Wat zie je graag in een restaurant?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:13

LWDaisy schreef:
Als er rondom de ingang van een restaurant ook een rookverbod geldt, waar moet de roker dan heen? De overkant van de straat? Wat als daar ook een restaurant oid zit, waar ook een rookverbod geldt? Als ik een meter of 15 verderop moet gaan staan, blijf ik net zo lief thuis om eerlijk te zijn. Ik heb geen lepra hoor... Zéker in de koudere periodes. Daar zullen jij, en andere niet-rokers, niet om gaan huilen, dat snap ik best, maar er zijn heel wat rokers die in dezelfde lijn als mij denken, en dat kost de horeca wel degelijk geld. Er zijn al zaken genoeg overkop gegaan door deze regels. We zijn rokers - geen monsters.



Ik rook zelf niet, en in mijn vriendenkring rookt ook helemaal niemand, dus misschien stel ik een hele stomme vraag. Maar ik doe het toch: waarom moet je per se roken voor/tijdens/na het eten?
Anderen met een verslaving (gamen, seks of weet ik wat) kunnen dat toch ook wel even 'ophouden' tot na een avondje uit eten?
Ik bedoel, restaurants stellen toch ook geen seksruimte beschikbaar, of een gameroom ofzo?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:16

sureido schreef:
Ik zou wel graag willen zien dat je brood/water gewoon standaard erbij krijgt. Hier in Nederland durven ze gewoon 2,90 te vragen voor een flesje spablauw. In heel veel landen krijg je die dingen er gewoon standaard bij, gooi dan gewoon 'n euro bij de biefstuk erbij en je geeft het idee dat je vooral in Nederland echt een stukje extra service geeft.

Edit: o ja mayonaise betalen, waarom niet op tafel in van die zakjes zoals in veel landen? Of gewoon vragen en geven wanneer gewenst, zodat er ook geen verspilling is. Ik heb een hekel aan te weinig saus :+

En een broodje carpaccio met gewoon genoeg truffel mayonaise en niet een klein streepje.


Gratis water naast een aantal betaalde consumpties zou ik ook graag zien :j
Maar alleen als hoofdconsumptie zouden ze er wel wat voor mogen rekenen. Geloof dat het een bedrijf 73 cent per glas kost, had horeca nederland eens uitgerekend

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:17

Ja, daar ben ik het zeker mee eens Keet!

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:18

elnienjo schreef:
LWDaisy schreef:
Ik weet nog wel wat. Als roker zijnde, vind ik het echt super l*llig om op straat te moeten gaan roken.
Natuurlijk begrijp ik dat ik niet in het midden van het restaurant mijn sigaret kan opsteken, en dat de meeste restaurants al gebouwd waren voor het verboden werd om binnen te roken, maar het is zo vreselijk irritant om op een smalle stoep te belanden waar je met je rug tegen de ruit moet gaan staan om passerend volk ook genoeg ruimte te geven.. Zeker in de winter, in de kou en in de regen, is dit echt een heel groot minpunt.

Ondertussen ken ik wel een paar restaurantjes die een gezellige rokersruimte indoor voorzien hebben, die zijn zeker in de winter favoriet hier.

In de zomer kiezen wij natuurlijk altijd voor een terrasje. Het wilt nog wel eens fout lopen dan, dat niet-rokers vuil beginnen kijken als je je aansteker tevoorschijn haalt, of de rook beginnen weg te wapperen, want waar je ook gaat zitten, de wind waait altijd naar een niet-roker :+
Kijk, ik snap dat die rook irritant is, ook als roker-zijnde krijg ik niet graag rook in mijn gezicht (zeker niet van een ander), laat staan als ik aan het eten ben, maar ik vlieg in de winter ook al buiten. Ik vlieg heel het jaar door buiten, dus ben ik blij dat ik in de zomer eens gewoon op mijn stoel kan blijven zitten als ik een sigaret wil. Dit gaat beter op terrassen waar 2 afdelingen zijn, rokers en niet-rokers.


Ik ben zelf ook een nogal kleine eter, dus loop ook vaak tegen te grote porties aan. Over het algemeen begrijp ik dit wel, het is gewoon makkelijk om op elk bord dezelfde portie te voorzien - ik ben al blij als er een lady-steak en een "gewone" steak wordt aangeboden. Wat ik wél mis in het geval van porties, zijn opties omtrent mosselen. Die zijn sowieso meestal vrij prijzig, en als ik dan verplicht een kilo moet bestellen, zal ik wel iets anders kiezen, wat dat vind ik dan echt wel verspilling, dat krijg ik echt nooit op. Er zijn restaurants die hier beter mee omgaan, die idd de keuze geven om bijvoorbeeld 600 gr mosselen te bestellen, vind ik echt super. Daar zal ik ze dan wel bestellen.

