Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:35

Die aardbeienkwarttaartjes zien erg trouwens erg lekker uit :9 Mooie foto's ook!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:36

MamaMiesje schreef:
@Prakkie: heb jij een inloopvriezer en/of koelkast? :')

Haha, nee hoor. Ik heb binnen een amerikaanse koelkast en in de schuur een gewone koelvries.

Maar de amerikaan is kapot,dus allleen de schuurkoelkast doet het nog. Het is ff puzzelen, maar het paste gelukkig wel :D

imd

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:40

Ooh die zijn leuk, astrid! Wat zonde dat ze 't niet overleefd hebben :(:)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:49

Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost (nog wel af en toe meegelezen)

Maar hoop dat jullie me kunnen helpen...

Bestaan er ook zulke kaarsjes in de vorm van een wijnglas?

Afbeelding

Heb de sites van de OP al doorgezocht, maar als iemand nog een winkel/webshop weet waar ze ze verkopen...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:07

Rinske schreef:
Dit waren mijn aardbeien kwarktaart cupcakes, enorm gejat, ik weet het :P .

Gelukkig, ik heb dus ook nog goede ideen gemaakt met mijn brein. :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:33

*kruipt uit meeleeshoek*

Prachtige taarten en boetseersels.
Mini kwarktaartjes ga ik ook eens maken. Goed idee.

*kruipt meeleeshoek weer in*

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:41

Rinske schreef:
Ik heb bij de bouwmarkt een heel lang rond houten latje gekocht, van 7mm doorsnee. Die zaag ik op maat als ik hoger dan 2 lagen moet stapelen.
Ze liggen bij het hout, en dan bij het hout voor lijsten e.d. In zo'n uit-trek schap.

Is dat wel hygienisch genoeg dan?

Heb ook wel gehoord dat chocosticks of kitkat oid wel eens kunnen gaan smelten :oo Dat wil je ook niet natuurlijk...

Heb nu maar houten en plastic dowels besteld bij de webshop, wil het risico niet nemen dat die bruidstaart instort natuurlijk!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:53

De taart was echt overheerlijk :j en kreeg alleen maar complimenten. Kijk daar doen we t voor hé :D .

Heb de middag overleefd en niet in slaap gevallen _O- hahaha.
Was een zeer geslaagde middag met geweldig mooi weer ;)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:14

pffff.....ik heb wel weer genoeg cupcakes gezien voor vandaag.

eerst een stapeltaartjegemaakt voor geboorte. mega blunder, in mijn enthousiasme heb ik de tekst op de onderste taart gemaakt maar ja het bovenste taartje is natuurlijk kleiner dus komt de tekst er onderuit, nou ja maar een beetje creatief opgelost en met aansnijden moet het bovenste taartje er toch af.
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-IFXJ4AV3-G.jpg][/img]

bovenste:
Afbeelding

onderste
Afbeelding

en toen de cc. 20 gewone en 15 mini's
Afbeelding

en ook nog voor traktatie 6 gewone en 20 mini's helaas geen foto van

Iedereen was heel erg tevreden...gelukkig!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:00

Pffff... Ik denk dat ik voorlopig maar even geen taarten meer bak. Het is te frustrerend. Het wil maar niet strak, scheurt en heeft hobbels. En ik knoei natuurlijk altijd weer net iets. Ben het gewoon even helemaal zat. Voor morgen begonnen aan kleine stapel. Staat de bovenste scheef :( En alles gebobbeld etc etc. Gelukkig is het voor mijn stiefzus. Morgen de duifjes en de tekst er op plakken en dan ben ik er even helemaal klaar mee....

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:29

Magnifecent leuke koekjes!

Chantal leuk dat kussentje en knap hoor gewoon met een linaaltje!

Tinkertom je taart had idd wel wat strakker gemogen, maar het stoort niet hoor! Wat een werk al die rozen, mooi hoor!

Woldhoeve gave Ajax taart hoor! Knap gedaan!

Ingrid erg leuke taart hoor! Ik vind de zilveren balletjes niet storen! Vind het een mooie taart! Daar mag je best trots op zijn!

Woldhoeve de HK is ook weer leuk!

Bruidspaar is ook leuk! Alleen de gezichten spreekt mij niet zo aan..

Zoekend ook weer leuk gedaan!

