Taarten decoreren XIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woldhoeve

Re: Taarten decoreren XIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:11

Afbeelding
taartje gemaakt, niet helemaal perfect. Ben niet gewend met fondant te werken, marsepein kan je veel strakker verwerken. Maar hij wou een bumba taart met dieren. Nou ja de dieren is gelukt maar voor Bumba geen plaats. De taart staat nu in de vriezer, want hij is pas 3 april jarig.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:48

En de 4 weghalen, een Bumba in het midden met een 4 op z'n muts?

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:18

Ja had ook gekund maar dan wordt het wel krap. Taart zit nu in de vriezer. Misschien als ik hem eruit haal dat ik bumba nog kan maken.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:58

vind het erg leuk gelukt woldhoeve...

Ik heb laatst fondant gebruikt van regalince en daar wat tylose doorr heen gedaan. Ik wou vlinders maken die dan gebogen blijven staan. Na het uitharden braken ze spontaan door midden, misschien iets te dun gedaan of te kort laten uitharden..

Hoe lang laten jullie figuurtjes uitharden en hoe dik houden jullie je fondant?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:59

Niet té dun inderdaad, maar het blijft hoe dan ook breekbaar hoor :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:26

tienus63 schreef:
Zal maar niet vertellen wat ik afgelopen week gemaakt heb voor de verjaardag van ML;
een kwarktaart uit een pakje............tht 20-12-2002.
Ach, als je het wist was de bodem ietwat muffig, maar het kwarkgedeelte smaakte normaal.

_O- Heb je dit ook tegen je bezoek verteld voordat ze het gingen eten?
Ach, ik heb zo ook wel eens chocoladesaus gegeten die al meer dan 10 jaar over datum was.
En ik leef nog steeds :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:03

Hier nog even burgerlijk pedagogisch met zoon en logeervriendje: ben cc's aan het bakken en straks mogen ze lekker versieren ;)

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:06

Hihi, hier hetzelfde MM! :D Alleen geen logee, maar gewoon met mn dochters ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:09

Laten jullie ze trouwens ook in de dichte of open oven afkoelen? Want als ik ze meteen eruit haal, zakken ze in.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:17

Ik haal ze eruit, doe er eerst gelijk een snijplank opleggen en dan na een minuutje haal ik die eraf en zijn ze perfect! :D

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:25

Wereld wat een mooie taart wat is dat 'zand'?

Zoekend wat een mooie puzzel van Lui! Dat doe ik je niet na!

Tinkertom je doet het nog niet zo lang toch? Nou dat is niet te zien hoor! Echt mooi die zwanenen taart!

En die roosjes zijn ook leuk geworden!

Alsjemanou leuke Hello Kitty kaart... lief en rustig daar hou ik van :)

Letsgokelly wauw wat een leuke taart! Mooie kleuren ook. Die zeikant hoe heb je dat gedaan? Zijn dat stencils waar jullie het steeds over hebben? Echt super leuk gedaan zo!

Woldhoeve ook een leuke taart geworden toch?!

Deze heb ik gemaakt eergisteren:

Op de onderste taart zit nog een patroon, de letters zijn glimmend en er zitten glitters op de taart, maar is niet te zien op de foto...
Afbeelding

Afbeelding

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:29

Wat een schitterende creaties zie ik voor bij komen.
Ik ben nog maar een beginner en heb een vraag, ik heb al het nodige door gespit maar kan er niet veel over vinden (of niet goed genoeg gezocht): als je niet wilt afsmeren met boter creme (omdat sommigen mensen geen boter lusten, dan wel niet tegen kunnen) wat kan je dan nog meer gebruiken, op witte of bruine chocolade pasta na?
Laatst bijgewerkt door josie op 13-03-11 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:29

Wat komen er weer leuke taarten voorbij :)
LGK, lekker gestencild? Zo te zien errug goed gelukt.
Monique, wat een ontzettend leuke taart!
Woldhoeve, hele leuke vrolijke taart. Fondant is vervelender omdat het zo rekbaar is he ;)
Via DLT een aantal leuke dingen gekocht, blijkt het een mede bokker te zijn :)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:33

Oké, waar ik dacht dat de bruine niet zo lukken, is dus de normale volledig mislukt :+ En die met de cacao is perfect. De normale is er volledig overheen gekomen en had dus een groot gat in het bolletje zelf, vanmiddag maar een nieuwe poging tot een gewone te maken.

