Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:03

Spetterlover, in koffie zit cafeine en dat houd juist vet vast Knipoog

Mijn dag was wel goed Lachen
O: glas goedemorgen fruit ontbijt, appel
T: -
L: 2 volkorenbroodjes met kipfilet en komkommer
T: pakje hartige sultana en wat zoutjes (zonder vet als het goed is)
D: lasagna en salade

Er komt nu echt niks slecht meer in, ben het helemaal zat en ga nu echt afvallen! Motivatie is er, nu het resultaat nog, zou wel leuk zijn voor een keer Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:29

Nou ik ga nu dus juist echt niet afvallen! Pff wat ben ik slecht bezig.. Ik voel me eigenlijk ook helemaal niet dik nu (maar ik heb wel overgewicht dus ik ben t wel Tong uitsteken), alleen mn vriend houdt zo van mij en mn lichaam nu, en ik ben zo druk met het huis e.d. dat ik helemaal niet meer aan mn lijn denk!

Was vandaag bij de mensendieck (soortige fysiotherapeut) en na haar behandeling (waaronder massage van al mijn spieren in mn rug die vast zitten) kreeg ik een enorme vreetkick en aangezien ik maar 2 min thuis was heb ik meteen allemaal slechts gepakt en opgegeten..

O: bakje halfvolle aardbeien kwark
T: 1 bruine boterham met vruchtenhagel
L: 3 bruine boterhammen
T: zakje light chips (op werk)
wafel, koekje (na de mensendieck)
D: aardappels, spersiebonen en kip en als toetje een kleine Cornetto..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:32

Jamy, volgens Laura was het juist goed om op nuchtere maag met alleen koffie op te gaan sporten,
omdat cafeïne je vetverbranding op gang zou helpen?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:17

@LotteAnna:
Waarom neem je de hondjes niet mee met hardlopen? Vooral de te drukke flatcoat raakt dan lekker zijn energie kwijt! Mijn hondje (kleintje, kruising van alles, ca 5.5 kilo) nam ik eerder ook altijd mee, maar nu ik langer dan 20 minuten loop, houdt die het niet meer vol....

Ik heb tot nog toe mijn planning vol kunnen houden. Alleen de cracker om 16:00 heb ik gemist, maar daarentegen heb ik om 18:00 voor het eten nog fruit gegeten met de kinderen (rond 19:00 gingen we eten: stampot zuurkool met een ieniemienie stukje worst, lekker op gebakken in de koekepan (kwam dus idd uit de vriezer).

@Spetterlover:
op nuchtere maag gaan sporten lijkt mij juist heel ongezond. Je lichaam heeft wel wat voedingsstoffen nodig om op gang te komen. Je vetverbrading komt misschien wel op gang, maar als jij halverwege zwart voor de ogen wordt doordat er niet snel genoeg koolhydraten voorradig zijn ben je verder van huis. Dus juist een licht ontbijtje (te zwaar ontbijten wreekt zich ook (miltsteek en dergelijke) om goed op gang te komen!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:32

@ Riëtte; normaal doe ik het ook wel met 1 hond, maar 2 wordt wat lastig omdat ik vaak andere honden enzo tegenkom, en kan dan niet echt doorlopen.
Helaas ben ik niet gaan hardlopen, want kwam erachter dat mijn hardloopschoenen nog op m'n kamer in Nijmegen staan en ik kan echt niet zonder die dingen.

Jamy; wat jij zegt gaat bij mij ook vanaf morgen gelden; er komt niks slechts meer in....Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:41

Ow nou ja spetterlover, ik dacht iig dat het niet goed voor je was, want bij het South Beach dieet mag je geen cafeine, dus ook geen thee, en frisdrank en geen koffie, omdat ik dacht dat dat dus vet vast houdt.
En op nuchtere maag sporten, kan ik niet, een appeltje ofzo moet ik toch wel eten anders wordt ik gek!

Lotte Anna (heet jij trouwens zelf lotte of anna? ) succes iig Haha! er moet bij mij echt wat af, me buik is veel te dik vind ik zelf.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:42

Oja Ilse wil je niet steeds je avatar veranderen, ik raak in de war Schijnheilig

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:47

Ik kan wel op nuchtere maag sporten, behalve als ik met ontzettend veel trek wakker word 's ochtends, dan eet ik eerst een cracker oid en wacht ik daarna een half uurtje.
Op nuchtere maag is juist beter toch, ik dacht dat je dan juist vet ging verbranden en niet eerst door je voorraad koolhydraten heen hoefde.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:48

ja dat klinkt logisch, maar meestal heb ik honger sochtends, en dan kan ik niet eerst van alles doen, dan moet ik iets eten, anders ga ik me vet gaar voelen dat schiet ook niet op natuurlijk Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:03

Nee das waar, daar wordt je natuurlijk ook niet actiever van Haha!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:46

@ Jamy; Ik heet Lotte, of ja dat is mijn roepnaam, m'n tweede naam is Anna (maar geen doopnaam, om het maar lekker ingewikkeld te maken)

