschillend alle eindstukken van pme geworden zijn, ik heb m toen gedaan bij taart op maat in wormerveer en daar hadden we helemaal geen eigen inbreng. Het is veel leuker om je eigen ontwerp te maken. Wij hadden geen eindstuk/taart alleen twee dummies met alle technieken, een met een color flow rand en een met vlindertjes, een kroontje en 4 zwaantjes.
(heeft ook lang geduurd dat ik royal icing weer leuk ging vinden)love my cookies!!!
Laatst bijgewerkt door magnificent op 22-08-11 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Alleen jammer dat gisteren tijdens het feest alle poppetjes meteen kwijt zijn geraakt,... Daar baal ik wel van,... Machiel is er dol op en ze waren ook best duur, dus je koopt niet zomaar nieuwe. Heb de ouders al een mailtje gestuurd of ze aub de broekzakken vd kids even goed willen checken,...
blazelover
Geplaatst: 22-08-11 08:45
Hallo!
wat een mooie taarten komen er weer voorbij! ik heb even een vraag: weet iemand wat voor een topping ze gebruiken in het programma DC cupcakes op de cupcakes? mij leek het geen icing maar wat is het dan wel?
IngridB
Geplaatst: 22-08-11 09:48
Ken het programme DC Cupcakes helemaal niet . Maar gebruiken ze dan geen Botercreme als toef?
ohh die is gaaf Valina maar wel jammer zeg dat de poppetjes kwijt zijn.
IngridB
Geplaatst: 22-08-11 12:17
Ik zag vandaag een link ik dit topic (volgens mij van Rinske?????) van smulprint. Heeft iemand weleens een fotoprint hier laten maken? Wil misschien voor de taart voor mijn vriend een foto van zijn vrachtwagen erop zetten ( ipv een vrachtwagentaart maken die gigantisch zal mislukken ) maar wil dus weten of zo'n fotoprint duidelijk is. Heb hier totaal geen ervaring mee. Zal dit dan geen wazige foto worden omdat het op eetbaar papier wordt gedrukt? Snap wel dat het niet helemaal perfect zal zijn, maar jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel hé?
Was ik niet denk ik, want ik heb dat nog nooit gedaan, ik kan je dan ook niet helpen, sorry .
Lisette03
Geplaatst: 22-08-11 12:20
ingrid als je de print op frosty of icingsheets laat printen zijn ze echt haast net zo scherp als echte foto's, laat je hem op ouwel drukken dan zijn ze echter niet mooi scherp
woldhoeve
Geplaatst: 22-08-11 12:20
Ik maak ook taarten op bestelling en geef workshops af en toe. Vind het zo leuk om met taarten bezig te zijn. We ( ik en mijn vriendin eigenlijk) zijn vanaf april begonnen. Nu willen we het tot het einde van het jaar aanzien hoe het loopt. Dan willen we ook wel serieus overbruggen om ons in te laten schrijven. Maar hoe zit het dan eigenlijk met de hygiene wet? We houden alles wel nauwkeurig bij, wat in de pot komt en wat er weer uit gaat. Maar we investeren ons geld gewoon weer in nieuwe dingen op taartgebied. Dus maken geen winst of moet je dit dan wel als winst gaan rekenen. Ze zeggen alles wat je verdiend en je weer investeerd hoef je geen belasting voor af te dragen maar is dit wel zo. Heb al gegoogled maar wordt niet veel wijzer.
Workshops geven mag volgens mij sowieso niet eens als je geen kvk nummer hebt. Een keer een taartje verkopen zal de belastingdienst niet zo erg vinden, maar workshops geven is toch wel een stuk serieuzer dan dat . Maar de eerste paar jaren zul je idd meer moeten investeren, dan dat erin komt. Ik heb dat ook nagezocht en nog niet echt een eenduidig antwoord op gevonden. Hoop daar 7 september iig een antwoord op te krijgen.