Mooie foto's ook! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rinske schreef:Ik heb bij de bouwmarkt een heel lang rond houten latje gekocht, van 7mm doorsnee. Die zaag ik op maat als ik hoger dan 2 lagen moet stapelen.
Ze liggen bij het hout, en dan bij het hout voor lijsten e.d. In zo'n uit-trek schap.
Dat wil je ook niet natuurlijk...

En alles gebobbeld etc etc. Gelukkig is het voor mijn stiefzus. Morgen de duifjes en de tekst er op plakken en dan ben ik er even helemaal klaar mee.... Polivy schreef:Pffff... Ik denk dat ik voorlopig maar even geen taarten meer bak. Het is te frustrerend. Het wil maar niet strak, scheurt en heeft hobbels. En ik knoei natuurlijk altijd weer net iets. Ben het gewoon even helemaal zat. Voor morgen begonnen aan kleine stapel. Staat de bovenste scheefEn alles gebobbeld etc etc. Gelukkig is het voor mijn stiefzus. Morgen de duifjes en de tekst er op plakken en dan ben ik er even helemaal klaar mee....
.
dat was een ramp. Het was ook warm vrijdag en dat merk je met fondant echt heel erg goed.

:
ga ik dat dit jaar gewoon een heleboel groot formaat taarten bakken, met een simpele vulling en 1 laag bekleding en die in punten snijden, niets geen decoratie, want deze zijn toch om gelijk uit te delen en op te eten. Zo kunnen ze de smaak proeven, en blijven de dummies staan zodat ze tot het eind goede voorbeelden kunnen zien. Denk dat dat me een hoop werk bespaard! Vorig jaar had ik alle op te eten taarten ook in de vorm van bruidstaarten gemaakt, en voor 500+ mensen bruidstaarten maken in je eentje is gekkenwerk
astriidj schreef:Gisteren een workshop boetseren bij Wendy gehad. Erg leuk! Helaas heeft het paar de rit naar huis niet helemaal overleefd. Dus helaas ook alleen een paar telefoonfoto's.
[im]http://img703.imageshack.us/img703/9513/foto0023m.jpg[/img]
Het bruidje toen ze net klaar was
[im]http://img220.imageshack.us/img220/3730/foto0024u.jpg[/img]
Met man erbij
[im]http://img98.imageshack.us/img98/8977/foto0025c.jpg[/img]
En de achterkant
Het was nog best een eer hoor, want ik ben net terug van vakantie, en ze (organisatie beurs) kreeg me maar niet te pakken doordat ik op vakantie was, er was nog een andere gegadigde, maar ik had eerste keus, omdat ik wel haar voorkeur had.. altijd een leuk compliment
) dus ja dan kies je al snel voor een meerlaagse taart, omdat alle technieken op 1 laag wel heel veel van het goede is.. Jaime_ schreef:Nou dankjewel![]()
Ik heb er weer helemaal zin in! Bruidsbeurs dit jaar ga ik iets anders aanpakken, wil 3 mooie bruidstaart dummies maken (naast enkele dummies die ik al heb) die wil ik neerzetten voor de show, samen met evt. suikerbloemen.
Omdat ik wéer voor gebak moet zorgen voor alle bezoekersga ik dat dit jaar gewoon een heleboel groot formaat taarten bakken, met een simpele vulling en 1 laag bekleding en die in punten snijden, niets geen decoratie, want deze zijn toch om gelijk uit te delen en op te eten. Zo kunnen ze de smaak proeven, en blijven de dummies staan zodat ze tot het eind goede voorbeelden kunnen zien. Denk dat dat me een hoop werk bespaard! Vorig jaar had ik alle op te eten taarten ook in de vorm van bruidstaarten gemaakt, en voor 500+ mensen bruidstaarten maken in je eentje is gekkenwerk
![]()
Maargoed, eerst dus nog 3 leuke bruidstaartdummies maken, wil er iig 1 maken met een homo koppel, moet een moderne vierkante 2 laagse stapel worden, die andere 2 laat ik nog even open.. suggesties en voorbeeld plaatjes zijn natuurlijk altijd welkom

Of nouja iig op het gebied van taarten, was gewoon echt even taartenmoe, vond het even heel ondergewaardeerd werk, want ja je staat soms dag en nacht te werken aan een bruidstaart en mensen realiseren zich niet dat je dat allemaal eventjes in je eentje doet, er niet eens echt veel op verdient, helemaal niet in verhouding met de mans-uren en soms klagen over elke cent dat zo'n taart kost, terwijl ze voor het dubbele 'n minder mooie taart krijgen bij de bakker
Natuurlijk heb je er zelf ook plezier aan, maar het moet geen slapeloze nachten fulltime vrijwilligers job worden, het moet hobby blijven, dus daarom maar even een halfjaar pauze genomen, en nu weer met volle zin er tegenaan!
Daarnaast bakt tegenwoordig op iedere hoek van de straat wel iemand taarten, wat de algehele kwaliteit een stuk heeft doen dalen (no-offense, maar ik denk dat iedereen dat wel n beetje merkt). Dat alles samen was dus de aanleiding voor mijn tijdelijke stop..