Heb weer even bijgelezen.. Heb hele leuke cakepops en ganache taart voorbij zien komen!
Wat een mooie bloemen Jaime!! Ik heb gisteren en vandaag ook taarten afgeleverd.. Zal nog even foto zoeken..
Lindas2
Geplaatst: 06-11-10 21:28
Hierbij de foto... Een vriendin heeft 2 jaar een relatie met dr vriend en wilde graag een taart . Gevuld met 2x kersenjam en monchoubavarois. Ze wilde graag iets met rood en wit. Ik zou ook nog een tekening op de taart maken van het 'liefde is stel' maar dat lukte niet meer..
Dit was de eerste keer dat ik met chocopaste deed afsmeren.. echt super spul! . Geen botercreme meer voor mij . Moet zeggen dat het steeds beter gaat met strak bekleden.
SRG
Geplaatst: 06-11-10 22:34
Prachtige bloemen Jaime!
@ Linda: Leuke taart!! Leuk dat je die twee bovenste hartjes (die bollere) nat hebt gemaakt, geeft een leuk effect! Heb je de taart ook zelf geproeft? Want chocopasta en kersenjam en monchoubavarois lijkt me toch niet echt een geweldige combi... sorry
Jaime, prachtige bloemen, heb je nu je huiswerk af? Linda, mooi taartje!
Lindas2
Geplaatst: 06-11-10 22:46
@ SRG: Ik heb ze niet nat gemaakt.. Gebruik crisco met doorkneden dus daar glimt het nog een beetje van.. Ik heb de taart niet zelf geproeft maar ik heb de chocopasta alleen gebruikt om af te smeren.. (en een klein dijkje) De botercreme proefde ik ook nooit.. En had als reactie gehad dat ze de taart super lekker vonden
... even 15 seconden in de magnetron.. (of langer indien gewenst) en dan daarna in de koelkast dan wordt het mooi hard.. Dan weer even met een warm mes erover.. en mooie strakke taart
Kinke
Geplaatst: 06-11-10 22:58
Ik heb vanmiddag weer even een taartje in elkaar geflanst, neem ik morgen mee als aardigheidje voor de verjaardag van een schoonzus. Gevuld met monchou/slagroom en framboosjes
Heb er nog even een paar cremekleurige krullen bij gemaakt. Fleurt ie nog iets van op.
MamaMiesje
Geplaatst: 06-11-10 23:26
Wauw Jaimsss.... wat gaaaaaaaf! Mag ik bij jou op cursus
En linda ook weer mooie strakke taart
Kinke, jouw "cadeautjetaart" ga ik ook eens onthouden
Gisteren de levering van mijn HomeBaked pakketje gemist Hubbie vandaag naar TNT servicepunt gestuurd (balie bij C1000), maar het was zo g*dvergeten druk dat hij onmiddellijk rechtsomkeert had gemaakt
Misschien morgenmiddag even proberen
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 06-11-10 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Lindas2
Geplaatst: 06-11-10 23:42
Dankje . En dat is balen.. heb ik ook als ik een pakketje mis Morgen is het zondag... is de supermarkt dan open bij jullie?
Van 16:00 tot 19:00 Is sinds september ofzo. En élke zondag AF-GE-LA-DEN vol
Lindas2
Geplaatst: 06-11-10 23:59
Ow ja dat is waar! Dat is hier ook die paar uurtjes... ik ben er een paar keer geweest en inderdaad altijd super druk! Wat een uitvinding op zondag de winkel open
Natje_Spirit
Geplaatst: 07-11-10 00:09
Mmm zie weer lekkere én super mooie taarten voorbij komen en nog vlug even een vraagje, weet er toevallig iemand of je glazuur kunt kleuren?
ARGH! Ik heb zooooo de balen in! Mijn taart is echt zoooo mislukt. Ik heb echt nog expres de randen voor mijn vullingen wat ver van de rand van de taart gedaan, maar nog heb ik vullingbobbels. Heb ook echt er op gelet dat ik niet teveel vulling had. Zo frustrerend! Heb echt zo'n ontzettend lelijke taart. Maar heb geen tijd, zin en de middelen om een nieuwe te maken. Maar ben er wel flink chagrijnig van.
Ja, dat bedoelde ik met randje voor vullingen. Kwam even niet op het woord dijkjes. En heel strak afgesmeerd.
O ja, en mijn fondant ging ook nog scheuren ook, ondanks dat het wel goede dikte was. Ik denk dat het gewoon echt te warm is hier in huis. Had al de deuren dicht gedaan naar de keuken en in de keuken het raam open gezet, maar het was nog steeds warm. En heb nieuwe fondant geprobeerd (Bellina specialty gebeuren) maar hij was wel heel zacht.
Denk ook dat ik gewoon vaker een taart moet maken. Het gewoon wat meer doen. Er in houden zeg maar.
Als ik een dijkje spuit, daarna de vullingen erin en dan de andere biscuits er bovenop dan puilt het ook wel wat uit , door de druk. Maar met het afsmeren strijk ik dat gewoon glad.
Ik heb het pas geleden ook nog gehad ja.. Ik kon afsmeren hoeveel ik wou maar het werd niet beter.. Zou het liggen aan de volgorde van vullen? Eerst dijkje dan vulling, of andersom.. Kan je het misschien nog een beetje verstoppen met decoratie?