Lief is dat hè, zo heb ik een schoonzusje van 6 die ook graag meehelpt en meesnoept
IngridB
Geplaatst: 27-06-11 22:19
Mijn zoontje wil ook altijd zo graag helpen ( en vooral meesnoepen )
Hij heeft de smaak echt te pakken want hij wou net een hele grote taart gaan maken . Dat heb ik maar even uit z'n hoofd gepraat
Valina
Geplaatst: 27-06-11 22:31
Is je laptop weer in orde Ingrid?
Was je "ff-tussendoor-geen-tijd-geen-inspiratie-taart" nog lekker?
IngridB
Geplaatst: 28-06-11 07:07
Die was heerlijk !!!!
Nou, m'n laptop deed erg raar en viel allemaal uit totdat deze weg zou gaan voor onderhoud . Hij doet het gewoon perfect ineens, dus heb m maar mooi gehouden . Dat onderhoud komt wel als de laptop weer uit valt!
Vraagje, welke kleurstoffen gebruiken jullie? Mijn kleurstof begint op te raken, en sommigen zijn niet meer goed lijkt wel, is helemaal slierterig geworden, en heb er erg veel van nodig? Ik heb nu die potjes van wilton geloof ik. Heb van een vriendin 1 flesje gehad, die is veel handiger te doseren. Maar welke gebruiken jullie?
Ik heb ook dat doosje van 8 potjes; Icing Colours van Wilton geloof ik? Maar ik ga wel overstappen naar die knijpflesjes van ik-weet-niet-welk-merk. Vind ik handiger doseren dan dat gepruts met die tandenstokers. Op zich ben ik best tevreden over Wiltonkleuren hoor hoewel deze kleuren (van dat doosje dus) wel heel pastel zijn. Echt felle kleuren krijg je er niet mee.
Americolor gebruik ik tegenwoordig ook veel vaker! Nadeel is dat je het laatste beetje er heeeel moeilijk uit krijgt
@ Polivy; ik heb in word 3 van die rechthoeken (met afgeronde hoeken) neergezet bij 'vormen' die uitgeprint en gaan tekenen. Die met zwarte lijnen overgetrokken en ingescand
ik had dit topic wel eerder willen lezen van het weekend een taart ( olifant gemaakt) maar de cake storte in het midden in en dat is niet leuk om 23 uur 's avonds, maar het is goedgekomen en we hebben er een hobby bij, wat een prachtige creaties zie hier en daar, binnenkort gaan we er weer een maken maar ik zal me eerst hier wat gaan verdiepen
Trouwens, nog een vraag. Over stapelen. Ik ben een mietje. Want ik durf niet zo goed te stapelen Althans, ik heb dus 1 keer gestapeld, maar dat deed ik door alle twee de taarten apart mee te nemen naar de locatie (in dit geval huis van zus) en daar te stapelen en vervolgens naar beneden te brengen om te serveren. Maar nu is mij dus gevraagd om een bruidstaart te maken in oktober. Ik ben zelf ook een daggast en de bruiloft is wel een eindje uit de buurt. Ik wil sowieso vragen of mijn taart(en) daar ik de koeling kan, maar kan ik het bv stapelen en dan naar locatie brengen en er op vertrouwen dat het desnoods de hele dag blijft staan? Of is het slim om me even te excuseren en daar te stapelen?
Thanks voor de tip wbt kleurstoffen, ga ik die bestellen, 1 van die setjes in elk geval. Die electric zijn ook aanraders geloof ik he?
Ashleey_
Geplaatst: 28-06-11 14:40
Nee joh.. hoeveel laags is het? Ik stapel ál mijn taarten gelijk. Zelfs tot 4 hoog (dat is niet altijd handig).. Vooral 2 en 3 laags geen probleem. Op de laag eronder chocopasta/botercreme/icing doen.. ik stut zelf met plastic dowels uit de shop die zijn wel wat groter maar wel erg stevig (of met van die lollystokjes voor 2 laags). Dan taart erop en afwerken maar. Bij ons past er gelukkig wel een stapel in koelkast
En vooral in oktober met het weer is dat geen probleem! Scheelt veel tijd als je ze van tevoren kunt stapelen.