Losse thee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:56

martinev
Oh, dat is idd wel heel leuk via Too good to go! Leuke manier om idd nieuwe smaakjes te proberen voor een leuk prijsje.

--

Hier kwamen er met kerst ook nog hele leuke thee cadeautjes binnen, die ik nog wel even wil showen.

Van m'n man kreeg ik een Tree of Tea thee maker met matchende dubbelwandig glas (glas niet op de foto's) cadeau, waar ik echt al groot fan van ben. Super tof ding. Verder kreeg ik nog in een Secret Santa pakket een mooie glazen pot met verse thee erin: Old Dutch Apple Pie zat erin, echt heerlijk ook! <3

Afbeelding

En van m'n zusje kreeg ik 6 nieuwe glazen flesjes met kurk dop om de thee in te bewaren <3 Samen met de al aanwezige tinnen thee blikken die ik had, heb ik dus best een leuke collectie ondertussen met nog een paar lege flesjes over, dus kijk er al naar uit om die te gaan vullen met andere/nieuwe smaken <3

Afbeelding

fleurtjeuh

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:00

Oh wat leuk <3
Hoe werkt zo'n theemaker?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:20

Kwam dit topic tegen en ik ben ook langzaam aan het overstappen naar losse thee. Langzaam, want mijn hoeveelheid zakjesthee is gigantisch. :') Ik ben een enorme theeleut, altijd al geweest en dirnk het gerust de hele dag door. Ik haal altijd biologische/fairtrade thee, omdat ik liever geen thee trek van bespoten kruiden en theeplantages ook behoorlijk wat uitbuiting bevat, merken als clipper, pukka, yogi, zonnatura, royal green etc. Ik drink eigenlijk alleen maar kruidenthee, behalve de losse gedroogde groene thee die mijn vriend een keer mee heeft genomen uit Taiwan, die is zo lekker en niet bitter!
Ben ook geen koffiedrinker, maak in de ochtend graag een matcha latté voor mezelf, dat valt ook onder groene thee, maar smaakt heel anders (meer grassig).

Zijn er hier meer mensen die alleen biologische thee halen? En nog aanraders voor waar (fysiek of online)? Het tofste zou zijn als ik thee kan halen die ook lokaal verbouwd is.
Ik kom tot nu toe uit bij het merk Piramide, bij de natuurwinkels, maar dat is geen heel groot assortiment.

Verder loop ik er tegenaan dat ik de losse kruiden graag zelf mix, bestaande kruidenmixen bevatten vaak zwarte thee, fruit of vanille en daar hou ik absoluut niet van. Maar als je dan verschillende smaken wilt kunnen maken, heb je ook heel veel verschillende losse kruiden nodig. :Y)

Ik heb nu verveine (citroenverbana), kamille, echinacea, calendula, lavendel, steranijs en heb vaak verse gember, citroen en munt.
Ik gebruik een glazen theepot en theelicht van de Dille & Kamille, die heeft een soort spiraal bij de tuit waardoor ik de kruiden gewoon los in de pot kan doen. Ziet er ook zo gezellig uit <3
Hier bijvoorbeeld verveine en calendula:
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:28

https://lemelangeur.nl/thee/
deze winkel in Geldermalsen vind ik ook wel een aanrader, heel veel verschillende soorten thee, en ook heel veel leuke hebbedingetjes.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:55

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:50

Oooh topic naar mijn hart dit!
Morgen komt er een bestelling van Losse-t binnen <3
Is mijn eerste bestelling daar, ben erg benieuwd! Ik heb nu vaak van een winkeltje in Nijmegen losse thee, de Coffeeted.

Ik heb inderdaad ook een thee maker, IDEAAL. Wat een uitvinding. Je vult 'm met kokend water, gooit de thee er in, laat het trekken en vervolgens zet je de theemaker op je kopje. Dan stroomt het water zo je kopje in :j en het beste van alles, je spoelt hem zo schoon. Geen gedoe met zeefjes of wat dan ook. Ben er echt zo ongelofelijk blij mee!

