[Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:42

NieneWiep schreef:
Nee hoor! Het is echt zo simpel als op de foto's. Meer heb ik immers ook niet gedaan. Huilen van het lachen
Ja, de cake bakken en botercreme maken. Vork

Nohh. wil je niet een keer proberen een poownie Huilen van het lachen te maken?
Ik heb genoeg foto's Vork

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:18

Haha ik wil het best proberen, en het zal vast wel op een pony lijken maar niet op een bestaande. *LOL*

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:02

Nou gister 2 cakejes gebakken, 1 normale en 1 hartvorm
ik had te weinig beslag voor mijn langwerpige cakevorm, dus was het maar een platte cake, en bij mijn hartvorm was ik vergeten in te vetten dus hij kwam er nogal gehandhaafd uit...

Marsepein kleuren ging goed, plakte idd aan mijn aanrecht maar met poedersuiker ging het wel.

Ik had de cake warm doorgesneden, maar ik denk dat ik volgende keer beter kan wachten totdat ze afgekoeld zijn, want ze brokkelde wat af..

Tussen de cake had ik kersensaus en banketbakkerroom(uit een pakje Clown )
Afgesmeerd met witte chocopasta, had vorige week een mooie spatel gekocht, maar die heb ik laten liggen bij mijn ouders en met een mes ging het niet lekker.

Toen mocht de marsepein erop, dus ging ik ze uitrollen en ik had een paar keer gerold en omgedraaid, en toen was mijn poedersuiker op, dus mijn marsepein wilde niet van mijn aanrecht, behalve in stukjes, ik vriendlief opgebeld want hij was onderweg naar huis en oftie nog een bus poedersuiker wilde meenemen Knipoog

Nouja hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De EK taart hebben mijn 4 collega`s helemaal opgegeten Nagelbijten / Gniffelen
En die andere 3kwart door mijn vriend met de mededeling dat ie er zaterdag nog wel 1 lust

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 22:48

Ziet er leuk uit Invisible!! Vooral lekker ook. Haha!

Je kunt idd beter wachten totdat je cake helemaal is afgekoeld voordat je er iets mee doet. Ja

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:15

NieneWiep schreef:
secricible schreef:
ah, nee, ik zie het idd.
Jammer, had die wel erg leuk gevonden.

Ik weet wel hoe je hem maakt hoor. Haha! Een platte rechthoekige cake bakken, en 2 van die bolletjes uit de begin post. De rechthoeke cake een beetje bijsnijden zodat het een taille heeft. *LOL* De twee bolletjes erop, en bekleden maar.

Klinkt simpel zo, maar meer is het niet. Ja

hey, dat klinkt niet zo moeilijk, als ik van de week een keer bij mijn ouders ben, toch eens proberen.
Hoe zorg ik er voor dat die 2 bolletjes op de rechthoekige cake blijven zitten? Ook door vulling in de cake te smeren?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:17

Kan je die bolletjes ook in een glazen kom bakken? De ikea zit 100 km verder en misschien passeer ik er morgen dan kan ik gaan kijken. Maar anders is het nogal ver voor zo'n bakje Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:20

wat leuk! ik ga em onthouden. is wel leuk om n keer te maken!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:04

secricible schreef:
hey, dat klinkt niet zo moeilijk, als ik van de week een keer bij mijn ouders ben, toch eens proberen.
Hoe zorg ik er voor dat die 2 bolletjes op de rechthoekige cake blijven zitten? Ook door vulling in de cake te smeren?

Die rechthoekige cake kun je vullen, de bolletjes ook, maar dat hoeft niet perse. Dan smeer je alle 3 de cakes af met botercreme en zet je de bolletjes op de rechthoek, door de botercreme blijven ze wel plakken. Ja

Belsje, ja hoor, dat kan!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:07

Aaaaagh! Wat een überschattige taartjes Bloos
Ik wil ze zeker een keertje maken (ookal hou ik niet van marsepein)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:35

Lees nu al een poosje mee in dit topic. Ben gek op koken en bakken maar heb al een hele poos niet veel meer gemaakt.

Heb toch de verleiding niet kunnen weerstaan en een stapel spullen bestelt. Kan ik dit weekend mooi aan de slag. Haha!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:48

Wat leuk! Het is ook echt verslavend om te doen vind ik. Haha!

Veel succes alvast!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:23

Wat een super taarten!
Vooral die roze van jou Nienke, op de vorige pagina is leuk en simpel. Ja

Ik ga er een deze vakantie maken. Haha!

