Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:44

Oh, de oventip ga ik onthouden!

Een meisje uit mijn klas beweerde dat vegetariërs wel vis aten. Ik zeggen dat het een andere naam had, maar ik had geen gelijk volgens haar. Zewerd er zelfs boos om..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 23:54

Mijn moeder dacht ook dat je vegetariër was als je geen vlees at, en veganist als je ook geen vis eet. Uhhh..? :') daarna dacht ze dat je vegetariër was als je het niet at, en veganist als je ook geen leer gebruikt bijvoorbeeld. Zucht...

Appelmoes, vind je mij aardig? Ik heb daarnet namelijk sojamelk en soja-chocomel gekocht :D goed bezuuug

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:56

Magrathea, je bent al op de goede weg! Nu nog protesteren tegen de paardensport hé. :D

Ik krijg als veganist nog steeds vis voorgeschoteld van mijn oma... ze begrijpt me gewoon niet. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 23:58

Oja oliebol. Ik zal er morgen aan denken als ik naar mijn vzp ga :j

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:05

Laat het hek openstaan, hé. Ze moeten namelijk wel zelf kunnen kiezen waar ze willen wonen. :)

"Maar je kunt natuurlijk nog veel meer doen. Er over schrijven, diskussies organiseren, van alles aankaarten op verschillende plekken (restaurants, winkels, kantines), informerende akties, bevrijdingsakties, protestakties tegen proefdierencentra, circussen, dierentuinen, dierenwinkels, slachthuizen of tegen paardensport, viswedstrijden, viskwekerijen... Tegen, tegen, tegen! Maar altijd vóór een betere wereld, zonder diergebruik."

Deze quote komt van veganisme tisdat. In de meeste dingen kan ik me nog vinden, behalve bevrijdingsacties (zijn volgens mij strafbaar?) en de paardensport en dierenwinkels. Volgens mede-veganisten ben ik dus een dierenbeul en moraal gezien nauwelijks beter dan die hypocriete vegetariërs en brute alleseters.

Achja... genoeg geklaagd. Ik kan er alleen zo moe van worden :+ Hoe bevalt de sojamelk? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 00:20

Ik heb het nog niet gedronken, eerst moet de gewone melk op want die is bijna over datum :P
Laten we elkaar een beetje op de hoogte houden als er dingen in de aanbieding zijn trouwens! Vind sojamelk nog best duur, dus sla dat liever in als t een keertje in de bonus is :+

Er is trouwens een proefdiervrijapp, kan je in de winkel checken of het product dat je wil kopen proefdiervrij is! :) proefdieren kan ik wel slecht tegen hoor. Maar mag hopen dat jullie dat met me eens zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 00:22

Als je m wilt downloaden: hij heet Time2MakeUp en is beschikbaar voor android en iPhone

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:22

Ik vind proefdieren anders helemaal toppie hoor, daar moet je niet zo extremistisch over doen Magrathea. Van welk merk heb je de sojamelk? Er is ook rijstmelk, die is meestal wat goedkoper, en kokosmelk.

Elkaar op de hoogte houden van aanbiedingen vind ik een heel goed idee! :)

Bedankt voor de app-tip! Ik ga hem eens naarbenedenladen. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 00:29

Oja sorry, make up op konijntjes is idd super handig +:)+

Ik heb van alpro. In het groene vegoboekje staan ook receptjes voor havermelk, rijstmelk.. kokos lust ik niet :P

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:16

Ik kom even inbreken, lees wel mee maar reageer eigenlijk nooit. De proefdiervrij app werkt niet helemaal correct. Een merk als Essence is proefdiervrij maar wordt niet als proefdiervrij gezien door de app.

