[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:14

Goedemorgen ladies! Lachen

Een heel vroeg berichtje van mij, voor mijn doen, aangezien over een goede 15 minuten de timmerlui voor de deur staan.
Onze achterpui wordt geheel vervangen, deze is zowel in de badkamer als in de slaapkamer van paps&mams volledig verrot en die gaat er nu dus uit.
De komende vier dagen moet ik dus steeds ontzettend vroeg op, aangezien die mensen om 7.30 uur beginnen te werken. Dromen

Welkom Marieke! Jouw boktnaam kwam me ontzettend bekend voor, toen ik even na ging denken bedacht ik me dat dat was van uit het larventopic van een andere bokker..
Brr ik krijg alleen al de kriebels als ik naar die beestjes kijk, al snap ik wel waarom sommige mensen ze houden hoor Ja, wat voor kriebeligs heb jij in huis?
Verder zou het goed zijn om je gemiddelde eetpatroon op een dag te plaatsen, we kunnen je dan helpen met adviezen waardoor het misschien makkelijker wordt om een goed eetpatroon vol te houden.
Geloof me het werkt, want ik ben sinds ik in dit topic zit ook al een aantal kilo verloren en zonder deze meiden was me dat nooit gelukt. Soms heb je gewoon wat steun nodig zullen we maar zeggen. Knipoog
Verder vind ik het erg sneu voor je dat je in een korte tijd zoveel aangekomen bent en we zullen alles proberen te doen, wat we kunnen uiteraard, om je te helpen bij je afvalrace. Lachen

Advies voor nu : probeer jezelf een vast leefritme aan te wenden. Ik weet dat dat lastig is, maar het zou moeten lukken. Ga ook als je niet kan slapen gewoon lekker in bed liggen, pak een goed boek oid en ontspan jezelf.
Wat vaak ook erg goed helpt is een warm bad of een warme douche te nemen voor je in bed gaat liggen, pak een lekkere douchegel die je helpt ontspannen [Kneipp of Palmolive bijvoorbeeld] en ga daarna naar bed.
Vaak word je door het bad of de douche toch al een stuk meer ontspannen en wordt het zo ook makkelijker om in slaap te komen. Succes! Lachen

Ik zit overigens nu aan mijn ontbijt, een volkoren pistoletje met op de ene helft een beetje paturain&komkommer en op de andere abrikozenjam.. mjum Vingers aflikken

Gisteren
Ontbijt / Brunch [11.30 uur] : één volkoren pistoletje, ene helft met twee plakjes Duitse worst en de andere helft met abrikozenjam & thee
tussendoor : - ivm laat ontbijt / brunch
Lunch : half appelpuntje met een heul klein beetje slagroom
tussendoor : handje zoutjes
tussendoor : twee volkoren boterhammen met paturain en veel komkommer
Avondeten : risotto met courgette, feta en kip. Mama was de zongedroogde tomaatjes vergeten te kopen. Huilen van het lachen

Beweging : geen, ik had lekker een luierdag gisteren Haha!

Vandaag
Ontbijt : volkoren pistoletje met paturain&komkommer en abrikozenjam dus & twee mokken thee
tussendoor : appel en ..
Lunch : twee of drie volkoren boterhammen met iets.. als ik thuis kan eten dan, als ik bij Vanity eet weet ik het nog niet Lachen
tussendoor : beschuitje met een plakje kaas
tussendoor : ..
Avondeten : ..

Beweging : aan het eind van de ochtend ga ik Feli rijden en dikke kans dat madam er erg zin in heeft, ben benieuwd dus. Clown Verder ga ik nog wat stukken fietsen vandaag.

Ik stond vanochtend overigens nog eens op de weegschaal aangezien ik dat zaterdag vergeten was en de teller gaf maarliefst 77.3 kilo aan.. ik ben zo blij! Haha!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:28

77,3 goed joh Belinda! Ga zo door!

Ik ben al vanaf 06:00 wakker. De ambulances, brandweerauto's en politieauto's vlogen je hier om de oren. Er stond een hele grote boederij in brand, wat een vuur zeg!!! (Ik kon alles vanuit mijn slaapkamerraam volgen.)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:34

Ik dus ook en dat is voor mijn doen echt vroeg.. Huilen van het lachen
Jaa goed hè van de kilo's! Ik ben zo dankbaar voor dit topic, dankzij jullie tips heb ik nu echt een goed eetpatroon en ik kan het echt merken.
Daarvoor at ik wel gezonde dingen, maar niet genoeg of juist teveel en nu is alles mooi in evenwicht. Ja

Hebben ze de boerderij wel kunnen redden nog Sanne?
Heb je trouwens een beetje lekker kunnen slapen of dat niet? Lachen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:35

Goedemorgen Haha! Of goedenacht, voor mij nog steeds hetzelfde.

