Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:00

MssMaris schreef:
|o it's really my day! Ik ben echt een sukkel, een biscuit recept voor 2x20 in een 26 pan gedaan 8)7 8)7 ik dacht al, waarom wordt hij niet gaar _-:( _O-

Ik kan me voorstellen dat dat niet lukt idd :P
Ach volgende keer beter :D

Net te horen gekregen dat ik ook nog 35 CC mag maken voor mn nichtje's 25e verjaardag *\o/*
4 dingen dus deze week.

T is elke week wel raak hier :P

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:02

Nee dat niet eens, gewoon netjes 2/3 ongeveer, ook mooi tot op t randje gestegen, nu inmiddels mooi bruin maar die gaat wss niet meer gaar worden ben ik bang :')

Edit: leuk branka, wat voor ga je maken?

Patriciavt

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:10

Als je em lang genoeg laat staat, wordt ie vanzelf gaar :P
Ik had bij die haren-taart ook m'n 20 cm bakblik gevuld met mix voor een 25cm bakblik (wel verhoogd met bakpapier) en daarbij de baktijd voor een 25cm aangehouden, is prima gegaan ;)

Leuk is dat he Branka, ik heb het ook zo druk := Vriendje is er alleen niet altijd blij mee :+ (ik werk ook nog eens onregelmatig, dus weekend op/af := )
Over werk gesproken, slaaptijd, morgen vroege dienst :Y) Trusten!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:15

He wat jammer nou, ze zijn allemaal opgegeten! O:) (smaak was overigens wel goed :P ) Dusss geen foto's :))

Ik ga ff dat bloopertopic doorkijken, altijd leuk. :')

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:15

MssMaris schreef:
Nee dat niet eens, gewoon netjes 2/3 ongeveer, ook mooi tot op t randje gestegen, nu inmiddels mooi bruin maar die gaat wss niet meer gaar worden ben ik bang :')

Edit: leuk branka, wat voor ga je maken?

Die 2 fondant taarten weet ik nog niet.

Dus als jullie leuke ideeën hebben.
Mn moeder word 55 daar wil ik een fondant taart voor maken en voor een zwangere vriendin 1.
Daarnaast dus nog een slagroomtaart voor mn moeders verjaardag :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:21

Over blunders gesproken, pas geleden had ik ook een aantal cupcakes met botercreme op mn standaard gezet.. opeens ging ie overhellen en vlogen de cupcakes door de keuken. :') Kon er op dat moment niet echt om lachen. :')

En gisterochtend was ik in mn pyama aan het bakken en toen uit frustratie keihard die mislukte roomkaastopping in de prullebak gemikt. Doe ik 's avonds weer mn pyama aan, kijk in de spiegel (nadat ik al uitgebreid door mn bed had gerold) en denk; wat is dat voor grote blauwe vlek? Zat mn pyama vol met roomkaastopping. :')

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:28

Branka, krijg je nooit 'eisen' aangeleverd?? :P
Ik zit altijd vol ideeën, aan inspiratie geen gebrek :D

*oh ja, ik ging slapen :+ *

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:35

Nou niet gelukt, denk als ie een minuut of 20 erin nog had gestaan wel, maar dat dan de bovenkant niet mooi bruin maar zwart was geweest :')

Nu laatste testcase erin... *droomt vannacht van biscuits*
Trusten Patricia :evaw:

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:58

WHAHAHA dat blooper topic! Jammer dat veel foto's het niet meer doen maar ik vermaak me prima!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:18

Patriciavt schreef:
*oh ja, ik ging slapen :+ *

Ik ook, anderhalf uur geleden al....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:35

MssMaris schreef:
Nou niet gelukt, denk als ie een minuut of 20 erin nog had gestaan wel, maar dat dan de bovenkant niet mooi bruin maar zwart was geweest :')

Hoe hoog was de temperatuur van je oven dan? Want normaal moet langer erin laten staan gewoon werken.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:10

Ik dacht 170, kan ook 180 geweest zijn (het duizelt een beetje na alle biscuits gister) en toen leek hij gaar. Helaas na afkoelen niet helemaal.

Wel is mijn laatste biscuit gister erg goed gelukt (met funcake mix), totaal niet plakkerig!! Toch langere baktijd. Ga van de week eens een oven thermometer kopen (ik wilde zeggen 'temperatuurder :') )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:17

Thanks Rinske! Dan ga ik volgende week daar eens mee aan de slag.
En experimenten met ganache :=
Ik heb vorige week een hele avond zitten googlen en het recept heb ik nu wel volgens mij, maar ik kan dus nergens een tabel vinden voor hoeveel je nodig hebt om een taart af te smeren.

Oh god, spikkelfire :=

Wij waren trouwens het weekend weg met schoonzusje en gezin zit ze op een gegeven moment te vertellen dat ze voor d'r zoontje z'n verjaardag een zeearend taart heeft besteld. Ik heb maar niks gezegd. Hubbie had het niet eens gehoord. Dus toen ik dat 's avonds in onze caravan tegen hem zei keek hij ook ff vreemd.

De volgende dag ging hubbie toch wel vissen (ik ben niet de enige die haar af en toe een kreng vind :o) en ondanks dat madam nog nooit een taart van mij gezien heeft en dus geen idee heeft van wat voor taarten ik maak was wel duidelijk dat mijn taarten niet goed genoeg waren. En haar man wist niet eens dat ik ook taarten maak. Tuurlijk niet, ik heb alleen maar 20.000 keer gezegd dat ik voor hun kinderen ook wel een mooie verjaardagstaart wil maken als ze dat willen :roll:

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:29

Oh falona, dat wringt wel een beetje zeker?