Gatver, je ruikt het echt enorm als er 'n rookwalm binnen komt, dus een restaurant waar ze zelfs rookruimtes voorzien die zouden voor mij echt op de zwarte lijst komen. Vind het op terras ook smerig trouwens. Daar zouden ze beter een hoekje achteraf reserveren waar rokers kunnen zitten met 'n scherm tussen de normale tafels.



Ik zou blij zijn met zo'n hoekje hoor.

Ineke2 jij vind rooklucht vies en overlastgevend. Ik vind schreeuwende kinderen en tablets/telefoons met het volume helemaal open overlastgevend.

Sclimpre dan ga je toch binnen zitten, waar niét gerookt mag worden? Ik moet heel het jaar door al buiten gaan staan :) Ik ga ook niet vuil kijken naar de tafel naast mij, omdat er daar gerookt wordt terwijl ik aan het eten ben. Daar hebben zij niks mee te maken, ik kan alleen voor mijn eigen tafel denken/handelen. Als het restaurant het roken op een terras toe laat, dan mag het ook gewoon.

Keet een beetje verderop gaan staan werkt alleen als daar geen restaurant zit. En dan nog - stel dat je 15 meter verder gaat staan, en dan? Dan sta ik misschien in een portiek van iemands appartement - die zitten daar ook niet op te wachten lijkt mij. Er zullen restaurants zijn die 15 meter verderop wel een gelegenheid hebben om de roker te plaatsen zonder dat een ander daar last van heeft, maar er zijn er ook genoeg waar dat niet kan. Tuurlijk KAN ik roken uitstellen - maar dat wil ik (en andere rokers) dus niet. De beste sigaret van de dag is die na het eten. Of na elke gang.

Elnienjo ik vind zweetlucht ook stinken, maar kan een ander geen deodorant opdringen. Roken moet in de buitenlucht, en daar zit ik dus in op een terras. Zomer én winter. Als het restaurant/café geen tussenwand voorziet, ligt daar het probleem en niet bij mij.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:19

Daar mogen ze wat mij betreft inderdaad wel verschil in maken. Als iemand alleen maar gratis water drinkt dan is dat een kostenpost/tegenvaller. Maar als ik bijv. een glas of fles rode wijn bestel, dan wil ik wel graag wat water bij de wijn. Dat hoeft geen Spa blauw te zijn, het kraanwater in NL is over het algemeen ook prima te drinken. Dan zou het voor mij een betaald glas/fles rode wijn zijn, en een gratis glas/karafje kraanwater. Dat zou ik zelf acceptabel vinden.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:19

Ineke2 schreef:
Sommige restaurants moet je apart de friet / aardappels / rijst bestellen ( en betalen) ik vind dat echt vreemd als ik dat zie staan op de menukaart.
Het ligt aan het soort restaurant, maar ik heb de neiging om dan opzoek te gaan naar een andere optie om te gaan eten.


Hier heb ik dan weer totaal geen moeite mee. Kijk maar eens in dit topic hoe verschillend mensen er in staan. Er zijn mensen die het echt alleen om het vlees- of visgerecht gaat, en waarvan de groenten en andere garnituur totaal niet hoeven.
Ik ben wat minder van het vlees en de vis (lust in principe alles hoor, daar ligt het niet aan) maar ik vind groenten gewoon heel erg lekker en hou van alle variaties die je daarmee kunt maken. Dus ik vind het juist leuk als ik diverse dingetjes apart erbij kan bestellen, terwijl die bij jou misschien wel ongebruikt retour keuken zouden gaan en dus weggegooid gaan worden. Dat vind ik eigenlijk niet meer kunnen in 2020. Ik maak er ook zonder enige schroom gebruik van als er van iets een hele kleine portie geserveerd wordt en erbij gezegd wordt dat je gerust bij kunt bestellen.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:21

Ook buiten corona tijd niet op elkaars lip zitten. Heb af en toe gehad dat ik half met mn kont over de tafel van de buren moest glijden om bij een stoel te komen. Dan ben ik er al klaar mee. :')

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:21

Eatshay schreef:
LWDaisy schreef:
Als er rondom de ingang van een restaurant ook een rookverbod geldt, waar moet de roker dan heen? De overkant van de straat? Wat als daar ook een restaurant oid zit, waar ook een rookverbod geldt? Als ik een meter of 15 verderop moet gaan staan, blijf ik net zo lief thuis om eerlijk te zijn. Ik heb geen lepra hoor... Zéker in de koudere periodes. Daar zullen jij, en andere niet-rokers, niet om gaan huilen, dat snap ik best, maar er zijn heel wat rokers die in dezelfde lijn als mij denken, en dat kost de horeca wel degelijk geld. Er zijn al zaken genoeg overkop gegaan door deze regels. We zijn rokers - geen monsters.



