phormicola schreef:In Amerika kan er pus in de melk zitten, omdat veel koeien daar permanente mastitus hebben.
Ze zijn niet streng met antibiotica. Dus krijgt de koe medicatie, als ze geluk heeft, dan zit er weer antibiotica in de melk. In Amerika kun je niet winnen.
Hier gaat het een heel stuk beter maar alsnog worden er kalfjes weggehaald bij de moeder voor jouw melk en de stiertjes worden natuurlijk al vrij snel geslacht.
De vraag is dan of je daarmee kan leven of niet
Bedankt! weer iets geleerd haha. Ik word voorlopig nog geen veganist, maar misschien ooit wel.
Vind het inderdaad wel enorm zielig als de kalfjes bij hun moeder worden weggehaald

Simoonzel schreef:Hoi Soesje! Sommige mozzarella is vegetarisch, maar niet alles. Je kunt het beste op de ingrediëntenlijst kijken of er specifiek staat dat er vegetarisch/microbieel stremsel is gebruikt. Ik denk uit mijn hoofd dat het biologische huismerk van AH dat gebruikt en de lidl ook, andere supermarktketens heb ik geen idee van.
Bedankt! Ik ga even kijken. Hopen dat sommige pizzeria's vegetarische kazen hebben