Jup, mix voor biscuit schijnt goed te zijn. Ik gebruikte altijd gewoon cake, maar heb nu de biscuitmix ook in huis gehaald en ga komend weekend testen. 5 kg is alleen wel erg veel hoor. Biscuit is een stuk luchtiger dan cake, valt niet zo zwaar op de maag.
Bedoel je niet www.deleukstetaartenshop.nl ? Bij jouw link kom ik op een vage site uit. Verder gebruik ik altijd de Wilton Icing colors, en dat werkt echt perfect.
En voor vulling van de taart en om over het taartje te doen zodat de marsepein blijft zitten Kan daravoor gewoon choco past van de c1000 worden gebruikt?
en hoeveel van Wilton Icing colors heb je nodig voor 7 cakjes ? Wil wel verschillende kleuren maar moet wel weten hoeveel ik nodig heb
leuke taarten hoor op de vorige pagina! Mijn oma was erg blij met haar taart. Ik zal binnenkort een foto plaatsen. Maar ga nu eerst ff marsepijn kleuren en tylose erdoorgooien zodat ik vast de strik voor over 2 weken kan gaan maken. (heb komende week geen tijd dus dan maar voorbereiden )
En ff mn lettertappits uitproberen die gister ook zijn gearriveerd
heb 2 nieuwe vullingen geprobeerd, een met koffie en de ander met vers citroensap..... en vooral dat laatste is zooooo waarzinnig lekker!! tintelt op de tong!!
baileys heb ik geprobeerd, maar vind het minder lekker dan cappuchino (met poeder om kant en klare cappuchino te maken)
tappits vond ik nog best moeilijk, zijn heeel klein en teer! dat latje met niks is om een strook te maken om je letters uit te steken. Let wel op dat je heeel dun uitrolt.
dan doe ik miss ook wel cappuchino, klinkt ook erg lekker!
Ik heb tylose door de marsepein gedaan, wellicht helpt dat ietsjes. Maar nu moet ik nog wachten tot de tylose verwerkt is in de marsepein...... * zucht *
ik heb toch weer de taartjes met chocola bedekt ivpo marsepein, veel mensen vinden het dan te, en laten dan de marsepein staan. vind ik zonde, op de chocola maar ik dan de marsepeinen bloemetjes.
Tylose is een poedertje wat je door de marsepein of fondant kneed en dat maakt het steviger/ harder. Is dus ook handig als je dingetjes wilt boetseren die rechtop moeten blijven staan. (heb ook maar van het taartenforum hoor, voor mij is dit een test )
dat is toch ook een superleuk alternatief? Ik heb bij mijn eerste taarte lemoncurd als vulling gebruikt, toen viel het enorme zoetgehalte mee