Ik rook zelf niet, en in mijn vriendenkring rookt ook helemaal niemand, dus misschien stel ik een hele stomme vraag. Maar ik doe het toch: waarom moet je per se roken voor/tijdens/na het eten?
Anderen met een verslaving (gamen, seks of weet ik wat) kunnen dat toch ook wel even 'ophouden' tot na een avondje uit eten?
Ik bedoel, restaurants stellen toch ook geen seksruimte beschikbaar, of een gameroom ofzo?


Je kan dan ook je tv niet meezeulen naar een restaurant om daar te gamen, en seks op openbare plaatsen mag ook al niet :) Terwijl roken dus wél mag, en al helemaal als een restaurant asbakken voorziet op het terras. Roken doe je de hele dag door, niet alleen voor/na/tijdens het eten. Als ik op voorhand weet dat ik ergens niet mag roken, ga ik niet, simpel. Dat kan jij als niet-roker stom vinden, dat mag :)

Kijk, ik vind het niet erg om apart te gaan zitten/staan om te roken. Maar behandel een roker niet als een paria - voorzie een aangename rookplaats, en iedereen is blij. Zowel de roker als de niet-roker.
In de zomer mag je op de meeste terrassen ook gewoon roken, al dan niet in een bepaald deel - daar beland ik in de winter ook, door weer en wind. Ga dan niet verwachten dat de roker 's zomers binnen gaat zitten :)

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:24

Oscar schreef:
Daar mogen ze wat mij betreft inderdaad wel verschil in maken. Als iemand alleen maar gratis water drinkt dan is dat een kostenpost/tegenvaller. Maar als ik bijv. een glas of fles rode wijn bestel, dan wil ik wel graag wat water bij de wijn. Dat hoeft geen Spa blauw te zijn, het kraanwater in NL is over het algemeen ook prima te drinken. Dan zou het voor mij een betaald glas/fles rode wijn zijn, en een gratis glas/karafje kraanwater. Dat zou ik zelf acceptabel vinden.



Maar waarom moet dat gratis zijn?
Ik lust niks anders dan water (geen wijn/ bier/ frisdrank) en moet dus altijd betalen voor mn drinken.
Maar waarom als je wijn drinkt het water gratis maken?
Omdat je dan al een 'dure' consumptie hebt?

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:26

Citaat:
Ineke2 jij vind rooklucht vies en overlastgevend. Ik vind schreeuwende kinderen en tablets/telefoons met het volume helemaal open overlastgevend.

Die vind ik óók overlastgevend. :D

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:27

:D Verdraagzamere mensen

996981
Berichten: 9940
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:29

Als ik de reacties lees krijg ik het idee dat heel veel bokkers naar de verkeerde restaurants gaan...

Precies om irritaties over medegasten, personeel en eten te vermijden besteden wij liever iets meer en gaan met een goed gevoel, na een leuke avond weg.

Grappig dat Dame Blanche en goede schnitzels hier als pre worden gezien. In mijn ogen zijn juist de restaurants die dat serveren vaak matig :o

Uitgezonderd van een restaurant: De Poppe in Markelo. Daar hebben ze door velen hier gehate geitenkaas salade, (die écht lekker is! ) serveren ze twee soorten schnitzels (die ook echt verrukkelijk zijn) maar hebben ze wel mega goede service, waar de obers onthouden wie wat besteld heeft, gerechten in meerder portie grote te bestellen zijn, de tafels voldoende uit elkaar staan en je echt een fijne, gezellig avond kan hebben.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:31

LWDaisy schreef:
Ik zou blij zijn met zo'n hoekje hoor.

Ineke2 jij vind rooklucht vies en overlastgevend. Ik vind schreeuwende kinderen en tablets/telefoons met het volume helemaal open overlastgevend.

Sclimpre dan ga je toch binnen zitten, waar niét gerookt mag worden? Ik moet heel het jaar door al buiten gaan staan :) Ik ga ook niet vuil kijken naar de tafel naast mij, omdat er daar gerookt wordt terwijl ik aan het eten ben. Daar hebben zij niks mee te maken, ik kan alleen voor mijn eigen tafel denken/handelen. Als het restaurant het roken op een terras toe laat, dan mag het ook gewoon.

