Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:40

SpikkelFire schreef:
Ze zijn nu heerlijke desserts aan het maken bij Masterchef :9

Leuk programma he? Kijk je ook topchef tegen sterrenchef?

SpikkelFire

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:45

Soms wel, maar vind ik minder leuk dan MC. Komt ook omdat ik zelf in Australië ben geweest. :+

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:54

Mara, is 'ie gelukt?

Ik had gisteren hartige taart gemaakt uit de Allerhande. Met croissantdeeg, gevuld met aardappelblokjes, doperwtjes en kipfilet met kerriepoeder. Was heerlijk, maar ik had wel een beetje een 'soggy bottom'. Was maar goed dat ik niet meedeed aan de Bake-off := .

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:47

SpikkelFire schreef:
Soms wel, maar vind ik minder leuk dan MC. Komt ook omdat ik zelf in Australië ben geweest. :+

Ja kan ik begrijpen! Vrijdag moet ik wel topchef kijken, vriendje doet mee haha

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:17

Zo, ik heb vanavond ook weer in de keuken gestaan en 30 appelkaneel en kruidnootjescupcakes gemaakt. Morgen gaat een collegaatje met zwangerschapsverlof en we gaan een 'foute party' organiseren.. Deze cupcakes zijn volgens mijn 'fout' genoeg :j :=

Afbeelding

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:38

Wow wat zijn die leuk.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:36

In veel recepten moet suiker. Wat kan ik gebruiken als vervanger? Dit i.v.m. diabetus in de familie

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:43

Ollie1; Die zijn werkelijk bril-jant. Echt geweldig. _/-\o_

Laurabram schreef:
Ik had gisteren hartige taart gemaakt uit de Allerhande. Met croissantdeeg, gevuld met aardappelblokjes, doperwtjes en kipfilet met kerriepoeder. Was heerlijk, maar ik had wel een beetje een 'soggy bottom'. Was maar goed dat ik niet meedeed aan de Bake-off := .

Volgende keer een verkruimelde beschuit onderin leggen, zodat de hele bodem bedekt is. Daar trekt het vocht dan in en dan heb je geen natte bodem!

Ik wil voor mama's verjaardag oa een appelspeculaastaart maken, maar heb volgende week niet zoveel tijd (ze viert het volgende week zaterdag). Zou ik die in kunnen vriezen?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:37

Denk het welk Saskiaa. Appeltaart blijft eigenlijk altijd wel goed in de vriezer :j
Ben wel benieuwd welk recept je gebruikt!
Mn to-bak lijstje wordt wel lang zo zonder oven...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:41

Ik gebruik geen echt recept. Ik kwam op de site van Koopmans tegen dat je Koopmans appeltaartmix en Koopmans speculaasmix moet gebruiken, maar daar heb ik geen zin in. :Y) Ik gebruik dus gewon mijn eigen recepten en gooi die over elkaar heen. :+ Zie wel wat het wordt.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:58

bora schreef:
In veel recepten moet suiker. Wat kan ik gebruiken als vervanger? Dit i.v.m. diabetus in de familie

Ze hebben nu een nieuwe suikervervanger, heet Stevia, zit in een groene pot. De verhouding zul je misschien even moeten googlen, maar mijn vriendin bakt er cupcakes mee omdat haar zoontje geen suiker mag. Ze smaken prima :j .

O Ollie, die zijn leuk!

FiGeLuCi, raak je nog niet gefrustreerd zonder over :=

Bedankt voor de tip Saskiaa_ , vanavond de rest in de oven terug schuiven, er was zoveel over, daar kunnen we nog wel een keer van eten, heb ik een makkie als ik uit m'n werk kom _/-\o_
Dat speculaas recept klinkt ook heerlijk!

Zaterdag komt de Sint weer aan, kids geloven er niet meer in, maar misschien toch wel leuk om speculaas cupcakes te bakken met ze.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:10

Stevia kan, maar Tagatesse van Damhert kan ook.
Twee keer zo zoet als suiker en geeft geen tandbederf.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:10

Stevia kan, maar Tagatesse van Damhert kan ook.
Twee keer zo zoet als suiker en geeft geen tandbederf.
Stevia gebruik ik niet omdat ik geen gluten en melk mag, en er in alle stevia Maltodextrine zit waar ik niet van weet of het gluten zijn ja of nee.
(Maltodextrine hoeft niet iets van gluten te zijn, maar kan dus wel.)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:29

Als je recept geslaagd is houd ik me aanbevolen Saskia!!
Als ik vanmiddag genoeg tijd over houd naast dingen regelen voor de verhuizing, leg ik miss wel even beslag op mn moeders oven voor muffins met pepernoten. <<)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:07

Ik ga van t weekend eens proberen om gevuld speculaas te bakken. Ben benieuwd of dat te eten is. :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:31

Dat was ik ook van plan :j
Maar dan wel voor mijn ouders want zelf lust ik geen spijs.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:20

Oh wat zonde!
Maar speculaasbrokken zijn ook heerlijk, waarom maak je die niet?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:11

Ja dat zou ook kunnen, moet ik dan alleen nog even een goed recept voor zoeken.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:46

@LB: ik heb ook vaak last van soggy bottems bij hartige taarten. Sindsdien doe ik vaak het bladerdeeg als 'dak' ipv als bodem. Heb je in ieder geval geen last van een soggy bottem. :P

@Ollie1: die cupcakes zien er leuk uit!

