Taarten decoreren XIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:14

Kinke schreef:
voor de kwaliteit maakt het inderdaad niet uit, maar ik zeg het wel zodat ze zelf kunnen beslissen of ze eventueel overgehouden taart nog weer invriezen.

Stille bewonderaar van jullie creaties.

Zal maar niet vertellen wat ik afgelopen week gemaakt heb voor de verjaardag van ML;
een kwarktaart uit een pakje............tht 20-12-2002.
Ach, als je het wist was de bodem ietwat muffig, maar het kwarkgedeelte smaakte normaal.

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:15

Whaha Tienus _O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:16

Iemand technische tips voor het maken van een 3D tractortaart?
Afbeelding

Ik zat te denken aan een rechthoekige plank als drager voor de 'carosserie' van de tractor.
De kabine van een vierkante taart, de 'neus' van een cakevorm.
De wielen...ik wil ze niet plat/als een lekke band. Had laatst al het wellicht lumineuze idee om rijstwafels als binnenwerk voor de banden te gebruiken.
Hoe de wielen/assen te bevestigen aan/onder de draagplank?? Iemand ideeën of ervaringen?

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:46

MIsschien iets van dikke satéprikkers (Of 3 aan elkaar vast tapen ) En dan weer vast tapen aan de plank?

Ik heb net denk ik mijn bisquit verpest.. Had zo in mijn hoofd zitten dat de over op 200 graden moest.. ipv 170 - 180 dus nu is de bisquit aan de randjes een beetje verbrand.. Je proefd het een klein beetje nog. Of zal ik gewoon een nieuwe bisquit maken morgen ochtend? (Heb nu niet genoeg eieren meer.. )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:51

Stukje afsnijden?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:08

tienus63 schreef:
Kinke schreef:
voor de kwaliteit maakt het inderdaad niet uit, maar ik zeg het wel zodat ze zelf kunnen beslissen of ze eventueel overgehouden taart nog weer invriezen.

Stille bewonderaar van jullie creaties.

Zal maar niet vertellen wat ik afgelopen week gemaakt heb voor de verjaardag van ML;
een kwarktaart uit een pakje............tht 20-12-2002.
Ach, als je het wist was de bodem ietwat muffig, maar het kwarkgedeelte smaakte normaal.

Iewl! _O-

@ Felinde: Inderdaad misschien even een randje afsnijden?

Morgenochtend even naar Taart en decoratie! Ben benieuwd waar ik mee thuis kom :D

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:33

Heb er al een paar stukjes af gesneden inderdaad, en al een klein stukje geproefd.. zal vriendlief straks even laten keuren.. danke in ieder geval :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:36

+:)+

Ik was trouwens vanmiddag even bij pipoos omdat ik nieuwsgierig was naar wat ze hadden.. Wat zijn ze duur!! € 9,70 voor een kilo blanke marsepein! :\ Ben heel blij met taartwinkeltje in de omgeving..

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:59

Toch maar besloten om morgen een nieuwe bisquit te maken.. bewaar die andere wel om er eens cake pops mee te maken oid :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 10:01

grrrrrrrr stond gisteren mijn bestelling van DLT op verzend (dus gescand door bestuurder voor aflevering) nu staat ie nog maar op besteld!!! (gescand op depo) -:(- hoe kan dat nu gaat hem dus echt niet meer worden voor mijn boerderijtaart..nou dat wordt een alternatief want ik vertrek zo de hele dag naar de sauna en er zit geen winkel in de buurt waar ze fondant hebben . duurt dalij gewoon 1 1/2 week bij DLT volgende keer pak ik toch een andere winkel :(

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:08

Das vervelend
Voor wanneer moet die taart dan af? of zit er geen deadline achter

Al die vormpjes die jullie kneden (poppetjes enz) eten jullie die ook gewoon op of is dat iets teveel van het goede?

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:56

MamaMiesje schreef:
Ik spreek dat eigenlijk nooit af of ik vertel dat nooit van tevoren: of ik hem wel of niet invries. Hij smaakt er namelijk niet minder om en ik zorg gewoon dat ik hem er 24 u van tevoren weer uithaal. :)

Ik doe dat inderdaad eigenlijk ook nooit!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:57

corientjuhh schreef:
Das vervelend
Voor wanneer moet die taart dan af? of zit er geen deadline achter

Al die vormpjes die jullie kneden (poppetjes enz) eten jullie die ook gewoon op of is dat iets teveel van het goede?

Geboetseerde dingen bedoel je? Ik niet nee.. vind niet lekker zoveel! Maar geef wel altijd aan dat ze zoiets kunnen bewaren ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:02

Okee gewoon elke dag een stukje :P

Ik ga binnenkort eens opzoek naar van die bolletjes
Ga hetzelfde te werk als bij het boltaartje alleen ik plant er een halve barbie op :P
Ach ja 17 maar goed wil toch wel een keer iets orgineels toen ik 16 werd een taart van de bakker gehaald had geen tijd en toen ik 15 werd 2 heerlijke slagroomtaarten gemaakt :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:25

zoekend76 schreef:
grrrrrrrr stond gisteren mijn bestelling van DLT op verzend (dus gescand door bestuurder voor aflevering) nu staat ie nog maar op besteld!!! (gescand op depo) -:(- hoe kan dat nu gaat hem dus echt niet meer worden voor mijn boerderijtaart..nou dat wordt een alternatief want ik vertrek zo de hele dag naar de sauna en er zit geen winkel in de buurt waar ze fondant hebben . duurt dalij gewoon 1 1/2 week bij DLT volgende keer pak ik toch een andere winkel :(

