Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:37

Ik heb een beetje moeite om de draad weer op te pakken na het afgelopen koolhydraat-rijke weekend.
De afwisseling in de maaltijden is er uit. Ook valt het mij tegen om alleen water/koffie/thee te drinken. Koffie lust ik alleen met koffiemelk, maar dat vind ik eigenlijk zonde om daar min koolhydraten mee te verhogen.
Ik ga morgen een fles Cool Bear aanmaak limonade halen. Niet om dat continu te drinken, maar als afwisseling.

Wie kan mij even weer motiverend toe spreken zodat ik er morgen weer met frisse moed er tegen aan kan..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 06:45

Yes, zijn de kaneelcrunchies :j

ItsMe2; scheutje ongeslagen room in de koffie! Wat vind je lastig qua afwisseling in de maaltijden?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:17

Dit is ongeveer mijn dag:
O: yoghurt griekse stijl met blauwe bessen en/of noten en aardbeien.
T: 1 kop koffie met koffiemelk.
L: vlees en groente. Vaak varkensvlees met sla of sperziebonen.
T: 1 kop koffie met koffiemelk.
A: roerei met ui en spekdobbeltjes.

Over de hele dag 1-1.5 liter water.

Ik zou graag meer afwisseling wat ontbijt, groente en avondeten willen :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:37

Groenten zijn niet zo lastig af te wisselen toch? Bloemkool, broccoli, spinazie... en dat zijn er nog maar een paar. Eet je bewust tussen de middag warm? Anders zou je dan ook een lekkere salade kunnen eten, bijv met tonijn, zalm, kip, ham. 'S avonds kan je ook eens courgetti nemen bijv, of een ovenschotel oid maken, recepten genoeg!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:54

Mijn planning vandaag:
O: 125gr Griekse yoghurt met kaneelcrunchies en Slimpie
T: 20gr tomaat/olijf kaas
L: gerookte zalm, avocado, tomaat, knoflook, zout & peper
T: die vergeet ik meestal
A: nou... denk dat de broccoli maar eens op moet... en moeders komt eten, dus denk dat. Met worst ofzo

ItsMe2, hier juist zoveel inspiratie voor het avondeten, dat ik te weinig dagen in een week heb :D Oké, gisteren curry besteld (we waren móe), maar in de regel kook ik wel iedere dag wat anders. Op Oahn's Kitchen staan leuke recepten, maar in principe kun je alles maken. Normaal eten we 2x pw aardappelen met groente en vlees, maar ik vind alleen groente en vlees zo saai, dat wordt vanavond dus de eerste keer in 2,5 week. Ik maak graag curry's, stoofvlees, groentesauzen, etc. Morgenavond staat biefstuk met gegrilde aubergine op de planning, misschien vanavond liever pasta dan broccoli (mogen konijnen broccoli? Kom ik daar ook goed vanaf).
Lunch vind ik vaak ook wel een dingetje, mede omdat ik 's morgens in alle drukte niet weet wat ik wil eten om 12.00 uur. Ik werk boven een winkelcentrum, dus de keuze is hier reuze; gehaktbal, haring of garnalen, kapsalon zonder friet, frikandel, macadamianoten, carpaccio, biefstuktapenade, salade (hou ik zelf niet zo van), alles kan. Eieren eet ik eigenlijk nooit, alleen ergens in verwerkt. Met die eieren ben ik 5 jaar terug over het lijntje gegaan, echt teveel gegeten toen.
Ontbijt is bij mij vrij saai, het moet vooral makkelijk en snel mee te nemen zijn naar het werk :D Dus eigenlijk altijd wel Griekse of Turkse yoghurt met iets erdoor. In het weekend, als ik later uit bed ben en hartig kan verdragen, ga ik vaak gelijk door voor de lunch.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 17-08-16 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:05

Vervelend Sec dat stemmetje, maar daar kom je wel overheen ;)

Alles wat ik gisteren at kwam er ook weer uit. Moest nog naar huis rijden dus had (heel slecht) een koekje met chocolade gepakt, na de eerste werd het erger maar moest toch naar huis en bij de 2e ging het beter. Thuis meteen bed in. Vreselijk zeg dit.
Vanmorgen weer zo beroerd dus dezelfde reep genomen en voel mij nu wel wat beter.

Zou ik dan iets te kort komen waardoor ik mij zo voel? Vandaag maar een halve werkdag en dan kan ik vanmiddag bijkomen in het zonnetje :)

Ik zal die site eens bekijken Quellian. Jij eet lekker gevarieerd :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:14

Itsme, lastig, maar ik herken het ook niet zo. Bijna alle recepten zijn wel om te bouwen naar khdvrij. Ik ga gewoon op allerhande of een leuke blog kijken en bedenk hoe ik het kan aanpassen. Kies een wat vettere vleessoort, vervang de pasta voor courgette enz. enz. Googlen op recept + een aantal ingrediënten geeft soms ook fijne opties.

