Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:03

Lijkt me een net lijstje hoor Gast7391!

Wat is bij jullie eigenlijk creme fraiche? In België is het slagroom (dus wat je op je ijs doet), maar in Frankrijk is het 'gewoon' room.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:05

AllstarLove schreef:
Ik vind het een mooi lijstje! :)
Hoe maak jij je hummus?

Heel lui: ik haal het bij de AH. Slecht eigenlijk, want ik eet er vrij veel van en het is best duur én makkelijk zelf te maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:06

Bhriseis schreef:
Lijkt me een net lijstje hoor Gast7391!

Wat is bij jullie eigenlijk creme fraiche? In België is het slagroom (dus wat je op je ijs doet), maar in Frankrijk is het 'gewoon' room.

Het is iets anders dan room.. Dikker en zuurder, een soort sour cream.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:09

Oh, dat hebben wij bij ons niet. Tenzij het letterlijk onze 'zure room' is natuurlijk :P Ik zal even de Franse vertaling op de etiketten hier lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:12

Zou best kunnen hoor :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:13

Bhriseis schreef:
O: 100 g haver, 250 ml halfvolle melk, water, lijnzaad; glas melk
B: Paarden verzorgen
L: 500 g magere kwark met een hand dv bosvruchten en honing
B: Wagen in- en uitpakken, 1 u ballet, 20 min. wandelen
T: Peer + latte macchiato + 3 mandarijntjes Glas vers fruitsap + schaaltje druiven
A: 1 Quorn filet, 150 g gekookte aardappelen, bord bloemkool met wat kaassaus (is over van gisteren, en weggooien vind ik zonde) Twee porties verse tomatensoep (met paprika, wortel en selder), 70 g bio havermeelbrood met boter, 2 flinterdunne plakjes Tsilsit-kaas en 1 dun plakje Gouda
T: 3 mandarijntjes

Ik heb de bloemkool meegegeven aan mams, want ik had zo'n zin in soep met een boterham! Ik voer dit niet meer in in de eetmeter, aangezien het mij een net balansdagje lijkt dus de kcal wel zullen meevallen.

DV mango vind ik zo lekker in smoothies :)

Netjes Mandy :)

Oei Phor, ik hoop dat je je niet naar voelt van die vieze kip?

Door krachttraining komt mijn lichaam ook meer in balans, Chantal. De probleemzones duren wat langer, maar ik had mijn buikje nooit zo plat gekregen door alleen te lijnen. Ik heb een eerder iel bovenlichaam, waardoor je al gauw ribben zag maar met een buikje eronder. Door krachttraining heb ik nu mooiere stevigere schouders en zijn mijn borsten ook mooier van vorm, waardoor ik meer in balans lijk.

Loesje!! *\o/*

Heb je het havermeelbrood zelf gebakken? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:30

Zure room is anders dan crème fraiche.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:35

Plien91 schreef:
Vandaag:
O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, appel, kaneel, honing; glas karnemelk
T: -
L: 3 meergranenboterhammen sojaboter/kaas/rucola, banaan
T: Appel + mandarijn 2 mariakaakjes
A: Stamppot rauwe andijvie met spekjes en zongedroogde tomaat en magere rookworst
T: Magere kwark met honing +banaan + warme chocomelk
B: 1u bodybalance, 10km fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:50

Nee, het komt van een biologische bakker hier in de stad :o Maar het is erg lekker!

Oh oke bedankt Karin. Ik kan me echt niet voorstellen hoe het smaakt, ik ben benieuwd.

Leuk dat je zo'n mooie dag hebt gehad Paardje!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:13

fleur_yen schreef:
Klinkt inderdaad als een leuk festival! :j

Vandaag:
O: 22 gram havermout, 14 gram boekweitgrutten, 110 gram appel, 8 gram walnoten, 6 gram lijnzaad, 12 gram rozijnen
T: Stuk speculaaspop van de bakker
L: Smoothie, 70 gram veldsla, 40 gram bevroren spinazie, 105 gram appel, 180 ml sinaasappel, 35 gram bevroren aardbeien, glas water
T: plak roggebrood, met 7 gram pindakaas, 84 gram rode paprika, 3 amandelen

B: hoop nog even tijd te vinden om te gaan hardlopen en/of paardrijden
D: 2 koppen koffie verkeerd, paar koppen thee

Ik zit ook thuis te leren en opdrachten te maken, dus ik moet me echt inhouden om niet telkens iets te gaan eten.

