Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:31

Falona schreef:
Ik heb hem toen bij scheer en foppen besteld, dat was toen de goedkoopste. Je kan hem thuis laten bezorgen of afhalen op het industrieterrein in Acht. Daar is meestal nog wel tot 19u iemand aanwezig.
Ik heb toen hubbie opdracht gegeven hem mee te nemen na zijn werk, die moet daar toch heen om de vrachtwaggel om te wisselen voor de Keef :+

Maar je zou ook de folders van de Makro in de gaten kunnen houden, dit is namelijk al de tweede keer in korte tijd dat hij in de aanbieding is geweest en ik heb in diezelfde periode een ander model ook al zeker twee keer in de aanbieding gezien. Als je geduld hebt is dat toch echt de goedkoopste optie.

Een handmixer had ik trouwens ook nog wel voor je gehad, die gebruik ik toch nooit meer sinds ik Kenny heb.

edit: bij scheer en foppen hebben ze nu ook de witte, die is 10 euro goedkoper dan de rode terwijl het enige verschil de kleur is :+
http://www.scheerenfoppen.nl/nl/huishou ... ixer/p9848

Welke andere toko in ons schone dorp ben je trouwens geweest? Ik weet alleen de IT's en die is failliet.

- Harense Smid (had alleen dure varianten)
- IT's is failliet
- Rickelman (naast de griek, maar die heeft maar heel weinig)
- Makro

En dat waren volgens mij de opties...?

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:36

Kijkshop???

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:38

Niet bij ons in het dorp ;)
Maar dat waren idd ook de opties die ik kon bedenken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:45

Nouja, je hebt ook Kijkshop.nl nog :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:58

Ik moet zeggen dat ik het ook tegenwoordig vaak een opgave vind hoor om opdrachten te doen. Tijdens het weideseizoen van mijn paard is het prima te doen, maar in het stalseizoen moet ik iedere dag toch echt naar stal en dan heb ik gewoon geen tijd om ook nog taarten te maken, ja in het weekend naast m'n huishouden, boodschappen, paard en poging tot sociale leven.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:15

Maar voor derden mag je toch ook gewoon nee zeggen? "Planning voor die periode is vol" vind ik reden genoeg. Zeker als ze erg kort van tevoren komen. Hadden ze maar eerder moeten komen. Als je toch werk genoeg hebt hoef je niet in te zitten om de klanten die weglopen vanwege de nee-verkoop.

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:23

Ik heb mijn kennie bij internetshop gekocht. Levering was best snel. Ik had m na 3 dagen al in huis en ben er helemaal blij mee. Ik heb de prospero km264 geloof ik, combinatie met keukenmachine. Echt een ideaal ding. Was daar goedkoper dan in de winkel.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:28

De koekiemonstercupcakes (geweldig Scrabble-woord :D ) voor mijn zoon om morgen te trakteren op school:

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:55

Mooi gelukt!
Heb jij ook nog van die witte spikkeltjes tussen de kokos zitten? (Het is kokos toch?) Ik vond die kokos ook zo lastig te kleuren. Ik heb uiteindelijk de gelkleurstof maar aangelengd met water, nou heeft de ene kleur witte spikkeltjes er tussen zitten en de ander was veel te nat :+

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:56

de koekiemonsters zijn leuk jammer dat ik geen geld heb momenteel aafje anders had ik de impressiematten graag van je over genomen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:57

Ja sommige spikkeltjes bleven wel minder gekleurd dan de anderen, maar ja...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:59

Het geeft iig een leuk effect! En ik heb nu zelf ook ervaren hoe lastig het is om kokos te kleuren. Zeker als je alleen maar gelkleurstof ter beschikking hebt.
Hubbie krijg ook een fluffy spikkeltjes bh en een fluffy egale bh.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:09

Ze zijn erg leuk MM! Ik heb ondertussen ook al weer aardig wat taarten gemaakt, maar heb het verder zo druk, dat ik nog geen tijd heb gehad om ze hier op te zetten. Zal eens kijken of het vanavond lukt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:12

Falona schreef:
Het geeft iig een leuk effect! En ik heb nu zelf ook ervaren hoe lastig het is om kokos te kleuren. Zeker als je alleen maar gelkleurstof ter beschikking hebt.
Hubbie krijg ook een fluffy spikkeltjes bh en een fluffy egale bh.

Ohja! Ik weet het alweer! Het lukte idd niet met die gelkleurstof! Maar toen herinnerde ik mij dat ik ook nog zakjes met kleurstofkorreltjes had! :D
Dus een papje gemaakt van de blauwe korreltjes+beetje water en dat bij de kokos in het boterhamzakje gedaan en schuddennnn maarrr! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:13

mies, wat is de taart van Ivar gaaf geworden! allemachtig joh!

linda, dat koekhuis is ook leuk zeg!

kinke, knapperd ben je toch ook!

kan iemand me vertellen waar ik een foodprint kan laten maken?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:35

Mijn boterhammenzakje was na twee seconden lek, dus dat schudden ging voor geen meter :+
En idd die twee korrels die aan de kleurstof vast plakten waardoor de rest geen kleur meer kreeg. Ik heb ze dus maar in een schaaltje gegooid en de gel aangelengd met water en er doorheen geroerd.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:35

Je wordt vanzelf creatief :D

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:36

@ benangelique, je bedoelt op ouwel, frosting of icing papier?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:45

Voor kokos en suiker kleuren doe ik altijd kokos of suiker in een boterhamzak, dan één of twee druppels kleurstof er bij, dan lucht uit boterhamzakje en dichtknopen en dan tussen mijn vingers kleuren zeg maar. Lastig uitleggen :D Beetje zoals vroeger dat je van die ballonnen vulde met zand en dan kon kneden :D Hahaha...
Maar bij de kokos houd ik ook altijd witte spikkels er tussen.

Trouwens MM, worden de koekjes nu niet zacht?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:54

Ow, ik deed er juist lucht in blazen zodat je het kan schudden. En dat werkt niet met lekke boterhamzakjes :+
Mijn rode zijn trouwens erg mooi egaal geworden, maar daar had ik eigenlijk teveel water bij gedaan en die waren dus behoorlijk nat geworden. Maar even laten drogen op een keukenpapiertje en nou zijn ze mooi droog en egaal rood. Of ja, oranje-rood meer. Ik moet echt op zoek naar brandweerrode kleurstof.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:56

Leuk zeg, die kookiemonsters!
Ik ga even teruglezen voor de taart van Ivar. :D
*edit* gevonden, wauw wat gaaf!

Ik wil deze week voor t eerst een puzzeltaartje maken. Wilde hello kitty doen, maar ik weet niet hoe die zwarte randen mooi te doen?
Dus toch maar een ander plaatje doen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:59

Met een sugargun oid? Zo heb ik het toen ook gedaan. Hoewel die zwarte rand er eigenlijk niet persee omheen hoeft, maar persoonlijk vind ik dat wel mooier.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:00

Sugargun inderdaad :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:03

MM, gave monsters!
$%#@^&&$#$#% buttercream icing :( :D
Het is zo lastig om een biscuit met zo'n dikke laag te besmeren en dan strak te maken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:09

Ja maar die heb ik dus niet. :D
Ik heb wat voorbeeldjes bekeken, en ik vind zonder zwarte rand minder mooi. Misschien moet ik maar een ander plaatje maken, want ik ben eigenlijk niet zo van de hello kitty. Maar het leek me wel een makkelijk plaatje.