Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XxLiEsJuHhxX schreef:Zijn er ook hier mensen die het kneden in de broodbak machine doen en het dan in de oven afbakken?
Mijn polsen gaan het kneden niet aankunnen en de machine heeft ook een deeg keed stand.
moonsparkle schreef:Huh doen jullie het brood in gietijzeren pan met deksel? Of begrijp ik dat verkeerd.
tamary schreef:Ik werk trouwens ook ivm no-knead brood met volume ipv gewicht. Dat soort broden werken beter met meer vocht en vergeven ook meer qua verhoudingen, je "giet" zulk deeg ook in de vorm. Die vorm is ook wat de vorm van het brood bepaald. Je hoeft er niet aan te zitten tot het klaar is, alles gaat met een pollepel en gewoon in dezelfde mengkom, dan ovenschaal in en pas als het afgebakken uit de bakvorm komt pak ik het vast om brood op het afkoelrek te leggen.
Dorien66 schreef:tamary schreef:Ik werk trouwens ook ivm no-knead brood met volume ipv gewicht. Dat soort broden werken beter met meer vocht en vergeven ook meer qua verhoudingen, je "giet" zulk deeg ook in de vorm. Die vorm is ook wat de vorm van het brood bepaald. Je hoeft er niet aan te zitten tot het klaar is, alles gaat met een pollepel en gewoon in dezelfde mengkom, dan ovenschaal in en pas als het afgebakken uit de bakvorm komt pak ik het vast om brood op het afkoelrek te leggen.
Heb je een basisrecept voor me?
Ik vind vanalles op internet, maar ook allerlei rijs-tijden. Ik weet niet wat ik moet kiezen...
_Nicky schreef:8nnemiek schreef:Op welke temperatuur en hoe lang bak je het brood?
Dit is het recept:
[ [url=m/Kz0tAg.jpg]Afbeelding[/url] ]