Keet een beetje verderop gaan staan werkt alleen als daar geen restaurant zit. En dan nog - stel dat je 15 meter verder gaat staan, en dan? Dan sta ik misschien in een portiek van iemands appartement - die zitten daar ook niet op te wachten lijkt mij. Er zullen restaurants zijn die 15 meter verderop wel een gelegenheid hebben om de roker te plaatsen zonder dat een ander daar last van heeft, maar er zijn er ook genoeg waar dat niet kan. Tuurlijk KAN ik roken uitstellen - maar dat wil ik (en andere rokers) dus niet. De beste sigaret van de dag is die na het eten. Of na elke gang.

Elnienjo ik vind zweetlucht ook stinken, maar kan een ander geen deodorant opdringen. Roken moet in de buitenlucht, en daar zit ik dus in op een terras. Zomer én winter. Als het restaurant/café geen tussenwand voorziet, ligt daar het probleem en niet bij mij.

Daarom zou een restaurant/terras geen ruimte meer moeten bieden voor verslavingen. Je bent daar om te eten en drinken. Zou wat zijn als mensen een snuifje coke willen nemen aan tafel of 'n shot heroine spuiten. En dan heb je daar als omzittende wellicht nog minder last van.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:32

Echwel schreef:
:D Verdraagzamere mensen


Die zijn ook erg welkom inderdaad :j

Onze kinderen hebben vaak ook een tablet of een mobiel voor een spelletje of een filmpje. Volume staat bij filmpjes soms zelfs een beetje aan zodat ze het kunnen horen. Maar probeer dat wel alleen te doen als de situatie het toelaat.
Met beide kinderen gaan we alleen naar cafetaria's ect. Als alleen onze dochter meegaat dan kunnen we ook naar andere plekken.
Ze moeten van ons wel aan tafel blijven, tenzij er een aangewezen speelplek is.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:34

Keet schreef:
Echwel schreef:
:D Verdraagzamere mensen


Die zijn ook erg welkom inderdaad :j

Onze kinderen hebben vaak ook een tablet of een mobiel voor een spelletje of een filmpje. Volume staat bij filmpjes soms zelfs een beetje aan zodat ze het kunnen horen. Maar probeer dat wel alleen te doen als de situatie het toelaat.
Met beide kinderen gaan we alleen naar cafetaria's ect. Als alleen onze dochter meegaat dan kunnen we ook naar andere plekken.
Ze moeten van ons wel aan tafel blijven, tenzij er een aangewezen speelplek is.

Waarom hebben ze dan geen oordopjes in?

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:37

Valt mee hoor ( bij mij dan) Ik kies restaurants uit waar ( over het algemeen) geen kinderen mee naar toe gaan en zowel dan gedragen die zich tot nu toe behoorlijk netjes.

En roken mag in Nederland niet in restaurants, ook niet op het terras.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:39

elnienjo schreef:
Waarom hebben ze dan geen oordopjes in?


Omdat mijn autistjes die niet tolereren ;) Maar als ik het aan dezelfde tafel al niet kan verstaan, dan zouden ze aan andere tafels het helemaal niet moeten kunnen verstaan. Twee kinder stemmetjes die zich niet vermaken, maken meer herrie :+

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:39

elnienjo schreef:
Keet schreef:


Die zijn ook erg welkom inderdaad :j

Onze kinderen hebben vaak ook een tablet of een mobiel voor een spelletje of een filmpje. Volume staat bij filmpjes soms zelfs een beetje aan zodat ze het kunnen horen. Maar probeer dat wel alleen te doen als de situatie het toelaat.
Met beide kinderen gaan we alleen naar cafetaria's ect. Als alleen onze dochter meegaat dan kunnen we ook naar andere plekken.
Ze moeten van ons wel aan tafel blijven, tenzij er een aangewezen speelplek is.

Waarom hebben ze dan geen oordopjes in?


omdat dat niet werkt met hele kleintjes? Kind van 2 kun je geen oordopjes in doen, dat begrijpen ze niet.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:40

elnienjo schreef:
Keet schreef:
[

Die zijn ook erg welkom inderdaad :j

Onze kinderen hebben vaak ook een tablet of een mobiel voor een spelletje of een filmpje. Volume staat bij filmpjes soms zelfs een beetje aan zodat ze het kunnen horen. Maar probeer dat wel alleen te doen als de situatie het toelaat.
Met beide kinderen gaan we alleen naar cafetaria's ect. Als alleen onze dochter meegaat dan kunnen we ook naar andere plekken.
Ze moeten van ons wel aan tafel blijven, tenzij er een aangewezen speelplek is.

Waarom hebben ze dan geen oordopjes in?

