Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:45

Bij een aantal merken staat op de verpakking hoeveel er inzit, hier heb ik liggen met 35g khd per 100g.
3 sneetjes is ongeveer 100g dus simpel uit te rekenen(ben toch even gaan kijken).

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:01

Is er iemand hier die grip op koolhydraten volgt en graag op het forum wil lezen en posten?
http://opgewicht.forum2go.nl/

Ik heb het boek gelezen en me op het forum (betaald) aangemeld, maar ik ben gestopt met allerlei kh arme diëten (lees; ik ben helemaal gestopt met lijnen :D en nu val ik af :) )

Maar als er iemand mijn inloggegevens wil hebben; PM me dan even, dan maakt er iig nog iemand gebruik van ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:48

Hoi!

Ik ben weer terug van vakantie en weer begonnen.

O: 2 eieren met ontbijtspek
T: komkommer
L: courgette, tomaatjes en kip geroerbakt
T: bak kwark
D: groente en 2 tartaartjes
T: resterende kwark

Hoe gaat het bij jullie?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:51

Hier goed, alweer 2.5 kg kwijt. Nog 4 kg en dan zit ik op m'n streefgewicht. :)

Mijn dag vandaag is:
O: Bakje magere aardbeienyoghurt
M: 3 volkoren boterhammen
A: Rijst met zoetzure saus en Chinese groenten

Verder weet ik het nog niet. :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:54

zo, 2.5 in een week?

Maar jij eet niet KHD arm of wel?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:00

Ik ben helaas na dit weekend 1kg aangekomen, maar kijk er ook niet zo heel raar van op. In alcohol zitten een boel kcal :P Mijn dag vandaag is:

O: yoghurt
T: worteltjes
L: 1 krentenbol en 1 uienbol
A: volkoren spaghetti met 250 gemixte roerbakgroente en magere gehakt
T: een mandarijn

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:03

denice schreef:
zo, 2.5 in een week?

Maar jij eet niet KHD arm of wel?

Sinds vorige week maandag ja. :)

Nee, ik eet khd-rijk en calorie- en vetarm.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:30

Hallo dames, ik wil ook beginnen met khd arm /eiwitdieet...of iig ik ben me nu aan het inlezen en ik zie veel site's waar je allemaal maaltijdpakketten en repen e.d. moet betalen voor belachelijk hoge prijzen :\
Maar volgens mij is dit helemaal niet nodig, nu lees ik dat je voorral in de eerste week veel eieren moet eten. Maar echt verder kom ik niet.

Wat zijn nou echt producten die je moet eten op een dag? wat kun je voor ontbijt doen, wat als lunch etc
en wat moet je nou echt niet gaan eten?
Veel van deze informatie moet je bestellen die in een boekje zitten etc en dat wil ik niet doen.

Die repen waar ze het overal hebben kun je volgens mij ook bij de kruidvat halen? (ooit eens zien liggen) of zijn dit niet de juiste.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:53

Welkom :)

Er zijn verschillen soorten low carb-dieeeten, ik volg zelf het Atkins-dieet.
Als je hiervoor zou kiezen dan mag (moet ;)) je de repen ed. helemaal achterwege laten, die passen niet bij de start van het dieet. Bij Atkins begin je in fase 1 en deze fase volg je minimaal 2 weken.
De basis is groenten en dan vnl. groenvoer. Je mag max. 20 gram koolhydraten per dag en deze haal je vnl. uit groenten. Daarbij mag je oa. vlees, vis, kip etc. (onbewerkte producten, dus zonder paneermeel ed.), eieren, vleeswaren, kaas, mayo (geen light-producten), olie ed.
Wat je in elk geval niet mag in fase 1: suiker, brood, crackers, aardappels, sommige soorten groenten, fruit (zit suiker in), pasta's, rijst etc.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:11

Ik doe southbeach en dat is vergelijkbaar. Ik ben van plan het na de feestdagen weer op te pakken, heb nu de motivatie en zin niet.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:08

Hoi, ik meld me ook even! Ik volg nu 6,5 week een eiwitdieet, ik bestel wel de eiwitproducten via internet. Het lijkt op het eerste gezicht duur, maar als je rekent wat je aan boodschappen (en snacken) bespaart, valt het wel mee. Voor mij is het het in ieder geval dubbel en dwars waard. Wat het voordeel is van het bestellen van de producten tegenover zelf je menu samenstellen, is dat je extra veel eiwitten binnenkrijgt, waardoor je meer vet verbrandt in plaats van spieren. Ook vind ik het fijner als ik heel helder heb wat ik wel en niet mag hebben (ben anders niet zo'n volhouder). Ik ben nu 10 kilo afgevallen en wil er nog ongeveer 5 tot 8. Ik vind het super goed vol te houden, heb geen honger of snacktrek en zat energie. Ik heb ook wel eens het atkinsdieet geprobeerd, maar daarmee had ik dus constant trek en op een gegeven moment totaal geen menu-inspiratie meer, dit hield ik dus niet echt lang vol.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:06

Welkom Speedster, even een vraagje, waar bestel jij je eiwitproducten??

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:13

Bij protislank, alleen de warme maaltijden heb ik de laatste paar keer bij hippro besteld, die hadden wat meer variatie. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe allemaal best ok en te eten vind (vooral de mueslirepen en de shakes), protislank is niet van de duursten en boven de 50 euro geen verzendkosten.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:43

jeuy!! *\o/* Vandaag weer bij de consulente geweest en ik ben nu officieel 20,8 kg afgevallen!! Blij, blij, blij!
Ik ga in januari weer opbouwen, ik heb besloten om me met kerst weinig van het dieet aan te gaan trekken.