Lunch moet ik meenemen dus ik wissel tussen salades en omeletten. Ik heb een lijstje van lowcarb ingrediënten en die gebruik ik om nieuwe salades te maken. Dagen dat ik thuis lunch doe ik iets meer moeite vaak, gooi dan veel lekkere dingen bij elkaar, stukje gegrilde vis.

Ontbijt ben ik ook een beetje saai, altijd Griekse yoghurt met noten zo ongeveer. Gewoon lekker en makkelijk.

Wat naar dat je zo ziek bent gribaldi. Het klinkt wel echt als een ketoflu, de symptomen die je noemt herken ik daar wel van. Veel drinken, extra zout. Normaal zou ik zeggen afbouwen in de khd, maar daar is weinig sprake van in deze...

Ik blijf ondanks mijn stemmetje lekker gaan, nu op 0.7kg in 5 dagen. Prima :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:22

Weet niet Gribaldi, in het begin was ik ook zo beroerd en soms nog steeds misselijk... heb gelezen dat het erbij hoort. En 's avonds ook verhoging, wat Laura82 ook aangaf. Het is niet niets wat we ons lijf aandoen :D Neem je extra vitamines? De magnesium hielp me echt zo enorm.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:28

Hier is het vaak groenten met vlees omdat de kinderen aardappelen groente vlees lekker vinden. Soms eet ik alleen groenten en vlees, soms maak ik bloemkoolpuree erbij (bloemkool koken en pureren met beetje creme fraiche en geraspte kaas)

Curry zou ik nog wel een lekker recept voor willen :D

Hier is de lunch meestal een salade, maar omelet is ook wel een goed idee. Maak ik nooit, dus eens kijken wat daar lekker in is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:36

Quellian schreef:
Weet niet Gribaldi, in het begin was ik ook zo beroerd en soms nog steeds misselijk... heb gelezen dat het erbij hoort. En 's avonds ook verhoging, wat Laura82 ook aangaf. Het is niet niets wat we ons lijf aandoen :D Neem je extra vitamines? De magnesium hielp me echt zo enorm.

Ja verhoging inderdaad, probeer ook wel wat meer slaap te pakken dat ging de laatste dagen ook even mis. Ik heb vitamine pillen, levertraan, B12 en nog iets met vezels.
Magnesium zou ik ook nog voor kunnen kijken. Welke heb jij?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:43

Hier idd ook verhoging de eerste dagen. Nu is het weer over, maar tegen de avond nog wel hoofdpijn en moe/slap.

Ik las trouwens gehaktballen. Heerlijk, maar denk er wel om dat er vaak vrij veel khd in zitten. Meeste slagers gebruiken niet alleen vlees.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:47

meer slapen helpt ook. Ik slik multivitamines er naast, verder jodium en kaneelsupplementen.
En nu wat extra zout, ongeveer een theelepel over de dag verdeeld. Belangrijk om voldoende electrolyten en vocht binnen te blijven krijgen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:53

Meer slapen, klinkt goed :z :')
Ik slik nu multivitamines en magnesium. En ik drink 's middags een kopje drinkbouillon en doe wat zout door mn dressing bij de lunch. Verder eet ik normaal al vrij zout :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:18

Laura82 schreef:
Ik las trouwens gehaktballen. Heerlijk, maar denk er wel om dat er vaak vrij veel khd in zitten. Meeste slagers gebruiken niet alleen vlees.

Ik ben het type zeikwijf dat met twinkeloogjes vraagt: 'niet om je recept te stelen, maar wat zit erin?' *blinkblink*

Ik slik de magnesium/calcium van Action, multivitamine met foliumzuur van Etos en probiotica/melkzuur uit Duitsland, gekocht bij DM.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:19

Dag allen! Wat een prachtig weer is het deze week he!
Gisteren heerlijk savonds met mijn paard gereden, daar knapte ik goed van op. Vanavond ga ik lekker sporten.

Ik ben zo blij dat ik door jullie kharm ben gaan eten. Het lijkt te helpen! Na 2 jaar een plateau te hebben gehad en zelfs ben aankomen.

Gisteren was er 0,6 af en vanochtend 0,4! Ik blijf dit de komende tijd even bijhouden.