Ik heb soms dat mensen mijn prijslijst vragen maar gewoon nooit niks meer laten weten, en ik ben echt niet duur hoor. Blijkbaar gewoon niet goed genoeg voor hun, jammer dan.

Ik heb zo'n schijtlastige buurvrouw, die nogal snel jaloers is. Ik koop een speciale snijmachine, 2 weken later zij ook. Ik koop me een nieuwe mixer (bamix), dezelfde week nog zij ook. En ga zo maar door van cakepopmaker tot kitchenaid. Terwijl zij helemaal niet met taarten enzo bezig is, maarja het is mijn geld niet dat zij verspild :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:36

Zo'n kennis heb ik ook. Alles wat zij of haar vrienden maakt is veeeel beter.

Totdat ze foto's van mijn taarten zag. Toen vond ze ze toch wel heel mooi, hahaha. Mensen oordelen soms zo verrekes snel :roll: .

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:49

Mensen oordelen idd snel :j
Heb nog geen klachten gehad over taarten, maar wel mensen die vonden dat het zo duur is.. Bestellen ze voor heel veel personen taart, horen ze de prijs oh ja dan toch maar wat minder of niet := Naja moet je zelf weten, graag of niet toch? :)

Waar ik wel echt heel slecht tegen kan, zijn mensen die het beter weten :o Nu weet ik heus wel dat ik nog láng niet alles weet, maar ik probeer wel altijd zelf overal achter te komen. Tips en adviezen zijn áltijd welkom, maar het gaat er ook een beetje om hóe je dat brengt. En vind stiekem dat de taarten die ik aflever, er best prima uitzien voor die 2.5 maand dat ik bezig ben met taarten maken :o

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:54

"prima"?? ofc, ik heb ze niet in het echt gezien maar voor 2.5 maand zien ze er volgens mij retegoed uit :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:58

Falona, wat een trut zeg :)
Ik heb ook wat aan m'n fiets hangen. Via via vroeg iemand om cc's voor haar zoontje om te trakteren. Ik ken haar niet en wil 50% aanbetaling. Dat kan niet volgens haar, want ze kan niet internet bankieren???

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:07

Nou, eigenlijk vind ik het helemaal niet zo erg, niks is goed genoeg voor die trut. Het is een wonder dat ik nog een tong over heb na dit weekend :o

Daar staat dan weer tegenover dat ze bij mij waarschijnlijk maar een fractie van het bedrag kwijt is. Of eigenlijk helemaal niets, want voor mijn andere neefje en nichtje heb ik ook een taart gratis gemaakt gehad dus die hebben hun ook nog tegoed. En dat zijn echt geen verkeerde taarten. Maar als ze er niet om vraagt dan krijgen ze niks.
De taart is trouwens niet besteld bij een kennis, ze had ergens een kaartje gevonden ofzo en nog wat websites bekeken.
Het is dat ik het sneu vind voor het joch, dat is zo'n doetje dat die het al moeilijk zat heeft, maar eigenlijk zou ik stiekum wel heel erg hard lachen als de taart er niet uit ziet of niet te vreten is :=

@Kinke: Dan komt ze toch ff langs om cash te betalen. :n

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:15

Me zusje wilde Cupcakes uitdelen op der werk en ze wilde zelf maken met ondersteuning van mij
dit is het resultaat
Afbeelding
gevuld me Jam :9

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:15

schattige cc's Chantaltje.
Nou...wish me luck ladies...ik heb gemeld aan mevrouw dat ik geen uitzonderingen maak wbt een aanbetaling...

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:26

Kinke schreef:
schattige cc's Chantaltje.
Nou...wish me luck ladies...ik heb gemeld aan mevrouw dat ik geen uitzonderingen maak wbt een aanbetaling...

Lijkt mij ook.
Straks alles klaar en dan heeft mevrouw dr geld vergeten :')
Ik kijk ook wel uit met dat soort dingen :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:52

Of ze hoeft ze ineens niet meer. Niet aan toegeven hoor, heeft ze pech :P .

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:54

Jolien87 schreef:
En toen hadden we een gevulde taart met chocolade botercrème:
[ Afbeelding ]

De onderste laag is gevuld met kersenjam, gemengd met slagroom.
De bovenste laag is gevuld met bokkepootjesvulling.

Het was nog even stressen. Bij het snijden van de biscuit bleek dat hij toch niet mooi gaar was. De bovenste laag was helemaal gummie. Uiteindelijk heb ik 1,5 cm van de oorspronkelijke onderkant overgehouden en heb ik snel een nieuwe biscuit gebakken waarmee ik de onderste twee lagen heb gemaakt.
Omdat mijn eerste biscuit heel bol stond, had ik er nu twee natte theedoeken omheen gelegd, dit werd al een stuk beter.

En nu staat de boel te koelen in de koelkast en morgen maak ik de botercrème vlak met een heet mes.

Ohja, nog één groot vraagteken: zoals jullie zien is het om de taart heen nogal een kliederboel van BC geworden. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik dit niet kan serveren op deze manier :=
Hoe kan ik de taart nu netjes op een schone onderplaat krijgen, zonder dat hij in stukken uiteen valt?
Hij staat nu op een aantal lagen karton met aluminiumfolie.

NIET tot de onderkant afsmeren :n Ongeveer een cm overhouden, dan smeer je het onderbord niet onder en blijft de marsepein die je van de rand af gaat snijden ook schoon en nog bruikbaar.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:59

Ik smeer wel tot de onderkant af, nooit problemen mee gehad. Maar ik maak er ook niet zo'nrommeltje van :P .
Da's dan wel met ganache, dat is wat handiger, want dat hardt natuurlijk uit.