Taarten Decoreren II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Taarten Decoreren II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:59

Zou ik persoonlijk niet doen, het is te grof en scheur/breek-gevoelig om een taart mee te bekleden.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:26

Zag weer een mooie taart langskomen! Gaaf hoor!

Ik heb mijn boek binnen, van de koekjesfee, en volgende week heb ik een workshop cupcakes decoreren in kerstsfeer. Ben benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:22

Als het goed is komt de marsepein vandaag binnen, dus dan kan ik gaan beginnen met de varkentjestaart! :D

Voor de mensen die 'm al gemaakt hebben: wat voor taartmix hebben jullie gebruikt, 'gewoon' biscuit? En hebben jullie nog vulling gebruikt of niet? En waarmee afgesmeerd?
Ja ik heb ogen en ik heb ook al terug zitten lezen maar dit kan ik niet bij iedereen vinden, vandaar dat ik het nog extra vraag ;)

Ik ga deze taart maken als verjaardagscadeau voor een vriendin van me dus ik hoop dat 'ie mooi wordt!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:08

Ik heb gewoon cakebeslag gebruikt met chocolade vlokken (kant en klaar pak van de Lidl)
Ga hem dit weekend maken met stragiatella-cake.
En afgesmeerd met witte chocopasta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:18

Wat leuk, ik ben nu al benieuwd!

Bedankt voor je antwoord. Was 'ie niet heel zwaar met cakebeslag erin?

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:00

hyppolyte schreef:
Ja dat wel, daarom wilden ze 'm ook niet aansnijden, ze willen 'm morgen ook nog kunnen laten zien, dus nu komen er een paar volwassenen (familie) morgen terug om hun stukje taart op te eisen, dat ding is veel te groot, die kunnen ze nooit met alleen die kinderen op.
Maarja, wel een beetje jammer natuurlijk, hij is toch uiteindelijk om op te eten.

Ik ben degene hier met een banketbakkersdiploma maar zoiets moois is er nog niet uit mijn handen gekomen! :D Zie dat je dus een nieuwe hobby hebt, echt supermooi! Helaas lust ik geen marsepein :r Anders had ik mn verjaardagstaart bij je besteld.. Hou het nu bij home-made (dat dan weer wel) monchou :Y)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:02

Nathalie1981 schreef:
Zag weer een mooie taart langskomen! Gaaf hoor!

Ik heb mijn boek binnen, van de koekjesfee, en volgende week heb ik een workshop cupcakes decoreren in kerstsfeer. Ben benieuwd :D

Ik ook! Ik vind het een erg mooi boek! In de kerstvakantie eens even aan de slag!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:15

Dat de taart zwaar was door het cakebeslag viel wel mee, vooral de chocola en marsepein maakt hem machtig ;) Daarom had ik ook Choconelli's als rand gebruikt.

Hyppolyte snap wel dat ze dat zonde vinden, het is echt een hele gave taart! Maar hij is natuurlijk om op te eten O:)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:19

Preddy schreef:
Ik ben degene hier met een banketbakkersdiploma maar zoiets moois is er nog niet uit mijn handen gekomen! :D Zie dat je dus een nieuwe hobby hebt, echt supermooi! Helaas lust ik geen marsepein :r Anders had ik mn verjaardagstaart bij je besteld.. Hou het nu bij home-made (dat dan weer wel) monchou :Y)

Thanx, troost je, ik lust ook geen marsepein :+, heb dus ook maar fondant in huis gehaald, dat vind ik iets lekkerder, maar ik eet gewoon de binnenkant ertussenuit hoor :j. Enneehhh, die varkentjestaart lust jij echt wel hoor! :):)

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:22

hyppolyte schreef:
Nou, assepoester is klaar hoor :D, ik heb 'm naar het voorbeeld op de site van wendy gemaakt:
http://4theloveofcake.nl/mediapool/55/552477/images/assepoes_1.jpg

En dit is 'm geworden, helaas is ie wel een beetje aan het zweten -O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh, vulling ondertaart: Bokkenpootjes en caramelslagroom (afgesmeerd met de laatste)
Jurk: bramenjam en banketbakkersroom (afgesmeerd met botercreme)

Wauw jij hebt helemaal geen workshop nodig!
Goed zeg!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:28