Polivy wat jammer dat het niet wil! Het was ook klef weer vandaag misschien dat het daarom zo hobbelt?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:09

Polivy schreef:
Pffff... Ik denk dat ik voorlopig maar even geen taarten meer bak. Het is te frustrerend. Het wil maar niet strak, scheurt en heeft hobbels. En ik knoei natuurlijk altijd weer net iets. Ben het gewoon even helemaal zat. Voor morgen begonnen aan kleine stapel. Staat de bovenste scheef :( En alles gebobbeld etc etc. Gelukkig is het voor mijn stiefzus. Morgen de duifjes en de tekst er op plakken en dan ben ik er even helemaal klaar mee....

Dat is ook heel frustrerend als het niet precies wil zoals jij dat wil |( .
Ik zit met precies hetzelfde. Krijg het nooit strak, zitten altijd wel hobbles en bobbels in en het scheurt
altijd bij mij onderaan de taart.
Nou bij m'n laatste stapel ging het best goed met de onderste en bovenste, maar de middelste met
fondant :( dat was een ramp. Het was ook warm vrijdag en dat merk je met fondant echt heel erg goed.
Het plakt en zweet aan alle kanten.
Dus ik snap heel goed wat je bedoeld :(:)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:10

Monique, het ging bij mijn taart om de gekleurde balletjes dat die iets te groot waren :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:49

Weten jullie nog wie ik ben? :o
Na een halfjaar taartenbakmoe te zijn geweest, ga ik er nu weer vol tegenaan! Inmiddels ook alle 3 de PMEs behaald plus mn Master Certificate, in september dit jaar sta ik weer op de bruidsbeurs Twente, dus ik heb er weer helemaal zin in! :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:14

Jaime!!!!!!! :wave: :wave: :wave:
welcome back. Gaaf dat je je master hebt, dan ben je ons nog wel foto's verschuldigd van je eindstuk. :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:03

Nou dat was tijdens mijn taartendip, dus het is niet wat jullie (en wat ik van mijzelf) gewend zijn..

@ work, aan mn RI eindstuk, de laatste loodjes:
Afbeelding

Het toch iets matige resultaat:
Afbeelding

Op de royal icing vlinder was ik stiekem wel mega trots:
Afbeelding

En ik helemaal links, met in mn hand het master certificate :D :
Afbeelding

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:12

he jaime, welkom terug!

vind hem mooi hoor,je eindtaarten vooral je vlinder!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:16

Wauw Jaime, ik vind je taart geweldig _/-\o_

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:19

Nou dankjewel :)
Ik heb er weer helemaal zin in! Bruidsbeurs dit jaar ga ik iets anders aanpakken, wil 3 mooie bruidstaart dummies maken (naast enkele dummies die ik al heb) die wil ik neerzetten voor de show, samen met evt. suikerbloemen.

Omdat ik wéer voor gebak moet zorgen voor alle bezoekers :O ga ik dat dit jaar gewoon een heleboel groot formaat taarten bakken, met een simpele vulling en 1 laag bekleding en die in punten snijden, niets geen decoratie, want deze zijn toch om gelijk uit te delen en op te eten. Zo kunnen ze de smaak proeven, en blijven de dummies staan zodat ze tot het eind goede voorbeelden kunnen zien. Denk dat dat me een hoop werk bespaard! Vorig jaar had ik alle op te eten taarten ook in de vorm van bruidstaarten gemaakt, en voor 500+ mensen bruidstaarten maken in je eentje is gekkenwerk :j

Maargoed, eerst dus nog 3 leuke bruidstaartdummies maken, wil er iig 1 maken met een homo koppel, moet een moderne vierkante 2 laagse stapel worden, die andere 2 laat ik nog even open.. suggesties en voorbeeld plaatjes zijn natuurlijk altijd welkom :D

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:22

astriidj schreef:
Gisteren een workshop boetseren bij Wendy gehad. Erg leuk! Helaas heeft het paar de rit naar huis niet helemaal overleefd. Dus helaas ook alleen een paar telefoonfoto's.

