Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:Nice Fleur! Ik ben er nu ook mee bezig. Niet heel strikt, want dat is ook niet de opzet. Maar ben ook al weer een aantal kilo's kwijt (5 ofzo)... Maar ik probeer verder ook wel op mijn calorie-inname te letten.
Vind het wel heel fijn (als vega) dat je nog gewoon (geiten)kaas ed. kan eten, en goede koolhydraten. Daarmee is het voor mij iig goed vol te houden.
En voor de kern van het boek hoef je ook geen 300 pagina's door te lezenEen halve pagina met uitleg over die zandloper volstaat in principe ook wel, haha
.
Wat wel verschilt met amber albarda is dat albarda nog wel gewoon 'pseudo-granen' als boekweit en quinoa ed. gebruikt. En spelt (Wat ook een graan is) . Volgens de voedselzandloper zijn alle granen 'niet goed' voor je, en over boekweit ed. heb ik niets gelezen. Havermout is z'n enige uitzondering waarover hij iets schrijft.
Ik eet soms wel spelt/boekweit pasta. Is toch niet zo duur, relatief... Maar weet nou niet of het wel prima is of bijna net zo slecht als gewone pasta is (helemaal icm olie, want pasta pesto)
Het laatste wsl, want het is best wel lekker
.
Bhriseis schreef:Mag je koolhydraten eten van dat boek? Want volgens Amber moest ik 's avonds mijn kh-inname beperken, en daar werd ik erg verdrietig van
Menino schreef:Bhriseis schreef:Mag je koolhydraten eten van dat boek? Want volgens Amber moest ik 's avonds mijn kh-inname beperken, en daar werd ik erg verdrietig van
alleen snelle koolhydraten mogen niet meer,
langzame uit fruit en bonen ed. mogen wel.
Maar geen pasta/aardappelen/brood/rijst. Vind het ook best moeilijk om daar invulling aan te geven moet ik zeggen,
Dank, Fleur
Raja schreef:Annemiek
Over het algemeen wordt er gezegd d at koolhydraten omgezet worden in suikers en suikers zijn dik makers.
Nu heb ik zelf dat boek niet gelezen, maar dit is wat ik om mij heen leer van mijn collega's (sportschool)
Kcal toevoegen kan bijv door pindakaas te eten.
Ook zijn er shakes die je kunt maken. Weightgainers.
Mijn Bodybuilder collega doet dat als hij vol in training is bijvoorbeeld.
En hij eet dan veel rijst/pasta.
Veel maaltijden op 1 dag.
Ik zou er niet aan moeten denken alles te moeten eten wat hij dan eet!
KarinvdM schreef:Ondanks dat ik geen rijst en geen pasta eet en maar heel zelden een aardappel of (spelt)brood, krijg ik voldoende khd binnen hoor, ik eet namelijk wel heel veel fruit.
_PassoaJus schreef:Gisteren weer havermout geprobeerd, eerste paar happen gingen, daarna iewl! Met suiker en wat cacoupoeder geprobeerd.... Geen succes!
_PassoaJus schreef:Gisteren weer havermout geprobeerd, eerste paar happen gingen, daarna iewl! Met suiker en wat cacoupoeder geprobeerd.... Geen succes!