Ik sport echt nooit op nuchtere maag, lijkt me ook niet gezond.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:03

Nee lijkt me ook echt niet, minimaal iets van fruit of yoghurt zou ik zeggen! Ik ben goed bezig vandaag, heb ook helemaal geen trek gelukkig. Ik zie het altijd gelijk bij mezelf als ik een paar dagen heb opgelet, is een goede motivatie...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:27

Tsja, mijn motivatie is er nog steeds, maar mijn donderdag-weegdag begint niet zo lekker: ga ik als altijd na het plassen en hond uit laten en voor het douchen en eten op de weegschaal staan, geeft ie 77.5 aan. Een pond aangekomen dus.
Volgens mij was dat de vorige keer ook bij mij.... Zal wel zo horen?!? Wel vaag.
Natuurlijk heb ik sinds de vorige weegbeurt nog wel gesnoept en zondag ook ge-bbq't, dus ik ga gewoon door en ben erg benieuwd wat het volgende week wordt.
IK kan mijn rijtje van gister wel herhalen wat eten betreft, ben namelijk van plan precies hetzelfde te eten, alleen nu dus niet zuurkool (was gister wel een enorme pan wat ik heb leeggegeten) maar een restje macaroni.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:54

Jamy schreef:
Oja Ilse wil je niet steeds je avatar veranderen, ik raak in de war Schijnheilig

Laatste keer dat ik veranderde was 2 weken geleden, en deze blijft nog even Haha!

Overigens had ik een heel verhaal getypt, logt Bokt me weer uit Boos!

Nu geen zin meer om weer te gaan typen, ging dr iig over dat ik bij de Mac niks genomen heb Cool

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 12:44

Goed zo Ilse Haha! OK dan! we kunnen weer trots op je zijn!

@LotteAnna, toevallig, zo heet ik ook (Lotte) ik kom nooit zovaak mensen tegen met dezelfde naam.

Mijn dag verder:
O: 2 volkorenbroodje met boter, 1 met pindakaas, 1 met kipfilet en beetje mosterd.
T: appel
L: 2 cracottes met boter, glas fruitontbijt (als dat er nog is)
T: liga continue
D: onbekend.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 14:29

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ik geef het op met die @#$%^&* Bokt Stoom uit je oren

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:27

Jeetje de server ligt er wel heel vaak uit!!

Ik vind dat ik vandaag tot nu toe een best wel nette dag heb, ik merk dat ik met werken zoveel verbrand dat ik ook veel moet eten tijdens die uurtjes, dus vandaar die grote tussendoortjes.
Mijn dagje:
o: magere yoghurt met handje cruesli
t: 2 boterhammen met pindakaas, 2 plakjes ontbijtkoek met boter
l: appel, pruim, glas versgeperst sinaasappelsap
t: krentenbol, en half zadenbroodje
a: zalm, aardappeltjes, spinazie

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:26

Ik lees zo bij, eerst even douchen en mijn dagje er neerpleuren:

o: vier boterhammen met jam en stroop (2 met jam dus, twee met stroop Knipoog )
t: /
l: twee rijstwafels met jam
t: twee plakken koek met chocopasta Vingers aflikken
t2: soort van negerzoen Bloos Ik viel bijna om tijdens het stallen doen en die stonden op tafel om te pakken, dus ik kon het niet laten. Stomme dingen waren niet eens echt lekker Verdrietig
d: lettertjes uit oven, brocoli, groentenburger, sla, komkommer
t: bakje yoghurt met appel denk ik

En stallen gedaan, een uur of 4 dus dat is er allemaal weer af , hoop ik.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:30

Jamy schreef:
Goed zo Ilse Haha! OK dan! we kunnen weer trots op je zijn!

@LotteAnna, toevallig, zo heet ik ook (Lotte) ik kom nooit zovaak mensen tegen met dezelfde naam.

Mijn dag verder:
O: 2 volkorenbroodje met boter, 1 met pindakaas, 1 met kipfilet en beetje mosterd.
T: appel
L: 3 cracottes, 1 met boter, 1 met pindakaas, 1 met jam, glas fruitontbijt (als dat er nog is)
T: liga continue
D: ceaser salade

Totale dagje, netjes als zeg ik het zelf Schijnheilig
zometeen naar de film, en ik ga niks nemen Lachen

Annetje, was is koek? ontbijtkoek?
met pasta, heb ik ooit eens geprobeerd maar pindakaas vond ik toch lekkerder Schijnheilig

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:49

Aaaah ik kan weer op bokt, fijn dat het er de hele tijd uit ligt zeg Lips are sealed
Ik ben aangekomen, grrr Boos! En ik snap gewoon niet hoe het kan.
Ik rij maandag meteen naar een sportschool in de buurt om me in te schrijven.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:11