T: 8 gram cashewnoten, 90 gram gele paprika, 1 appel, 1 plak kaas met een klein likje pindakaas, 3 paranoten, blokje 86% chocola
T: 20 gram boekweitgrutten, 1 tl cacao, kaneel, 1 tl lijnzaad, heel klein stukje melkchocola
A: 1.5 kom zelfgemaakte pompoen- wortelsoep, waar wat creme fraiche doorheen zat + veldsla, tomaat, wat tonijn, wat cottage cheese en rode pesto

B: Uiteindelijk geen tijd meer gehad
D: 1 koffie met soyamelk

Schade was nog iets meegevallen dus. Wel ontzettend veel tussendoortjes, maar geen slechte dingen. Ik bleef ook maar een hongergevoel hebben, maar dat was meer psychisch dan realistisch denk ik. Opdrachten en leren is redelijk gegaan.
Denk zo'n 1600 kcal, misschien wat meer, kan niet helemaal een inschatting maken aangezien ik niet alles afgewogen heb en de hoeveelheid tussendoortjes dus dramatisch veel was. :))

Loess, je avondeten klinkt erg lekker inderdaad! :j Die van Horse ook trouwens!
Lis nog ergens last van gehad the day after?

Ik wist eigenlijk niet dat er verschil zat tussen zure room en creme fraiche :') Heb even gegoogled maar het heeft te maken met het percentage vet geloof ik. Ik zal het ongetwijfeld allebei wel is hebben gegeten, maar ik proef weinig verschil dus geloof ik!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:16

__Leonie schreef:
O: Kleine banaan, havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
L: 2 witte zachte broodjes met kaas en cervelaat. Twee vk crackers met appelstroop.
A: 3 meergranen wraps met laatste restje van kidneybonen, mais, paprika en tomaten puree.

B: 60 min fietsen, aantal uur in de horeca werken.

Tot nu toe zover, vanavond werken dus even kijken of ik daar nog iets ga eten als
ik honger heb.

+ 2 plakjes cake

Was het enige wat ze op werk hadden.
Mocht ook wel na 4 uur rennen met dienbladen.
Ookal is het niet heel netjes, voelt het toch wel goed vandaag.
Morgen weer helemaal netjes en weer sporten.

Nog gefeliciteerd Paardje!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:45

Bhri fijn om te horen dat jij daar zo positief over bent. Dat is inderdaad ook mijn probleem dus fijn dat het bij jou wel echt al voor betere vormingen zorgt. En soep met brood is ook wel eens lekker he!

Loesss lijstje klinkt heerlijk!

Karin wat zijn grutten :o

Danoesje hoe maak jij de curry met gamba’s? Ik heb nog gamba’s in de diepvries. Vind ze lekker met veel knoflook en dan lekker in bv een salade maar met wat anders klinkt ook wel goed!

Was zure room niet voor koude gerechten en crème freche voor warme? Dat heb ik van thuis uit zo geleerd.. :P

Hmm ik had nog een witte chocolade letter gekregen van het werk van 100 gr. Hem maar gedeeld met een van mijn clienten en collega omdat ik hem anders zeker zelf op zou eten :P Maar was lekker. Witte chocolade echt lang niet gehad!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:49

Wij Belgen kliederen zure room ook bij warme gerechten hoor :P Maar het wordt hier wel erg weinig gebruikt.

Neem vooral foto's Chantal, als de weegschaal en cm's niet veel meer zeggen, doen foto's dat vaak wel nog. Slim dat je je chocolade letter deelt hihi!

Ik stop nu met werken voor school, dus geen tijd meer voor ballet vandaag vrees ik.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 02:46

O: Hero fruitsapje aardbei/sinasappel, rijstwafel met kaas.
T: 2 brownies, 2 normale thee
L: restje rijst met witvis
T: breaker aardbei
T: 3x sinas, 1x ice tea
A: 2 frikandellen :') om 23:00, had nog honger want had geen pauze op werk.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:07

Chantal, ik had een prutje curry dus:P) gemaakt van 2 stengels sereh (vers dus), een stukje gember, wat chilivlokken, theelepeltje paprika, lepeltje kerrie, lepel korianderpoeder (vers is lekkerder), knoflook, scheutje soja, sap van een citroen en wat olijfolie. Dat in het bakje van de staafmixer fijngemalen en daarna in de pan. Ff bakken, groente erbij. Even doorkoken, half flesje kokosmelk erdoor. Daarna gamba's erbij gooien en een minuutje of 10 op laag vuur door laten pruttelen. Het snijden van de groente is het meeste werk, dus is zo in elkaar gedraaid. Heb het voor1 keer met pandanrijst gedaan omdat ik daar onwijs veel trek in had, normaal met quinoa of zilvervliesrijst :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:11

Paardje nog gefeliciteerd!!