Omdat dat voor kinderen niet goed is

Als je zo een hekel aan je medemens hebt die later je pensioen gaat betalen is het misschien een idee om alleen naar sterren restaurant te gaan
Daar zijn geen kinderen enz
Doe ik ook hoor als ik dat wil

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:40

Ineke2 schreef:
Valt mee hoor ( bij mij dan) Ik kies restaurants uit waar ( over het algemeen) geen kinderen mee naar toe gaan en zowel dan gedragen die zich tot nu toe behoorlijk netjes.

En roken mag in Nederland niet in restaurants, ook niet op het terras.


Dat laatste is niet waar ;) terrassen zijn niet rookvrij
https://www.entreemagazine.nl/khn-roken ... t%20terras.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:43

Onali schreef:
Oscar schreef:
Daar mogen ze wat mij betreft inderdaad wel verschil in maken. Als iemand alleen maar gratis water drinkt dan is dat een kostenpost/tegenvaller. Maar als ik bijv. een glas of fles rode wijn bestel, dan wil ik wel graag wat water bij de wijn. Dat hoeft geen Spa blauw te zijn, het kraanwater in NL is over het algemeen ook prima te drinken. Dan zou het voor mij een betaald glas/fles rode wijn zijn, en een gratis glas/karafje kraanwater. Dat zou ik zelf acceptabel vinden.



Maar waarom moet dat gratis zijn?
Ik lust niks anders dan water (geen wijn/ bier/ frisdrank) en moet dus altijd betalen voor mn drinken.
Maar waarom als je wijn drinkt het water gratis maken?
Omdat je dan al een 'dure' consumptie hebt?


Ja, gevoelsmatig werkt dat voor mij inderdaad wel zo. Als ik een fles wijn van 30 euro bestel, dan vind ik het knieperig als ik een paar euro moet betalen voor een glas/karafje water.

Als ik verder niets te drinken bestel en alleen water wil, dan vind ik het wel normaal om daar voor te betalen.

Maar je hebt wel gelijk, het is allemaal een gevoel en ik kan ook niet echt een argument geven waarom ik dat zo voel :))

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:44

Keet schreef:
Ineke2 schreef:
Valt mee hoor ( bij mij dan) Ik kies restaurants uit waar ( over het algemeen) geen kinderen mee naar toe gaan en zowel dan gedragen die zich tot nu toe behoorlijk netjes.

En roken mag in Nederland niet in restaurants, ook niet op het terras.


Dat laatste is niet waar ;) terrassen zijn niet rookvrij
https://www.entreemagazine.nl/khn-roken ... t%20terras.

Juist ja, ik kies mijn restaurants er wel op uit die een rookvrij terras hebben of écht een apart gedeelte :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:51

Dat de hele inboedel niet gedateerd is!
Kinderbestek!
En voldoende eten, en niet een bakje frietjes met 4 personen!


En overigens kun je ook met kinderen naar een sterren restaurant, Daar kunnen kinderen ook gewoon een nette en beleefde klant zijn! ( en nee er gaat dan geen tablet of telefoon mee).
Waarom zitten wij in een sterren restaurant met 2 mensen die een streng dieet hebben komen die niet ziek thuis, en bij de simpele restaurants wel helaas! :brr:

Ook die befaamde toucan keten is afhankelijk van het management niet altijd correct in de keuken, wel heel kind vriendelijk!
Laatst bijgewerkt door kwita op 06-10-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:51

LWDaisy schreef:
Sclimpre dan ga je toch binnen zitten, waar niét gerookt mag worden? Ik moet heel het jaar door al buiten gaan staan :) Ik ga ook niet vuil kijken naar de tafel naast mij, omdat er daar gerookt wordt terwijl ik aan het eten ben. Daar hebben zij niks mee te maken, ik kan alleen voor mijn eigen tafel denken/handelen. Als het restaurant het roken op een terras toe laat, dan mag het ook gewoon.

Binnen op een terrasje iets eten is nogal moeilijk :o
Ik vind het gewoon heel raar dat je weet dat roken overlast veroorzaakt en dat je daar rekening mee houdt voor je eigen tafel, maar dat degene die daar net naast zit je niets kan schelen. Het is niet omdat iets niet verboden is dat het ook fatsoenlijk is.
En zolang je niet rookt hoef je helemaal niet buiten te staan, dus dat slaat ook nergens op.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:56

kwita schreef:
Ook die befaamde toucan keten is afhankelijk van het management niet altijd correct in de keuken, wel heel kind vriendelijk!


Dan heb je ook nog twee types VD Valk :) de exclusive zijn veel sjieker en echt minder kind vriendelijk dan de reguliere