Haha ja ik kende het woord ook niet voorheen, maar mijn hubbie is een groninger ( ik weet overiges niet of het een groninger benaming is ) en die gebruikt het woord altijd... En nu, zonder dat ik het door heb gebruik ik het ook
slof de; m -fen 1 slappe pantoffel (zonder hak) 2 een ~ sigaretten langwerpige doos met tien pakjes sigaretten || uit zijn ~ schieten plotseling boos worden slof·fen slofte, h, i gesloft zo lopen dat de zool over de grond schuift || een zaak laten ~ niet met de nodige voortvarendheid behandelen
ik ben een rasechte grunneger maar slof in de zin van oud/taai/niet vers heb ik ook nog noooooit gehoord wel slof als in sloffen of een slof sigaretten (dat is heel veel dan toch?! ) en uit je slof schieten maar verder nog niet...
Ik kom niet uit Drenthe. Ik kom uit Overijssel. Maar dat ligt natuurlijk ook in de buurt Wel grappig toch dat niemand hier het woord slof verbindt aan de hulpteugel slof
wereld
Geplaatst: 29-03-10 23:04
seabiscuitje schreef:
Ik dacht altijd dat het Drents was..die hubbie van wereld kan het ook via de wind uit Drenthe hebben meegekregen?
Best wel, ik weeg alles netjes tot op de gram af (o.k. de eerste was de laatste 10 gram een gokje) en ik heb de wekker erbij als ze in de oven staan. Nou ja, ze lijken alle 3 mooi luchtig dus het zal wel goed zijn.
Ik ben een rasechte niks met utrechtse ouders en ik ken het woord ook
Katja, had je de ingrediënten langer op kamertemp? Of heb je het beslag in 1x gemaakt en en 3x gebakken? Ik denk dat je dat altijd wel houdt hoor, zelfs wanneer je álles hetzelfde doet..
Biscuit is klaar. Nu nog dat mens mailen dat ik biscuit meeneem. Zit alleen te twijfelen of ik morgen ook citroenkwarktaartpudding meeneem aangezien ik die wel graag als vulling wil.
hihi gewoon doen hoor ilona! hier helaas geen supermarkt die dat verkoopt , heb ook geen tijd meer om dat nog te halen! mijn biscuit was nog bijna mislukt ook