Dit is niet degene die ik heb, maar het principe is hetzelfde:
https://www.youtube.com/watch?v=uKDQ9FCBaTM

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:03

Fortitude schreef:
Oooh topic naar mijn hart dit!
Morgen komt er een bestelling van Losse-t binnen <3
Is mijn eerste bestelling daar, ben erg benieuwd! Ik heb nu vaak van een winkeltje in Nijmegen losse thee, de Coffeeted.

Ik heb inderdaad ook een thee maker, IDEAAL. Wat een uitvinding. Je vult 'm met kokend water, gooit de thee er in, laat het trekken en vervolgens zet je de theemaker op je kopje. Dan stroomt het water zo je kopje in :j en het beste van alles, je spoelt hem zo schoon. Geen gedoe met zeefjes of wat dan ook. Ben er echt zo ongelofelijk blij mee!

Dit is niet degene die ik heb, maar het principe is hetzelfde:
https://www.youtube.com/watch?v=uKDQ9FCBaTM

Ben benieuwd naar je bestelling.
Ik heb ook een thee gezien bij Losse-T. :)

Jackyyb schreef:
Super bedankt allemaal!

En hoe doen jullie dat?
Hebben jullie veel winkels in de buurt met losse thee of bestellen jullie een grote hoeveelheid online? Vind het nog best prijzige verzendkosten variërend van €6,- tot €9,- :+

Ik heb hier een koffie/thee winkeltje hier vlakbij zitten met een hele wand met losse thee.

Ook nog een zorgboerderij met lokale theeën geloof ik :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:15

Wat een leuk topic!

Ik drink ook altijd losse thee als ik thuis ben. In het dorp hebben we 4 winkels die het verkopen en ik haal het eigenlijk altijd daar.
Het liefst drink ik witte, kruiden of mate thee. Toch zie ik vaak zwarte thee in de winkels, lust het wel, maar liever niet.
Vind het ook leuk als ik ergens een high tea doe en ze gebruiken daar losse thee. Dan kan ik het niet laten om wat mee te nemen.

Ik zag bij Søstrene Grene ook losse thee in de winkel vorige week. Ben wel benieuwd naar die kwaliteit. De namen zagen er aantrekkelijk uit en de prijs was niet hoog.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:43

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 03:04

Ik had de theemaker van twistea, maar ik vond het jammer dat die van plastic was.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 04:16

veranadautje schreef:
Bij de polderkol

Lieve mensen met hart voor de natuur.
Alles wordt zo natuurlijk mogelijk geteelt en verwerkt

https://www.polderkol.nl/product-catego ... nmengsels/

Oh ja, absoluut. Iedere keer als ik haar op een festival tegenkom gaat er thee mee.

En de kraam vd mengelmoes op de Rotterdamse oogstmarkt.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:35

Ik ben ook fan van de wilderland thee .Zeker ook van de bijdrage aan de natuur.
Alleen de holy smoke smaakt naar rookworst daar moet ik nog even over nadenken wat ik daar van vind.Maar dat is een ook een speciale thee natuurlijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 09:06

office schreef:
Ik ben ook fan van de wilderland thee .Zeker ook van de bijdrage aan de natuur.
Alleen de holy smoke smaakt naar rookworst daar moet ik nog even over nadenken wat ik daar van vind.Maar dat is een ook een speciale thee natuurlijk.

O dat klinkt ranzig.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:10

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:24

Sussie85 schreef:
Voor mensen uit West-Brabant: Dono in Roosendaal is ook echte een aanrader (https://caffedono.nl/) voor losse thee en accessoires. Ook heb je in Etten-Leur: Jannie's amazing tea (https://www.janniesamazingtea.com/). En de hier eerder al genoemde Simon Levelt in Breda.

Super goed!

Toevallig ook mensen die de juiste plekken weet in Drenthe voor assortimenten losse thee winkels? :D

Ondertussen nu de eerste thee besteld uit een post van de eerste pagina. Zininthee.nl
Ben heel benieuwd, hopelijk is die rooibos-vanille net zo lekker als die uit de winkel in Haren! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:46

Jackyyb schreef:
Super bedankt allemaal!