En dan kijken hoe ik ze ga bekleden.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:03

Afbeelding

Weet iemand waar ik deze kan bestellen? Kan hem alleen vinden bij Amazingcakes, maar daar vragen ze 6,95 verzendkosten dit maakt mij niet zoveel uit, maar ik ging er dan wat meer bij bestellen 2 kleine dingen en toen waren de verzendkosten ineens 12,95 ja dat vind ik een beetje te gek natuurlijk! Maar ik kan ze dus nergens anders vinden.. En ik vind het zulke mooie cijfers en die passen goed bij mijn letter uitsteker..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:09

Pffff taart (mijn 2e) is klaar.....wat een pokke werk, ik krijg echt niks netjes gesnedenuit de fondant, trekt als kauwgom mee krijg je van die lelijke randjes. Teveel gesnoept en nu misselijk. Ik ben ook niet zo blij met het resultaat. Moest improviseren met de naam omdat de letters die ik wilde snijden niet lukte en de puzzelsutkjes waren ook een ramp.

En ik kon niks meer verplaatsen omdat het zwart had afgegeven aan het oranje, ik had de B er een tijdje op laten liggen. De datum kon ik ook niet verplaatsen (recht) ivm afgeven... ::(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 13-03-11 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:09

Oh ja ik en krijg altijd spikkeltjes/putjes in mijn fondant.... moet ik dan met marsepein gaan werken?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:14

Zonnetje hij is best leuk geworden hoor! En een tip met die rafeltjes als je het even laat liggen en daarna ga je er met een stokje ofzo even lans of met je vinger dan gaan ze er zo af!

En met spikkeltjes en putjes dan heb je het niet goed gekneed van te voren?! Heb dat ook wel is... Vaak doe ik het nu even in de broodbakmachine die kneed het dan voor mij en haal het eruit en doe het dan gelijk bewerken en op de taart en dan gaat het goed!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:15

Oh dat kan wel want die oranje heb ik niet meer echt goed gekneed en de zwarte had er geen last van...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:16

Ik zag ze idd en zat te denken of je met marsefond had gewerkt. Mijn ervaring is dat juist bij marsepein de structuur grover is dan bij fondant.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:18

Op de foto vind ik het wel opvallender dan in het echt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:21

Ik vind hem er nog niet zo verkeerd uitzien Marieke!
Weet zeker dat ze er blij mee zullen zijn. :j

Leuke taart Monique, lekker roze ook. :D
En mijn Hello Kitty lekker rustig? Vond hem zo al druk zat. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:22

ik vind hem ook leuk marieke! Ik had misschien de 2 puzzelstukjes die ook op de kaart eruit gehaald zijn er ook uitgehaald in het dekentje, maar is toch leuk zo?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:23

josie schreef:
Wat een schitterende creaties zie ik voor bij komen.
Ik ben nog maar een beginner en heb een vraag, ik heb al het nodige door gespit maar kan er niet veel over vinden (of niet goed genoeg gezocht): als je niet wilt afsmeren met boter creme (omdat sommigen mensen geen boter lusten, dan wel niet tegen kunnen) wat kan je dan nog meer gebruiken, op witte of bruine chocolade pasta na?

Ik heb vrijdag mijn taart met mona toetje gevuld, en ook met een heeeel dun laagje mona toetje afgesmeerd. Ging gewoon goed. Maar ik doe het ook net zo vrolijk met slagroom.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:23

vonneke schreef:
ik vind hem ook leuk marieke! Ik had misschien de 2 puzzelstukjes die ook op de kaart eruit gehaald zijn er ook uitgehaald in het dekentje, maar is toch leuk zo?

Dat lukte niet netjes :+ dus ik dacht dan maar niet ipv slordig.... En dan lag het gat op het lijfje.