Kun je dan niet een soort modderbad maken, met twixen aan de zijkant? En dan chocopasta of glazuur aan de bovenkant waar je figuurtjes in zet?
Dan heb je ook niet zoveel fondant/marsepein nodig.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:56

Kan ik mijn taart ook met cakemix maken? :)
en hoeveel heb ik dan nodig want ik neem aan dat de tabellen alleen voor bisquitmix zijn?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:54

Mijn eerste 2 taarten heb ik ook van cake gemaakt.. Het is wel heel machtig en wordt niet zo hoog als een biscuit.
Ik heb dat toen gewoon gemaakt van die dozen in de winkel :D . Daar staat het geloof ik op voor welk formaat ze zijn. (dacht 24cm rond).

Vanmorgen even naar T&D geweest... nog wat spullen meegenomen uiteraard:
- Patchwork cutter art nouveau
- Patchwork cutter butterflies
- Mould keys
- Mould gereedschappen
- 3 kilo cc mix
- 1 kilo biscuit mix
- Electric colours groen, blauw en paars
- 4 cupcake inserts voor in een doos
- hazelnootbavarois

:D
En dat was het wel denk ik.. Wilde nog een paar dingen maar die hadden ze niet.. volgende keer maar eerst via internet bestellen denk ik en dan ophalen.. weet ik zeker dat ik alles heb :)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:35

Eindelijk een poging gewaagd om een boltaartje te maken, maar liep gelijk tegen een "probleem" aan.

Wilde 2 taartjes maken, maar aangezien het de eerste keer is, gewoon maar 2x beslag gemaakt.
1e beslag volgens de verpakking, extra lang gemixt volgens aanwijzingen hier.
2e beslag heb ik cacao aan toegevoegd (gelijk in het begin of moet dit later?) en weer net zo lang gemixt, maar toen ik de blanda's ging vullen, was dit het resultaat :? Bijna de helft minder in die met cacao?
Afbeelding

Wat heb ik fout gedaan of ligt dit aan de cacao? Heb wel het idee dat ik in de gewone mix iets teveel water heb gedaan, kan dat het probleem zijn?

Ze hebben nu net de eerste 10 minuten op 160 graden gehad. Lijkt mooi te rijzen, maar de normale dreigt er nu al overheen te komen.

Ben benieuwd of dit gaat lukken of dat ik toch ergens (maar waar dan?) de mist ben ingegaan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:10

Volgens mij komt het gewoon door de cacoa die je erdoor hebt gedaan. :)

Nog een creatie:
Afbeelding

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:54

@Ninaka, ik zou even opzoeken hoe het moet maar volgens mij moest je dan een ei meer toevoegen als je er cacao bij deed.

Leuke hello kitty!

Ik heb deze nog gemaakt

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LetsgoKelly op 12-03-11 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:10

Kun je niet eerst opkloppen en dan voorzichtig de cacao erdoorheen scheppen? Ik denk dat ie dan niet inzakt.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:18

MamaMiesje schreef:
Iemand technische tips voor het maken van een 3D tractortaart?
http://www.mascus.com/image/product/lar ... 0261_2.jpg

Ik zat te denken aan een rechthoekige plank als drager voor de 'carosserie' van de tractor.
De kabine van een vierkante taart, de 'neus' van een cakevorm.
De wielen...ik wil ze niet plat/als een lekke band. Had laatst al het wellicht lumineuze idee om rijstwafels als binnenwerk voor de banden te gebruiken.
Hoe de wielen/assen te bevestigen aan/onder de draagplank?? Iemand ideeën of ervaringen?

Ik kom even binnen vallen ;)

Ik zou niet met een soort verdieping werken, maar gewoon tot op de bodem werken.
Zoals bij deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=30870 Maar dan aan de onderkant tussen de wielen, hoog gras/graan plaatsen.
Die wielen van rijstwafels vind ik een slim idee!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:49

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:51

Wij waren net bij de winkel waar ik de tweede Kevertaart voor gemaakt heb: "Kan je ook grotere taarten maken? Want onze dochter doet binnenkort haar communie...."
Dat wordt dus denk ik stapelen :=
Misschien dat ik er twee kan maken, want ik begreep dat ze met 2-en de communie deden en het samen vierden. Toch ieder een eigen taart :D
Alleen laat dat nou net zo ongeveer hetzelfde weekend zijn als het 40-jarig huwelijk van mijn oom en tante :=

Maar ze zou het bespreken met die andere partij en dan nog contact opnemen. Moet binnenkort ook maar eens mijn tante bellen om te vragen wanneer het precies is en dan kijken hoe ze het precies wil.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:36

Lizz schreef:
Ik kom even binnen vallen ;)

Ik zou niet met een soort verdieping werken, maar gewoon tot op de bodem werken.
Zoals bij deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=30870 Maar dan aan de onderkant tussen de wielen, hoog gras/graan plaatsen.
Die wielen van rijstwafels vind ik een slim idee!

Thanks for the tip!