En hoe doen jullie dat?
Hebben jullie veel winkels in de buurt met losse thee of bestellen jullie een grote hoeveelheid online? Vind het nog best prijzige verzendkosten variërend van €6,- tot €9,- :+
Ik scharrel meestal lokaal wat op als ik ergens ben, verder zit er hier in Newmarket een zaakje dat losse thee verkoopt en ook een paar in Cambridge, en als ik in Londen ben, breng ik eigenlijk altijd even een bezoekje aan Fortnum & Mason en/of T2.

Suliko schreef:
Kwam dit topic tegen en ik ben ook langzaam aan het overstappen naar losse thee. Langzaam, want mijn hoeveelheid zakjesthee is gigantisch. :') Ik ben een enorme theeleut, altijd al geweest en dirnk het gerust de hele dag door. Ik haal altijd biologische/fairtrade thee, omdat ik liever geen thee trek van bespoten kruiden en theeplantages ook behoorlijk wat uitbuiting bevat, merken als clipper, pukka, yogi, zonnatura, royal green etc. Ik drink eigenlijk alleen maar kruidenthee, behalve de losse gedroogde groene thee die mijn vriend een keer mee heeft genomen uit Taiwan, die is zo lekker en niet bitter!
Ben ook geen koffiedrinker, maak in de ochtend graag een matcha latté voor mezelf, dat valt ook onder groene thee, maar smaakt heel anders (meer grassig).

Zijn er hier meer mensen die alleen biologische thee halen? En nog aanraders voor waar (fysiek of online)? Het tofste zou zijn als ik thee kan halen die ook lokaal verbouwd is.
Ik kom tot nu toe uit bij het merk Piramide, bij de natuurwinkels, maar dat is geen heel groot assortiment.

Verder loop ik er tegenaan dat ik de losse kruiden graag zelf mix, bestaande kruidenmixen bevatten vaak zwarte thee, fruit of vanille en daar hou ik absoluut niet van. Maar als je dan verschillende smaken wilt kunnen maken, heb je ook heel veel verschillende losse kruiden nodig. :Y)

Ik heb nu verveine (citroenverbana), kamille, echinacea, calendula, lavendel, steranijs en heb vaak verse gember, citroen en munt.
Ik gebruik een glazen theepot en theelicht van de Dille & Kamille, die heeft een soort spiraal bij de tuit waardoor ik de kruiden gewoon los in de pot kan doen. Ziet er ook zo gezellig uit <3
Hier bijvoorbeeld verveine en calendula:
[ [url=m/IQlI6d.jpg]Afbeelding[/url] ]
LocalTea! Oké, het zit wel in een (piramide)zakje, maar het is wel echt goede kwaliteit thee (en dat is waar het imo om gaat; ik kan bij F&M de losse thee ook in zakjes kopen, dan is het nog steeds dezelfde thee). Wordt in Nederland geteeld en volgens mij ook verwerkt, duurzaamheid is één van hun speerpunten. Ik heb, nadat ze bij Dragon’s Den geweest zijn, een doosje gekocht en was erg positief verrast.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:42

Jackyyb schreef:
Sussie85 schreef:
Voor mensen uit West-Brabant: Dono in Roosendaal is ook echte een aanrader (https://caffedono.nl/) voor losse thee en accessoires. Ook heb je in Etten-Leur: Jannie's amazing tea (https://www.janniesamazingtea.com/). En de hier eerder al genoemde Simon Levelt in Breda.

Super goed!

Toevallig ook mensen die de juiste plekken weet in Drenthe voor assortimenten losse thee winkels? :D

Ondertussen nu de eerste thee besteld uit een post van de eerste pagina. Zininthee.nl
Ben heel benieuwd, hopelijk is die rooibos-vanille net zo lekker als die uit de winkel in Haren! :P

Ik weet dat Eversdal regelmatig in Orvelte op de markt staat.

Eversdal heeft ook een webshop, maar staat op diverse maandmarkten met een grote kraam vol thee, theepotten, zeefjes, mokken, etc.