Nog mijn lijstje van gister:

O: 60 gr havermout, 60 gr banaan, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop
T: eiwitshake, 1 speltboterham met tapenade
L: 65 gr wortel, 83 gr tomaat, 70 gr komkommer, 3 kleine vega burgertjes (75 gr totaal), 1 speltboterham met tapenade
T: vruchtenspeltmop (klein hard broodje), 1 speltboterham met appelstroop, stukje koek en klein stukje taart (bij de bakker :+ )
A: aardappelpuree, doperwten, vegetarische scnitzel, appelmoes
T: boekweitgrutten met 10 gr eiwitpoeder, 20 gr banaan en 10 gr stroop

B: Ripped in 30, 28 km fietsen, 8 uur gewerkt in de winkel
D: water en thee

Ongeveer 2000 kcal.

Merk wel dat ik echt honger heb als een paard met al dat gefiets naar mn werk :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:18

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 10:45

Hmmm wat een heerlijke lijstjes komen er voorbij! Volgens mij mag iedereen trots op zichzelf zijn, ondanks al het lekkers wat er bij de feestdagen hoort, blijft iedereen toch netjes eten!

Lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, gojibessen, lijnzaad en vanille; gekookt ei
T: 3 mini chocoladelettertjes puur (ongeveer 4 blokjes chocola denk ik), appel
L: kikkererwten met bloemkool, tomaat en ui
T: peer, mandarijn
A: pilav (zoetzure saus, perzik en paprika) met tofu, cashewnoten en zilvervliesrijst

B: 12 km fietsen, 3 kwartier paardrijden + paard verzorgen

Vandaag kijk ik qua eten even naar hoe ik me voel, want ik heb net voor het eerst bloed gegeven dus ik weet nog niet helemaal hoe ik daarop reageer :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:49

ChantalSmook schreef:
Bhri fijn om te horen dat jij daar zo positief over bent. Dat is inderdaad ook mijn probleem dus fijn dat het bij jou wel echt al voor betere vormingen zorgt. En soep met brood is ook

Was zure room niet voor koude gerechten en crème freche voor warme? Dat heb ik van thuis uit zo geleerd.. :P

voor zover ik weet is het andersom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:49

Zure room voor koud, creme fraiche voor warm idd (staat op de verpakking)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:52

Many, jij ook! Knap hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:53

Goed inderdaad! Ik mag helaas niet geven omdat mijn bloeddruk te laag is. Heb O- dus zou wel veel mensen kunnen helpen met mijn bloed..

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:55

Mijn god, wat gaat dit topic hard. :D
Ik zal alleen onderstaand lijstje van zaterdag nog even afmaken, zondag en maandag sla ik even over en dan begin ik vandaag gewoon weer. :Y)

Dani_ schreef:
Vandaag.
O: smoothie van galiameloen, slamelange, peterselie, gojibessen, lijnzaad en chiazaad.
T: neem dadels en nootjes mee naar de paarden.

L: twee keer zoute haring met zuur en uitjes van de viskraam
T: bij vriendin geborreld en avondgegeten, dus een paar toastjes met roomkaas genomen
A: Canneloni gemaakt. Niet erg gezond, maar niets uit blikjes. Zelfgemaakte tomatensaus en zelfs het deeg hebben we zelf gemaakt (vriendin heeft pastamachine, erg leuk! 8-) ). Heb twee rolletjes gegeten met gehakt, tomatensaus, spinazie en ricotta. Daarnaast salade van ijsbergsla, komkommer en augurkjes.

D: veel water, paar witte wijntjes

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 11:05

Anoniem schreef:
Goed inderdaad! Ik mag helaas niet geven omdat mijn bloeddruk te laag is. Heb O- dus zou wel veel mensen kunnen helpen met mijn bloed..

Balen zeg! O- is inderdaad heel gewild. Mag je met een te lage bloeddruk ook geen plasma doneren?

Ik heb O+, de meest voorkomende bloedgroep geloof ik :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:13

Top Many dat je dat doet, ik hoop dat je je kiplekker voelt :) En jij hebt altijd erg mooie lijstjes!
Komt die kikkererwtencurry uit Veg!? Ik zat er gisteren nog in te neuzen en kreeg echt trek in dat recept.

Leuk om weten, dat van die bloeddruk; hier ook een lage bloeddruk.

Vandaag gaan we een hele middag kerstballen shoppen en vanavond iets eten en naar The Hobbit-marathon en middernachtrelease *\%/*

O: 100 g haver, 250 ml rijstmelk, water, amandelpoeder, chiazaad; glas soja intens
B: Kwartier wandelen, paarden verzorgen
L: Broodje met kaas, beetje mayonaise en groenten (van de bakker),
B: Hele middag rondslenteren
A: Uit eten ?
T: Wss een bak popcorn ofzo

Hoe doen jullie dat met boodschappen doen?
Maken jullie een planning voor een week op, gaan jullie elke dag even naar de winkel, of kopen jullie gewoon een standaardvoorraad groenten en fruit?