Als er kriebel-topics geplaatst worden ben ik er meestal wel te vinden, daar ligt een heel grote interesse bij mij Haha!
Hier in huis zitten 400-500 vogelspinnen (veranderd regelmatig door nieuwe aankopen, verkoop en kweek), enkele schorpioenen en scolopendra's (duizendpoten), landheremietkreeften (loopt ook een topic over in BB), reuzenslakken, verschillende soorten kakkerlakken en nog een hoop minder-kriebelbeestjes Ja

Ik zal hier inderdaad bijhouden wat ik op een dag eet, dit doe ik eigenlijk al ivm de dieetbegeleiding.

Hier mijn rijtje van gisteren:

O: 2 geroosterde broodjes, 1 met een beetje pindakaas en 1 met kalkoenfilet
T: Worteltjes
L: Uhm... vergeten wat ik heb gehad Nagelbijten / Gniffelen
T: Snoeptomaatjes
A: Witte bonen met een stukje stokbrood, halve groenteburger en tomaat (ik hou echt niet van groenten dus er gaat hier veel rauwe tomaat, wortel en komkommer door, dat vind ik te doen).
T: Half bakje biogarde

Wat betreft mn leefritme, dit is altijd al waardeloos geweest. Oke, het is nu wel heel erg, maar ook met een vaste indeling van mn week is het dramatisch. Met slaappillen kom ik een eind in de richting maar ik slik al zoveel troep, daar heb ik geen zin in Bloos

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:40

Je dag vind ik persoonlijk erg netjes, dus ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is een goede nachtrust op te gaan bouwen.
Je lichaam heeft gewoon zeker 8 uur per etmaal slaap nodig en wat extra rust tussendoor is ook niet verkeerd. Lachen
Mag ik vragen welke ziekte je hebt waardoor je zoveel aan bent gekomen oa? Ojaa hoelang ben je? Lachen

Persoonlijk zou ik het op m'n heupen krijgen van zoveel kriebeligs in huis, maar ik vind het wel altijd mooie dieren om naar te kijken.
Hoe ben je zo aan die passie gekomen, daar ben ik altijd benieuwd naar hihi. Haha! & 400 tot 500 vogelspinnen.. ik vond de ene die we op school hadden al genoeg. Huilen van het lachen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:46

Mn lengte staat hierboven ook ergens Ja 1.83m Ja

Ik slik medicijnen voor mn hoge bloeddruk en mn nieren (polycysteuze nierziekte, testmedicatie). Deze hebben niets van doen met mijn gewicht, de antidepressiva die ik een tijd heb geslikt wel.

Ik zat als klein kind al te spelen met pissebedden, spinnetjes, wormen en ander kruipspul. Raar geboren dus Haha! Jaren terug ben ik door mijn vriend in aanraking gekomen met het houden van vogelspinnen, en toen ging er een wereld van kriebelbeestjes voor me open. Mn ouders waren er iets minder blij mee maar er was niets meer aan te doen *LOL*

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:52

Aah oke dan snap ik het. Ik vind het altijd prettig om te weten hoe en wat met betrekking tot mensen hun 'ziektes', is toch ook iets om rekening mee te houden vaak. Lachen
Wel ontzettend vervelend dat je mede door de antidepressiva zoveel aan bent gekomen en tsja als je dan ineens van constant sporten naar helemaal niet sporten gaat, dan vliegen de kilo's eraan..

Ik heb dat zelf ook gehad met mijn blessure toen.. echt hopeloos voel je je dan. Het opgeven qua letten op je eten wordt dan ook echt heel erg aantrekkelijk, dus ik snap best waarom je dat hebt laten varen.
Maargoed, je bent inmiddels weer aan het sporten geslagen, je volgt een goede begeleiding voor je eetpatroon.. kortom dat afvallen gaat helemaal goedkomen! Haha!

Ik had denk ik per ongeluk over je lengte heen gelezen, sorry! Lachen

En ik kan me best indenken dat je ouders minder gelukkig waren met je nieuwe passie, maar aan de andere kant maakt het je toch wel heel speciaal. Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:26

OMG 500 vogelspinnen?! Bloos! brrrr Haha!
Welkom!

Mijn dagplanning vandaag, drukke dag voor de boeg:
O: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: -
L: 2 bb met sandwichspread, kopje soep
t: 1 bb met linesse
D: spaghetti met gehakt/groenten/tomatensaus

Bew: vanavond wat situps/beenoefeningen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:28

Dat dacht ik dus ook hihi. Haha!
Je dag ziet er goed uit Susan! Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:29

Mis alleen het fruit voor mezelf, moet echt eens naar de supermarkt voor mandarijntjes/appels en zo.

Mijn ouders zouden het echt verbieden, dat weet ik zeker Haha!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:31

Ooh dat is me niet eens opgevallen, blijkt wel weer hoe wakker ik ben whahaha. Huilen van het lachen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:39

bah, weegschaal gaf geen leuk getal aan dus even mezelf schop onder mn kont geven!

Welkom, Marieke...brrrr al dat gekriebel bij jou thuis Haha! moet er niet aan denken Haha!