Jamy: ja ontbijtkoek. Pindakaas moet niet op ontbijtkoek, maar op een beschuit Kwijl op ontbijtkoek hoort chocoladepasta Tong uitsteken
Ik val nog wel steeds af in kg, maar ik zie er werkelijk NIETS! van! Ik ben savonds nog steeds tonnetje rond en voel me een opgeblazen ballon.
Gisteren ook wel érg veel gezondigd. Twee flessen bier en een bak chips leeggegeten. Ook nog een halve puntzak snoep Bloos Oeps Scheve mond

Ik ga morgen nog eens een keer proberen hard te lopen. Ik heb alleen niet echt goede schoenen daarvoor maar oke. Ik fiets gewoon naar het bos zet daar ergens op een lang recht zandpad mijn fiets neer en ren ff 2 min. (ja ik denk het wel 2 min. vol te houden *LOL* ) en dan loop ik weer terug en ga verder fietsen Tong uitsteken Ben benieuwd wat mijn kniën daarvan vinden.
Aan het begin van verleden schooljaar ook geprobeerd, maar dan op de harde weg en toen heb ik snachts niet kunnen slapen van de pijn in mijn knien (heb slechte kniën en door een ongeluk driekwart jaar terug is het alleen maar slechter geworden)

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:31

Hello kinders Haha! Gister viel mee! Voor een verjaardag iig. 1,5 stuk taart, wat pizza, spinazietaart, aardbeien met slagroom en dat was t Bloos!
Nouja weinig is t niet maar voor mijn doen...oeh Bloos!

Vandaag
O: 2 volkoren boterhammen met halvajam
T: Tros druiven
L: 2 plakjes ontbijtkoek
T: 1 stuk monchoutaart Vork [MOEST OP HOOR Haha!]
A: 2 volkoren boterhammen met halvajam

Huuuh ik had t gevoel dat ik vet veel had gegeten, eerder het tegendeel is waar.

Nja, is ook niet zo erg. Vanavond gereden OMG dat was echt heel erg. De poonie was ZO FRIS door het weer...ik heb [serieus] een minuut of tien in rengalop gezeten [IN DE BAK, doodeng bij die bochten], het was echt bizar. Kreeg r gewoon niet stil Lips are sealed
Maar toen ze het ergste van haar energie kwijt was ging ze zo geweldig lopen, ik heb haar nog nooit zo voelen strekken onder me Cool Cool

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:05

Goed hoor dat je je zo in hebt kunnen houden gisteren met je verjaardag! Wel leuke dag gehad?
Wat eet je weinig idd Scheve mond twee plakjes ontbijtkoek als lunch zou ik niet overleven denk ik Tong uitsteken haha.

Vervelend trouwens dat Bokt steeds uit de lucht is, wil ik er net op, doet ie het niet Scheve mond en zovaak zit ik niet meer aan de pc, dus dubbel vervelend. Maar ik moet eigenlijk niet zeuren, want het is voor iedereen vervelend lijkt me.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:44

Joepie bokt doet het weer!
Gister ging best goed, heb alleen geen warm eten gehad, maar 3 krentebollen in plaats daarvan. Resultaat was dat ik, toen ik om 21:30 terug kwam van werk, berehonger had. Dus eerst maar 2 appels gegeten en vlak voor slapen gaan toch maar een kommetje yoghurt met wat muesli.

Vandaag gaan we met frisse moed verder. We hebben gister afgesproken dat we hier zondag met de hele familie gaan BBQ-en (is mijn moeders verjaardag, willen we wel graag met zijn allen doorbrengen (ze is votig jaar overleden)). Moet ik dus het een en ander voor regelen straks. Verder de middag en avond werken, dus veel eten wordt het ook niet vandaag...

Planning:
o: 2 broodjes met zoet en optimel
t: koekje
l: 4 broodjes met zoet
t: cup-a-soup
d: restje macaroni en vruchtenyoghurt na
t: 2 appels

Ik zal nu eerst eens kijken of ik de kinderen wakker krijg. Degene met kinderen, hebben jullie ook van die langsslapers? Ze zijn trouwens 3 en 1.5 jaar.... (ik klaag niet hoor, helemaal niet! Haha! )

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:00

Annetje schreef:
Goed hoor dat je je zo in hebt kunnen houden gisteren met je verjaardag! Wel leuke dag gehad?
Wat eet je weinig idd Scheve mond twee plakjes ontbijtkoek als lunch zou ik niet overleven denk ik Tong uitsteken haha.

Vervelend trouwens dat Bokt steeds uit de lucht is, wil ik er net op, doet ie het niet Scheve mond en zovaak zit ik niet meer aan de pc, dus dubbel vervelend. Maar ik moet eigenlijk niet zeuren, want het is voor iedereen vervelend lijkt me.

Ja heel leuk hoor, heb een hekel aan jarig zijn maar ach, het valt uiteindelijk wel mee altijd Knipoog
Weinig idd ja, beetje dr bij ingeschoten oid.

O; magere kwark, stationscappuccino

Verder weet ik t weer niet Sigaar