Toad schreef:Maar ik neem aan dat als er iemand onderzoek doet naar rood vlees, diegene niet hamburgers op witbrood gaat testen maar gewoon puur rood vlees. Waarom zouden ze dat immers doen? Om rood vlees in een kwaad daglicht te zetten? Ik zou niet weten waarom.
Wat een schattig en naief antwoord

Zoals phomicola ook al aangeeft zijn er genoeg redenen waarom onderzoekers onderzoeksuitkomsten op een bepaalde manier beschrijven. Geld is er één van (onderzoek doen is immers ook niet gratis) maar vergis je niet in het feit dat veel onderzoekers een bepaalde uitkomst al in hun hoofd hebben voordat ze ook maar met het onderzoek starten en daar naartoe willen schrijven.
Maar er zit ook nog iets anders in; soms kloppen de onderzoeken wel, maar worden de resultaten misbruikt voor mensen die iets willen "aantonen", bijvoorbeeld in een boek of een artikel. Ze trekken dan vaak conclusies op basis van een onderzoek die je op basis van de resultaten helemaal niet kunt en mag trekken. Heb ik helaas ook al heel vaak gezien. Is niet eens altijd opzet trouwens