Mijn lijstje voor vandaag weet ik nog niet precies. Mijn eten is een beetje op thuis,dus ik moet zo maar even naar de AH lopen bij mijn werk in de buurt:

O: eiwitshake met water, 40 gram walnoten
T: ??
L: 100 gram kipfilet, sla, tomaat, komkommer, feta 20 gram
T: ??
A: 200 gram kipfilet, brocolli
D: 200 gram skyr met theelepel cacao poeder

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:29

Quellian schreef:
Ik ben het type zeikwijf dat met twinkeloogjes vraagt: 'niet om je recept te stelen, maar wat zit erin?' *blinkblink*

_O-

Dacht zeg het even, dat zijn van die dingen waar je je gauw op kunt verkijken. Laatst had sm kleine gehaktballetjes met haar verjaardag. had er 1 op toen ik me bedacht dat ze ze vast niet zelf gemaakt had, dus pakje ff bekeken. 14 gr khd per 100 gr :oo Gelukkig maar 1 van op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:32

ja die dingen zijn echt naar. Zo had ik gisteren een opkikkertje op, keek ik achteraf op de verpakking zit er gewoon 2gram khd in zo'n zakje, 2e ingrediënt is suiker. schrok ik echt van...

Romeo, verkijk je niet teveel op de eerste week, zeker als je hiervoor gewoon khd at verlies je nog wel flink vocht ;) Maar het is iig een goede opsteker! Hoeveel kcal eet je nu?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:37

Dat zag ik laatst ook ja! Ik heb nu een pot bouillonpoeder (maggi geloof ik?), daar zit minder in. Staat ook wel iets van gekarameliseerde suiker en maltodextrine in het ingrediënten lijstje, maar een stuk lager. En het helpt me om even op te kikkeren ( :') ), dus nou ja, vooruit maar...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:44

Gehaktballetjes gewoon zelf draaien, probleem opgelost haha! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:47

Haha ja die keuze heb je niet echt als je bij iemand op verjaardag bent :') Of aan het werk en bij de slagen wat haalt
Maar thuis maak ik uiteraard zelf (khd arme) gehaktballen :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:49

Laura82 schreef:
Haha ja die keuze heb je niet echt als je bij iemand op verjaardag bent :') Of aan het werk en bij de slagen wat haalt
Maar thuis maak ik uiteraard zelf (khd arme) gehaktballen :D

Nee dan niet inderdaad, maar normaliter draai ik ze ook zelf. :-)

Ik zit te wachten tot m'n boodschapjes bezorgd worden. Ze hadden er een kwartier geleden al moeten zijn. :Y)

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:57

Mag ik mij hier ook melden? Volgens mij heb ik dat al eens eerder gedaan, ik leeg iig trouw mee met jullie :-)
Ik eet al een maand nu koolhydraatarm, en ik loop tegen een aantal struikelpunten aan.

Vooral als ik zie wat voor een ongelooflijke resultaten sommige hier geboekt hebben, wauw knap hoor!

Ik loop zelf namelijk tegen het volgende aan, mijn vriend valt echt kilo's per week af en ik daarin tegen ben pas 1 kilo kwijt na een maand. Wat voor mij echt ontzettend demotiverend is, aangezien ik mezelf echt moet inhouden om af en toe toch niet even een boterham te maken of een hapje van een cake te proeven.

Ik heb besloten om vanaf nu mijn koolhydraten echt strikter te gaan tellen en mezelf te gaan meten om te zien of ik zo meer resultaat zie. De weegschaal laat ik maar even voor wat het is, want daar word ik niet gelukkig van momenteel.

Ik merk dat ik door jullie meer gemotiveerd raak en hoop dan ook dat ik het makkelijker vol kan houden om koolhydraatarm te eten :D

Ik zal even noteren wat voor vandaag in ieder geval op de planning staat van voeding :+

Ontbijt: Eiwitshake (body en fit 0% koolhydraten)
Tussen: Gekookt eitje
Lunch: Salade met komkommer, paprika, ham, ei en een zelfgemaakte dressing.
Tussen: Gekookt eitje
Avond: Courgette lasagne.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:04

uiteindelijk blijven je kcal wel leidend hierin, ook als je laag in koolhydraten eet. Ik zie hier geen dingen die veel khd bevatetn, behalve je lasagna. Tomatensaus is redelijk koolhydraatrijk vergeleken met de rest. Tellen is altijd prettig om duidelijkheid te krijgen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:06

Hoi! Vervelend dat je nog geen kilo's verlies! Ik zie zo in je eten niet direct iets geks, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je overal van eet. Vooral van tomatensaus bijv.

Wat doe je in je dressing? Bijv balsamico zitten wel veel khd in.

Hopelijk zie je met meten meer resultaat!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:09

Sec ja meer slaap pakken van de week en hopelijk volgende week weer goed in het velletje :')

Quellian, bedankt. Dan haal ik nog wat magnesium bij. Zouden die van B&F ook goed zijn?

Wat betreft eiwitshake, is dat legaal om te drinken bij khh arm?