[im]http://img703.imageshack.us/img703/9513/foto0023m.jpg[/img]
Het bruidje toen ze net klaar was

[im]http://img220.imageshack.us/img220/3730/foto0024u.jpg[/img]
Met man erbij

[im]http://img98.imageshack.us/img98/8977/foto0025c.jpg[/img]
En de achterkant

Aahh wat leuk zeg!! :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:27

Ik zie toch een boel mooie dingen hoor, sowieso de kleurencombi, de afwisseling in de patronen op de lagen, erg mooie brush embroidery bovenop en die vlinder is inderdaad prachtig! Maakt iedereen bij Lies een stapeldummy?
Wat betreft het bakken voor die beurs...heel goed plan, het is veel te veel werk en die bezoekers schuiven het zo naar binnen hoor ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:32

Daarom :) Het was nog best een eer hoor, want ik ben net terug van vakantie, en ze (organisatie beurs) kreeg me maar niet te pakken doordat ik op vakantie was, er was nog een andere gegadigde, maar ik had eerste keus, omdat ik wel haar voorkeur had.. altijd een leuk compliment :)

We mochten volgens mij ook een 1 laagse taart maken, maar er moesten geloof ik minstens 5 technieken inzitten, en sowieso ook icing bloemen en ri sierrandjes (die parelrand op mijn taart is ook gespoten, echt handig, weg met de parelmould :D ) dus ja dan kies je al snel voor een meerlaagse taart, omdat alle technieken op 1 laag wel heel veel van het goede is..

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:35

Jaime_ schreef:
Nou dankjewel :)
Ik heb er weer helemaal zin in! Bruidsbeurs dit jaar ga ik iets anders aanpakken, wil 3 mooie bruidstaart dummies maken (naast enkele dummies die ik al heb) die wil ik neerzetten voor de show, samen met evt. suikerbloemen.

Omdat ik wéer voor gebak moet zorgen voor alle bezoekers :O ga ik dat dit jaar gewoon een heleboel groot formaat taarten bakken, met een simpele vulling en 1 laag bekleding en die in punten snijden, niets geen decoratie, want deze zijn toch om gelijk uit te delen en op te eten. Zo kunnen ze de smaak proeven, en blijven de dummies staan zodat ze tot het eind goede voorbeelden kunnen zien. Denk dat dat me een hoop werk bespaard! Vorig jaar had ik alle op te eten taarten ook in de vorm van bruidstaarten gemaakt, en voor 500+ mensen bruidstaarten maken in je eentje is gekkenwerk :j

Maargoed, eerst dus nog 3 leuke bruidstaartdummies maken, wil er iig 1 maken met een homo koppel, moet een moderne vierkante 2 laagse stapel worden, die andere 2 laat ik nog even open.. suggesties en voorbeeld plaatjes zijn natuurlijk altijd welkom :D

Nou je komt weer helemaal als vanouds binnen vallen.. wat heb je toch allemaal gedaan die tijd zeg!

Lijkt me slim idee met die dummies.. scheelt een hoop werk en voor de bezoekers leuk dat ze iets tot het einde kunnen zien! :j

Gaaaf voor een homo koppel en natuurlijk ook echt van deze tijd!
Denk dat een hele strakke taart met bijv. wit en zilver leuk is.. en juist een taart met mooie felle contrast kleuren zoals zwart en turkooise bijv.
Succes :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:47

Ja dat is wel gaaf, misschien iets heel gays met roze of paars erin verwerkt, in combi met zwart, cool! Oppietoppie hip :P

Ik heb al die tijd vooral niets gedaan :D Of nouja iig op het gebied van taarten, was gewoon echt even taartenmoe, vond het even heel ondergewaardeerd werk, want ja je staat soms dag en nacht te werken aan een bruidstaart en mensen realiseren zich niet dat je dat allemaal eventjes in je eentje doet, er niet eens echt veel op verdient, helemaal niet in verhouding met de mans-uren en soms klagen over elke cent dat zo'n taart kost, terwijl ze voor het dubbele 'n minder mooie taart krijgen bij de bakker :+ Natuurlijk heb je er zelf ook plezier aan, maar het moet geen slapeloze nachten fulltime vrijwilligers job worden, het moet hobby blijven, dus daarom maar even een halfjaar pauze genomen, en nu weer met volle zin er tegenaan! :D Daarnaast bakt tegenwoordig op iedere hoek van de straat wel iemand taarten, wat de algehele kwaliteit een stuk heeft doen dalen (no-offense, maar ik denk dat iedereen dat wel n beetje merkt). Dat alles samen was dus de aanleiding voor mijn tijdelijke stop..

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:20

Jaime wat een prachtig eindstuk zeg!!!