Offtopic: zie dat je ook in Houten woont en Jennifer hebt gemeet. ^^

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:43

Ga er voor komend weekend weer één maken. Haha!
En nu ook iets met letters en een figuurtje er op, ga proberen marsepein bruin te kleuren met cacao. Moet er veel cacao in NieneWiep, of net zo weinig als de kleurenpasta? Lachen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:07

Net zoveel totdat je de kleur goed vind! Ja Om mooi donkerbruin te krijgen moet er aardig wat in, hierdoor kan de marsepein wel wat droog worden maar door goed te kneden wordt het wel weer soepel.

Myra, woon je ook in Houten dan? Haha!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:00

@ NieneWiep: jup! Haha!
Jennifer is een goeie vriendin van me, verzorg haar pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:54

Ik heb die mix bestelt voor botercreme, kan ik deze ook bruin maken met cacao ofzo?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:01

Ik zal vast ergens overheen gelezen hebben, maar nienewiep. Waar haal jij de marsepein + gel vandaan?
Ik kwam uit op deze site: http://www.taartendecoratie.nl/
Is dit goed en niet te duur ivm een evt andere site die jij hebt?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:13

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:53

Ik ga dit ook maken voor mijn moeders verjaardag (zaterdag) als verrassing. Maar, kan je ook zelf botercrème maken?
Want ik ga niets bestellen via internet. Ik heb in iedergeval al marsepein gekocht.

Ook heb ik geen bolle kom en dus ik ga in plaats van een bolle een vierkant taart maken. Twee keer lange cakevorm en dan snijden tot het vierkant vormt. Of is dat niet slim vanwege de vulling?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:17

Judith, ja hoor, dat kan. Als ik chocolade creme maak doe ik er vaak een paar scheppen Nutela door heen, en nog wat cacao voor de smaak. Wordt echt heel lekker!!

Karin, ik ken die site niet. Maar ik heb hele goede ervaringen met de site die Mocca noemt, dus ik zou het daar bestellen! Veel verschil in prijs is er niet.

Pinootje, ja hoor, je kunt zelf botercreme maken. Maar dan vind ik het wel lekkerder om er een smaakje door te doen, bijvoorbeeld wat cacao voor chocolade creme. Of lemon curd voor citroen botercreme.

En heb je niet een gewone vierkante vorm voor cake? De manier die jij zegt lijkt me niet zo handig. Dan moet je namelijk alle losse stukken aan elkaar gaan plakken, niet zo handig voor de eerste keer. Of heb je niet een springvorm voor bijv. appeltaart? Daar kan het ook in hoor, dan heb je alleen een ronde taart.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:57

Nienke, wat leuk!

Ik zit net even op de site van Dr. Oetker, ga vanmiddag gelijk even naar de winkel om wat van de kant-en-klaar mixen op te halen .. (moet denken aan mijn geldjes)

Marsepijn vind ik alsnog erg prijzig, en de dichtsbijzijnde Jamin/banketbakker is in Emmen, een uur fietsen. Dus ik dacht; kan ik misschien ook Dr. Oetker Glazuur gebruiken?

En ik heb trouwens ook nog een tip voor de vulling. Bibaboerderij Chocopasta! Dat is witte chocola met kleurstof erin, wat babyroze of babyblauw is. En het smaakt echt lekker op een plakje cake, dus zal het ook wel smaken als vulling. En het is ook lekker op brood, dus je hoeft niet bang te zijn dat de pot niet leeg komt. *LOL*

Volgens mij is dit er niet alleen in duopasta, maar ook gewoon in egaal blauw en egaal roze. En volgens mij is dit er ook zonder crispies, maar met crispies is natuurlijk ook heel erg lekker! Ja
Afbeelding

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 14:00

Ja hoor, je kunt ook glazuur ipv marsepein gebruiken. Wat ook heel erg lekker is (vind ik, maar elke chocoladefan denk ik Vork ) is om je taart te bekleden met chocoladeganache. Hiervoor maak je 200 ml slagroom in een pannetje warm en smelt je er 200 gram chocolade in. Even doorroeren zodat het goed smelt en dan af laten koelen tot gietbare dikte. Dan zet je je taart (gewoon een gevulde cake, je kunt hem afsmeren, hoeft niet) op een rooster boven een bak en giet je de ganache eroverheen. De overige ganache drupt er dan gewoon af. Dit herhaal je een paar keer (met de ganache die er dus afgedrupt is) tot dat je taart strak is.

Heel lekker. Haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:10

Nienke, krijg je geen honger van jezelf? Ik namelijk wel van jou .. *LOL*

Ik heb net ook een recept opgezocht voor Fondant, maar waar kun je in vredesnaam Glucose kopen? In de supermarkt hebben ze dat niet, en ik mag niet op Internet bestellen ..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:18

glucose is toch gewoon druivensuiker? Nagelbijten / Gniffelen

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:23

Vloeibare glucose .. beetje water bij de druivensuiker gooien ofzo?
Of gesmolten druivensuiker? Heb geen idee .. Nagelbijten / Gniffelen