Weten jullie trouwens wat jullie vetpercentage is? Voor vrouwen mag dat tussen de 25 en 33% liggen. Ik zit nu met mijn 1.70 m op 68,6 kg, mijn BMI is goed maar mijn vetpercentage zit nog op 33,5%. Ik had eigenlijk bedacht dat ik een vetpercentage van rond de 29% wil hebben maar volgens mij ben ik voor mijn doen dan te dun ( Ik heb geen probleemzones zeg maar, mijn vet zit keurig over mijn hele lichaam verdeeld) Iedereen vind nu al dat ik moet stoppen....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:50

Zo zeg, wat een prestatie! Gefeliciteerd!
Ik heb geen idee wat mijn vetpercentage is. Om eerlijk te zijn: het interesseert me ook geen reet :))
Cijfertjes zijn allemaal leuk en aardig, maar het gaat erom dat je je goed voelt en tevreden bent met je lijf. Zo'n BMI is ook zoiets. Leuk bedacht, maar als iemand zich beter voelt met een BMI dat een paar punten hoger ligt dan de hoge heren (of dames ;)) voorschrijven, so what?
Ik zou zeggen: lekker je eigen ding doen en doen waar je je goed bij voelt :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:06

Van harte Sam2, wat een prestatie! Mijn vetpercentage is nu rond de 29 (bij een lengte van 1,68 en een gewicht van 67,5kg). Ik wil nog wel 5 kilo kwijt en kom dan rond de 26% (hoop ik). Ik vind het wel degelijk belangrijk want veel van dat vet is orgaanvet en zit dus aan de binnenkant van je lijf. Dit vet betekent een risico voor je gezondheid.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:08

Daar heb je wel gelijk in, maar ik kan dat zelf nooit zo strikt zien.
Blijkbaar hoor je tussen de 25 en 33% te zitten (althans, dat lees ik net ;)). Ik kan me niet voorstellen dat je met 33% geen risico loopt en dat je met 33,5% erg fout zit.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 08:48

Oscar schreef:
Daar heb je wel gelijk in, maar ik kan dat zelf nooit zo strikt zien.
Blijkbaar hoor je tussen de 25 en 33% te zitten (althans, dat lees ik net ;)). Ik kan me niet voorstellen dat je met 33% geen risico loopt en dat je met 33,5% erg fout zit.

Klopt hoor. Ik had 31% en kon mezelf echt niet zien als gevaarlijk zwaar of vet hoor. Het zijn maar cijfertjes. Maar goed, ik ben nou eenmaal gek op cijfertjes :o

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:50

Heel begrijpelijk en ook heel menselijk :j
Ik denk dat elk mens graag een stukje bevestiging wil zien en aan de hand van een overduidelijk cijfer kun je vrij makkelijk stellen of iets goed of fout is. Jij zit met je 31% natuurlijk heel mooi binnen die marge en 't is niet meer dan logisch dat je daar de conclusie aan verbindt dat het dan goed is.
Ik denk alleen dat het allemaal niet zo zwart/wit is, of althans: niet voor iedereen. Die cijfers zijn natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen en ik zal ook zeker niet beweren dat ze geen waarde hebben, maar ik denk wel dat het voor ieder mens verschillend is waar iemand zich goed bij voelt.
Om BMI nog even als voorbeeld te nemen: als ik nu op de weegschaal ga staan, dan krijg ik de melding dat het 'goed' is. Ik zit dan wel op de bovengrens, maar toch: men zegt dat het acceptabel is. Drink ik nu 2 glazen water en weeg mezelf opnieuw, dan krijg ik de melding "u heeft overgewicht".
Nou ja, dat bedoel ik eigenlijk met zwart/wit: ik denk dat ik op grijs zit :D Ik zit aan de bovenkant van die marge, maar het kan nooit zo zijn dat ik door het drinken van 2 glazen water ineens 'fout' bezig ben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:16

Hallo, ben ik weer eens. (Verhuizing en geen internet kunnen krijgen op m'n nieuwe adres is niet bevorderlijk voor m'n bokt obsessie ;( )

Door de verhuizing ben ik weer KH gaan eten, helaas. Hongergevoelens zijn weer terug, ben een beetje opgeblazen, maar zie er wonder boven wonder erg goed uit. Geen idee hoe dat komt.
Ik voel me vrij klote, veel duizelingen en veel hoofdpijnen.
Na de kerst ga ik weer in inductie :j Ik heb geen zin om nu in inductie te gaan en m'n lijf dan een klapper te geven met kerst, dan maar even wachten nog :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:20

Ik kan me wel iets bij voorstellen hoor phormicola. Ik heb het ook even aan de kant gegooid ivm prive-problemen, dat komt allemaal wel weer goed (alleen jammer dat er een rechtszaak aan te pas moet komen) en dan ben ik weer in rustiger vaarwater. Ik ben een echte emotie-eter....................... (hoewel ik door het te erkennen blijkbaar ineens veel minder moeite heb om me in te houden)

@ mrijn, hoe is het met jouw whje?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:21

Toch heftig wat voor effect bepaalde voedingsstoffen dan op je kunnen hebben.
Ik ben nu in precies 2 weken precies 4 kg kwijtgeraakt. :)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:27

Ik heb heel veel gehad aan de kh-arme producten! Ben nu eindelijk op mijn gewenste gewicht, 63,5 dus dat betekend 11 kilo eraf!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:41

Wauw, gefeliciteerd. :D

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:04

Thanks! Jij ook met je 4 kilo al! :D Is veel binnen 2 weken :j