Vandaag hele dag school, van 12.15 tot 13.00 les en vervolgens om 16.30 weer een lecture, oh joy Nagelbijten / Gniffelen
Nou ja, ik verbied mezelf vandaag om ook maar iets te kopen op school en ga gewoon hard aan schoolwerk werken!
Enige nadeel is dat mn avondeten weer gruwelijk in het gedrang komt, aangezien ik nu pas half 8 thuis ben waarschijnlijk Nagelbijten / Gniffelen

Nou ja, planning:
O: Yoghurt met muesli
T: plakje ontbijtkoek
L: 2 bb kaas voor de les en 2 bb met leverworst na de les Clown
T: time out koekje
T: appel
T: nog iets van fruit
A: andijviestamppot

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:41

Laatst bijgewerkt door SannevdM op 17-11-08 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:41

Half 8 is toch best een redelijke tijd? Ik eet heel vaak zo laat Nagelbijten / Gniffelen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:46

ik eet altijd om half 8...
welkom marieke! ik heb gisteren nog een grote spin laten vermoorden...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:47

ja ik niet dus Clown half 6 is hier wel redelijk standaard, dus zit rond die tijd ook echt met honger in de les dan Clown en dan nog hele stuk naar huis reizen, laat eten is niet ech tmijn ding Clown

Behalve in Spanje, want daar moet je wel Clown

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:45

Hoi dames, ben ook even online en heb even bijgelezen.
Mijn gewicht gaat helemaal de verkeerde kant op Bloos!
Ik ben bijna 2kg aangekomen Verdrietig
(weeg nu op 0.3kg na 84 kg Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Echt ***!!
Ik ga vanaf nu er weer tegenaan, ik kan me al weer iets makkelijk voortbewegen!
Gelukkig maar,
Dit is mijn dag:

Ontbijt: Kopje koffie, met 1 plaatje ontbijtkoek, zonder boter.
Lunch: 2vk boterhammen met mager beleg, kopje thee.
Tussendoor: een stuk fruit.
en een kopje groene thee.
Avondeten: worst, en de rest weet ik nog niet, moeders kookt altijd Knipoog
Tussendoor: 1 glas light drinken.

Mijn beweging weet ik nog niet, hooguit een stukje wandelen met 1 kruk Knipoog, meer kan ik nog niet.. Verdrietig
Nou heeft iemand zin om mij een peptalk te geven, kan ik wel ff gebruiken Bloos Bloos Bloos.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:48

Net binnenlandse vlucht geboek in Australie, ticket is nu dus helemaal compleet Hyper!

Straks ff snel langs het gemeentehuis, aanvragen van paspoort (heb alleen nog ID-kaart, ben eigenlijk nooit buiten Europa geweest Lachen ) en dan nog aanvragen van een toeristenvisum en dan ben ik ready to go Cool

Je kan het AS!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:51

fijn dat alles bijna rond is Siz Haha! wordt wel lange vlucht zeg!

AS, kop op! even een dipje kan, en zo weer met goede moed verder! schop onder je kont en er gewoon weer tegenaan! (spreekt nu ook tegen zichzelf Clown )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:17

xingridx schreef:
ja ik niet dus Clown half 6 is hier wel redelijk standaard, dus zit rond die tijd ook echt met honger in de les dan Clown en dan nog hele stuk naar huis reizen, laat eten is niet ech tmijn ding Clown

Behalve in Spanje, want daar moet je wel Clown

Gewoon nog iets onderweg eten. Heb je thuis lekker de tijd om te koken. Ik moet helaas door omstandigheden wel eens om half 11 eten Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:35

Ja precies, ik eet vaak rond een uur of 17 nog een boterham Lachen dan red ik het wel weer tot een uur of half 8.

Ik ga richting gemeentehuis en dan naar de VU Doei! tot vanavond

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:01

Dankjewel allemaal!
Heb net ook even met mijn moeder gepraat..
dat lucht gelukkig ook wel op!
We kunnen het Haha!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:32

Heb even niet bijgelezen, druk op kantoor. Welkom nieuwelingen. Lachen

Planning:
O: kiwi, yoghurt
T: rijstwafel, appelvlaai
L: 2bb met smeerkaas en tomaat
T: rijstwafel, appel
D: chinese tomatensoep en foe yong hai (restje van gister)
T: ?

Beweging: uur fietsen

Hier het verslag van London Calling op nu.nl inclusief mooie foto's van Tim die zijn gitaar in brand steek! Haha! http://www.nu.nl/news.jsp?n=1841999&c=2103&rss

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:42

Bedankt voor het welkom dames Haha!

Ik vertrek nu richting sportschool.. na een week griep en nog steeds niet helemaal lekker moet ik er maar weer aan geloven Haha!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:44

Goedemorgen...

Ik voel me niet zo lekker vandaag, eten wil ook niet echt tot nu toe... Boos!

Planning:

O: wit bolletje met smeerworst (meer kreeg ik niet weg)
T: -
L: 2 witte bolletjes met smeerworst
T: ..
D: bami
T: veel thee

Ik heb trouwens gisteravond in mn eentje een hele pot thee weggedronken haha..