Kwam dit topic tegen en ik ben ook langzaam aan het overstappen naar losse thee. Langzaam, want mijn hoeveelheid zakjesthee is gigantisch.

Ik ben een enorme theeleut, altijd al geweest en dirnk het gerust de hele dag door. Ik haal altijd biologische/fairtrade thee, omdat ik liever geen thee trek van bespoten kruiden en theeplantages ook behoorlijk wat uitbuiting bevat, merken als clipper, pukka, yogi, zonnatura, royal green etc. Ik drink eigenlijk alleen maar kruidenthee, behalve de losse gedroogde groene thee die mijn vriend een keer mee heeft genomen uit Taiwan, die is zo lekker en niet bitter!
Ben ook geen koffiedrinker, maak in de ochtend graag een matcha latté voor mezelf, dat valt ook onder groene thee, maar smaakt heel anders (meer grassig).
Zijn er hier meer mensen die alleen biologische thee halen? En nog aanraders voor waar (fysiek of online)? Het tofste zou zijn als ik thee kan halen die ook lokaal verbouwd is.
Ik kom tot nu toe uit bij het merk Piramide, bij de natuurwinkels, maar dat is geen heel groot assortiment.
Verder loop ik er tegenaan dat ik de losse kruiden graag zelf mix, bestaande kruidenmixen bevatten vaak zwarte thee, fruit of vanille en daar hou ik absoluut niet van. Maar als je dan verschillende smaken wilt kunnen maken, heb je ook heel veel verschillende losse kruiden nodig.
Ik heb nu verveine (citroenverbana), kamille, echinacea, calendula, lavendel, steranijs en heb vaak verse gember, citroen en munt.
Ik gebruik een glazen theepot en theelicht van de Dille & Kamille, die heeft een soort spiraal bij de tuit waardoor ik de kruiden gewoon los in de pot kan doen. Ziet er ook zo gezellig uit
Hier bijvoorbeeld verveine en calendula:
[ [url=m/IQlI6d.jpg]Afbeelding[/url] ]