NOu, ik kan evengoed nog wel een workshop gebruiken hoor :j. Het bekleden van de taart behoeft nog wel enige oefening, boetseren ben ik altijd al gek op geweest en dingen namaken lukt me nog wel. Maar ik vind het nog wel knap lastig om die marsepein strak om de taart heen te wurmen. Maar dit is uiteindelijk nog maar m'n 3e of 4e taart ofzo.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:34

hyppolyte schreef:
NOu, ik kan evengoed nog wel een workshop gebruiken hoor :j. Het bekleden van de taart behoeft nog wel enige oefening, boetseren ben ik altijd al gek op geweest en dingen namaken lukt me nog wel. Maar ik vind het nog wel knap lastig om die marsepein strak om de taart heen te wurmen. Maar dit is uiteindelijk nog maar m'n 3e of 4e taart ofzo.

je taart is in ieder geval erg gaaf :D ach workshop kan nooit kwaad idd wie weet leer je nog nieuwe trukjes en tegnieken :P

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:36

Nou ik vind hem erg goed gelukt hoor... En vooral inderdaad het boetseren! En dat bekleden dat komt wel! Als je er eenmaal handigheid in hebt lukt het vast! En nog even de kneepjes leren inderdaad!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:38

En voortaan de taart mét folie in de vriezer zetten :+. Met bekleden rommel ik maar wat aan, ik ga er inderdaad vanuit dat het nog wel beter zal gaan, veel oefenen maar :j.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:11

bekleden is heel goed te oefenen, voor boetseren moet je toch een beetje gevoel en inzicht hebben. nou, dat is je gelukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:34

Hyppolyte, wat een prachtige taart zeg! Dat heb je echt knap gedaan!

Marsepein hier is binnen :D dus ik ga ook aan de slag!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:51

Nou moeten jullie ophouden hoor, straks ga ik nog naast m'n schoenen lopen! Vind het wel leuk om te horen dat iedereen 'm zo mooi vindt hoor :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:23

Ik geniet echt van jullie bakkunsten, geweldig!! Wat een prachtige taarten :)

Ik zie meerdere modderpoeltjes met varkens voorbij komen. Heeft iemand daar het recept/ stappenplan van? :)
Vind dat wel gaaf om als eerste taart te maken :j

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:14

Voor de Varkentjes-in-het-chocobad-taart:
Bak een taart (van beslag wat je lekker vind)
In de tussentijd boetseer je een paar varkentjes
(ongeveer 125gr roze marsepein, klein beetje witte marsepein en wat hagelslag voor de ogen)
Laat de taart afkoelen
Vul deze naar wens (horizontaal doorsnijden)
Smeer de zijkant rondom af met bijv. pasta
Plak rondom twixxen/kitkat's/choconelli's net wat je lekker vind
Strik er een lintje om heen voor de 'stevigheid', wel handig als je chocola gaat schenken
Smelt chocola (eventueel met een scheutje slagroom) au-bain marie
Giet de gesmolten chocola op de taart en leg de varkentjes er voorzichtig in.
Chocola laten stollen en voor dat je begint te eten even een foto maken voor in het topic ;)

Hij is echt makkelijk te maken en het resultaat is gewoon gaaf :D
En lekker :9

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:19

Dank je wel :D :Y)
Klinkt idd niet zo heel moeilijk, ga 'm binnekort zeker een keertje maken!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:21

Ik ben er nu op een gelijke manier mee bezig. Voor de rand heb ik taaitaai gebruikt (erg lekkere combi met chocolade). Ik heb chocolade gesmolten in room en het wat opgeklopt, ik hoop dat 't hard wordt (en anders hebben m'n klasgenootjes morgen gewoon vloeibare taart).
Ik heb de varkentjes trouwens gemaakt van marsepeinaardappeltjes (toch geprobeerd, eigenwijs he) en het is eigenlijk best goed te doen. Ze zijn alleen heel mooi beige bruin gemeleerd ;)...

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:28

ik heb nu opdracht voor 2 varkentjes in de modder taarten :P 1e en 2e kerstdag :') kan je trouwens die varkentjes nu al maken als je ze pas over 2 weken nodig heb ?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:28

Ik heb ook 1 marsepeinaardappeltje gebruikt voor het wit van de ogen :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:30

Tassie78 schreef:
ik heb nu opdracht voor 2 varkentjes in de modder taarten :P 1e en 2e kerstdag :') kan je trouwens die varkentjes nu al maken als je ze pas over 2 weken nodig heb ?

Ja hoor, gewoon bewaren in een luchtdicht bakje en in het donker :j

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:31

MamaMiesje schreef:
Tassie78 schreef:

Ja hoor, gewoon bewaren in een luchtdicht bakje en in het donker :j

oke mischien ga ik van t weekend wel ff boetseren dan :P