Verder vind ik het een goed initiatief, maar heb hem verwijderd in verband met het niet goed werken :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 08:36

Hij bestaat ook nog maar 2 weken ofzo hè ;) ze hebben zelf al aangegeven zeker iets te doen mer foutjes.
Ik koop nauwelijks cosmetica maar ga m er toch op zetten.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:45

Dat is ook zo, maar er worden wel verkeerde merken van dierproeven beschuldigd :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:55

Volgens mij bestaat er sowieso nog veel verwarring over dierproeven. Zo mag een make-upmerk zich al dierproefvrij noemen als het eindproduct niet op dieren is getest, maar het kan dat alsnog de ingrediënten los van elkaar wel op dieren zijn getest. :/

Appelmoes, ik moet je eerlijk zeggen dat ik liever heb dat de paardensport wordt afgeschaft dan dat heel NL vegetarisch wordt. Ik ben ook allang van het idee af dat paardenvlees wel 'diervriendelijk' is. 70% van de paarden staat nog steeds dagelijks solitair opgesloten in een box, wordt dagelijks gereden met zweep, sporten, bit etc en vervolgens weer terug op de box gezet.
Geef mij dan maar een gewone melkkoe, die in een loopstal staat met soortgenoten en onbeperkt hooi en in de zomer een beetje op het weiland loopt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 09:06

@nelleke, ga eens kijken in [VN], niemand die dat doer hoor :+
Nee ik snap je punt wel. Echter zou ik het zo zonde vonden om het helemaal af te schaffen, omdat een bepaalde groep zo bezig is :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:02

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:02

Sorry, waar? [VN] :o? Een kennis van mij werkt bij L'oreal en die heeft me dat weten te vertellen.

Ik zou ook niet willen dat de paardensport wordt afgeschaft maar ik walg nog meer van een groot gedeelte paardensport dan van sommige vlees of melkveehouderijen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:06

Ik bedoelde VNA, dat is de Natural Horsemanship / hitactief etc afdeling van Bokt :)

Ja, tja. Je doet er helaas weinig aan, buiten pogen erop toe te zien dat jij en jouw omgeving dit niet doet :) er zijn nog altijd meer vleeseters dan mensen die hun paard slecht behandelen...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:11

Ohh :+ Ik zeg ook niet dat iedereen dat doet hoor. :) Maar het is meer dat ik het punt van de veganisten wel snap en dat kan onderbouwen :)

Gister trouwens asperges gegeten, met eigengemaakt botersausje en gekookt ei. Mjammie! Voor vanavond staat er spinazietaart met geitenkaas en tomatensalade (recept van de allerhande) op het menu. :)

Eten jullie trouwens allemaal vegetarische kaas? En drinkt weleens iemand taxi?

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:06

Met kaas hou ik me er niet zo mee bezig, komt nog wel denk ik. Ik drink eigenlijk nooit meer taxi. Wat dan?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:25

Zit stremsel in taxi :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 11:28

Ja zoiets hoorde ik ook. Nja ik drink het sowieso niet, ondanks dat het superlekker is :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:11

Kaas eet ik wel gewoon hoor, soms ook nog vis... Ben dus ook pesco :')
Maar verwoord het meestal gewoon als ik eet geen vlees, klaar :D al die stempels/namen pfff...

Taxi, zo dat is groot _O-
Maarre Taksi drink ik niet :r

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:52

Taxi drink ik ook niet. Ik lust eigenlijk geen kaas dus dat was makkelijk. En ik heb ook al bingo! :+

Ik snap het punt eigenlijk ook wel. Bij een groot gedeelte van de paardenhouderij denk ik ook 'moet ik het hier mee eens zijn?' maar aan de andere kant ben ik niet tegen gedomesticeerde dieren. Op dat punt ben ik het er gewoon niet mee eens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:34

Zijn veganisten tegen gedomesticeerde dieren? Wut, ik kan me nou niet voorstellen dat mijn katten het erg vinden om niet hun eigen eten te hoeven vangen :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:28

Bah,sojamelk... Dat vind ik veel te zoetig. Had t n keer door n stamppot gedaan, best zonde van de stamppot... Wel al ruim 2 weken geen vlees gegeten :) Gewoon niet bedacht dat ik t zou kunnen eten, dus best goed bezig, al zeg ik t zelf, haha!