De tulband is gelukt hoor! Al vond ik hem wel een beetje tegenvallen := Had er meer van verwacht. Hier foto's en verslag: http://www.mijnzoetebesluit.blogspot.nl ... olade.html

Ik heb net weer de sinterklaascupcakes gebakken, me moeder vond ze er zo lekker uitzien dat ik besloten heb ze ook maar thuisthuis te maken. We hebben hier alleen geen amandelessence en ik had geen zin om het te kopen. Dus ik heb wat cacaopoeder door de botercrème gedaan, past ook wel bij sinterklaas. :) Alleen is het zelfrijzend bakmeel volgens mij een beetje uitgewerkt, ze bleven maar eng laag. Ik heb gewoon de vormpjes wat bijgeknipt zodat ze niet zo uit proportie zijn. maar misschien ligt het ook wel aan de vormpjes. Heb vlug bij de Coop vormpjes gehaald van dr. Oetker, extra stevig stond erop. Nou en stevig waren ze! Wat een lompe dingen zeg. :') Doe mij maar gewoon die van de Xenos. Maar voor de rest smaken ze goed, heb er natuurlijk even eentje voorgeproefd. Ze staan nu op tafel te wachten totdat me ouders thuis zijn en we samen kunnen smikkelen. :) Zondag staat er nog een taart op de planning, iets met kwark/monchou, daar houdt me moeder namelijk erg van.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:40

Wauw die tulband ziet er wel erg lekker uit!

Ik ga binnenkort ook aan de Sinterklaas cupcakes en cakepops.

Ik heb nu mini appeltaarten in de oven staan (zo groot als een cupcake)

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:54

Is er iemand die een goed recept heeft voor gevuld speculaas? Amandelspijs en de amandelen heb ik van de week gehaald. Maar ik kon niet echt een goed recept vinden.

Die perentaart zag er lekker uit trouwens! Leuk om ook eens te proberen :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:02

Mijn mini appeltaarten zijn lekker!
Hier een fotootje, zien er alleen een beetje slordig uit haha.
Lekker vanavond bij de tv de laatste 5 op eten en mijn vriend 'aanmoedigen' bij topchef tegen sterrenchef!

Afbeelding

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:13

Sorry, had het druk met school en ben vandaag jarig, maar zal even snel het recept van de chocolade truffels typen!

Benodigheden:

225 g. donkere chocolade van de allerbeste kwaliteit (minstens 70% cacaomassa), in kleine even grote stukjes gebroken
1,75 dl slagroom
225 g. cacaopoeder of poedersuiker om de truffels doorheen te rollen

Een spuitzak met een spuitstuk van 1 cm doorsnee
een met bakpapier bekleed bakblik of een snijplank die met plasticfolie is bekleed.

Bereiding:
Schep de chocolade in een grote hittebestendige kom. Schenk de room in een steelpan en breng deze aan de kook. Haal de pan van het vuur en laat het één tot twee minuten staan alvorens over de chocolade schenken. Roer grondig door met een houten lepel tot de chocolade is gesmolten en geheel is opgenomen. Voor methode A (blijf lezen dames,) laat u het mengsel afkoelen tot kamertemperatuur - minstens 30 minuten - en voor methode B plaatst u het mengsel een uur in de koelkast.

Methode A
Als het mengsel is afgekoeld, klopt u het met een staafmizer of elektrische ballongarde tot het begint op te stijven. Er moet een spoor zichtbaar zijn wanneer u de mixer uit het mengsel haalt. Klop het niet te lang, want dan wordt het moeilijk hanteerbaar.
Het is niet erg als het iets te zacht is - het word vanzelf dikker. Schep het mengsel in een spuitzak en spuit kleine truffelballetjes met een doorsnee van circa 3,5 cm op het bakblik of snijplank. Plaats circa een uur in de koelkast.

Methode B
Haal de kom na een uur uit de koelkast en laat de inhoud op kamertemperatuur komen. Schep er met een meloenballetjestand of een teelepel mooie balletjes uit en leg deze op het bakblik of op de snijplank.

Ongeacht de gevolgde methode gaat u als volgt verder.
Bestrooi met uw handen met poedersuiker en rol de truffels tot balletjes. U kunt ook cacaopoeder gebruiken. Bewaar ze tot gebruik in een lichtdichte doos in de koelkast.

Wel foto's laten zien als iemand het gemaakt heeft he!
Ik heb trouwens nog meerdere receptjes! Chocoladeroomijs, kleine warme chocolademousses, witte chocolademousse, chocolademarquise, bevroren bessen van het seizoen met witte chocoladesaus, chocolade cake en chocolade brownies. Dus als je een recept van iets lekkers wilt moet je maar een gil geven!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:21

ginouque schreef:
Lekker vanavond bij de tv de laatste 5 op eten en mijn vriend 'aanmoedigen' bij topchef tegen sterrenchef!

[ Afbeelding ]

Heb je hier het recept van?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:22

Silence schreef:
ginouque schreef:

[ Afbeelding ]

Heb je hier het recept van?

Komt van deze site af:

http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/mini-appeltaart