Hebben heerlijke thee, ik koop er al jaren mijn thee.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:16

Wat een leuke websites komen er voorbij, ik word er helemaal hebberig van <3 behalve die rookworst thee :r

Gls heeft gistermiddag laat mijn thee geleverd met als notitie 'achtertuin'. Dus ik ga maar schatzoeken straks -O-

Toch fijn als mijn vent gewoon thuis is en we ook nog een pakketbrievenbus hebben, dat ie er een speurtocht van maakt. Kon gister in het donker in ieder geval niks vinden.

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:08

Avelienvd schreef:
In blikjes
[ [url=m/GAQC2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar scharrel jij zulke blikken weg? :o

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:41

de theefabriek in houwerzijl. daar kan je ze ook online bestellen

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:09

Wie kent er toevallig ook kramen die met losse theeën op markten/braderieën komen staan in of rondom Drenthe? :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:36

cursebreaker schreef:
martinev
Oh, dat is idd wel heel leuk via Too good to go! Leuke manier om idd nieuwe smaakjes te proberen voor een leuk prijsje.

--

Hier kwamen er met kerst ook nog hele leuke thee cadeautjes binnen, die ik nog wel even wil showen.

Van m'n man kreeg ik een Tree of Tea thee maker met matchende dubbelwandig glas (glas niet op de foto's) cadeau, waar ik echt al groot fan van ben. Super tof ding. Verder kreeg ik nog in een Secret Santa pakket een mooie glazen pot met verse thee erin: Old Dutch Apple Pie zat erin, echt heerlijk ook! <3

[ [url=m/EpPtGz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En van m'n zusje kreeg ik 6 nieuwe glazen flesjes met kurk dop om de thee in te bewaren <3 Samen met de al aanwezige tinnen thee blikken die ik had, heb ik dus best een leuke collectie ondertussen met nog een paar lege flesjes over, dus kijk er al naar uit om die te gaan vullen met andere/nieuwe smaken <3

[ [url=m/Z5jlFB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk dit!! Wil ik ook.

Wij zijn ook mega theeleuten allebei, hebben bij de Action weckpotjes gehaald en zijn vooral gek op Yogi Tea.

Afbeelding

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:46

Wat leuk! Allemaal thee liefhebbers *\o/*
Ik bestel al jaren thee bij theexpress. Zelf er tevreden, je hebt ook proefverpakkingen. Ideaal! Ben hier gaan kopen omdat ik elke ochtend brandnetel thee drinken en die van zonnatura is erg duur. Inmiddels mix ik veel met losse kruiden/bladeren en maak ik graag mijn eigen mix.

Ik ga nog even uitgebreid bijlezen want ben nog op zoek naar leuke potten of blikken (zit nu allemaal in plastic doosjes)

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:04

Marije_jiplover schreef:
Jackyyb schreef:
Super goed!

Ik weet dat Eversdal regelmatig in Orvelte op de markt staat.

Eversdal heeft ook een webshop, maar staat op diverse maandmarkten met een grote kraam vol thee, theepotten, zeefjes, mokken, etc.

Hebben heerlijke thee, ik koop er al jaren mijn thee.

Hier helemaal over heen gelezen. Goede tip van Eversdal, Orvelte is mooi in de buurt. Dank voor de tip!

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:23

AvHdG schreef:
Wat leuk! Allemaal thee liefhebbers *\o/*
Ik bestel al jaren thee bij theexpress. Zelf er tevreden, je hebt ook proefverpakkingen. Ideaal! Ben hier gaan kopen omdat ik elke ochtend brandnetel thee drinken en die van zonnatura is erg duur. Inmiddels mix ik veel met losse kruiden/bladeren en maak ik graag mijn eigen mix.

Ik ga nog even uitgebreid bijlezen want ben nog op zoek naar leuke potten of blikken (zit nu allemaal in plastic doosjes)

Die blikken wat Avelienvd zegt zijn echt handig en leuk!
Ik heb daar nu 6 besteld, voor elk soort zn eigen blik. Nu nog een mooi rek in de keuken waar ze mooi in het zicht kunnen staan straks <3